Accept eller kompromis?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23369

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Aragorn » 31. aug 2017, 15:10

Der ligger et eller andet problematisk i at sætte sig i den prostitueredes sted. Det kan vi ikke rigtigt. Det er en sær ting, hvor man står helt uden for resten af gruppen og normen.

Det er lidt ligesom rockergrupperinger og bander - de er totalt ligeglade med straf, de mennesker. Straffen ville virke på os andre. Vi vil ikke have en fængselsstraf, og det er stærkt afskrækkende for os at der er mulighed for at få 16 år eller mere for drab. Så når vi gerne vil stoppe bandekriminalitet så skruer vi op for straffen, fordi vi går ud fra, at det der virker afskrækkende på os, også gør det for en rocker. Hvilket slet ikke er tilfældet.

Den samme mekanisme gør sig gældende hos prostituerede. Det er frastødende at udnytte et andet menneske for penge. Sidder vi og tænker, i vores store hjem, med vores lange uddannelser og høje løn. Vi har masser af muligheder.

Kan vi virkelig finde ud af at sætte os ind i, hvordan det er at være en person, der ikke kan andet, end prostitution? Næppe.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Code71 » 31. aug 2017, 15:40

icelady skrev:Jeg tror at det for TS ikke handler så meget om, AT han gjorde det, men at han ikke tager afstand fra det idag. Ikke den specifikke handling, men selve prostitutions-problematikken. Altså, om det at mænd besøger prostituerede er ok eller ej.

Det er ihvertfald sådan jeg læser hendes indlæg.


Selvom hun svarer klart "handlingen"?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Lucca » 5. sep 2017, 17:17

Jeg vil bare komme med en lille opdatering til jer der måtte være interesseret.

Vi snakker stadig sammen, men det bliver ikke til mere/andet end det.
Som dagene gik kunne jeg godt mærke at "skuffelsen" havde ødelagt hvordan jeg så på ham og at vores relation havde fået et hak. Det var nogle hårde dage for jeg var jo rigtig glad for ham og så en fremtid med ham. Desværre kan man jo ikke selv styre sine følelser og i og med at vi ikke var enige med hinanden i problemet med at betale sig til sex, var det jo lidt en kamp han ikke kunne vinde. Han kunne ikke ændre min holdning/følelser omkring det og han kan jo selvsagt ikke ændre sin fortid eller gøre det om.
6
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf HappyPaww » 5. sep 2017, 17:46

Lucca skrev:Jeg vil bare komme med en lille opdatering til jer der måtte være interesseret.

Vi snakker stadig sammen, men det bliver ikke til mere/andet end det.
Som dagene gik kunne jeg godt mærke at "skuffelsen" havde ødelagt hvordan jeg så på ham og at vores relation havde fået et hak. Det var nogle hårde dage for jeg var jo rigtig glad for ham og så en fremtid med ham. Desværre kan man jo ikke selv styre sine følelser og i og med at vi ikke var enige med hinanden i problemet med at betale sig til sex, var det jo lidt en kamp han ikke kunne vinde. Han kunne ikke ændre min holdning/følelser omkring det og han kan jo selvsagt ikke ændre sin fortid eller gøre det om.

Øv - men nok den rette beslutning.

Hvad sagde han til det hele?
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Zoxa » 5. sep 2017, 17:51

bum, bum - jeg er på sin vis enormt splittet med prostitution, men det hører reelt til i en helt anden debat og har som sådan ikke noget at gøre med at nogen har benyttet sig af at gå til en prostitueret i sin fortid. Og med det sagt ville jeg aldrig rive en potentiel kæreste noget i næsen som er foregået 10-15 år før min tid. Det finder jeg dybest set inderligt urimeligt.

Det er jo ikke fordi han har begået mord, været involveret i børne ponografi eller lavet et bankrøveri vel?

Og prostitution er en helt legal forretning her i landet.

Så hvis du er tilstrækkelig glad for ham vil jeg da sige "get over it".

