Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Zombie » 18. okt 2015, 16:26

Jeg er ok, men i dag havde min kæreste og jeg en krise. I et par timer vidste ingen af os, om forholdet ville overleve, og derefter fik vi snakket ud om tingene, på en rigtig god måde.

Problemet lige nu er, at det føles som om, der er stor følelsesmæssig afstand mellem os. Også fysisk, hvor vi normalt rører mere ved hinanden, kysser mere osv. Hvis vi var snegle, havde vi begge to trukket os op i vores huse, og nu forsøger jeg at regne ud, hvordan vi kommer ud igen.

Jeg ved, at vi på sigt bliver stærkere sammen af det her, men lige nu synes jeg det er mærkeligt. Jeg sidder i sengen med computeren, han står i køkkenet og vasker op. Jeg burde måske bare rejse mig, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre eller sige.

Jeg skal måske tilføje, at jeg ikke vil diskutere situationen - men min kæreste var lidt en spade, hvilket førte til en misforståelse, der virkelig sårede mig dybt. Efter at jeg mærkede efter i mig selv, om jeg stadig ville forholdet og overhovedet give min kæreste en chance for at forklare (jeg var nemlig på nippet til bare at sige "fuck it", og min kæreste vidste godt dette, så han havde det også stramt i denne tid), havde vi en rigtig god snak hvor trådene blev redt ud og hvor jeg også fik markeret, hvor såret og skuffet jeg var (er).
Min kæreste er fantastisk dejlig - bare et menneske, men jeg har fornyet respekt for hans måde at håndtere ting på, og stå ved sine egne fejl. Så på den led føler jeg mig tryg.

Jeg er btw. ikke i stand til at dyrke make-up sex, det er mig inderligt imod, så andre forslag modtages gerne. Vi er "all talked out" omkring det der skete osv., men jeg mangler konkrete forslag. Jeg tror, vi har brug for at gøre en ekstra indsats de næste par dage, men jeg er træt og blank.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Zombie » 18. okt 2015, 16:29

Jeg er i øvrigt ret sikker på, at min kæreste har svært ved det, fordi han har rigtig svært ved, at have såret mig og gjort mig ked af det. Jeg blev også rigtig vred, hvilket han ikke har oplevet før, så han er nærmest lidt forsigtig i det.

Jeg ville gerne fortælle ham, hvad han skulle gøre, men jeg ved det ikke helt... Her kommer I ind i billedet.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf decibell » 18. okt 2015, 16:54

Berøring trumfer alt - og jeg mener ikke sex. Bare at gå ud til ham og give ham et kram, fordi du trænger til at røre ham og mindske afstanden i mellem jer. Det kan være så svært at tage det lille skridt, der rykker så meget, men det virker altså, ved jeg af erfaring, så jeg håber, du kan finde modet til det. Bare gå ud i køkkenet til ham og kram ham bagfra. Uden at sige noget, for nogen gange er der bare ikke noget at sige, bare helende berøring. Det bygger broer.
16
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Wunderwetter
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. okt 2015, 17:34
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Wunderwetter » 18. okt 2015, 16:58

Jeg tror aldrig, jeg har haft make-up sex. Jeg tænder ikke på at være ked af det.

Men man kan jo nærme sig hinanden på andre måder end sex både fysisk og mentalt. Hvis I har talt ud og ikke stadig er vrede, så kan jeg godt forstå, det føles ensomt (i mangel af bedre ord) at han står ude i køkkenet, og du er i et andet rum bag en skærm.

Måske kunne du foreslå ham at I så en film sammen? Så kunne I sidde sammen og få en filmoplevelse sammen, og måske langsomt nærme jer hinanden?
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Whoosh » 18. okt 2015, 17:01

decibell skrev:Berøring trumfer alt - og jeg mener ikke sex. Bare at gå ud til ham og give ham et kram, fordi du trænger til at røre ham og mindske afstanden i mellem jer. Det kan være så svært at tage det lille skridt, der rykker så meget, men det virker altså, ved jeg af erfaring, så jeg håber, du kan finde modet til det. Bare gå ud i køkkenet til ham og kram ham bagfra. Uden at sige noget, for nogen gange er der bare ikke noget at sige, bare helende berøring. Det bygger broer.

