Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 217
Likede indlæg: 2159

Re: Partråden

Indlægaf flicka » 2. nov 2018, 17:18

D.itsen skrev:
Ado skrev:Vi skal ud og tale med den restaurant, hvor vi skal holde vores bryllup, i morgen. Åh, det er så skønt. Det er det skønneste sted med en smuk beliggenhed lige ned til Silkeborg-søerne. Det er en af mine yndlingsrestauranter her i området. Der er masser af plads, smukke lokaler og der er en fin have, hvor vi kan blive viet. Og skulle vejret blive vådt, er der også plads til at rykke det indendørs. Og så laver de fabelagtig mad.
Billede

Jeg er lidt misundelig. Jeg synes det er pisse svært at finde et sted, som om også er hyggeligt udenom og der er til at betalte. Der skal så også være overnatningsmulighed og det sætter en ret stor begrænsning

Hvad leder I efter?
Skal det være med fuld service, dvs. inkl. mad, opdækning osv.
Eller er I friske på at skaffe mad udefra og selv dække op osv.?
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 154
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 2912

Indlægaf Ladysparrow » 3. nov 2018, 06:06

Ligger i en seng på slottet. Dagen i går var intet mindre end uforglemmelig. Blev overrasket på så mange måde. Et frieri under stjernerne i slotshaven. Vi skal giftes :lun:
47
D.itsen
Kort karma: 314
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3808

Indlægaf D.itsen » 3. nov 2018, 06:08

flicka skrev:
D.itsen skrev:
Ado skrev:Vi skal ud og tale med den restaurant, hvor vi skal holde vores bryllup, i morgen. Åh, det er så skønt. Det er det skønneste sted med en smuk beliggenhed lige ned til Silkeborg-søerne. Det er en af mine yndlingsrestauranter her i området. Der er masser af plads, smukke lokaler og der er en fin have, hvor vi kan blive viet. Og skulle vejret blive vådt, er der også plads til at rykke det indendørs. Og så laver de fabelagtig mad.
Billede

Jeg er lidt misundelig. Jeg synes det er pisse svært at finde et sted, som om også er hyggeligt udenom og der er til at betalte. Der skal så også være overnatningsmulighed og det sætter en ret stor begrænsning

Hvad leder I efter?

Så længe der er plads til abefest det halve af natten, er vi på. Vores bedste bud lige nu er en festsal, hvor der er er overnatning på matrikel, og hvor der "kun" er borde og service inkluderet
0
UH UH UH UH KORT :love:
DenSkarpeLaks
Kort karma: 5
Likede indlæg: 97

Indlægaf DenSkarpeLaks » 3. nov 2018, 06:24

Ladysparrow skrev:Ligger i en seng på slottet. Dagen i går var intet mindre end uforglemmelig. Blev overrasket på så mange måde. Et frieri under stjernerne i slotshaven. Vi skal giftes :lun:

Stort tillykke!
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 678
Likede indlæg: 14464

Indlægaf Sangius » 3. nov 2018, 06:29

D.itsen skrev:Så længe der er plads til abefest det halve af natten, er vi på. Vores bedste bud lige nu er en festsal, hvor der er er overnatning på matrikel, og hvor der "kun" er borde og service inkluderet

Hvis I selv har hus med have, eller kender nogen der har, kan jeg anbefale et telt.
Vi fik et telt med gulve, lysekroner, borde, duge, polstrede stole, service (alt fra karafler til bestik) og teltvarmere.
Det blev rigtig fint, og vi indrettede hele huset med sovepladser, og stak ellers selv af til et sommerhus vi havde lejet med spabad og havudsigt :love2:

Det er måske ikke så fancy som en rigtig festsal, men der er ingen begrænsninger for hvornår festen stopper - og vi skulleikke engang vaske servicen op, bare pakke den ned igen. De hentede teltet dagen efter, så vi havde betalt et par af svigermors veninder for at rydde op om morgenen :)
1
D.itsen
Kort karma: 314
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3808

Indlægaf D.itsen » 3. nov 2018, 06:35

Sangius skrev:
D.itsen skrev:Så længe der er plads til abefest det halve af natten, er vi på. Vores bedste bud lige nu er en festsal, hvor der er er overnatning på matrikel, og hvor der "kun" er borde og service inkluderet

