Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 44
Likede indlæg: 1161

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf sansera » 9. nov 2017, 10:39

Det lyder meget usundt. Jeg håber, at du får det afsluttet hurtigst muligt. For jeres begges skyld.
4
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2865

Indlægaf girl_beat » 9. nov 2017, 10:53

Hende der skrev:Nå, sorry. I fik lige nogle af alle de tanker, der kører rundt. Jeg er skræmt, men virkelig også glad for, at jeg er så afklaret med, at jeg skal væk, for ellers bliver jeg ødelagt. Jeg kan intet gøre for ham alligevel. Og jeg er forberedt på trusler om selvmord. Suk altså!

Jeg tror, du rammer spot on med det markerede!

Hvis han selvværd er så smadret, og han kun føler 'oprejsning' ved at tryne andre, vil du aldrig kunne gøre relationen ligeværdig - eller gøre ham helt-ind-i-hjertet glad. Han vil bare stille mere og mere urimelige krav. Du kan sikkert godt forsøge at forklare ham det, men jeg tvivler på, at hans selvindsigt rækker.

Pas på dig selv og hold fast i din mavefornemmelse og dømmekraft :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2160

Indlægaf Evapeva » 9. nov 2017, 12:19

Pas på dig selv. Den med at holde dig fast, så du tvinges til at sige, at han bestemmer - det er et klart skråplan. Det er en grænse, som jeg ser det, der overskrides. Sådan har jeg aldrig oplevet en kæreste gøre ved mig. Og dertil kommer alt det psykiske. Hold nu kæft, hvor skal du give ham mange forsikringer hele tiden, sådan helt overdrevent mange, og hvad får du til gengæld?
3
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2160

Indlægaf Evapeva » 9. nov 2017, 12:20

Du lyder som et reflekteret menneske, så du ved godt, hvad der er bedst for dig. Hold fast i det!
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Hende der
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Indlægaf Hende der » 9. nov 2017, 12:40

Det er spøjst, at jeg ikke har lagt mere i de ting han har sagt og gjort, og insisteret på jeg skulle sige eller gøre. Jeg ville bare så gerne tro, at han var god ved mig.
Jeg forklarer ham, hvorfor jeg har valgt at gå, men jeg er også helt sikker på, at han ikke vil acceptere det, og han vil prøve at vende det om. Selvom det bliver nogle skide hårde dage at skulle igennem inden jeg kan komme herfra, så er det nok meget godt for mig at blive bekræftet i min beslutning en masse gange. Jeg får nemmere ved at stå fast. Jeg glæder mig til weekenden er overstået, og jeg glæder mig endnu mere til at jeg har afsluttet det og kører herfra.
Tak for al støtten og opbakningen. Det hjælper rigtig meget!
4
Hende der

Indlægaf Hende der » 9. nov 2017, 12:43

Jeg får forresten masser af komplimenter hele tiden, men jeg kan ikke lade være med at tvivle på om det er oprigtige komplimenter, eller om det bare er en del af manipulationen. Lige nu hælder jeg mest til det sidste.
0
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 126
Likede indlæg: 854

Indlægaf Tata » 9. nov 2017, 12:54

Det kan godt være det bare er mig, der er overbekymret , men jeg ville alliere mig med et par familiemedlemmer, sådan som hans personlighed lyder, og vente med at fortælle det, og have nogen der imens og imens tingene blev flyttet. Synes ikke det lyder alt for godt at han har taget fat i dig. Better safe than sorry.
8
Free Worl Boss
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 26
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1116

Indlægaf Raenil » 9. nov 2017, 13:02

Hende der skrev:Det er spøjst, at jeg ikke har lagt mere i de ting han har sagt og gjort, og insisteret på jeg skulle sige eller gøre. Jeg ville bare så gerne tro, at han var god ved mig.
Jeg forklarer ham, hvorfor jeg har valgt at gå, men jeg er også helt sikker på, at han ikke vil acceptere det, og han vil prøve at vende det om. Selvom det bliver nogle skide hårde dage at skulle igennem inden jeg kan komme herfra, så er det nok meget godt for mig at blive bekræftet i min beslutning en masse gange. Jeg får nemmere ved at stå fast. Jeg glæder mig til weekenden er overstået, og jeg glæder mig endnu mere til at jeg har afsluttet det og kører herfra.
Tak for al støtten og opbakningen. Det hjælper rigtig meget!

