Urealistiske forventninger til mænd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. okt 2015, 09:33

Akehurst2 skrev:Men som andre skriver, så er der jo ganske mange mænd - og kvinder - der ændrer sig i forhold til det med at feste en hel masse.
Kan meget vel være det skal bare ikke være udgangspunktet. Hvis du ikke kan lide personen som han er nu, så lad være med at indgå i et forhold til ham med den forventning at han ændre sig. Det er som det gamle udsagn: Kvinder gifter sig med en mand i håbet om hun kan få ham til at ændre sig, mænd gifter sig med en kvinde i håbet om hun aldrig vil ændre sig. Begge er lige urealistiske.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2015, 10:19

Ninjawho skrev:Punkt 5.

Man skal da vist være en ret speciel type for at ønske en mand der er mindre bevidst økonomisk.

Det kan da godt være at hun prioriterer økologi, men derfor er det da ikke nødvendigvis noget som står højt på hans liste.
Jeg kunne forstå hvis hun talte om at han kun var interesseret i at købe de billigste sko til børnene, men økologi?


Hvorfor kan man ikke være økonomisk OG økologisk bevidst? :gruble:

nååår nej, mænd kan jo ikke multitaske ... :rulle: :sarkasme:
2
Do as I say! :whip:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf StripesAddict » 16. okt 2015, 16:12

DetSorteCirkus skrev:Jeg får generelt små, kløende knopper hver gang, mænd bliver beskrevet som nogen, der kun behøver gøre ting, de har LYST til.
Hvis en mand og en kvinde møder hinanden i byen og er i festhumør, hvorfor så kun anse det som værende en mulighed, at kvinden har/en dag vil få andre interesser eller simpelthen skrue ned for fornøjelserne, fordi visse pligter fordrer en omlægning af hendes tilværelse?
Og hvorfor er det højeste, man kan forvente af en mand, at han "hjælper til"?

Jeg mener helt ærligt, at kvinder, der tænker som skribenten, er med til at holde mandens gærde lavt. Det handler ikke om at være en mokke med hævet kagerulle, men om at have tillid til, at mænd også er voksne, ansvarlige mennesker. Tage det for givet, faktisk. Som et udgangspunkt. Ligesom man også skal gøre, når man møder en voksen kvinde.

Bliver man så negativt overrasket, som tiden går, gør man klogt i ikke at etablere sig med vedkommende, og der er der desværre nogle mennesker, som fejler og siden hen bruger meget tid på at brokke og ærge sig over deres manglende klarsyn.


Jeg fik præcis samme tanke. Jeg synes virkelig det er ærgerligt og enormt unuanceret, at det altid reduceres til at kvinderne har styr på diverse, men er sure - fordi de er kvinder. Mens mænd er sjove, men useriøse - fordi de er mænd.
2
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf StripesAddict » 16. okt 2015, 16:15

Ninjawho skrev:Punkt 5.

Man skal da vist være en ret speciel type for at ønske en mand der er mindre bevidst økonomisk.

Det kan da godt være at hun prioriterer økologi, men derfor er det da ikke nødvendigvis noget som står højt på hans liste.
Jeg kunne forstå hvis hun talte om at han kun var interesseret i at købe de billigste sko til børnene, men økologi?


Altså jeg kan heller ikke rigtigt sætte mig ind i at man vil have en partner der er mindre økonomisk bevidst, men jeg kan nu godt forstå at man gerne vil have en partner med nogenlunde samme værdier som én selv. Så hvis man mener det er vigtigt (grundet dyrevelfærdi, miljø, sundhed eller andre årsager) at købe økologisk, så synes jeg da ikke der er noget odiøst i, at det er rart at ens partner deler den holdning?
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Karkluden » 17. okt 2015, 18:43

Det eneste jeg synes, hun har en pointe i (og det gælder jo så for begge køn imo) er, at man ikke skal forvente, at ens partner ændrer sig 180 grader. Hvis din partner ikke gad lave mad, vaske tøj eller gøre rent før I fik et barn, er sandsynligheden for, at personen gider det efter ret lille.
Hvis din partner elsker at sniffe coke, feste 5 dage om ugen eller lave småkriminalitet er sandsynligheden for, at du ændrer det med et trylleslag ret lille.
Men det er jo ikke kønsbestemt, men fordi mennesker jo ikke bare sådan lader sig ændre. Hvis min kæreste med et trylleslag forventede, at jeg blev Kate Moss-tynd, ville han jo også blive pænt skuffet.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Moxy-lady » 25. okt 2015, 21:43

Er den ikke som lister er flest, fra Woman? Klichéfyldt og taler til laveste fællesnævner.
Mænd er mors lille dreng, uden nogle evner udover at drikke sig i hegnet og råbe "Fisse" så snart de ser antydningen af bryster - de evner dårligt nok at trække vejret samtidig, for så er det jo multitasking. Og kvinder er ansvarlige, fornuftige, og familiemindede.

Ingen mennesker udvikler sig, mænd skal takkes for at tage skraldespanden med ud, og kvinder skal lade være med at prøve at lave om på dem, for de kan simpelthen ikke opføre sig anderledes.

Suk
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Precaseptica » 27. nov 2015, 10:17

Det lader mest af alt til hun gerne vil tage mænd som de er, i stedet for alt muligt hun tror de kan være. Så jeg får indtryk af, at hun egentlig bare har måttet lære at folk ind imellem ikke kan ændres på, og fordi hun er hetero-blind så tror hun at hendes opdagelse kun drejer sig om mænd.

Det er beklageligt at hun i processen får genoptegnet alle stereotyperne. Liderlige mænd hører dårligt, kvinder ved ikke hvordan man har med penge at gøre, romantik er chokolade og blomster osv.

Angående hvorvidt han finder dig interessant: Hvor spændende synes du selv du er? Det kan forbedres ved læsning af bøger og opsøgning af debat og kultur, ved du nok.
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Firebird » 27. nov 2015, 10:39

Åaahh Kors i røven. De må den ondendytteme have været langt nede på stof, og ret langt oppe på tomme sider der skulle fyldes.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf dgd2007 » 27. nov 2015, 16:14

StripesAddict skrev:Jeg fik præcis samme tanke. Jeg synes virkelig det er ærgerligt og enormt unuanceret, at det altid reduceres til at kvinderne har styr på diverse, men er sure - fordi de er kvinder. Mens mænd er sjove, men useriøse - fordi de er mænd.

:D Ja, det er noget forenklet, må man sige.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Filliongonggong » 16. dec 2015, 18:23

Jeg forventede af en voksen mand at han havde N.... Nok til at kalde en spade for en spade, meeeen nej er måske stadig lidt små hidsig, når jeg tænker på det meeeen lige nu føler jeg ikke, man kan have større forventninger til en mænd end man har til en hamster.........
0

Tilbage til "Forhold og sex"