Hvis I selv har hus med have, eller kender nogen der har, kan jeg anbefale et telt.
Vi fik et telt med gulve, lysekroner, borde, duge, polstrede stole, service (alt fra karafler til bestik) og teltvarmere.
Det blev rigtig fint, og vi indrettede hele huset med sovepladser, og stak ellers selv af til et sommerhus vi havde lejet med spabad og havudsigt :love2:

Det er måske ikke så fancy som en rigtig festsal, men der er ingen begrænsninger for hvornår festen stopper - og vi skulleikke engang vaske servicen op, bare pakke den ned igen. De hentede teltet dagen efter, så vi havde betalt et par af svigermors veninder for at rydde op om morgenen :)

Det har vi ikke plads til og selvom vi nok kunne låne svigerforældrenes, så synes jeg ikke de har plads nok indenfor. Min far har brug for lige at kunne lukke en dør bag sig og få en pause og det er der ikke rigtig mulighed for. Havde vi solgt huset og købt et nyt og større, havde vi helt sikkert gjort det, men lige nu passer det ikke ind
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1582
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 19763
Kontakt:

Indlægaf Ado » 3. nov 2018, 07:06

Vi havde det dejligste møde med restauranten i går. Åh, så bliver det pludselig endnu mere virkeligt, når man sidder der og aftaler i detaljer. Haven er desuden perfekt til vielsen. For enden af plænen, henne ved nogle træer og ned til vandet, er der den yndigste gamle hvide træpavilion. Helt oplagt til at blive viet i. :lun:

Og stort tillykke, Ladysparrow! :lun: Hvor er det romantisk.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 3. nov 2018, 09:37

D.itsen skrev:
flicka skrev:
D.itsen skrev:
Billede

Hvad leder I efter?

Så længe der er plads til abefest det halve af natten, er vi på. Vores bedste bud lige nu er en festsal, hvor der er er overnatning på matrikel, og hvor der "kun" er borde og service inkluderet

Hvis I kan leve med at der ikke er inkluderet service, kan jeg anbefale Kattinge Værk. Det er der, hvor vi holdt vores bryllup.

Et rigtig hyggeligt sted med plads til omkring 54 overnattende gæster i sovesale af varierende størrelser.

Det var et kæmpe hit blandt vores gæster. Der blev i den grad festet til den lyse morgen.

Omgivelserne er også virkelig smukke med udsigt over Roskilde fjord og Boserup skov ligger lige op af området.
1
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1945

Indlægaf Frøken Himmelblå » 3. nov 2018, 10:24

Endnu en fra min kærestes familie har friet til sin kæreste og skal giftes. Min kæreste fik valget mellem at høre min oprigtige reaktion og den høflige reaktion. Han valgte begge.

Jeg føler mig overhalet og er skide misundelig, da jeg mega gerne vil giftes med min kæreste.
Men selvfølgelig er jeg suuuper glad på deres vegne ;)
Senest rettet af Frøken Himmelblå 4. nov 2018, 09:18, rettet i alt 1 gang.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
flicka

Indlægaf flicka » 3. nov 2018, 14:58

Vild lørdag aften i parforholdet: at se på fliser, armaturer og toiletter forud for det kommende totalrenovering af vores badeværelse :banan:

:træt:
6
Always be yourself
then always be a unicorn

- Rebecca Carroll
1234
Kort karma: 89
Likede indlæg: 2260

Indlægaf 1234 » 3. nov 2018, 15:37

D.itsen skrev:
flicka skrev:
D.itsen skrev:
Billede

Hvad leder I efter?

Jeg kan også anbefale at overveje festsale med camping tæt op. Vi brugt et gammeldags forsamlingshus med en fantastisk forpagter, hvor der 500 m væk er en campingplads med hytter, hvor flertallet af vores gæster sov.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 740
Likede indlæg: 10482

Indlægaf Zombie » 3. nov 2018, 16:01

Jeg savner min kæreste, der kommer hjem i morgen. Øv.

Det gør mig rastløs, så for at få brugt den energi + for at gøre min kæreste glad, maler jeg (en stor del af) det sidste træværk i lejligheden, som er det eneste vi mangler for at være 100% færdige.

Jeg har også været i Tiger og købt et lille juletræ og lidt pynt, samt et lille krybbespil i træ, hvor de ligner figurerne fra Den Flyvende Kuffert i Tivoli.

