Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
1234
Kort karma: 89
Likede indlæg: 2260

Re: Partråden

Indlægaf 1234 » 19. maj 2018, 05:46

Maanii skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg føler mig som et utaknemmeligt menneske.

De sidste mange gange, jeg har fået en gave fra min kæreste har det været enten en kogebog eller et gavekort. Nogle gange har der været noget personlighed og omtanke bag, men det føles lidt bleh. Op dig nu lige lidt mand.

Nå, til min fødselsdag fik jeg (surprise!) kogebøger og et gavekort. Gavekortet var til brunch som skulle bruges et helt bestemt sted. Som barselsgave fik vi et gavekort til brunch det sted, hvor vi havde vores søn med og havde en enormt hyggelig dag, og det var helt klart det han ønskede at genskabe med den gave.
Vi skal af sted i morgen, og jeg har virkelig glædet mig til det.
Da jeg så vil aktivere den der gavekortboks, så viser det sig, at den café ikke er med i den type boks, han har købt.
Så nu skal vi på Café Vivaldi. :rulle:

Jeg blev så skuffet, at jeg tudede.

Min mand er også en shitty gave-giver. Det lægger virkelig en dæmper på fødselsdage!

Jeg overvejer nogle gange om man burde anerkende shitty gavegivere som en form for handicap :lol: Min kæreste er ganske gennemsnitlig, men min mor kan ikke købe en god gave om så hendes liv afhang af det. Selv gaver fra ønskelister har hun formået at fuck helt op. Og det faktisk ret synd for hende for hun har en kæmpe familie at købe gaver til og hun har bare ingen evne og kreativitet til at finde på en god gave.
2
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 342
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11352

Indlægaf Hunkat » 19. maj 2018, 05:48

Aragorn skrev:
Maanii skrev:

De sidste mange gange, jeg har fået en gave fra min kæreste har det været enten en kogebog eller et gavekort. Nogle gange har der været noget personlighed og omtanke bag, men det føles lidt bleh. Op dig nu lige lidt mand.

Nå, til min fødselsdag fik jeg (surprise!) kogebøger og et gavekort. Gavekortet var til brunch som skulle bruges et helt bestemt sted. Som barselsgave fik vi et gavekort til brunch det sted, hvor vi havde vores søn med og havde en enormt hyggelig dag, og det var helt klart det han ønskede at genskabe med den gave.
Da jeg så vil aktivere den der gavekortboks, så viser det sig, at den café ikke er med i den type boks, han har købt.

Min mand er også en shitty gave-giver. Det lægger virkelig en dæmper på fødselsdage!

Jeg er sikker på at de to mænd har det super godt og afslappet omkring højtider. Hvad er en smule tårer eller generel negativitet hos modtageren af den gave man giver?

Du kender godt ordsproget om at hvis man ikke har noget konstruktivt at sige, ik?
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Aragorn
Kort karma: 465
Likede indlæg: 5231

Indlægaf Aragorn » 19. maj 2018, 06:07

Hunkat skrev:
Aragorn skrev:
Maanii skrev:

Jeg er sikker på at de to mænd har det super godt og afslappet omkring højtider. Hvad er en smule tårer eller generel negativitet hos modtageren af den gave man giver?

Du kender godt ordsproget om at hvis man ikke har noget konstruktivt at sige, ik?

Jo da.

Hvis jeg skal skære det ud i pap: Jeg tror, det ville være en god idé at lade være med at reagere negativt på gaver, og give skyld med skyld på, fordi man ikke får hvad man håber på. Det kan kun bidrage negativt til forholdet, og jeg ville ikke selv have lyst til at være i et forhold, hvor det gode jeg forsøgte at gøre ikke blev anerkendt.

Her er et trick: Hvis man gerne vil have andre mennesker til at gøre noget, som man synes er særligt godt, så roser man dem, når de nærmer sig de ting, for at stimulere adfærdens hyppighed og fremtræden. Man reagerer ikke negativt i forhold til uønsket adfærd for at få den væk, man reagerer positivt på ønsket adfærd for at fremavle den.

Det er jeg ganske sikker på du forstod og vidste i forvejen, inden du skrev dit passivt aggressive indlæg, så hvorfor jeg skulle skrive det så direkte forstår jeg ikke. Altså - seriøst: Hvem har lyst til at holde festligheder med en person der græder når de får den forkerte gave?