Jeg havde mere eller mindre skrevet det samme, men det blev ikke postet fordi jeg er på fra mobilen, og da jeg ville starte forfra, havde Decibell skrevet det så fint.

Det føles muligvis som om der er 4 km ud i det køkken, men en af jer skal være lidt modige.
Og det også helt fint at sige, at man ikke ved hvad man skal sige.
4
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Thestral » 18. okt 2015, 17:33

Hold om hinanden. I sofaen, i sengen (uden sex) i badet (igen uden sex) i køkkenet. Sådan virkelig tæt så i kan mærke hinanden og så se om ikke i kan finde tilgivelse et eller andet sted dybt inde :kram:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf In_your_eyes » 18. okt 2015, 18:37

Ud i køkkenet med dig og put dig ind til ham. Han ved han har trådt ved siden af og er, tror jeg, i tvivl om hvad han gør nu, trods jeres samtale. Vis ham at I er ok i dine øjne.
3
:pompom:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Moxy-lady » 18. okt 2015, 20:01

Jeg kunne have skrevet Decibells indlæg. Enig, gå ud til ham, og hold om ham bagfra, bare en kæmpe krammer, uden at sige noget. På den måde markerer du at du gerne vil have at han nærmer sig dig, noget som jeg tror at Gnuen har ret i at han har lidt svært ved at gøre uopfordret lige nu. Jeg er helt sikker på at han vil tage opfordringen til sig og give dig (og ham selv) den tryghed og bekræftelse i begge har brug for.
Forslaget om at sætte en film/serie på, synes jeg er en god måde at opfordre til lidt putteri hvor man ikke behøver at taaaaaaale mere.

Jeg kan i øvrigt fortælle at jeg har det fuldstændig på samme måde som dig. Jeg kan ikke have sex hvis vi har haft en kontrovers. Jeg kan ikke "slukke" for ked af det-heden og jeg har behov for fysisk bekræftelse og nærhed. Og det er hundehamrende svært at være den der tager det første skridt. Jeg har ikke kunne formulere det så præcist som du har gjort her, men da jeg læste dit indlæg kunne jeg mærke følelsen helt ned i maven. Så jeg tager de andres - og mit eget - råd til efterretning, og bliver forhåbentlig selv bedre til at opfordre til nærhed næste gang.

Masser af tanker. Håber at I får fjernet afstanden og får en dejlig søndag aften sammen.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. okt 2015, 21:50

Zombie skrev:Jeg er ok, men i dag havde min kæreste og jeg en krise. I et par timer vidste ingen af os, om forholdet ville overleve, og derefter fik vi snakket ud om tingene, på en rigtig god måde.

Problemet lige nu er, at det føles som om, der er stor følelsesmæssig afstand mellem os. Også fysisk, hvor vi normalt rører mere ved hinanden, kysser mere osv. Hvis vi var snegle, havde vi begge to trukket os op i vores huse, og nu forsøger jeg at regne ud, hvordan vi kommer ud igen.

Jeg ved, at vi på sigt bliver stærkere sammen af det her, men lige nu synes jeg det er mærkeligt. Jeg sidder i sengen med computeren, han står i køkkenet og vasker op. Jeg burde måske bare rejse mig, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre eller sige.



Altså de andre siger mange kloge ting...
men jeg sidder også her og tænker at du måske også er lidt utålmodigt, og meget hurtig har brug for at være "back on track"
Du skriver tidligere i da - i et par timer - nu har vi talt sammen, - det er stadig ikke godt.
Altså det her er foregået over hvad, 8-10 timer MAX.

