Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 16. nov 2017, 17:09

Udbetalingen var penge vi tjente sammen, så det er fair, at han får halvdelen. Kassekreditten er på firmakontoen, som jo står i mit navn. Jeg tager den på mine skuldre alene for at slippe for mere kontakt.
Lige nu kører han på, at han kan se det hele så tydeligt, pludselig er det gået op for ham, hvor svært jeg syntes det har været. Han kan se, at han ikke har lyttet, at han har styret mig, og nu vil han gøre det hele. Han vil tage alle opgaver omkring sin datter, når hun er der, han vil ordne alt i huset, og han vil have hele sit fokus på mig. Han bruger de store udtryk, og jeg kan slet ikke forholde mig til det. Jeg ved jo godt, at det ikke bliver sådan. Sådan skal det jo heller ikke være. Jeg er bare slet ikke i tvivl om, at jeg har gjort det rigtige...
17
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Yetie » 16. nov 2017, 17:56

Det der er lyden af en mand i panik, fordi du har taget styringen. Hvor er det godt at høre at du ikke falder for hans sang om at nu bliver alting anderledes. Du er sgu sej! :gogo:
6
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf JoyNips » 16. nov 2017, 18:01

Hende der skrev:Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal sige for at trænge igennem til ham!


Ingenting. Som tidligere skrevet, så skal du ikke retfærdiggøre din beslutning. Du kan ikke få ham til at forstå den og blive enig med dig. “Jeg elsker dig ikke (længere)” er grund nok til at gå.
14
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 17. nov 2017, 13:40

Bilen blev hentet uden drama. Jeg havde skrevet et brev som han læste efter vi var kørt, og det gav ham noget forståelse for min situation. Han vil respektere, at jeg har behov for fred og ro, og han var ok med, at jeg havde hentet bilen. Han skulle nok finde en anden for de 10.000. Pyh! Men hold kæft, det var svært! Jeg følte mig som en lort, da jeg kørte derfra, men kom til at tænke på, at det jo er mit mønster. Jeg får dårlig samvittighed, og vil gøre alt for at gøre det nemmere for ham. Men det duer bare ikke, når det er omkring alt og hele tiden. Da jeg så beskeden han havde sendt, begyndte jeg for alvor at tude. Det var sådan en lettelse! Jeg er ikke i tvivl om beslutningen, jeg ved det var det rigtige, men jeg elsker ham stadig, og det er det der er svært.
35
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41762

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf LaMariposa » 17. nov 2017, 13:52

Hende der skrev:Bilen blev hentet uden drama. Jeg havde skrevet et brev som han læste efter vi var kørt, og det gav ham noget forståelse for min situation. Han vil respektere, at jeg har behov for fred og ro, og han var ok med, at jeg havde hentet bilen. Han skulle nok finde en anden for de 10.000. Pyh! Men hold kæft, det var svært! Jeg følte mig som en lort, da jeg kørte derfra, men kom til at tænke på, at det jo er mit mønster. Jeg får dårlig samvittighed, og vil gøre alt for at gøre det nemmere for ham. Men det duer bare ikke, når det er omkring alt og hele tiden. Da jeg så beskeden han havde sendt, begyndte jeg for alvor at tude. Det var sådan en lettelse! Jeg er ikke i tvivl om beslutningen, jeg ved det var det rigtige, men jeg elsker ham stadig, og det er det der er svært.


Selvfølgelig er det svært :ae: Man holder jo ikke op med at elske fra den ene dag til den anden, og det er helt fair. Men du gjorde det rigtige, og du er mega sej :gogo:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf kidkomb » 17. nov 2017, 15:34

Stort hep herfra, du er sej og jeg synes det lyder som om at du fik det afsluttet på en fair måde.
Respekt og held og lykke :kys:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 18. nov 2017, 06:44

Tusind tusind tak for støtten og de gode råd allesammen!

Min krop begyndte stille og roligt at slappe af i løbet af dagen i går. Stresset og presset over situationen kunne godt nok mærkes fysisk, men nu fik jeg da sammenlagt seks timers søvn i nat, kvalmen er væk og apetitten på vej tilbage. Maven føles stadig underlig. Men jeg begynder også at tude, når der bliver snakket om situationen, så der går lige noget tid før det lægger sig, men det er heller ikke mærkeligt.
På køreturen ud for at hente bilen fortalte min far, at han godt forstod, hvorfor mine helsøskende og jeg finder kærester, der styrer og bestemmer meget. Min far stod alene med os, fordi min mor blev syg og flyttede. Han var meget kontant i beslutninger, og der var altså ingen grund til at diskutere det. Når han havde sagt noget skulle være sådan, så blev det sådan. Jeg vidste godt, at jeg aldrig havde diskuteret med ham, men anede faktisk ikke hvorfor. Det gav rigtig god mening, og hjælper på forståelsen af, hvorfor jeg ikke står fast på mit. Det er dejligt med en far, der fortæller ting han ikke er stolt af, men som har haft betydning for mit liv. Jeg bebrejder ham jo heller ikke. Han gjorde sit bedste, og i den bedste mening.