Jeg har læst hvad du har skrevet som update, og det er nok det bedste for ham i det lange løb. Men du kan måske reflektere lidt over det, for hvis du møder en ny og han (forhåbentlig) er lige så ærlig som ham her, er det måske værd at tænke over hvorfor noget som dette rammer så hårdt på dine følelser omkring emnet.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Juki » 5. sep 2017, 17:57

Zoxa skrev:bum, bum - jeg er på sin vis enormt splittet med prostitution, men det hører reelt til i en helt anden debat og har som sådan ikke noget at gøre med at nogen har benyttet sig af at gå til en prostitueret i sin fortid. Og med det sagt ville jeg aldrig rive en potentiel kæreste noget i næsen som er foregået 10-15 år før min tid. Det finder jeg dybest set inderligt urimeligt.

Det er jo ikke fordi han har begået mord, været involveret i børne ponografi eller lavet et bankrøveri vel?

Og prostitution er en helt legal forretning her i landet.

Så hvis du er tilstrækkelig glad for ham vil jeg da sige "get over it".

Jeg har læst hvad du har skrevet som update, og det er nok det bedste for ham i det lange løb. Men du kan måske reflektere lidt over det, for hvis du møder en ny og han (forhåbentlig) er lige så ærlig som ham her, er det måske værd at tænke over hvorfor noget som dette rammer så hårdt på dine følelser omkring emnet.

Hvorfor må det kun være et problem hvis det var ulovligt?
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Zoxa » 5. sep 2017, 19:31

Juki skrev:
Zoxa skrev:bum, bum - jeg er på sin vis enormt splittet med prostitution, men det hører reelt til i en helt anden debat og har som sådan ikke noget at gøre med at nogen har benyttet sig af at gå til en prostitueret i sin fortid. Og med det sagt ville jeg aldrig rive en potentiel kæreste noget i næsen som er foregået 10-15 år før min tid. Det finder jeg dybest set inderligt urimeligt.

Det er jo ikke fordi han har begået mord, været involveret i børne ponografi eller lavet et bankrøveri vel?

Og prostitution er en helt legal forretning her i landet.

Så hvis du er tilstrækkelig glad for ham vil jeg da sige "get over it".

Jeg har læst hvad du har skrevet som update, og det er nok det bedste for ham i det lange løb. Men du kan måske reflektere lidt over det, for hvis du møder en ny og han (forhåbentlig) er lige så ærlig som ham her, er det måske værd at tænke over hvorfor noget som dette rammer så hårdt på dine følelser omkring emnet.

Hvorfor må det kun være et problem hvis det var ulovligt?


Det "må" det heller ikke - og har TS et problem med en potentiel kærestes fortid. Jammen så har hun det.
Og det må hun jo deale med og det har TS så også gjort...

Jeg har bare den holdning; det forstår jeg bare ikke når fortiden ligger så lang tid tilbage før hende?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Juki » 5. sep 2017, 20:27

Zoxa skrev:
Juki skrev:
Zoxa skrev:bum, bum - jeg er på sin vis enormt splittet med prostitution, men det hører reelt til i en helt anden debat og har som sådan ikke noget at gøre med at nogen har benyttet sig af at gå til en prostitueret i sin fortid. Og med det sagt ville jeg aldrig rive en potentiel kæreste noget i næsen som er foregået 10-15 år før min tid. Det finder jeg dybest set inderligt urimeligt.

Det er jo ikke fordi han har begået mord, været involveret i børne ponografi eller lavet et bankrøveri vel?

Og prostitution er en helt legal forretning her i landet.

Så hvis du er tilstrækkelig glad for ham vil jeg da sige "get over it".

Jeg har læst hvad du har skrevet som update, og det er nok det bedste for ham i det lange løb. Men du kan måske reflektere lidt over det, for hvis du møder en ny og han (forhåbentlig) er lige så ærlig som ham her, er det måske værd at tænke over hvorfor noget som dette rammer så hårdt på dine følelser omkring emnet.

Hvorfor må det kun være et problem hvis det var ulovligt?


Det "må" det heller ikke - og har TS et problem med en potentiel kærestes fortid. Jammen så har hun det.
Og det må hun jo deale med og det har TS så også gjort...

