Urealistiske forventninger til mænd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Wizzze » 15. okt 2015, 15:31

En eller anden dameblads skribent har opkastet en list med (urealistiske)? forventninger til mænd.

Her er 8 urealistiske forventninger, jeg selv (og derfor nok også andre kvinder) har (haft) til det modsatte køn:

1: At han dropper festerne
Jeg har lært af tidligere mandlige bekendtskaber, at hvis du møder en fyr i byen, der virkelig er et festligt indslag, kan det godt være, at han vitterligt også er en festabe. Altid. Og så skal du ikke forvente, at han med tiden vil sætte pris på "en stille og rolig lørdag aften" kun med dig som festligt indslag. Så må du elske ham, for den festglade person han er, eller sætte ham fri.


2: At han bliver bedre til at hjælpe til
En fyr, der i en alder af 23 år stadig får vasket sit tøj af mor, er det simpelthen ikke værd. For hold da op nogle seje kampe, I vil få, når han per automatik forventer, at du vasker hans underbukser (inklusiv bremsespor) og også lige svinger en omgang sovs og kartofler sammen ved siden af. Du skal med andre ord ikke forvente, at en fyr, der ikke af natur hjælper til med det huslige, kommer til at gøre det. Nogensinde.

3: At han bliver den store romantiker
Min erfaring siger mig, at der efterhånden er blevet længere imellem snapsene, når det kommer til romantiske mænd. Altså mænd, der går all in med blomster og chokolade, og rent faktisk tager initiativ til en romantisk aften med wining og dining. Jeg har i hvert fald selv utallige gange lagt ører til veninder, der brokker sig over, at deres kærester ikke tager initiativ og aldrig giver dem blomster. Personligt har jeg da heller aldrig selv modtaget blomster af min mand, og jeg var selv den, der friede. Men alligevel har jeg da forventninger om, at min mand en dag giver mig en stor fed gave på vores årsdag – helt af sig selv – uden at jeg har vredet armen om på ham.

4: At han sætter pris på din omhyggelighed
Jeg har en vane, der er lidt sær, men som er en del af mig som ordensmenneske. Den går ud på, at det nyvaskede sammenfoldede tøj, kommer nederst i bunken. Således at de nyvaskede t-shirts for eksempel kommer nederst i t-shirt-bunken. Og hjemme hos os er det mig (thank God), der står for vasketøjet, så selvfølgelig lægger jeg også min mands rene tøj nederst i bunken. For mig giver det (af uransagelige årsager) mening: For så bruger du jo alt dit tøj. Jeg havde forventet, at min mand ville være om bord i denne logik, der er så tydelig for enhver. Men ak nej. Endnu en gang har mine forventninger slået fejl. Han roder da bare bunken til og tager sin yndlings t-shirt. Om den så ligger øverst eller ej.

5: At han bliver mindre økonomisk bevidst og mere økologisk
Jeg har personligt svært ved at sætte mig ind i, at nogle automatisk rækker ud efter den uøkologiske mælk i køleskabet i supermarkedet, når man lige ved siden af kan få en økologisk. Men det handler nok om opdragelse. Hvorom alting er, så har jeg i hvert fald flere gange diskuteret med min mand, hvorfor det, synes jeg, er forsvarligt at give dobbelt så meget for de økologiske bananer frem for de uøkologiske. Jeg havde forventet, at min mand ville komme til fornuft på et tidspunkt og gå all in på økologi. Men næh nej. Han er stadig ligeså økonomisk bevidst frem for alt (han har dog givet sig ved mæk, æg og smør), som da jeg mødte ham. Og jeg er stadig ligeså økonomisk ubevidst.

6: At han er interesseret dig
Bagklogskab er en yderst irriterende ting. Men alligevel... Som kvinde af en hvis alder har jeg virkelig lært én ting om mænd: At du ikke skal forvente, han er interesseret i dig, hvis alt peger på, at han ikke er det. Intuition damer! Den ville jeg gerne være bedre til at lytte til, for uf hvor den ofte har ret, når det kommer til mænd. Men når det gælder intuition, spænder mine drømme ben for mig, så jeg så længe som muligt fuldt og fast tror på, at jo, han må da være lige så vild med mig, som jeg er med ham, når det nu fyrer med amoriner i luften (synes jeg). Mine forventninger til mænd er blevet sænket en del, for hvis han ikke svarer på en sms eller et opkald, og ikke ringer tilbage, så er det nok fordi, han ikke er interesseret. Sagt på en anden måde har jeg spildt mange timer på at analysere mænd uden grund, hvor det i virkeligheden var mig, der spillede et spil, som den involverede mand måske ikke en gang vidste, han var en del af. Den stakkel.