I dag står den på julebagning, og alle søskende bliver samlet, så der kan blive bagt en hel del! Det er slet ikke så tosset.

Jeres støtte har virkelig hjulpet, så jeg fik truffet de rigtige beslutninger til trods for de ambivalente følelser jeg stadig står med. Beslutningen var den rigtige, og jeg er glad for jeg holdt fast, selvom det var voldsomt ubehageligt! Nu skal jeg lige finde mig selv igen, være god ved mig selv og fokusere på, hvad jeg har lyst til og hvad, der gør mig glad. Jeg har fået en indsigt i mig selv, som jeg havde brug for for at forstå mig selv, og kan arbejde på det, der spænder ben for mig. Jeg vidste det godt, men jeg var ikke klar over alvoren. Jeg troede ærligt ikke, at det var vigtigt at vide, hvad jeg selv har af ønsker og behov. Så jeg har lært virkelig meget af alt det her.
43
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf twinkle » 18. nov 2017, 07:47

Hende der skrev:Tusind tusind tak for støtten og de gode råd allesammen!

Min krop begyndte stille og roligt at slappe af i løbet af dagen i går. Stresset og presset over situationen kunne godt nok mærkes fysisk, men nu fik jeg da sammenlagt seks timers søvn i nat, kvalmen er væk og apetitten på vej tilbage. Maven føles stadig underlig. Men jeg begynder også at tude, når der bliver snakket om situationen, så der går lige noget tid før det lægger sig, men det er heller ikke mærkeligt.
På køreturen ud for at hente bilen fortalte min far, at han godt forstod, hvorfor mine helsøskende og jeg finder kærester, der styrer og bestemmer meget. Min far stod alene med os, fordi min mor blev syg og flyttede. Han var meget kontant i beslutninger, og der var altså ingen grund til at diskutere det. Når han havde sagt noget skulle være sådan, så blev det sådan. Jeg vidste godt, at jeg aldrig havde diskuteret med ham, men anede faktisk ikke hvorfor. Det gav rigtig god mening, og hjælper på forståelsen af, hvorfor jeg ikke står fast på mit. Det er dejligt med en far, der fortæller ting han ikke er stolt af, men som har haft betydning for mit liv. Jeg bebrejder ham jo heller ikke. Han gjorde sit bedste, og i den bedste mening.

I dag står den på julebagning, og alle søskende bliver samlet, så der kan blive bagt en hel del! Det er slet ikke så tosset.

Jeres støtte har virkelig hjulpet, så jeg fik truffet de rigtige beslutninger til trods for de ambivalente følelser jeg stadig står med. Beslutningen var den rigtige, og jeg er glad for jeg holdt fast, selvom det var voldsomt ubehageligt! Nu skal jeg lige finde mig selv igen, være god ved mig selv og fokusere på, hvad jeg har lyst til og hvad, der gør mig glad. Jeg har fået en indsigt i mig selv, som jeg havde brug for for at forstå mig selv, og kan arbejde på det, der spænder ben for mig. Jeg vidste det godt, men jeg var ikke klar over alvoren. Jeg troede ærligt ikke, at det var vigtigt at vide, hvad jeg selv har af ønsker og behov. Så jeg har lært virkelig meget af alt det her.


Hvor er det en dejlig “sidegevinst” at din far åbnede op over for dig, og jeg fornemmer at han har været en meget værdifuld støtte for dig i den her proces - husk at sige tak til ham for det :kys:

Jeg håber du får en skøn dag sammen med din familie!
4
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Miss_no_More » 18. nov 2017, 08:32

Hvor lyder din far sej. Det kræver sit at kigge indad og erkende "fejl" :gogo: Det må ligge til familien, for du virker også utroligt velovervejet og indsigtsfuld.

Respekt til dig for at handle på en svær situation og alligevel formå at få forholdet afsluttet på en ordentlig måde. Du kan med god samvittighed nyde dagen med familien :)
7
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Krølle » 22. nov 2017, 20:52

Jeg har først lige set tråden, men selvom det er lidt sent at ankomme til festen nu, vil jeg bare lige sige:

F*CKING hell, hvor har du været sej, indsigtsfuld og redelig i det her forløb! Jeg bøjer mig i støvet og håber, du kommer godt videre.
4
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 23. nov 2017, 19:32

Jeg er desværre ved at klokke i det...