Hvorfor forklare ham hvorfor du vil gå? Det er jo ikke oplæg til en diskussion, og han vil diskutere det med dig?
Bare gå. Uden anden forklaring end "Vi to passer ikke sammen".
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 762
Likede indlæg: 10124

Indlægaf vibbsen » 9. nov 2017, 13:57

Da jeg var 23 år skred jeg fra min daværende forlovede af cirka de samme årsager som du angiver. Han var hverken voldelig eller psykopat. Men manden var et dybt manipulerende skvat som jeg ikke var tjent med. Det lykkedes ham på de 12 måneder vi boede samme at undertrykke den personlighed som jeg egentlig er. Netop ved at give mig dårlig samvittighed. Og jeg endte med at blive sådan en der hele tiden rendte rundt på tåspidserne for ikke at lave en eller anden konflikt som han så kunne være sur over i dagevis....Og hvis der er noget jeg ikke er opdraget til, så er det at rende rundt på tåspidserne....Mine forældre havde opdraget mig kærligt og ved at lære mig at tro på mig selv. På at jeg var god nok. Og som min mor en gang sagde "Du havner aldrig i et voldeligt forhold. Det er du alt for forkælet til. Du ville blive smask fornærmet og gå din vej. Sådan behandler man ikke dig". Men jeg var alligevel på vej ned af den vej hvor jeg var en stor undskyldning...Det var ikke så cool.

Det essentielle i det var at HAN var et skvat. Som slet ikke fortjente sådan en sød pige som mig. Og det vidste jeg. Jeg vidste at jeg var en sød pige som fortjente bedre. Ligesom du også godt ved at DU er en sød pige som fortjener bedre. Og det skal du holde fat i. Hold fat i din viden om at du er god nok. For så kan han ikke knække dig. Uanset hvor latterligt han kommer til at opføre sig når nu du går din vej. Du fortjener bedre. Så simpelt er det.

Der var aldrig noget debatpanel om hvorvidt vi skulle gå fra hinanden eller ej. Jeg havde fået nok. Og nu gik jeg min vej. Det kunne han så tage til efterretning. Eller han kunne lade være. Hold da op hvor var jeg ligeglad. Jeg var bare SÅ færdig med det forhold. Og når man først når dertil, så har man den mentale overhånd. For du kan ikke give en der mentalt er tjekket ud dårlig samvittighed. Du kan prøve (det gjorde min ex..Meget ihærdigt), men det eneste du får ud af det er at du selv kommer til at fremstå som et endnu mere sølle skvat end du er i forvejen...Min ex tudede og skabte sig, sygemeldte sig, nægtede at udleverer mine ting (Jeg gik med en tandbørste, min bamse og min salmebog), truede med politiet (!!) og ringede til alle vores fælles venner....Men eftersom jeg var mentalt tjekket ud, så var der intet der bed.

Mit brud ligger mere end 20 år tilbage. Og jeg har aldrig set mig tilbage. Og er idag gift med en fantastisk mand. Som fuldt ud fortjener mig. Og som jeg fortjener. Selvom han nogen gange er en kæmpe idiot. Og jeg er en åndssvag krampe.
11
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 9. nov 2017, 14:16

Med til min historie hører i øvrigt at jeg flyttede fra Jylland til Sjælland for at bo hos ham. Og mit eneste netværk var derfor et par veninder. Hele min familie og alle andre boede i Jylland. Jeg var således tvunget til at stå på egne ben. Det var sundt for mig. Rigtig sundt for mig. Især eftersom det beviste - ikke mindst overfor mig selv -at jeg faktisk kunne langt mere end jeg sådan lige troede. Men de der veninder jeg havde...Det var sgu godt de var der. Da jeg stillede hos den ene en aften klokken 19.40 med min tandbørste, min bamse og min salmebog. Så havde hun allerede redt op til mig i gæsteværelset. Og åbnet en flaske vin som hun skænkede et stort glas til mig af. Manden havde hun sendt i biffen.

