Hvorfor er dette en historie

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Hvorfor er dette en historie

Indlægaf Wizzze » 11. okt 2017, 15:57

Jeg forstår virkelig ikke at vi skal vide dette, og hvorfor det er en historie. Men ved at lave dette indlæg er jeg selv med til at trække den frem og gøre det til en bedre historie :stoned:

Men jeg forstår simpelthen ikke dette fra TV2
http://livsstil.tv2.dk/samliv/2017-10-1 ... -jeg-stolt

Hvorfor skal vi vide at Thornings datter åbenbart er homoseksuel? Lad dog pigen have sin seksualitet og sit liv i fred! Hun har en mor og far som er/ har været offentlige, men den unge pige er vel ikke på valg til offentligt embede eller noget lign? og selv hvis nu var er jeg ikke sikker på at hendes seksualitet var et emne. Måske på nogle enkelte politiske emner, men ellers nej.

Men en helt alm. dansk pige, hvis mor tilfældigvis er kendt, hvorfor skal hendes partner præferencer i medierne? :gruble: :forvirret:
10
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvorfor er dette en historie

Indlægaf Sophies-mor » 11. okt 2017, 16:02

Det rager mig sådan cirka lige så meget som de to kvindelige sports"stjerner" der åbenbart også er lesbiske.

Jeg har på ingen måde noget imod deres orientering. Det er bare ikke noget, der interesserer mig, at de har den. Det er for mig en biting i forhold til deres personlighed.
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvorfor er dette en historie

Indlægaf Suzan » 11. okt 2017, 16:02

Fuldstændig enig, jeg tænkte det samme
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvorfor er dette en historie

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. okt 2017, 16:04

Fordi hendes mor vælger at skrive om det i sin erindringsbog.
Jeg synes ikke, historien er sat op som hverken breaking eller gossip. Det er bare billigt produceret journalistik, hvor man patter lidt på et program fra egen kanal.
5
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvorfor er dette en historie

Indlægaf Santa » 11. okt 2017, 16:23

For mig er andre menneskers seksualitet kun interessant, hvis jeg skal knalde med dem.
Ellers er jeg fuldstændig ligeglad.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvorfor er dette en historie

Indlægaf Sangius » 11. okt 2017, 16:29

Ja, det er da uinteressant. Men på en eller anden vis, er det da også fint at "få det frem i lyset". Der er stadig mange fordomme om homoseksuelle, og der er stadig mange som frygter at springe ud. Så måske tanken er, at når disse "kendte" personer står frem, og ser helt normale ud, og hvis forældre synes det er helt fjong, så er drt er forbilled for resten af befolkningen.
Jeg må gå ud fra, at datteren har sagt OK for at det inkluderes i bogen. I så fald synes jeg det er fint.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvorfor er dette en historie

Indlægaf Aima » 11. okt 2017, 16:49

For det første, historien er ikke kategoriseret under ‘Nyheder’, men under ‘Livsstil’, den er ikke skrevet for at være informativ, den er skrevet for at underholde.

Dernæst: HT er landets tidligere statsminister. Stort set alt hvad hun og nærmeste foretager sig har, fra et journalistisk perspektiv, offentlighedens interesse. Det ved hun godt selv, og jeg antager, hun tog det med som en uundgåelig præmis, da hun signede op til statsministerposten.

Selvfølgelig er det da en historie der har både vedkommenhed og relevans, måske ikke for hverken dig eller mig, Wizzze, vi er jo typerne der er totalt a-okay med homos, og ikke har referencerammerne til at sætte os ind i, hvordan det er at være forælder til et ungt menneske der erklærer sig homoseksuel, samt de bekymringer dér, trods vores open-mindede, frie samfund, følger med.

HT har selv, antageligvis i samråd med datter og øvrig familie, valgt at stå frem med det her, hun har sågar valgt at knytte nogle ord på om hvordan det føles at være forælder i den situation og oveni hylde sin datter for dennes mod og styrke. Jeg er ret overbevist om, det er et meget aktivt valg, og jeg er også sikker på, HT har andre motiver med sin udmelding end blot at rive plastret hurtigt af og få historien ud med sig selv som hovedkilde; for derudover bryder hun også tabuer og afmystificerer et emne og en minioritet der uanset hvad, stadig udsættes for fordømmelse, shaming og opfattes som ‘forkert’. Også i Danmark.

Der sidder med garanti 14-17-årige derude, der stadig ikke er sprunget ud, fordi de ikke har modet. Når HT, som tidligere statsminister og pr. definition en del af ‘eliten’ fortæller en så personlig historie fra sit eget, private liv, gør hun rent faktisk en forskel. Hun italesætter hvor fuldstændigt okay det er at være homoseksuel, og det kan stadig ikke siges nok, og da i særdeleshed ikke fra én, der rent faktisk får taletid i medierne.

Hvorvidt mediernes dagsorden så er en anden, og det for dem primært handler om mange klik, er i mine øjne aldeles underordnet. Den slags er jo, i hvert fald for de kommercielle medier, blot et spørgsmål om business. Sådan har det altid været, fjong med mig, målet helliger midlet.

Slutteligt kan jeg slet ikke forstå, hvordan man kan sidde og sluge programmer som fx. Robinson, DUM og Luksusfælden og finde efterfølgende relevans i artikler om at en deltager stadig ryger smøger for 1500 kroner om måneden eller hvad nu, og så undre sig over relevansens af dét her? Sorry, men det virker altså lidt skævt, synes jeg :)
12
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Forhold og sex"