Ikke mig, i hvert fald. Og jeg tror ikke, jeg er den eneste.
13

Are you paying attention?
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 350
Likede indlæg: 4386

Indlægaf Mani » 19. maj 2018, 06:08

Aragorn skrev:
Maanii skrev:

Jeg gør mig virkelig, virkelig, virkelig umage med gaver til min mand. Og generelt siger alle jeg er god & meget betænksom med gavevalg. Men han bytter 9 ud af 10 gang - fordi de ikke lige er helt rigtigt. Jeg ønsker selvfølgelig ikke han skal beholde noget, der ikke er helt rigtigt - men det er altså en stressfaktor. Selv morgengaven blev byttet (godt nok fordi han havde skiftet holdning til hvilken type ur han ønskede sig, men altså... :genert: )
1
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
1234

Indlægaf 1234 » 19. maj 2018, 06:20

Mani skrev:
Aragorn skrev:
Maanii skrev:

Jeg gør mig virkelig, virkelig, virkelig umage med gaver til min mand. Og generelt siger alle jeg er god & meget betænksom med gavevalg. Men han bytter 9 ud af 10 gang - fordi de ikke lige er helt rigtigt. Jeg ønsker selvfølgelig ikke han skal beholde noget, der ikke er helt rigtigt - men det er altså en stressfaktor. Selv morgengaven blev byttet (godt nok fordi han havde skiftet holdning til hvilken type ur han ønskede sig, men altså... :genert: )

Det kan jeg virkelig godt forstå! Og jeg er dybt taknemmelig for min kæreste er jordens nemmeste mennesker at give gave, fordi han bare bliver glad for alt. Men det med at bytte synes jeg virkelig også er svært. Jeg får rigtig tit tøj af min kæreste og han har også god smag, men det jo tit, at det ikke sidder helt perfekt og det er jo svært at vide når man står ude I butikken.

Og så jeg glad for min kæreste slet ikke kan bytte sin morgengave for det er en rejse :kryds: :lol:
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 342
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11352

Indlægaf Hunkat » 19. maj 2018, 06:21

Aragorn skrev:
Hunkat skrev:
Aragorn skrev:
Maanii skrev:

Jo da.

Hvis jeg skal skære det ud i pap: Jeg tror, det ville være en god idé at lade være med at reagere negativt på gaver, og give skyld med skyld på, fordi man ikke får hvad man håber på. Det kan kun bidrage negativt til forholdet, og jeg ville ikke selv have lyst til at være i et forhold, hvor det gode jeg forsøgte at gøre ikke blev anerkendt.

Her er et trick: Hvis man gerne vil have andre mennesker til at gøre noget, som man synes er særligt godt, så roser man dem, når de nærmer sig de ting, for at stimulere adfærdens hyppighed og fremtræden. Man reagerer ikke negativt i forhold til uønsket adfærd for at få den væk, man reagerer positivt på ønsket adfærd for at fremavle den.

Det er jeg ganske sikker på du forstod og vidste i forvejen, inden du skrev dit passivt aggressive indlæg, så hvorfor jeg skulle skrive det så direkte forstår jeg ikke. Altså - seriøst: Hvem har lyst til at holde festligheder med en person der græder når de får den forkerte gave?

Ikke mig, i hvert fald. Og jeg tror ikke, jeg er den eneste.

Okay, så lad mig skære det ud i pap: Jeg synes det indlæg var unødvendigt, passivt-aggressivt, skyld-givende overfor total fremmede hvis omstændigheder og situation du ikke kender i fulde og derfor ikke kan fælde dom over og derfor skulle du ha' holdt din mund i stedet.

Der står ingen steder at nogle af dem som har udtrykt skuffelse over gaver fra deres partner giver dem "skyld med skyld på". Jeg læser ingen steder at debattørene det handler om græder foran deres partner, det er ikke engang sikkert vedkommende ved at de er skuffede igen.
Derudover går jeg så, modsat, udfra at de er nogenlunde velfungerende, voksne mennesker som generelt kommunikerer med deres partner omkring ønsker og følelser, både i forhold til gaver og de tanker der ligger bag gaverne.

Selvfølgelig skal man rose sin partner men at bruge det som adfærdsmanipulering synes jeg godt nok ikke er særlig charmerende. Og så er følelser sådan set ikke noget man bare lige kontrollerer. At debattøren har følt sig skuffet er lige så reelt som hvis vedkommende havde følt sig overnud lykkelig.
Og nu er denne her tråd jo til både små og store ting og jeg er sikker på at 90% af det der ligger herinde er af den karakter hvor man ikke nødvendigvis siger/viser/deler det med sin partner, netop fordi det ikke er givende/nødvendigt. Det er en ventil mange bruger, "puuuh hvor er det hele dumt!" og så kan de være konstruktive i den virkelig verden.
5
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1529
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 13944

Indlægaf Fru Sunshine » 19. maj 2018, 09:27

Maanii skrev:
Aragorn skrev:
Maanii skrev:

Forrige år fik jeg ingenting. Sidste år fik jeg en brugt stepmaskine fra DBA jeg ikke havde ønsket mig, og i år fik jeg igen ingenting selvom jeg meget eksplicit havde fortalt at det betød meget for mig at få en gave, og helst en han havde tænkt lidt over, og givet han forslag til hvad det evt kunne være hvis hans synes det er svært at vælge.