Jeg forstår ikke helt at i skal forsones helt og aldeles "allerede" - hvorfor ikke give plads og tid til de følelser, lade dem falde lige så stille og rolig på plads. Jeg tillader mig selv at være der hvor jeg er følelsesmæssigt, i den tid jeg har behov for det, jeg mærker når tingene falder til ro.
Ditto får min mand plads og rum til at være i sine følelser, - og det er han ikke altid god til, han vil ofte meget gerne placere årsag og skyld hos andre, så der losser jeg ham ud af døren, ber ham om at cykle eller løbe en tur, blive væk - eller jeg/vi går væk fra ham.

Pointen er at det altid løser sig, når følelserne får tid, når de damper af, når man får det tænkt igennem, lader det komme på afstand!
Og vi er gode igen, og kan mødes i et kram og et kys, måske samme eftermiddag, om aftenen - hvor vi måske forsones ved at holde i hånd når vi ligger i sengen, senest næste dag...

Men vi giver plads og rum til følelser og reaktioner, de er nu engang ikke sådan at tæmme!
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4585
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf catnip » 19. okt 2015, 06:57

Jeg tænker, at hvis han er så påvirket af at have såret dig (så meget), så er han nu endnu mere usikker end dig på at komme over den her hurdle. Se det fra hans side: skal han give dig plads eller tage initiativ? Jeg ville selv være meget splittet og usikker hvis jeg var i hans sko...

Jeg tror det bedste du kan gøre er at vise ham at du er ok (igen), og klar til at fortsætte jeres forhold hvor I slap inden kontroversen. Jeg tror initiativet ligger hos dig...om det er ved berøring, snak, gå en tur sammen eller hvad ved jeg...vis ham at hverdagen er tilbage :)
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Zombie » 19. okt 2015, 07:51

Jeg kunne ikke gå derud. Jeg læste jeres gode indlæg, i går nåede jeg indtil Jabi, så en times tid efter mit startindlæg.

Jeg reflekterede over, hvorfor det var så svært for mig, jeg er normalt trýghedsnarkoman.

Men en del af situationen, jeg følte mig fravalgt og trådt på, og jeg havde brug for at han kom til mig og viste mig, at han vil mig. Samtidig med at jeg godt vidste, det nok ikke lige ville ske, af de grunde Gnuen nævner.

Han kom ind, vi skulle spise mad, og så siger han så, at han ikke ved, hvad man gør herfra, han har simpelthen ikke erfaringen med håndtering af problemer og løsning af problemer i længere forhold. Han føler sig også låst. Han er bange for at gøre noget forkert, og miste mig.

Vi sidder lidt, vi spiser, vi sidder ved siden af hinanden uden fysisk kontakt og det føles som 100 kilometer - jeg ryster lidt, for jeg har ikke spist andet end en banan og et kvart æble, i halvanden døgn, fordi jeg ikke har været sulten. Og så bad jeg ham bare om at holde om mig, selvom det hverken var særlig elegant og meget forceret, men om han ikke bare ville gøre det alligevel, for jeg var også stadig låst, men jeg kunne næsten ikke mere.
Han var bare lettet over at få at vide, hvad han kunne gøre.

Så vi lå og holdt om hinanden, og det var rigtig godt. Også lidt intenst, jeg blev lidt ked af det inden i.


Jeg synes stadig, at han er en idiot. Dels pga. det han gjorde og dels fordi det medførte, at vi var så tæt på at miste hinanden.

Men jeg ved, at han har det værre end mig. Og det er også lidt svært, fordi hver gang jeg forsøger at gøre noget sødt og rart, virker det som en påmindelse hos ham om, at han har udsat en sød og dejlig kvinde for noget, hun blev ked af, og så føler han sig endnu mere som en røv.

Og jeg kan ikke få mig selv til at gøre noget som helst for at ændre dette, fordi ja - det gjorde han, og det kan ikke være mit ansvar at lette hans samvittighed. Samtidig med at jeg godt ved, at det på sigt kan være ukonstruktivt. Jeg ønsker et ligeværdigt forhold.


