Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
LaMariposa
Kort karma: 442
Likede indlæg: 6874

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 19. maj 2018, 12:23

Min kæreste er vildt god til gaver :love: Har fået så mange fine og personlige gaver af ham gennem årene.
1
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1472

Indlægaf Torn » 19. maj 2018, 12:27

Wunder8 skrev:Jeg er inviteret til bryllup hos en veninde, hvor min kæreste gennem et år ikke er inviteret med. Vi er gamle veninder og ses ikke så tit, og hun har heller ikke mødt min kæreste (hun har dog heller ikke taget initiativ til det - igen, vi ses sjældent). Altså, i teorien ok. Men hun har samtidig givet kraftigt udtryk for, at det er "af princip", han ikke er inviteret, og altså ikke pga. økonomi eller plads. Hvilket jeg synes er totalt underligt. Det er selvfølgelig helt op til hende, hvem hun vil invitere, men det lægger ærligt talt en dæmper på min lyst til at deltage. Er jeg forkert på den? Jeg tager selvfølgelig med, min gejst er bare ikke så stor p.t.

Vi har samme princip til vores bryllup. Vi vil kun have gæster som mindst en af os kender. Jeg er naturligvis ked af, hvis mine veninder er kede af den beslutning, men for mig er dagen alt for personlig til at jeg kan overskue fremmedes indblanding.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 608
Likede indlæg: 13076

Indlægaf Sangius » 19. maj 2018, 12:48

Hvorfor er det vigtigt at være på fornavn med alle grandfætre før man gifter sig? Det er jo vel ikke dem, man gifter sig med?
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 199
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2821

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2018, 12:55

Min kæreste er i London til FA Cup finale. Jeg er skide misundelig. Han skal bo på Hilton i Watford. Jeg skal se kampen hjemme. Har svært ved ikke at bombadere ham med beskeder.. Jeg vil også til FA Cup finale, feste hvis United vinder og være en del af det. I stedet sidder jeg på Old Trafford og venter på at få fri... Vi SÆLGER stadig billetter til kampen. Giv mig en og lad mig tage afsted!

Jeg skal være alene hjemme i aften. Har altid virkelig svært virkelig svært ved at sove når han ikke er der..
0
1234
Kort karma: 89
Likede indlæg: 2255

Indlægaf 1234 » 19. maj 2018, 13:04

Sangius skrev:Hvorfor er det vigtigt at være på fornavn med alle grandfætre før man gifter sig? Det er jo vel ikke dem, man gifter sig med?

Vi snakker om folk man inviterer til sit bryllup og jeg har en forventning om, at folk min partner vil invitere til sit bryllup er folk, han har et tæt relation til. Og jeg vil gerne møde alle vigtige mennesker i min kærestes liv.
Der vel ikke nogen der inviterer grandfætre med medmindre de en tæt relation og så er det vel relevant at møde dem.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 19. maj 2018, 13:09

1234 skrev:
Sangius skrev:Hvorfor er det vigtigt at være på fornavn med alle grandfætre før man gifter sig? Det er jo vel ikke dem, man gifter sig med?

Vi snakker om folk man inviterer til sit bryllup og jeg har en forventning om, at folk min partner vil invitere til sit bryllup er folk, han har et tæt relation til. Og jeg vil gerne møde alle vigtige mennesker i min kærestes liv.
Der vel ikke nogen der inviterer grandfætre med medmindre de en tæt relation og så er det vel relevant at møde dem.

Men altså... hvis nu man har en ven eller et familiemedlem i udlandet, som ens kæreste ikke lige har fået mødt, det er vel ikke så mærkeligt.

Jeg havde en veninde fra Tyskland med til vores bryllup, og hende havde min mand ikke mødt. Jeg havde besøgt hende èn gang i de 5 år vi var sammen, og hun havde ikke besøgt mig.
Nogle gange er det ikke sådan lige noget man bare gør, at tage til udlandet og besøge folk.
2
1234

Indlægaf 1234 » 19. maj 2018, 13:13

Sangius skrev:
1234 skrev:

Men altså... hvis nu man har en ven eller et familiemedlem i udlandet, som ens kæreste ikke lige har fået mødt, det er vel ikke så mærkeligt.

Jeg havde en veninde fra Tyskland med til vores bryllup, om hende havde min mand ikke mødt. Jeg havde besøgt hende èn gang i de 5 år vi var sammen, og hun havde ikke besøgt mig.
Nogle gange er det ikke sådan lige noget man bare gør, at tage til udlandet og besøge folk.

Nu snakkede vi oprindelig om halvdelen det er en hel del mindre end en enkelt.