Jeg havde det elendigt med det jeg gjorde. Jeg følte mig som en lort. Min eks taler jo som sagt godt for sin sag, og er i fuld gang med at hive mig tilbage i nettet. Han har pludselig fået en masse selvindsigt, og siger og gør alt det rigtige. Jeg har ikke lovet ham noget, men han forsøger jo at få mig til at have planer om at flytte tilbage. Jeg var hoppet i med begge ben. I nat drømte jeg noget, som jeg tolkede. Jeg har mange projekter og idéer jeg gerne vil realisere, men jeg er ved at vælge et projekt jeg ikke bliver glad for, og jeg vil altid tænke på alt det jeg valgte fra. Min eks havde også en drøm som jeg tolkede. Den handlede om, at han ikke er tro mod sig selv. Han føler han har mistet magten, men der er ting han ikke er ærlig omkring. Jeg undrede mig over de drømme. Her til aften ringede jeg til min mor. Hende har jeg ikke snakket med i en uge. Hun blev ikke begejstret. Hun sagde, at det jo var helt op til mig, men hun syntes jeg skulle huske på, hvad det var der var dårligt, og huske på, at man jo altså ikke bare kan ændre sig, i så fald kun for en kort periode.
Først blev jeg irriteret på hende, men det satte en masse tanker i gang, og det er jo nok faktisk ikke helt galt...

Åh øv altså! Suk...
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Sophies-mor » 23. nov 2017, 19:37

Hende der skrev:Jeg er desværre ved at klokke i det...

Jeg havde det elendigt med det jeg gjorde. Jeg følte mig som en lort. Min eks taler jo som sagt godt for sin sag, og er i fuld gang med at hive mig tilbage i nettet. Han har pludselig fået en masse selvindsigt, og siger og gør alt det rigtige. Jeg har ikke lovet ham noget, men han forsøger jo at få mig til at have planer om at flytte tilbage. Jeg var hoppet i med begge ben. I nat drømte jeg noget, som jeg tolkede. Jeg har mange projekter og idéer jeg gerne vil realisere, men jeg er ved at vælge et projekt jeg ikke bliver glad for, og jeg vil altid tænke på alt det jeg valgte fra. Min eks havde også en drøm som jeg tolkede. Den handlede om, at han ikke er tro mod sig selv. Han føler han har mistet magten, men der er ting han ikke er ærlig omkring. Jeg undrede mig over de drømme. Her til aften ringede jeg til min mor. Hende har jeg ikke snakket med i en uge. Hun blev ikke begejstret. Hun sagde, at det jo var helt op til mig, men hun syntes jeg skulle huske på, hvad det var der var dårligt, og huske på, at man jo altså ikke bare kan ændre sig, i så fald kun for en kort periode.
Først blev jeg irriteret på hende, men det satte en masse tanker i gang, og det er jo nok faktisk ikke helt galt...

Åh øv altså! Suk...

Blokér ham.
:ae:
8
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Miss_no_More » 23. nov 2017, 19:40

Hende der skrev:Her til aften ringede jeg til min mor. Hende har jeg ikke snakket med i en uge. Hun blev ikke begejstret. Hun sagde, at det jo var helt op til mig, men hun syntes jeg skulle huske på, hvad det var der var dårligt, og huske på, at man jo altså ikke bare kan ændre sig, i så fald kun for en kort periode.
Først blev jeg irriteret på hende, men det satte en masse tanker i gang, og det er jo nok faktisk ikke helt galt...

Åh øv altså! Suk...


Lyt til din mor. Man kan ikke ændre sig så markant på så kort tid.
9
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Kaffe » 23. nov 2017, 19:50

Han ved godt, hvad han skal sige for at komme ind i varmen. Måske tror han selv lidt på det, når han lover at bedre de ting, som du har påpeget overfor ham.
Jeg tror i hvert fald, at du skal have alt det her mere på afstand, før du kan mærke, hvad der er rigtigt at gøre for dig. Lige nu har du risiko for at falde tilbage af de forkerte årsager, såsom vane, tryghed, medlidenhed med ham osv.
Det er ikke ret tit, at nogen ændrer en grundlæggende adfærd. Især ikke fordi en anden ønsker det. Hvis han skal ændre noget i sig selv, så skal han gøre det, fordi han selv ser en mening i det og føler et ønske om det. Han kommer ikke til at gøre det, fordi du gerne vil have ham til det.
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 23. nov 2017, 19:52

Jeg ved det ikke...

Jeg er faktisk Aller mest bange for, at jeg ikke når at ændre mit mønster tilstrækkeligt. Og jeg kan mærke at uanset om jeg prøver at holde igen, så føler jeg, at jeg er på vej tilbage, men ikke fordi jeg egentlig har et kæmpe ønske om det. Jeg har lyst til bare at se hvad der sker. Jeg vil ikke love nogen noget, for lige nu har jeg bare brug for at finde ud af, hvad jeg selv synes er sjovt. Jeg vil ikke have forpligtelser, og jeg må indrømme, at jeg føler, at jeg har mange forpligtelser overfor ham. Jeg elsker ham, men mine følelser er samtidigt meget ambivalente.
1

Tilbage til "Forhold og sex"