Jeg har bare den holdning; det forstår jeg bare ikke når fortiden ligger så lang tid tilbage før hende?

Det er da også fair nok, men hvorfor ikke respektere TS' valg og følelser omkring det, i stedet for at "dunke" hende i hovedet og få hende til at føle sig som en lort? Det er jo ikke fordi der kommer noget konstruktivt hjælp, råd og vejledning på banen i stedet.

Hvis hun kunne ændre sine følelser omkring det havde hun jo nok gjort det, ellers havde der vel ikke været et problem og en usikkerhed der ligger til grund for denne her tråd?

(Ovenstående er i øvrigt ikke udelukkende henvendt til dig, Zoxa)
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Evapeva » 6. sep 2017, 09:59

Lucca skrev:Jeg har svært ved at forstå hvorfor jeg skal "retfærdiggøre" at jeg ikke bryder mig om prostitution.

Jeg er totalt for at folk gør som de lyster og hvad der føles rigtigt for dem, så længe det ikke går negativt ud over andre. Jeg forventer ikke alle skal have samme holdning som mig, men ligesom jeg respekterer dem bør de vel også respektere hvordan jeg har det. Også selvom det måske ikke giver mening for dem at jeg ikke bryder mig om det og at det er dealbreaker for mig.


Jeg bliver sgu altid lidt kvalm, når Debatten folder sig ud som de her suuuper rummelige mennesker, som slet ikke kan forstå harmen omkring dette emne, og i dit tilfælde skriver "det er jo også længe siden, kom videre?!". Selvom du hele tiden forklarer, at du kan bare ikke have, at han er gået til en prostitueret i sin fortid.

Længere er den jo faktisk ikke. Du kan ikke rykke ved denne følelse, ligesom de andre debattører jo heller ikke justerer på deres holdning til emnet.

Så der er virkelig ingen grund til at vedblive med at prikke til dig og krænge egne holdninger ned over hovedet på dig, hvilket især nogle debattører får gjort så mange gange, at man til sidst bliver lidt træt. Det sker altid, når det kommer til dette emne, så tag det ikke personligt, TS. Af en eller anden grund er det kun modstanderne, som død og pine skal have facts klar, når de siger "udnyttelse?", mens tilhængerne ikke behøver nogen evidens for "lykkelig".

Jeg ville som dig heller ikke kunne komme overens med den info om én, jeg var lun på og på vej i et forhold med.
I mine øjne - uanset om luderen vitterligt er pissehamrende lykkelig og scorer kassen eller ej - har manden valgt at betjene sig af en kvinde(krop) på en måde, som man kun kan gennemføre, hvis ens menneskesyn er så tilpas anderledes end mit, at vi ikke ville være kompatible sammen i et forhold. Jeg ville ikke kunne komme mig over den viden, med mindre hans holdning havde rykket sig en hel del siden - hvilket jo selvfølgelig også er en mulighed efter en årrække.

Er du selv kommet nærmere en beslutning?
7
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23369

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Aragorn » 6. sep 2017, 14:29

Evapeva skrev:
Lucca skrev:Jeg har svært ved at forstå hvorfor jeg skal "retfærdiggøre" at jeg ikke bryder mig om prostitution.

Jeg er totalt for at folk gør som de lyster og hvad der føles rigtigt for dem, så længe det ikke går negativt ud over andre. Jeg forventer ikke alle skal have samme holdning som mig, men ligesom jeg respekterer dem bør de vel også respektere hvordan jeg har det. Også selvom det måske ikke giver mening for dem at jeg ikke bryder mig om det og at det er dealbreaker for mig.


Jeg bliver sgu altid lidt kvalm, når Debatten folder sig ud som de her suuuper rummelige mennesker, som slet ikke kan forstå harmen omkring dette emne, og i dit tilfælde skriver "det er jo også længe siden, kom videre?!". Selvom du hele tiden forklarer, at du kan bare ikke have, at han er gået til en prostitueret i sin fortid.

Længere er den jo faktisk ikke. Du kan ikke rykke ved denne følelse, ligesom de andre debattører jo heller ikke justerer på deres holdning til emnet.