Men altså folk må jo gøre som de vil det er jo heldigvis deres bryllup. Jeg synes egentlig hovedproblemet er, at andre vil bestemme, hvem man tager med til ens fest.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 19. maj 2018, 13:15

1234 skrev:
Sangius skrev:
1234 skrev:

Jeg havde en veninde fra Tyskland med til vores bryllup, om hende havde min mand ikke mødt. Jeg havde besøgt hende èn gang i de 5 år vi var sammen, og hun havde ikke besøgt mig.

Men altså folk må jo gøre som de vil det er jo heldigvis deres bryllup. Jeg synes egentlig hovedproblemet er, at andre vil bestemme, hvem man tager med til ens fest.

Jeg kan ikke lige huske hvem der sagde hvad i starten af diskussionen :genert:

Men helt sikkert, det er da mærkeligt at ville bestemme det. Er bryllup er for brudeparret, og ikke for gæsterne.
0
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 28
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Raenil » 19. maj 2018, 14:25

Jeg tror at der er to slags brylluper: En halvoffentlige familiebegivenhed og en privatpersonlig fest.

Vores var en halvoffentlige familiebegivenhed, med en blanding af brudens familie, gommens familie og venner.
Vi var 130, men forældrene betalte det meste og det var bare fjong.

Hvis ens tilgang til bryllup er at det er en privatpersonlig fest, så kan jeg godt forstå at man ikke vil have fremmede med.

Mit indtryk er at bryllupper generelt har bevæget sig fra familiefester til personlige fester.
6
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1997

Indlægaf catnip » 19. maj 2018, 15:44

1234 skrev:
Sangius skrev:
1234 skrev:

Jeg ved ikke om det er mig du hentyder til i den her kommentar? I såfald har det intet på sig at halvdelen af vores gæster ikke havde mødt enten mig eller min mand på forhånd. Det er korrekt at over halvdelen af vores gæster kom fra udlandet, nok nærmere 2/3, af dem var det et par stykker på hver side som enten jeg eller min mand ikke have mødt før. For mig føltes det helt naturligt at møde dem første gang netop til brylluppet.
0
1234

Indlægaf 1234 » 19. maj 2018, 15:53

Raenil skrev:Jeg tror at der er to slags brylluper: En halvoffentlige familiebegivenhed og en privatpersonlig fest.

Vores var en halvoffentlige familiebegivenhed, med en blanding af brudens familie, gommens familie og venner.
Vi var 130, men forældrene betalte det meste og det var bare fjong.

Hvis ens tilgang til bryllup er at det er en privatpersonlig fest, så kan jeg godt forstå at man ikke vil have fremmede med.

Mit indtryk er at bryllupper generelt har bevæget sig fra familiefester til personlige fester.

Hvis mine forældre havde betalt det meste af det havde jeg sgu gået med til hvad som helst :lol:
2
Aragorn
Kort karma: 415
Likede indlæg: 4475

Indlægaf Aragorn » 19. maj 2018, 16:04

Fru Sunshine skrev:
Maanii skrev:
Aragorn skrev:
Maanii skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg føler mig som et utaknemmeligt menneske.

De sidste mange gange, jeg har fået en gave fra min kæreste har det været enten en kogebog eller et gavekort. Nogle gange har der været noget personlighed og omtanke bag, men det føles lidt bleh. Op dig nu lige lidt mand.

Nå, til min fødselsdag fik jeg (surprise!) kogebøger og et gavekort. Gavekortet var til brunch som skulle bruges et helt bestemt sted. Som barselsgave fik vi et gavekort til brunch det sted, hvor vi havde vores søn med og havde en enormt hyggelig dag, og det var helt klart det han ønskede at genskabe med den gave.
Vi skal af sted i morgen, og jeg har virkelig glædet mig til det.
Da jeg så vil aktivere den der gavekortboks, så viser det sig, at den café ikke er med i den type boks, han har købt.
Så nu skal vi på Café Vivaldi. :rulle:

Jeg blev så skuffet, at jeg tudede.

Min mand er også en shitty gave-giver. Det lægger virkelig en dæmper på fødselsdage!

Jeg er sikker på at de to mænd har det super godt og afslappet omkring højtider. Hvad er en smule tårer eller generel negativitet hos modtageren af den gave man giver?

Forrige år fik jeg ingenting. Sidste år fik jeg en brugt stepmaskine fra DBA jeg ikke havde ønsket mig, og i år fik jeg igen ingenting selvom jeg meget eksplicit havde fortalt at det betød meget for mig at få en gave, og helst en han havde tænkt lidt over, og givet han forslag til hvad det evt kunne være hvis hans synes det er svært at vælge.

Til sammenligning gav jeg min mand en svinedyr PlayStation Pro som han havde sukket over i lang tid til hans sidste fødselsdag.