7: At han tager dig alvorligt
At forvente at en mand kan tage dig dybt alvorligt, når du er iført hulkort nederdel, nedringet og push up-bh, ved jeg ikke om er rimeligt at forvente af nogen som helst mandsling. Rent genetisk tror jeg ikke, det er muligt for dem. Og fred være med det.

8: At han vil sætte pris på familiesammenkomster
Mænd er ikke lige så store familiemennesker, som kvinder er. Men alligevel er jeg altid blevet sur på kærester, der har givet udtryk for, at de ikke ville med til endnu en familiefødselsdag i min familie. Men at forvente, at en kæreste skulle sætte ligeså stor pris på boller og lagkage om søndagen hos moster Anna i Hobro, er måske alligevel lidt at stramme den?

http://www.bt.dk/livsstil/du-har-selv-o ... -til-maend

Jeg sidder og bliver helt småfornærmet på mandekønnets vegne, og tænker hvem helvede har hun datet over årene, og stakkels ham hun åbenbart er gift med, for han må da være en sær nisse :gruble:

Et er at forvente at en person ændre sig 180 grader bare fordi han møde dig, det er nok lidt urealistisk, men at forvente at mænd ikke kan deltage i madlavning, eller vask og husorden, eller ikke er interesseret i familiesammenkomster, eller ikke kan finde ud af at tage en blomst med hjem en gang i mellem, det er nok lidt overkill, det er ihvertfald ikke høje tanker hun har om mænd :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Wizzze » 15. okt 2015, 15:37

Den her falder mig også en del for brystet!

7: At han tager dig alvorligt
At forvente at en mand kan tage dig dybt alvorligt, når du er iført hulkort nederdel, nedringet og push up-bh, ved jeg ikke om er rimeligt at forvente af nogen som helst mandsling. Rent genetisk tror jeg ikke, det er muligt for dem. Og fred være med det.

Hvorfor skulle man ikke kunne tage en partner alvorligt uanset hvad hun har på? :gruble: Jeg tager frk kæreste dybt alvorligt selvom hun er splitternøgen, måske endnu mere alvorligt end ellers lige i de situationen !!
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. okt 2015, 15:55

Jeg får generelt små, kløende knopper hver gang, mænd bliver beskrevet som nogen, der kun behøver gøre ting, de har LYST til.
Hvis en mand og en kvinde møder hinanden i byen og er i festhumør, hvorfor så kun anse det som værende en mulighed, at kvinden har/en dag vil få andre interesser eller simpelthen skrue ned for fornøjelserne, fordi visse pligter fordrer en omlægning af hendes tilværelse?
Og hvorfor er det højeste, man kan forvente af en mand, at han "hjælper til"?

Jeg mener helt ærligt, at kvinder, der tænker som skribenten, er med til at holde mandens gærde lavt. Det handler ikke om at være en mokke med hævet kagerulle, men om at have tillid til, at mænd også er voksne, ansvarlige mennesker. Tage det for givet, faktisk. Som et udgangspunkt. Ligesom man også skal gøre, når man møder en voksen kvinde.

Bliver man så negativt overrasket, som tiden går, gør man klogt i ikke at etablere sig med vedkommende, og der er der desværre nogle mennesker, som fejler og siden hen bruger meget tid på at brokke og ærge sig over deres manglende klarsyn.
Senest rettet af DetSorteCirkus 15. okt 2015, 15:58, rettet i alt 1 gang.
15
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 15. okt 2015, 15:56

Kan det hele ikke bare koges ned til at du ikke skal forvente han forandre sig. Det ville da også være tåbeligt. Jeg ved mange kvinder har en fantasi om at redde en mand og få ham på ret kurs og alt det der. Men et er fantasi og noget andet er virkelighed. Man skal vælge at være sammen med personer som de er nu, ikke som man gerne vil de ændre sig til.
1
Grab them by the pussy
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Gniske » 15. okt 2015, 16:24

Kvinder skal først og fremmest lære at holde kæft og passe deres eget.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Vixen » 15. okt 2015, 16:48

Gniske skrev:Kvinder skal først og fremmest lære at holde kæft og passe deres eget.


Efter dig. :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Elvispop » 15. okt 2015, 17:26

1. Jeg har aldrig været det store festdyr.
2. Jeg er opdraget til at klare mig selv, og har selv vasket mit eget tøj, siden jeg var ca. 12 år.
3. Jeg har gerne blomster med hjem, uden særlig anledning. Men jeg gider ikke at sidde en time eller mere ved spisebordet.
4. Spøjst system. Det tøj som er bedst ligger øverst. Reservetøj nederst.
5. Jeg gider sgu ikke økologi. Jo hvis den koster det samme som ikke økonomisk, eller butikken er løbet tør for den ikke økologiske variant af det jeg skal bruge.
6. Når jeg ikke svarer på sms eller opkald, er det som regel fordi jeg laver noget vigtigere. Ikke fordi jeg har mistet interessen.
7. Jeg er da ligeglad hvad du har på. Men lad mig citere filmen face/off: "Hvis du klæder dig ud som et juletræ, vil alle nisserne op i dig"
8. Jeg hader store familiesammenkomster.. I det hele taget, store sammenkomster. Og nej HVER ENESTE fødselsdag er ikke noget særligt.

