Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 709
Likede indlæg: 9549

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 17. sep 2018, 12:19

Jeg kan få en stor gammel barnevogn med en sovende 1 årig, med en 2 årig på hver side, samt en to årig i min ene hånd, ned af Vesterbrogade på den smalle side. At køre barnevogn i Kbh bliver en smal sag, men jeg hader Kbh helt ned i den mørkeste del af min sjæl. Så så snart kæresten er klar, så skrider vi.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1480
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 17771
Kontakt:

Indlægaf Ado » 17. sep 2018, 12:33

Jeg er egentlig ret ligeglad med leje kontra eje. Der er fordele ved begge. Vi drømmer om at indrette et lækkert køkken, så med tiden bliver det nok et huskøb herfra. Det ville ikke give så meget mening at smide en masse tid og penge i sådan et projekt, hvis det er en lejebolig.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 225
Likede indlæg: 3190

Indlægaf Stitch » 17. sep 2018, 13:09

Jeg elsker København og især Nørrebro. Hvis jeg kunne, så blev jeg her for evigt. Elsker at bo i lejlighed. Byen og larmen. Stilheden. Roen. Mangfoldigheden.

Men... min kæreste bor i hus uden for lands lov og ret, og grundet børn og aftale med eksen er han stavnsbundet dertil de næste 10 år. Så vi har en pagt om at bo der, og så flytte nærmere byen til den tid. Det bliver desværre ikke hverken lejlighed eller Nørrebro. Men by.

Hus er ikke lige mig, selv om jeg kan se fordele ved haven og at kunne larme i fred. Men jeg havde gerne MEGET mindre plads end nu. Der skal effing hele tiden gøres rent og fikses noget enten ude eller inde.
2
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 243
Likede indlæg: 2599

Indlægaf FruKuk » 18. sep 2018, 05:05

Jeg er altså heldig med min mand. I går havde jeg meldt, at jeg først nåede hjem til aftensmad. Men allerede kl. 15.00 kunne jeg se, at det ikke ville komme til holde, så jeg ringer og siger, at jeg ikke ved, hvornår jeg er hjemme, men at det i hvert fald ikke bliver til aftensmad. Kl. 18.00 skriver han en sms og spørger, om han skal gemme mad. Den får jeg ikke lige svaret på, og kl. 21.30 skriver han og spørger, om jeg ikke vil skrive, når jeg kører hjemover, så vil han lave drinks klar :lun: Ikke noget med at give dårlig samvittighed, ikke noget med at plage om svar på, hvornår jeg er hjemme. Blot en accept af, at sådanne dage er der bare i mit arbejde, og så holder han hus i mens. Og laver yndlings drinks :love:
37
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 182
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Maanii » 18. sep 2018, 15:42

Jeg har altid været sært sentimental omkring min mand.

I går ramte det nye højder hvor jeg kom til at græde lidt fordi min mand, som en indskudt bemærkning i en samtale, nævner at han engang havde syet en frø i håndarbejde.

Jeg kunne bare lige se for mig det her lille perfekte menneske stå stolt med sin hjemmelavede frø.

:stoned:
Senest rettet af Maanii 18. sep 2018, 15:49, rettet i alt 1 gang.
27
Put egg on my house, I kill what you love!
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. sep 2018, 15:47

Maanii skrev:Jeg har altid været sært sentimental omkring min mand.

I går det ramte nye højder hvor jeg kom til at græde lidt fordi min mand, som en indskudt bemærkning i en samtale, nævner at han engang havde syet en frø i håndarbejde.

Jeg kunne bare lige se for mig det her lille perfekte menneske stå stolt med sin hjemmelavede frø.

Åh, hvor er du kær. :lol: :lun:
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. sep 2018, 15:51

Jeg tror ikke min kæreste nogensinde vil giftes igen. Jeg har selvfølgelig stillet en del ledende spørgsmål. :D Altså - det HAR jo været en kæmpe drøm for mig i mange år. Men drømmen (og visheden) om at have en kæreste så dejlig som ham, er vigtigere. Så jeg fik lidt ondt af mig selv og havde lidt Kaj-mund, da jeg var alene. Men det er heldigivs drevet over igen.

Jeg er også så åndet. Jeg dagdrømmer om alt muligt og et bryllup var allerede dagdrømt ned til mindste detalje. Men det er fint nok at vide det. Så skal jeg ikke drømme mere om det.:D
2
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2667

Indlægaf TinaW » 18. sep 2018, 15:55

Ado skrev:Jeg tror ikke min kæreste nogensinde vil giftes igen. Jeg har selvfølgelig stillet en del ledende spørgsmål. :D Altså - det HAR jo været en kæmpe drøm for mig i mange år. Men drømmen (og visheden) om at have en kæreste så dejlig som ham, er vigtigere. Så jeg fik lidt ondt af mig selv og havde lidt Kaj-mund, da jeg var alene. Men det er heldigivs drevet over igen.