Jeg håber han bliver glad, når jeg også støvsuger, vasker gulv og vasker tøj + kogevask.
Og har købt ind til at lave æbleskiver til ham i morgen, når han er hjemme.

Det skal tilføjes, at jeg også har fået lang tur med hunden, spillet spil på mobilen og fedet den med sushi. Jeg husker at slappe af også.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 154
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 2912

Indlægaf Ladysparrow » 3. nov 2018, 16:15

Ado skrev:Vi havde det dejligste møde med restauranten i går. Åh, så bliver det pludselig endnu mere virkeligt, når man sidder der og aftaler i detaljer. Haven er desuden perfekt til vielsen. For enden af plænen, henne ved nogle træer og ned til vandet, er der den yndigste gamle hvide træpavilion. Helt oplagt til at blive viet i. :lun:

Og stort tillykke, Ladysparrow! :lun: Hvor er det romantisk.

Det lyder som den perfekte plads Ado. Og vildt romantisk. Tak, det var helt extremt uvirkeligt, jeg kunne slet ikke sige noget bagefter. Stod bare helt stille og var overvældet af så mange følelser. Selve historien bag ringen er for mig også speciel og at den passer mig...
1
LaMariposa
Kort karma: 529
Likede indlæg: 8253

Indlægaf LaMariposa » 3. nov 2018, 22:45

Frøken Himmelblå skrev:Endnu en fra min kærestes familie har friet til sin kæreste og skal giftes. Min kæreste fik vælger mellem at høre min oprigtige reaktion og den høflige reaktion. Han valgte begge.

Jeg føler mig overhalet og er skide misundelig, da jeg mega gerne vil skiftes med min kæreste.

Det der kender jeg virkelig godt, det var mig for et par år siden. Det tog noget tid for min (nu) mand at forstå, hvor vigtigt, det var for mig at blive gift i en ikke alt for fjern fremtid. Ikke fordi han ikke ville, men fordi han tænkte, at det ikke hastede, når vi skulle være sammen altid.

Så kender rigtig godt til følelsen af at blive overhalet. Men jeg tænker, at det kan være en god ide at snakke med ham om det.
0
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1945

Indlægaf Frøken Himmelblå » 4. nov 2018, 08:57

LaMariposa skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Endnu en fra min kærestes familie har friet til sin kæreste og skal giftes. Min kæreste fik vælger mellem at høre min oprigtige reaktion og den høflige reaktion. Han valgte begge.

Jeg føler mig overhalet og er skide misundelig, da jeg mega gerne vil skiftes med min kæreste.

Det der kender jeg virkelig godt, det var mig for et par år siden. Det tog noget tid for min (nu) mand at forstå, hvor vigtigt, det var for mig at blive gift i en ikke alt for fjern fremtid. Ikke fordi han ikke ville, men fordi han tænkte, at det ikke hastede, når vi skulle være sammen altid.

Så kender rigtig godt til følelsen af at blive overhalet. Men jeg tænker, at det kan være en god ide at snakke med ham om det.

Jeg tror, han efterhånden har forstået, hvor vigtigt det er for mig at blive gift. Jeg er heldigvis(?) meget dårlig til at holde sådan noget inde.
Jeg ved ikke, hvad der holder ham tilbage. Han kan ikke eller vil ikke selv svare på det. Måske at han ikke føler, vi har råd til, det et bryllup koster. Hvilket er gak da jeg er parat til at troppe op på rådhuset og spise en god frokost eller middag bagefter. Så for min skyld, skal det ikke koste alverden.

I forbindelse med Mads&Monopolet i sidste uge hvor vi igen igen kom til at tale om giftermål, var han sådan, at det kommer når jeg mindst venter det. Og så var den ligesom lukket :træt3:

Og et eller andet sted kan jeg også godt forstå ham. For vi fandt sammen meget tidligt. Så selvom vi har været sammen længe nu (vi nærmer os et årti), er vi stadig væsentligt yngre end folk generelt, når de bliver gift. Så jeg kan da godt forstå ham, hvis han føler sig ung.

Det er bare noget bæ!
Når han endelig går på knæ kommer jeg til at stå på altanen ligesom Monica fra Friends.
0
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Forhold og sex"