Som en skrev - ja, giv tid. Det er LIGE sket.


Og i dag har vi halvårs-dag, wonderful. Vi er begge på studierne nu, og skal ses i aften, men han skal også spise middag/have møde med en mulig kommende arbejdsgiver, så det bliver meget sporadisk at vi får set hinanden - hvilket er svært for os begge, men sådan er det bare.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. okt 2015, 07:59

Jeg tror så absolut stadig på tiden...

Og så er det jo bare en af de hårde ting ved at parforhold, at når man elsker så gør det bare ekstremt nas når man såres på de mest sårbare punkter.
Og man er nødt til både at kunne sige undskyld, og at kunne tilgive, og være enige om at komme videre - sammen.
Og han har dårlig samvittighed, - det er, så vidt jeg personligt har erfaret, ikke noget der forsvinder som dug fra solen, det tager tid, dét skal også falde på plads, plus det danner et erfaringsgrundlag som jo kommer begge parter til gode.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Zombie » 20. okt 2015, 10:21

Nu har tingene bundfældet sig lidt. Og jeg har bedt om endnu en snak, hvor det ikke er så følelsesladet stadigvæk. Der er nogle småting, jeg har brug for at få afklaring på. Nogle ting, jeg brænder inde med, som jeg har brug for at få sagt.

Og herefter, vil vi forsøge at komme videre. Ikke fordi det skal være et tabu, men ellers kan man tage det op igen og igen. Jeg er typen, der godt kan 'obsesse', og det skal jeg øve mig i at lade være med.

Jeg kan huske, at jeg engang skrev til en anden debattør: Tillid er ikke kun en følelse, det er også et valg man tager. Jeg tager valget nu, og følelsen skal nok komme tilbage, når jeg har slikket mine sår og sundet mig over, at have fået et hak i tuden.

Vi har officielt været sammen i et halvt år, og jeg synes nok også det er ret voldsomt, da vi ikke ellers har haft nogen særlige uoverensstemmelser overhovedet. Ingen små diskussioner om opvask eller noget. Den lyserøde sky er i den grad forsvundet på et øjeblik, og jeg ramte jorden hårdt.

Jeg vil ikke sige det til min kæreste, for det vil gøre ham ked af det. Men jeg stoppede med at være forelsket i søndags. Måske kommer det igen om noget tid.
Men jeg elsker ham. Og jeg tager valget om at stole på, at han har lært noget af dette her og at hvis han sårer mig igen, så bliver det ikke på denne her måde. Ligesom at han skal stole på, at jeg ikke pludselig får nok pga. en eller anden småting - at han ikke behøver gå på æggeskaller for evigt.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Finde hinanden igen efter en (mindre) krise

Indlægaf Zombie » 25. okt 2015, 20:25

Jeg vil bare lige afslutte tråden her med en update.

Det går rigtig godt. :) Vi fik snakket ekstra ud omkring tingene, og det gav mere ro på. Jeg synes også, vi har fundet hinanden igen, stille og roligt.

Min kæreste har af sig selv sat en pause for nogle events, der kunne rippe lidt op i usikkerhed, indtil årsskiftet. Mest fordi han selv har brug for ro på, men også af hensyn til mig. Det viser mig, at han har gjort sig nogle tanker omkring det skete, og at det ikke bare er "Phew, dodged that bullet, now let's move on"-tankegang fra hans side.

I weekenden havde jeg den halvårlige bytur jeg lige kan slæbe mig afsted til, og undervejs ringede min kæreste for lige at sige hej. Senere viste det sig, at han var blevet lidt urolig for mig - det har gjort ham lidt usikker, alt hvad der skete. Dette viser mig også, at han har taget tingene meget alvorligt og det er betryggende.
Vi havde en god snak om det, og nu er vi begge trygge og sikre.

Så alt i alt, hjalp jeres gode råd meget og jeg håber på, at vi ikke kommer til at stå i en lignende situation en anden gang. :)
10
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forhold og sex"