Jeg er også så åndet. Jeg dagdrømmer om alt muligt og et bryllup var allerede dagdrømt ned til mindste detalje. Men det er fint nok at vide det. Så skal jeg ikke drømme mere om det.:D

Jeg troede heller ikke jeg skulle giftes igen. Men da min mand (dengang kæreste forstås) udtrykte nærmest panik angst overfor ordet ægteskab, så gik det op for mig, at jeg egentligt gerne ville giftes med ham.
Og det gik jo ikke anderledes, end jeg fik min vilje :fløjt:
Og nej, jeg har hverken truet, lokket eller snydt ham, han skiftede mening hen ad vejen :lun:
Men havde vi nu endt med, ikke at blive gift, så havde det også været ok.
3
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. sep 2018, 16:00

TinaW skrev:
Ado skrev:Jeg tror ikke min kæreste nogensinde vil giftes igen. Jeg har selvfølgelig stillet en del ledende spørgsmål. :D Altså - det HAR jo været en kæmpe drøm for mig i mange år. Men drømmen (og visheden) om at have en kæreste så dejlig som ham, er vigtigere. Så jeg fik lidt ondt af mig selv og havde lidt Kaj-mund, da jeg var alene. Men det er heldigivs drevet over igen.

Jeg troede heller ikke jeg skulle giftes igen. Men da min mand (dengang kæreste forstås) udtrykte nærmest panik angst overfor ordet ægteskab, så gik det op for mig, at jeg egentligt gerne ville giftes med ham.
Og det gik jo ikke anderledes, end jeg fik min vilje :fløjt:
Og nej, jeg har hverken truet, lokket eller snydt ham, han skiftede mening hen ad vejen :lun:
Men havde vi nu endt med, ikke at blive gift, så havde det også været ok.

Det er jo det. Det vigtigste for mig er også ham og os. Os to altid. Og heldigvis har vi mange andre drømme og mål. Jeg skulle bare lige fordøje det. :genert:
0
MissB
Kort karma: 32
Likede indlæg: 326

Indlægaf MissB » 18. sep 2018, 16:24

Maanii skrev:Jeg har altid været sært sentimental omkring min mand.

I går ramte det nye højder hvor jeg kom til at græde lidt fordi min mand, som en indskudt bemærkning i en samtale, nævner at han engang havde syet en frø i håndarbejde.

Sådan har jeg det også når min svigermor fortæller mig ting om min kæreste som barn. Og det er bare blevet endnu værre efter jeg er blevet gravid med vores søn. Så er der blevet knebet et par tårer et par gange. Det tror jeg heldigvis bare hun ser som værende sødt og et udtryk af hvor meget han betyder for mig :D
0
Primerose
Kort karma: 130
Likede indlæg: 1654

Indlægaf Primerose » 18. sep 2018, 19:01

Jeg er jo for nyligt blevet officielt kærester med den her søde, dejlige og mega flotte politimand. I søndags var vi på besøg hos mine forældre - og det gik super godt. Min mor plejer at være positiv og snakkesalig over for mine kærester, men min far har altid været lidt mere reserveret og det tror jeg bunder i noget beskyttertrang. Men jeg kunne bare tydeligt mærke at min far synes politimanden var sympatisk og interessant at tale med, og min far endte endda med at fortælle en lille anekdote om noget min morfar havde sagt til mine forældres bryllup, og bandt en lille knude til det, at han synes politimanden var værd at holde på.
I den kommende weekend har politimanden så inviteret mig en tur til sin hjemby, så jeg kan møde hans familie. Hans mor er alvorligt syg, så han vil gerne, at jeg møder hende inden hun får det værre. Så på fredag efter arbejde har han booket en plads på et fly, så jeg kan komme over til dem nemt og hurtigt, og så følges vi hjem søndag.
Jeg er godt nok lidt nervøs, og jeg håber ikke de synes at jeg er alt for Københavner-agtig. Desuden har politimanden “advaret” mig om ret kraftig dialekt, så jeg håber ikke, at jeg skal sige “hva’?” og ligne et spørgsmålstegn alt for meget :genert:
Ja, og så håber jeg bare at det går godt og de kan lide mig og jeg kan lide dem....

Hvordan var det første gang I mødte jeres partners familier?
17
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 259
Likede indlæg: 6808

Indlægaf Santa » 18. sep 2018, 19:07

Vi nåede at bo sammen i et halvt år, før jeg mødte hans forældre. Som boede ti min væk.
Men han er meget privat, og vi flyttede sammen efter meget kort bekendtskab, så det er en del af forklaringen.