Hun rammer meget godt med nogle af punkterne.
Men ellers er de lige så generaliserende som at "rigtige mændre eæsker fodbold" og "alle kvinder er shoppe-monstre"
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Joe » 15. okt 2015, 18:54

Mænd kan åbenbart overhovedet ikke koncentrere sig, så længe en kvinde har push ip bh på. Der skal simpelthen ikke mere til, før man ikke kan tage en kvinde alvorligt.
Og hendes definition af at være romantisk er simpelthen blomster og chokolade? Sikke en kedelig kliché!

Hun lyder som lidt af en tåbe, der mest af alt bare er lidt bitter.
2
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf D.itsen » 15. okt 2015, 19:01

Yvooonne skrev:Det er rigtigt nok at man bør give slip på tanken om at en partner ændrer sig i en bestemt retning - der bør man kigge på realiteterne. Men at få det til at lyde som om at mænd er på en bestemt måde er bare dumt.

enig. Og ret mange (m/k) ændre sig alligevel en del fra de er start 20'erne og til de bliver omkring de 30, og forhåbentlig resten af livet også. Jeg kender edder filme mange tidligere festaber, der nu foretrækker hjemmehygge og familietid 45 ud af 52 weekender eller noget i den retning.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf ManicNinja » 16. okt 2015, 00:30

Jahon skrev:Mænd kan åbenbart overhovedet ikke koncentrere sig, så længe en kvinde har push ip bh på. Der skal simpelthen ikke mere til, før man ikke kan tage en kvinde alvorligt.
Og hendes definition af at være romantisk er simpelthen blomster og chokolade? Sikke en kedelig kliché!

Hun lyder som lidt af en tåbe, der mest af alt bare er lidt bitter.


Og jeg, der troede, problemerne opstod, når hun tog den af ... :gruble: Jeg lærer aldrig at forstå kvinder :stoned: (i hvert fald ikke dem, der skriver i dameblade, that is ...)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf ManicNinja » 16. okt 2015, 00:33

GnueN skrev:Jeg synes det lyder som en sammenfatning af en masse ufordøjet personligt shit og pænt meget hver eneste skuffelse i hvert eneste forhold, forfatteren har formået at hive op ad hatten sådan lige i øjeblikket. Sådan en liste, man ville sætte sig ned og lave efter en alenlang tude-session med sin terapeaut, og brænde under højtidelige omstændigheder, når man engang var kommet ovenpå igen... og hvis hun ligefrem er gift, så må det enten være med et gedigent røvhul eller et meget, meget tålmodigt menneske, tænker jeg.


Egentlig synes jeg nok mest, det lyder som ... et dameblad.

Tak til Wizzze for at minde mig om, hvorfor jeg til enhver tid vil vælge Se & Hør over Alt for Dåserne, hvis det SKAL være. Se & Hør er da i det mindste en lille smule sjovt ind imellem.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf thomassneum » 16. okt 2015, 06:45

1: At han dropper festerne

Hvorfor skal man dog droppe festerne? :gruble:
Du skal bare kunne dedikere til til familien også. - Jeg mener ikke at man som par, altid skal gøre alting sammen. Det er sundt at opretholde noget selvstændighed. Du skal naturligvis ikke forsømme din familie/kæreste.

2: At han bliver bedre til at hjælpe til

Din partner bliver som du tillader det, og den går begge veje. Jeg vil ikke påstå at kæresten min har en udpræget ordensans. Det er mig som går og mukker over rod. Det er mig som slår græs, klipper hæk, fjerner ukrudt, bygger skur, fixer vaskemaskine, opvasker, cykler, vandhaner.. sætter hylder op osv. osv. - Men ja, hun vasker tøj når vi er i lejligheden. Jeg vasker tøj når vi er i sommerhuset. Hun lufter hund.. vi alle vasker op.. osv.

Find en balance.. tal sammen.

3: At han bliver den store romantiker

Hmm.. næ!. måske ikke. Men han forventer nok heller ikke at du gider hænge ud på sportsbaren.

4: At han sætter pris på din omhyggelighed

Den her forstår jeg bare slet ikke.. Hvorfor skulle han ikke det? Men roser du ham, når han har renset tagrenden, eller lappet cyklen? .. igen.. kommuniker.

