Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Aragorn
Kort karma: 396
Likede indlæg: 4279

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 9. nov 2018, 19:48

Jeg har købt blomster til min kæreste. Jeg brugte tid på at vælge dem. Jeg ved ikke hvad det er for nogen. Det ligner på en måde lidt noget ukrudt. Store grønne blade, kraftige stilke. Men også store blomster, og mange af dem, som jeg syntes var pæne. De har sådan en sart farve, nok hvad en kvinde vil kalde rosa, men jeg synes mere de er skiftevis hvide og lyserøde.

Jeg har lige spist aftensmad - en slam-pizza fra den lokale grill. Alene. Ikke værdigt for en mand i slutningen af 30. Måske ikke for nogen. Absolut ikke festligt. Min kæreste er på arbejde, uden for de normale tider. Måske sover jeg når hun kommer hjem, og vi ses først i morgen.

Turen hjem fra arbejde bragte mig 20 kilometer i den forkerte retning af hjem, fordi jeg valgte at køre ud til en kunde og løse et problem der ellers havde ligget og ventet til begyndelsen af næste uge. Et ældre par - omkring de 70. Han havde kræft, det havde hun fortalt flere gange. Hun snakkede så hendes røv var ved at falde af.

Mit job har et bredt spænd. Nogle gange er jeg i direkte kontakt med Hr. og Fru. Hansen der ikke ved noget som helst om computere, og i dag havde jeg sådan en opgave. Generelt kan jeg lidt at hjælpe folk, og ikke mindst rent faktisk at se det øjeblik hvor mennesker forstår noget nyt, så det generer mig ikke at tale med mennesker for hvem en computer lige så godt kunne være magi.

Damen talte op ad stolper og ned ad vægge om, hvad der var galt med hendes computer. Jeg vidste det naturligvis allerede, og spekulerede på hvorvidt jeg kunne løse problemet med en offline WSUS. Jeg havde efter 2 sekunder fattet, hvad der var galt og for mit indre blik flød samtlige elementer i Windows 7 kontrolpanel og services.msc, men hun lod mig ikke få et ord indført. Jeg ved ikke om hun forestillede sig, at jeg simpelthen ikke vidste hvordan det ser ud når Windows 7 ikke kan installere opdateringer, og jeg ved heller ikke, om hun reelt troede, at jeg ikke vidste hvordan mit eget firmas hjemmeside så ud, siden hun i detaljer beskrev alt indhold på siden. Jeg syntes hun var en idiot, sagt uden omsvøb.

Hvis hun havde holdt sin kæft, var vi blevet noget hurtigere færdige. Manden lyttede til hvad jeg sagde. Han forstod. Jeg er ikke sikker på han vidste, at jeg vidste, han havde kræft. Jeg kunne ikke se sygdommen på ham. Han var ikke mager eller benet, virkede ikke fjern eller træt. Jeg kunne heller ikke sorgen eller frygten. Han var ikke tæt nok på, til at jeg ville kunne have lugtet en terminal lungecancer i hans ånde heller.

Da jeg trådte ud i mørket, og der var virkelig mørkt derude på landet, mørkt og tomt, så tænkte jeg at jeg fandme også ville få kræft hvis jeg skulle høre på hendes idiotiske snak konstant. At hun måtte kunne ødelægge mit helbred med sin ekstremt forfejlede logik: Det virker på min iPhone og min computer, så er det da mærkeligt det ikke virker på min tablet! ... Nej. Det er ikke mærkeligt. Det er det modsatte af mærkeligt. Det er logisk. Det er tre forskellige systemer. Jeg morede mig ved min egen sorte humor.

Nogle gange er jeg bange for at få en hjerneblødning af sådanne fejlslutninger, eller også er jeg sikker på jeg allerede har fået én, fordi jeg hører noget så dumt jeg ikke kan tro et menneske har tænkt det.

Jeg kørte hjem i mørket og regnen, og det slog mig: Det var ikke hende der havde talt så kræften voksede frem. Kræften voksede frem, og hun begyndte at tale, fordi hun skulle holde styr på e-boks og behandlinger og indkaldelser, prøveresultater og prognoser. Hendes mand har noget af det ledeste lort der findes, og hun prøver at holde sammen på det hele, inklusive angsten hos dem begge. Da jeg sad der og kørte hjem på en mørk landevej efter en lang uge og det eneste lys i mørket var de hurtigt forbifarende modkørende billister, da var det mig der forstod noget nyt. Det havde man kunnet se på mit ansigt, hvis der havde været lys nok, og nogen havde kigget på det. Og jeg syntes pludseligt det var mig, der var idioten. Jeg var endda ret sikker på, det forholdt sig akkurat således.