Så der er virkelig ingen grund til at vedblive med at prikke til dig og krænge egne holdninger ned over hovedet på dig, hvilket især nogle debattører får gjort så mange gange, at man til sidst bliver lidt træt. Det sker altid, når det kommer til dette emne, så tag det ikke personligt, TS. Af en eller anden grund er det kun modstanderne, som død og pine skal have facts klar, når de siger "udnyttelse?", mens tilhængerne ikke behøver nogen evidens for "lykkelig".

Jeg ville som dig heller ikke kunne komme overens med den info om én, jeg var lun på og på vej i et forhold med.
I mine øjne - uanset om luderen vitterligt er pissehamrende lykkelig og scorer kassen eller ej - har manden valgt at betjene sig af en kvinde(krop) på en måde, som man kun kan gennemføre, hvis ens menneskesyn er så tilpas anderledes end mit, at vi ikke ville være kompatible sammen i et forhold. Jeg ville ikke kunne komme mig over den viden, med mindre hans holdning havde rykket sig en hel del siden - hvilket jo selvfølgelig også er en mulighed efter en årrække.

Er du selv kommet nærmere en beslutning?


Som jeg ser det, gik debatten ud på, at man ikke skal spørge om ting, man ikke har lyst til at kende svaret på.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf dgd2007 » 6. sep 2017, 14:35

Aragorn skrev:Som jeg ser det, gik debatten ud på, at man ikke skal spørge om ting, man ikke har lyst til at kende svaret på.

Det er selvfølgelig et synspunkt ... men det var da ikke det, TS's oprindelige spørgsmål gik ud på. :)
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23369

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Aragorn » 6. sep 2017, 14:41

dgd2007 skrev:
Aragorn skrev:Som jeg ser det, gik debatten ud på, at man ikke skal spørge om ting, man ikke har lyst til at kende svaret på.

Det er selvfølgelig et synspunkt ... men det var da ikke det, TS's oprindelige spørgsmål gik ud på. :)


Nej, men det er 11 sider siden, og så drejede vinklen på spørgsmålet sig.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Zombie » 6. sep 2017, 14:45

Aragorn skrev:
dgd2007 skrev:
Aragorn skrev:Som jeg ser det, gik debatten ud på, at man ikke skal spørge om ting, man ikke har lyst til at kende svaret på.

Det er selvfølgelig et synspunkt ... men det var da ikke det, TS's oprindelige spørgsmål gik ud på. :)


Nej, men det er 11 sider siden, og så drejede vinklen på spørgsmålet sig.


Men hvis TS er meget modstander af prostitution, vil hun da netop gerne kende svaret. Det er ikke alle, der gider leve livet med skyklapper på.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Evapeva » 6. sep 2017, 15:23

Aragorn skrev:
Som jeg ser det, gik debatten ud på, at man ikke skal spørge om ting, man ikke har lyst til at kende svaret på.


Og hvis man alligevel har gjort det - spurgt - og ærgrer sig og deler svaret med debatten, så må man tihvertifaller også forvente masser af verbale tæsk af alle de åhh så frigjorte debattører, som huserer herinde, yes?
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23369

Re: Accept eller kompromis?

Indlægaf Aragorn » 6. sep 2017, 19:59

Evapeva skrev:
Aragorn skrev:
Som jeg ser det, gik debatten ud på, at man ikke skal spørge om ting, man ikke har lyst til at kende svaret på.


Og hvis man alligevel har gjort det - spurgt - og ærgrer sig og deler svaret med debatten, så må man tihvertifaller også forvente masser af verbale tæsk af alle de åhh så frigjorte debattører, som huserer herinde, yes?


Hvis man gør noget dumt, og ikke kan forstå man får et dumt resultat, og man brokker sig over det, ja, så må man forvente at man får at vide, at det er ens egen skyld at man er i en dum situation.

Yderligere må man også forvente at den politiske korrekte holdning møder modstand, hvilket jeg synes er en helt fantastisk ting, fordi politisk korrekthed er fejhed og bør bekæmpes.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Forhold og sex"