Til sammenligning gav jeg min mand en svinedyr PlayStation Pro som han havde sukket over i lang tid til hans sidste fødselsdag.

Min mand er verdens bedste menneske og crazy kærlig og opmærksom på mange områder, men som gavegiver har han altså ikke fortjent den mindste smule ros.

Men PUHA for at blive skuffet, når det nu kan gøre din stakkels mand KED AF DET.
Det er jo ikke fair, at HAN får det dårligt, bare fordi han har skuffet dig.

(Min mand er selv god til gaver, hvis han har en specifik ønskeseddel at gå efter. :D )
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 287
Likede indlæg: 3249

Indlægaf FruKuk » 19. maj 2018, 10:27

Min mand er virkelig god med gaver, og jeg er nok som 1234’s mor :genert:
1
1234

Indlægaf 1234 » 19. maj 2018, 10:48

FruKuk skrev:Min mand er virkelig god med gaver, og jeg er nok som 1234’s mor :genert:

Din familie skal nok elske dig alligevel :kys: :ae:
2
Patience
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1159

Indlægaf Patience » 19. maj 2018, 11:46

Min kæreste er fantastisk til at give gaver. Alle gaver han har givet mig har bogstavelig talt fået mig til at græde af glæde og taknemmelighed.
Jeg derimod er ret gennemsnitlig og læg dertil at min kæreste er fuldstændig umulig at købe gave til fordi de ting han går op i, er sådan nogle super nørdede ting som ingen har en chance for at ramme rigtigt indenfor.
Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne finde på lige så gode gaver til ham som han giver mig.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
LaMariposa
Kort karma: 533
Likede indlæg: 8268

Indlægaf LaMariposa » 19. maj 2018, 12:23

Min kæreste er vildt god til gaver :love: Har fået så mange fine og personlige gaver af ham gennem årene.
1
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1525

Indlægaf Torn » 19. maj 2018, 12:27

Wunder8 skrev:Jeg er inviteret til bryllup hos en veninde, hvor min kæreste gennem et år ikke er inviteret med. Vi er gamle veninder og ses ikke så tit, og hun har heller ikke mødt min kæreste (hun har dog heller ikke taget initiativ til det - igen, vi ses sjældent). Altså, i teorien ok. Men hun har samtidig givet kraftigt udtryk for, at det er "af princip", han ikke er inviteret, og altså ikke pga. økonomi eller plads. Hvilket jeg synes er totalt underligt. Det er selvfølgelig helt op til hende, hvem hun vil invitere, men det lægger ærligt talt en dæmper på min lyst til at deltage. Er jeg forkert på den? Jeg tager selvfølgelig med, min gejst er bare ikke så stor p.t.

Vi har samme princip til vores bryllup. Vi vil kun have gæster som mindst en af os kender. Jeg er naturligvis ked af, hvis mine veninder er kede af den beslutning, men for mig er dagen alt for personlig til at jeg kan overskue fremmedes indblanding.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 680
Likede indlæg: 14471

Indlægaf Sangius » 19. maj 2018, 12:48

Hvorfor er det vigtigt at være på fornavn med alle grandfætre før man gifter sig? Det er jo vel ikke dem, man gifter sig med?
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 237
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 3699

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2018, 12:55

Min kæreste er i London til FA Cup finale. Jeg er skide misundelig. Han skal bo på Hilton i Watford. Jeg skal se kampen hjemme. Har svært ved ikke at bombadere ham med beskeder.. Jeg vil også til FA Cup finale, feste hvis United vinder og være en del af det. I stedet sidder jeg på Old Trafford og venter på at få fri... Vi SÆLGER stadig billetter til kampen. Giv mig en og lad mig tage afsted!

Jeg skal være alene hjemme i aften. Har altid virkelig svært virkelig svært ved at sove når han ikke er der..
0
1234

Indlægaf 1234 » 19. maj 2018, 13:04

Sangius skrev:Hvorfor er det vigtigt at være på fornavn med alle grandfætre før man gifter sig? Det er jo vel ikke dem, man gifter sig med?

Vi snakker om folk man inviterer til sit bryllup og jeg har en forventning om, at folk min partner vil invitere til sit bryllup er folk, han har et tæt relation til. Og jeg vil gerne møde alle vigtige mennesker i min kærestes liv.
Der vel ikke nogen der inviterer grandfætre med medmindre de en tæt relation og så er det vel relevant at møde dem.
0

Tilbage til "Forhold og sex"