Så jeg har købt blomster til min kæreste, for sådan nogle ting får hun for lidt af. Stilken ligner ukrudt, og jeg har ikke købt dem for deres navn, og det er ikke roser, den blomst der har patent på kærlighed og ømhed, men de lange stilke har nogle blomster som jeg selv synes er smukke og der er mange af dem og de virker stærke, og de skærer et hul igennem den elendighed som stoffet virkeligheden nogle gange er vævet af, ligesom hun gør.

Min medfølelse med alle der sørger i aften.

Jeg gør ikke, og det gør mig mere heldig end mange andre. Jeg prøver at huske det.
68
I think I see your way
I’d really like to know
If only for a day, something so beautiful
I know now what it’s worth
I’ll go with you to the ends of the earth
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1437
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12929

Indlægaf Fru Sunshine » 10. nov 2018, 16:33

Tusind tak for alle kort og hilsner. :lun:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 119
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 1934

Indlægaf Ladysparrow » 10. nov 2018, 20:09

Vi har snakket vielse og fest. Vi har valgt at dele det, da vores familie og venner er spredt ud over Europa. Vielsen bliver i Stockholm da vi gerne vil have at hans gamle mormor kan være med. Festen vil vi gerne holde i den lille landsby i Sydsverige hvor vi bor, i et stort telt, ganske nede på jorden. Men vi skal altså giftes næste sommer.... :lun:
11
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2108

Indlægaf TinaW » 12. nov 2018, 10:25

Jeg har snart fødselsdag og det er jo også snart jul, så min mand sendte mig en mail om, ikke at kigge for meget på evt. pakker der måtte ankomme, inden han kommer hjem igen.
Skulle så sætte en vinduespudserregning til betaling fra hans konto og så er det jo lidt svært at undgå at se, hvortil der er trukket penge indenfor de sidste par dage :D
1
avdotja
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4721

Indlægaf avdotja » 12. nov 2018, 19:20

TinaW skrev:Jeg har snart fødselsdag og det er jo også snart jul, så min mand sendte mig en mail om, ikke at kigge for meget på evt. pakker der måtte ankomme, inden han kommer hjem igen.
Skulle så sætte en vinduespudserregning til betaling fra hans konto og så er det jo lidt svært at undgå at se, hvortil der er trukket penge indenfor de sidste par dage :D

Men nu kan du med god samvittighed sige at du hverken har haft fingrene i nogen pakker eller på nogen måde været det mindste fristet til at undersøge dem :afro:
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2108

Indlægaf TinaW » 12. nov 2018, 20:50

avdotja skrev:
TinaW skrev:Jeg har snart fødselsdag og det er jo også snart jul, så min mand sendte mig en mail om, ikke at kigge for meget på evt. pakker der måtte ankomme, inden han kommer hjem igen.

Men nu kan du med god samvittighed sige at du hverken har haft fingrene i nogen pakker eller på nogen måde været det mindste fristet til at undersøge dem :afro:

Det er selvfølgelig rigtigt :fløjt:
Men nu er jeg jo bare endnu mere nysgerrig efter, HVAD det er han har købt.
0
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1122

Indlægaf Maanii » 13. nov 2018, 07:43

Det er nok sjovest hvis man kender mig.

Men min mand sagde i går at jeg muligvis var meget ung da vi mødte hinanden men at jeg altid har haft en personlighed som en 68 årig buschauffører.

Det er virkelig spot-on. :genert:
13
Put egg on my house, I kill what you love!
LaMariposa
Kort karma: 393
Likede indlæg: 6418

Indlægaf LaMariposa » 13. nov 2018, 07:58

Maanii skrev:Det er nok sjovest hvis man kender mig.

Men min mand sagde i går at jeg muligvis var meget ung da vi mødte hinanden men at jeg altid har haft en personlighed som en 68 årig buschauffører.