Min mand er verdens bedste menneske og crazy kærlig og opmærksom på mange områder, men som gavegiver har han altså ikke fortjent den mindste smule ros.

Men PUHA for at blive skuffet, når det nu kan gøre din stakkels mand KED AF DET.
Det er jo ikke fair, at HAN får det dårligt, bare fordi han har skuffet dig.

(Min mand er selv god til gaver, hvis han har en specifik ønskeseddel at gå efter. :D )

Det er bare ikke sundt forhold, hvis man græder over gaver. Det er alt jeg mener.
0
She whispers words to clear my mind
I once could see but now
At last
I'm blind
bluetof1
Kort karma: 828
Likede indlæg: 5367

Indlægaf bluetof1 » 19. maj 2018, 17:12

Jeg er ved at bage cheesecake og jeg er splittet mellem forfængelighed og dovenskab.
Jeg håber min kæreste synes det er den bedste cheesecake han nogensinde har fået, men samtidig håber jeg at jeg slipper for at lave den igen.
5
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 28
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Raenil » 19. maj 2018, 17:13

Dikus skrev:
Maanii skrev:
Aragorn skrev:
Fru Sunshine skrev:
Maanii skrev:
Aragorn skrev:
Maanii skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg føler mig som et utaknemmeligt menneske.

De sidste mange gange, jeg har fået en gave fra min kæreste har det været enten en kogebog eller et gavekort. Nogle gange har der været noget personlighed og omtanke bag, men det føles lidt bleh. Op dig nu lige lidt mand.

Nå, til min fødselsdag fik jeg (surprise!) kogebøger og et gavekort. Gavekortet var til brunch som skulle bruges et helt bestemt sted. Som barselsgave fik vi et gavekort til brunch det sted, hvor vi havde vores søn med og havde en enormt hyggelig dag, og det var helt klart det han ønskede at genskabe med den gave.
Vi skal af sted i morgen, og jeg har virkelig glædet mig til det.
Da jeg så vil aktivere den der gavekortboks, så viser det sig, at den café ikke er med i den type boks, han har købt.
Så nu skal vi på Café Vivaldi. :rulle:

Jeg blev så skuffet, at jeg tudede.

Min mand er også en shitty gave-giver. Det lægger virkelig en dæmper på fødselsdage!

Jeg er sikker på at de to mænd har det super godt og afslappet omkring højtider. Hvad er en smule tårer eller generel negativitet hos modtageren af den gave man giver?

Forrige år fik jeg ingenting. Sidste år fik jeg en brugt stepmaskine fra DBA jeg ikke havde ønsket mig, og i år fik jeg igen ingenting selvom jeg meget eksplicit havde fortalt at det betød meget for mig at få en gave, og helst en han havde tænkt lidt over, og givet han forslag til hvad det evt kunne være hvis hans synes det er svært at vælge.

Til sammenligning gav jeg min mand en svinedyr PlayStation Pro som han havde sukket over i lang tid til hans sidste fødselsdag.

Min mand er verdens bedste menneske og crazy kærlig og opmærksom på mange områder, men som gavegiver har han altså ikke fortjent den mindste smule ros.

Men PUHA for at blive skuffet, når det nu kan gøre din stakkels mand KED AF DET.
Det er jo ikke fair, at HAN får det dårligt, bare fordi han har skuffet dig.

(Min mand er selv god til gaver, hvis han har en specifik ønskeseddel at gå efter. :D )

Det er bare ikke sundt forhold, hvis man græder over gaver. Det er alt jeg mener.

Det er jo ikke den materielle ting, men den manglende indsats og vilje til at gøre noget for sin partner som man ved er vigtigt for ham/hende, der bliver grædt over.

Og det lyder sundt?

Det lyder på mig som at lægge vægt på forskellige ting.

Min kone er gavetypen. Jeg er ikke. Det fungerer fint (er mit indtryk :fløjt: ) når bare vi begge er opmærksomme.
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 174
Likede indlæg: 2567

Indlægaf TinaW » 19. maj 2018, 18:22

Min mand gav mig forrige år, en stjernetegnsfigur, jeg på ingen måde havde ønsket mig. Han har selv en, har vist fået den af en ekskæreste, så han synes vi skulle “matche”. Op indtil da, havde han faktisk givet ganske fantasifulde og gode gaver.
Men den fik han besked på at bytte. Jeg syntes det var så åndssvagt at bruge den sum på noget nips, der bare ville stå og samle støv. Nu får han en ønskeseddel og køber noget fra den, det fungerer fint :D
Han er så til gengæld irriterende at købe gaver til, da han sjældent rigtigt ønsker sig noget. Men til gengæld bliver han altid glad for det han får.
0

Tilbage til "Forhold og sex"