Skal jeg gøre det forbi?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Skal jeg gøre det forbi?

Indlægaf Tanten » 12. nov 2017, 11:24

Det der er ikke kærlighed. Det er dominans.
1
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Skal jeg gøre det forbi?

Indlægaf Mirabella » 12. nov 2017, 11:51

Jeg forstår godt du er afhængig af ham - han har gjort dig afhængig af ham ved at isolere dig fra dit netværk.

Du må forstå at intet vil blive forandret til det bedre, han har fået dig til at opgive dine venner - og han kommer ikke til at støtte dig i at finde nye. Han har fået dig til at opgive af gå i byen, og kommer aldrig til at støtte dig i at tage afsted.

Er der flere ting han har fået dig til at opgive, for så er du nød til at gøre dig klart, at det ikke er ting han vil støtte dig i at vinde tilbage - nogensinde.

Han dominere dig, det er derfor han er i et forhold med dig - fordi du finder dig i at blive domineret, hvis du siger fra, så vil han kæmpe mod dig - og sikkert vinde, fordi du har en tendens til at lade dig blive domineret og han har en tendens til at dominere, og tro mig den fordel giver han ALDRIG nogensinde slip på.
1
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Skal jeg gøre det forbi?

Indlægaf Pax Romana » 12. nov 2017, 12:24

Kærlighed er en følelse for din partner, der går ud over enhver egoisme eller egeninteresse og har en positiv effekt på begge personers selvværd og følelse af velvære. Hvis vi i stedet begynder at behandle vores partner på en måde udelukkende for at imødekomme vores egne behov, så er der efter min mening ikke mere at komme efter. Kærlighed bør aldrig være en handling af manipulation. Det er ikke et tegn på ejerskab over en anden person, men det nøjagtige modsatte - en ægte anerkendelse af en person som et særskilt individ. Når jeg ser en person på denne måde, tillader jeg mig fuldt ud at værdsætte hende for hvem hun er og for den lykke, hun bringer ind i vores liv. Bare fordi man er et par betyder ikke, at man skal gøre alt sammen. Opgiv ikke venskaber og aktiviteter, du nyder alene, og stop aldrig med at støtte og opmuntre din partner til at gøre de ting, der får din partner til at føle sig mest som han / hun selv ... selvom disse ting ikke er det, der betyder mest for dig. Jeg er ikke i tvivl når jeg læser dit indlæg. Du skal ud af dette forhold.
4
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 119
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 208

Re: Skal jeg gøre det forbi?

Indlægaf Minimalista » 12. nov 2017, 14:16

Noget andet er at dét at han har haft en svær barndom helt sikkert er noget der præger ham, som du også selv nævner. Men det må IKKE blive en undskyldning for hans nuværende væremåde og meget bevidste handlinger. Han virker grænsesøgende.
Måske har han i sin barndom oplevet at blive svigtet/ladt i stikken/følt at han blev overruled. Men det giver ham ikke carte blanche til at indskrænke din frihed og det du sætter pris på i dit liv.
1
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Skal jeg gøre det forbi?

Indlægaf Hurrze » 3. dec 2017, 22:27

Virker lidt som om du prøver at undskylde at det er ok det han gør fordi i begge elsker hinansen og han har det svært, men der er absolut ikke ok det han udsætter dig for. Ved udmærket godt det kan være svært at se fordi du bliver blændet af kærlighed. Har desværre stået i din situation alt for mange gange. Det korte svar er at du skal forlade ham ja, men der kan ligge så mange ting bagved. Ofte siger man også at hvis man er tvivl om man stadig skal blive i et forhold er svaret nej, for bare det at man tvivler på det er det ikke det rigtige forhold for en. Du fortjener en der behandler dig ligeværdigt og med respekt. Mærk efter i dig selv. Mærk efter hvad du ønsker af et forhold, hvad har du brug for i et forhold? Gør det uden at indvolvere dit nuværende forhold. Bagefter kan du se på om dit nuværende forhold lever op til det DU ønsker. Ud fra dit indlæg tyder dette meget på et nej. Ja det er virkelig svært at gå fra en, men husk også på at du fortjener en der er god mod dig, og bare fordi du går fra ham betyder det ikke du stadig elsker ham. Jeg har selv gået fra en eks som jeg stadig elsker et vis sted, men er ikke det samme som man fortjener eller burde være i et forhold. At elske en anden er ikke nok. Man fortjener så meget mere :kram:
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Skal jeg gøre det forbi?

Indlægaf chokoladegris » 4. dec 2017, 10:57

Ja, du skal gøre det forbi.

Lyder præcis som mit forhold med min ekskæreste. Desværre endte han også med at blive fysisk overfor mig og nedgjorde mig hver gang han blev sur! Han manipulerede med mig, gjorde alt for at isolere mig, jeg flyttede til den anden ende at landet pga ham og jeg måtte knapt nok besøge min familie til sidst. Han brugte og undskyldningen, at han havde haft det svært og derfor var det så hårdt for ham at elske mig.
Det bliver kun værre for dig, hvis du bliver sammen med ham. Tag dig selv i nakken og kom væk i en fart - du vil gøre dig selv en kæmpe tjeneste og jeg er helt sikker på at du bagefter kan se hvor godt det er for dig, ikke at være i et forhold med ham.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9013
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Skal jeg gøre det forbi?

Indlægaf Purple Haze » 4. dec 2017, 20:03

Så han er ikke rigtig til stede når i "er sammen" og gider dig nærmest kun hvis han har lyst til sex?
Ja han lyder da klart som en der er værd at samle på... eller?

Synes i øvrigt at sådan sex foregår ofte siger meget om det forhold man ellers har.

Har ikke oplevet en mand der var virkelig god for mig og interesseret i mig (og ikke bare i sex), der var opmærksom på hvordan sexen var for mig. Og her tænker jeg ikke på ego-boosteren efter HAN er færdig "kom du?" Hvor man så skal nikke glad og være taknemmelig over at han gad kører tungen rundt engang, inden han kunne komme i gang og "gøre sig færdig".
De forhold hvor jeg har haft det sjovt og godt under sex, hvor vi har været ligeværdige og min nydelse har bidraget til hans nydelse, der har manden også været en ordentlig og reel persontog vi har haft et godt forhold.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Skal jeg gøre det forbi?

Indlægaf VanillaQueen » 7. dec 2017, 20:57

Jeg håber ikke det er alt for sent jeg skriver min kommentar, jeg kan forestille mig du er ret ung og derfor også ret forvirret. Allerede at du stiller spørgsmålstegn ved hans opførsel er et godt tegn. Hvis du bliver i sådan et forhold, kan du risikere at miste dig selv, helt. Det er ikke sundt i længden at være i sådan et forhold. Han kontrollere dig og manipulere dig, det er ikke ægte kærlighed. For hvis han elsket dig oprigtigt ville han ikke være sådan over for dig. Du får ikke noget ud af at spilde din tid med ham, du har spildt nok af din tid jeg vil til gengæld sige du burde forlade ham og ikke lade ham spilde endnu mer af din ungdom og dit liv.

Det er ikke det nemmeste, men jeg håber du finder mod en dag og gøre det forbi. Heller være single end at være sammen med en der tager livet af dig stille og roligt.
1
I don't mind being described as vanilla in certain ways.

Tilbage til "Forhold og sex"