5: At han bliver mindre økonomisk bevidst og mere økologisk

Man kan vel ikke forvente at folk bare bliver overbeviste om økologi? Hos os er det mig som køber ind. Jeg køber økologi når det ikke er for evnesvagt dyrt. Og ting som mælk, grønt, brød osv., det bliver ofte økologisk.

6: At han er interesseret dig

??.. huh?? Kom igen?

7: At han tager dig alvorligt

Hvorfor skulle han... du lyder lidt som et selvoptaget pivedyr.

8: At han vil sætte pris på familiesammenkomster

Kommer vel an på familien?
1
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Akehurst2 » 16. okt 2015, 08:09

adagio skrev:Hun redegør for sine egne erfaringer, og dem kan man jo ikke tage fra hende. Om det så er fordi der er noget galt med hende, mænd, begge dele eller ingen af delene, må være op til læseren at tage stilling til, men jeg kan ikke forstå man kan blive forarget over artiklen.



Men hun forsøger at gøre dem til noget meget alment:

Boys will be boys. Det har jeg måttet erkende efter et efterhånden langt liv med mænd. For hvis der er noget, jeg har haft, så er det store forventninger til de mænd, jeg har mødt. Og hvor er jeg blevet skuffet mange gange.

Her er 8 urealistiske forventninger, jeg selv (og derfor nok også andre kvinder) har (haft) til det modsatte køn:


Jeg kan slet ikke med sådan nogle generaliseringer. Og som DetSorteCirkus synes jeg også, hun sætter barren for mænd virkelig, virkelig lavt. Hvad ligner det at beskrive mænd som nogen, der bare vil feste og glo på patter og som nogen, der ikke bemærker opmærksomhed fra kvindens side eller bidrager til husførelsen?

(Og så synes jeg det er helt skævt at hun gør prioriteringen økonomi >< økologi til noget, der dels kan vurderes objektivt, dels er en kønsting.)
4
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. okt 2015, 09:12

Akehurst2 skrev:Jeg kan slet ikke med sådan nogle generaliseringer. Og som DetSorteCirkus synes jeg også, hun sætter barren for mænd virkelig, virkelig lavt. Hvad ligner det at beskrive mænd som nogen, der bare vil feste og glo på patter og som nogen, der ikke bemærker opmærksomhed fra kvindens side eller bidrager til husførelsen?
Det gør hun heller ikke. Hun beskriver mænd der kan lide at feste som mænd der kan lide at feste. Det er ganske simpelt, hvis du har fundet en mand der kan lide at feste fire gange om ugen, så lad vær med at forvente han ændre sig til en mand der vil sidde hjemme og se Barnaby med dig lørdag aften. Den anden vej vel også: hvis du har fundet en Barnaby-mand så lad vær med at forvente han springer ud som en festabe for dig. I det hele tage lad vær med at forelsk dig i personer som du kunne tænke dig de var, og forelsk dig i personer som de er.
0
Grab them by the pussy
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Urealistiske forventninger til mænd

Indlægaf Akehurst2 » 16. okt 2015, 09:17

Vlad Kalashnikov skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg kan slet ikke med sådan nogle generaliseringer. Og som DetSorteCirkus synes jeg også, hun sætter barren for mænd virkelig, virkelig lavt. Hvad ligner det at beskrive mænd som nogen, der bare vil feste og glo på patter og som nogen, der ikke bemærker opmærksomhed fra kvindens side eller bidrager til husførelsen?
Det gør hun heller ikke. Hun beskriver mænd der kan lide at feste som mænd der kan lide at feste. Det er ganske simpelt, hvis du har fundet en mand der kan lide at feste fire gange om ugen, så lad vær med at forvente han ændre sig til en mand der vil sidde hjemme og se Barnaby med dig lørdag aften. Den anden vej vel også: hvis du har fundet en Barnaby-mand så lad vær med at forvente han springer ud som en festabe for dig. I det hele tage lad vær med at forelsk dig i personer som du kunne tænke dig de var, og forelsk dig i personer som de er.


Men som andre skriver, så er der jo ganske mange mænd - og kvinder - der ændrer sig i forhold til det med at feste en hel masse.

De fleste, jeg kender, der har givet den rigtig meget gas i deres unge dage og været meget i byen, de holder på et tidspunkt op. Det er jo ikke uden grund, at der er flere i 20'erne på den gennemsnitlige bar/diskotek/værtshus end 40'-50-årige.

Så at regne med, at en meget festlig 24-årig ikke under nogen omstændigheder vil ændre sig, er for pessimistisk i min verden.

Og så synes jeg i øvrigt, at hun genrealiserer lige så nedladende i de andre punkter også.
1

Tilbage til "Forhold og sex"