Du virker til at have et rigtig godt netværk. Benyt dig af det. Støt dig op af dem. Det betyder alverden når man går sin vej.
10

Citat Hella Joof
Jammerdalen
Kort karma: 21
Likede indlæg: 257

Indlægaf Jammerdalen » 9. nov 2017, 16:16

Jeg kan genkende mig selv - som yngre :blush:

Som de andre skriver, så skriger det langt væk af dårligt selvværd og det skulle ikke undre mig, at han er én af de mange, der burde være blevet diagnosticeret med f.eks. Aspergers som barn.

Jeg tror ikke, at din kæreste manipulerer dig bevidst, men han lyder følelsesmæssigt som et barn og det er dét, der får mig til at tænke i udviklingsforstyrrelse. Det er synd for jer begge to.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 470
Likede indlæg: 3821

Indlægaf Sophies-mor » 9. nov 2017, 16:20

Sørg for at have nogle hos dig, når du fortæller ham det. Med den adfærd, han fremviser, turde jeg ikke råde nogen til andet.
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Hende der

Indlægaf Hende der » 9. nov 2017, 17:05

Der er ingen tvivl om at jeg helst ville smutte uden at skulle stå model til hans drama. Men jeg får pisse dårlig samvittighed! Nok mest fordi jeg får ondt af ham. Jeg har svært ved bare at bryde løfterne uden nærmere forklaring. Jeg er bange for ikke at have givet ham chancen for at ændre sig selvom jeg godt ved, at han burde have forstået at det ikke er ok. Og jeg ved jo godt, at han aldrig fanger det. Jeg ved det smarteste er at have nogen her og bare smutte, ikke kigge sig tilbage. Det vil være det bedste for mig. Jeg bør nok bare gøre det der er bedst for mig, for uanset hvad synes han jeg er en kælling, der bryder mine løfter.
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 9. nov 2017, 17:26

Hende der skrev:Der er ingen tvivl om at jeg helst ville smutte uden at skulle stå model til hans drama. Men jeg får pisse dårlig samvittighed! Nok mest fordi jeg får ondt af ham. Jeg har svært ved bare at bryde løfterne uden nærmere forklaring. Jeg er bange for ikke at have givet ham chancen for at ændre sig selvom jeg godt ved, at han burde have forstået at det ikke er ok. Og jeg ved jo godt, at han aldrig fanger det. Jeg ved det smarteste er at have nogen her og bare smutte, ikke kigge sig tilbage. Det vil være det bedste for mig. Jeg bør nok bare gøre det der er bedst for mig, for uanset hvad synes han jeg er en kælling, der bryder mine løfter.

Tro mig, uanset hvordan du gør det her, så kommer han til at synes at du er en kælling der bryder dine løfter....Den kommer du ikke udenom. Been there. Done that. Got the t-shirt. Hans type har aldrig et break-up hvor den der går ikke er endnu blot en kælling i rækken. Som du selv siger, så er alle hans ex'er nogen koste...

Og nu er jeg så lige en kælling og spørger : Og hvad så ? What-the-fuck-så ?? Who gives a shit ? Kan det ikke være fuldstændig lige meget hvad et eller andet manipulerende skvat mener om dig ??? I skal alligevel ikke være sammen mere.
Du skal altså ikke tro at du får et takkekort for at slå op på en pæn måde fra ham. Det sender den slags fyre altså ikke. De sender dig derimod et brev hvor de citerer en eller anden stupid kærlighedssang og påstår at du burde være "mand" nok til at give dem en chance til. Ligesom på film. Og i kærlighedssange :rulle:
13

Citat Hella Joof
Hende der

Indlægaf Hende der » 9. nov 2017, 18:14

Nej, du har ret. Han vil hade mig uanset hvad, nok alene af den grund, at det er mig der går. Så jeg kan sgu nok ligeså godt bare tage alle mine ting, alt der står i mit navn og smutte. Tage det positive med mig, og indse, at det ikke kunne blive gjort nogenlunde fredeligt.
Et andet spørgsmål jeg så når til.. Ville det være ok at tage afsted mens han er i skole? Eller er det for voldsomt? Jeg synes sgu det er svært. Jeg ville selv have det bedst med det, men synes det virker så dramatisk.
0

Tilbage til "Forhold og sex"