Det foregik hos os, og vi klikkede med det samme, svigermor og jeg. Vi har samme erhverv, så der var nok at tale om. I dag synes jeg dog hun er til træls i længden.
Mine forældre mødte han noget før, kan ikke helt huske hvornår og hvordan, men eftersom de bor på Fyn var det med overnatning enten hos os eller dem.
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 243
Likede indlæg: 2599

Indlægaf FruKuk » 18. sep 2018, 21:21

Min mand havde fået arrangeret, at hans forældre ville komme til eftermiddagskaffe (vi nåede at flytte sammen, inden vi havde hilst på hinandens forældre), og så brillierede han med ikke at være hjemme grundet arbejde i den anden ende af landet. Husker mødet som akavet men nok ikke værre, end hvis han havde været hjemme.
2
MissB
Kort karma: 32
Likede indlæg: 326

Indlægaf MissB » 19. sep 2018, 04:33

Primerose skrev:Jeg er jo for nyligt blevet officielt kærester med den her søde, dejlige og mega flotte politimand. I søndags var vi på besøg hos mine forældre - og det gik super godt. Min mor plejer at være positiv og snakkesalig over for mine kærester, men min far har altid været lidt mere reserveret og det tror jeg bunder i noget beskyttertrang. Men jeg kunne bare tydeligt mærke at min far synes politimanden var sympatisk og interessant at tale med, og min far endte endda med at fortælle en lille anekdote om noget min morfar havde sagt til mine forældres bryllup, og bandt en lille knude til det, at han synes politimanden var værd at holde på.
I den kommende weekend har politimanden så inviteret mig en tur til sin hjemby, så jeg kan møde hans familie. Hans mor er alvorligt syg, så han vil gerne, at jeg møder hende inden hun får det værre. Så på fredag efter arbejde har han booket en plads på et fly, så jeg kan komme over til dem nemt og hurtigt, og så følges vi hjem søndag.
Jeg er godt nok lidt nervøs, og jeg håber ikke de synes at jeg er alt for Københavner-agtig. Desuden har politimanden “advaret” mig om ret kraftig dialekt, så jeg håber ikke, at jeg skal sige “hva’?” og ligne et spørgsmålstegn alt for meget :genert:
Ja, og så håber jeg bare at det går godt og de kan lide mig og jeg kan lide dem....

Hvordan var det første gang I mødte jeres partners familier?

Jeg er også københavner og min kæreste er vestjyde. Og jeg frygtede også dén kombination samt det med dialekten. Det er dog kun ganske få gange i løbet af de snart to år vi har været sammen at jeg har været nødt til at bede nogen gentage sig. Min kæreste mødte mine forældre efter max et par uger. Jeg kunne mærke at det var vigtigt for især min far, da jeg tidligere har været i et psykisk voldeligt forhold, så de havde et stort behov for at “se ham an”. Det var min kæreste helt med på. Jeg mødte hans mor kort tid efter da hun var på besøg hos familie i Nordsjælland. Så tog vi derop og spiste og det var super hyggeligt, og egentlig meget rart at møde svigerforældrene en ad gangen. Jeg var dog mest bekymret for at møde svigerfar, da jeg ikke tidligere har haft et godt forhold til sådan én. Min kæreste havde “advaret” mig om at hans far jo var “rigtig vestjyde” og ikke sådan lige krammede folk første gang han mødte dem (som ellers er noget jeg instinktivt helst gør), men det nåede jeg slet ikke at overveje før svigerfar havde krammet mig :love: det var et par måneder efter vi var blevet kærester, og der besøgte vi hans forældre i 3-4 dage.
2
Sof
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1163

Indlægaf Sof » 19. sep 2018, 05:55

Vi mødte hinandens forældre inden for den første måned, det var december og så føltes det lidt mærkeligt ikke at have sin kæreste med til nogen af familiebesøgende.

Tror han mødte mine forældre da vi havde været kærester i max 2 uger, tog ham med hjem da jeg skulle aflevere adventspakkerne, havde ikke sagt noget på forhånd, for gad ikke rigtig svage på spørgsmål :lol2: Det var semi-akavet. Min mor åbnede døren og jeg sagde “hej mor, det her er min kæreste Lars. Giver i en kop kaffe?”.
Skulle jeg gøre det igen, ville jeg nok lige advare, for min far havde ikke bukser på :-D

Min svigerforældre inviterede mig til at komme med til en julefrokost ude på en restaurant med svigerinder og faster og onkel, så havde spurgt min kæreste om vi ikke lige kunne besøge hans forældre først, så jeg ikke følte mig som en komplet fremmed. De bor et par timer væk, men det fungerede ret fint bare hurtigt at svinge forbi en aften. De er også ret landlige og jeg følte mig meget storbyagtig, men de var flinke nok, selvom de tydeligvis ikke fattede hvad jeg snakkede om, når de spurgte ind til min uddannelse. Det var lidt for smart, tror jeg.
2

Tilbage til "Forhold og sex"