Min mand plejer at sige, at jeg er 80 år indvendigt :genert: Det er ikke helt skævt :lol:
1
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 339
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11147

Indlægaf Hunkat » 13. nov 2018, 08:00

Jeg er i seriøst råddent humør for tiden og jeg forudser at det nemt kan komme til at gå ud over ham derhjemme. Jeg tror bare jeg holder lav profil et par dage og prøver ikke at eksploderer på nogen
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1413
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16648
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. nov 2018, 08:16

Min kæreste er guld værd. Jeg sendte ham en besked i går med de dårlige nyheder om min mor og han tog direkte hjem fra arbejde til mig. Han er guld værd. Helt ind i hjertet.

Og ja, min mor er syg igen og jeg er helt ødelagt. Hun fik fjernet højre bryst for otte år siden og nu er der noget i venstre bryst. :( På fredag skal hun i den store scanner og på tirsdag ved vi hvordan de helt præcist står til med hende. Om det har spredt sig.
Jeg er så ulykkelig og bange. Min krop er øm over det hele fordi jeg er så anspændt. Det er virkelig grimt. Jeg kan mærke hvordan mit nervesystem står og vibrerer.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 554
Likede indlæg: 9421

Indlægaf Lemonella » 13. nov 2018, 08:19

LaMariposa skrev:
Maanii skrev:Det er nok sjovest hvis man kender mig.

Min mand plejer at sige, at jeg er 80 år indvendigt :genert: Det er ikke helt skævt :lol:

Min kæreste plejer at sige, han slet ikke forstår, det er mig der er 24 år ældre end ham, når det som regel virker som om det er omvendt. Når jeg så spørger om han seriøst mener, jeg minder om en lettere pms-ramt teenager, griner han og siger at nej, det var ikke lige det han mente, men han mener, jeg virker yngre end ham på mange punkter og det skal nok være rigtigt.
Jeg havde jo ikke rigtig nogen god barndom eller ungdom, så måske jeg bare tager revanche på mine ældre dage. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
1234
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2162

Indlægaf 1234 » 13. nov 2018, 20:53

Jeg synes godt nok det er kort at køre langdistance for tiden selvom jeg prøver trøste mig med der kun er en lang måned, så der juleferie og så bor vi samme igen derefter.
Lige nu fatter jeg ikke hvordan jeg har kunne bo i udlandet af 3 omgang, hvor vi været adskilt 21 måneder eller deromkring, når jeg knapt kan klare små 2 måneder nu :lol:
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 554
Likede indlæg: 9421

Indlægaf Lemonella » 14. nov 2018, 06:25

1234 skrev:Jeg synes godt nok det er kort at køre langdistance for tiden selvom jeg prøver trøste mig med der kun er en lang måned, så der juleferie og så bor vi samme igen derefter.
Lige nu fatter jeg ikke hvordan jeg har kunne bo i udlandet af 3 omgang, hvor vi været adskilt 21 måneder eller deromkring, når jeg knapt kan klare små 2 måneder nu :lol:

“En kort en lang, en trekant en stang.... tralalalala”. :lol:

Sorry. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
FormerlyKnownAs
Kort karma: 532
Likede indlæg: 4002

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. nov 2018, 04:37

TakeAChanceOnMe skrev:
Lige nu er jeg bare skide forvirret og vred stadig. Jeg kan slet ikke forstå hvordan han kunne gå så galt af mig, når han normalt er så opmærksom og omsorgsfuld. Det passer slet ikke sammen i mit hoved med hans normale adfærd og hvordan jeg havde troet han ville reagere.
Jeg har svært ved at forstå det og så bliver jeg endnu mere frustreret og forvirret.

Oven i det har det bare været en rigtig skod dag. Jeg har virkelig haft det svært og synes alle har været dumme. Hvad jeg havde det fint med i mandags, har jeg det ikke fint med nu og ville egentlig rigtig gerne at min kæreste var her længere end bare otte timer.
Samtidig vil jeg bare gerne se ham så jeg kan råbe af ham. Muligvis også kyle noget efter ham. Gerne noget tungt. Er virkelig splittet i mellem gerne at ville være sammen med ham fordi 95% af tiden er han fantastisk og at synes han er det mest usympatiske menneske jeg kender. Kunne godt bruge en facitliste der viser hvad den rigtige beslutning er..

Hvordan går det med det hele? :kram:
9
/Dullen
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 535
Likede indlæg: 5447

Indlægaf Sophaya » 16. nov 2018, 11:25

Vi har begge haft travlt denne uge, og derfor bidt lidt mere af hinanden, end vi plejer. Nu har vi heldigvis en forholdvist rolig weekend, hvor vi kan bruge noget tid sammen :lun:
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Forhold og sex"