Modne single kvinder - forkælede?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Knirkemis » 18. nov 2017, 07:31

Mistermor skrev:
Knirkemis skrev:Jeg synes egentlig, at din kommentar her er latterligt. Selvfølgelig har jeg dårlig samvittighed overfor mit barn. At du skal hive mine personlige følelser ind i en diskussion, omkring en artikel af en psykoterapeut, som har haft brug for at gå på nudiststrand, for at få et normalt forhold til mænd, hører egentlig ikke hjemme i den her tråd. Heller ikke selvom du pakker det ind, som du gør.
Såååååøøøh, fuck dig, for nu at sige det mildt.


Men du hiver jo hendes personlige følelser ind, og diskvalificerer alt, hvad hun skriver pga dem. Det er jo ikke rimeligt. Uanset om hun har et forkvaklet forhold til mænd (jeg kender hende ikke) kan hun godt vide noget om børn og deres reaktioner, - og for den sags skyld også om mænd.

Jeg prøver at pointere, at du måske skulle spørge dig selv, om det er helt rimeligt at affærdige alt i den artikel, fordi hun måske siger noget, du ikke bryder dig om. Jeg er selv fraskilt. En del af at være det er jo, at man må leve med, at man har slået et skår i sine børns verden.

Det er fint, at du ikke er enig, det kan du argumentere omkring, men din kommentar var ikke mindre latterlig end min.

Jeg synes, at det er problematisk, at en psykoterapeut bruger sin egen opvækst på den måde i sit arbejde. Der er masser af børn, som vokser op uden en far, som ikke har brug for at opsøge nudiststrande, for at få et normalt forhold til mænd. Det virker uprofessionelt, at hun på den måde bruger egne problemer til at tegne et samlet billede af hvordan man udvikler sig, hvis man ikke har en far boende i hverdagen.

At du så vælger, at fyre et passivt-aggresivt personligt angreb i min retning, er bare at gå efter manden frem for bolden. Jeg har forholdt mig til trådens emne i mine indlæg, og du kunne sætte spørgsmålstegn ved min kommentar til artiklen, på så mange andre måder.
Og mere har jeg egentlig ikke, at sige til dig.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 18. nov 2017, 14:04

Someonelikeu skrev:"I 2050 vil verden rumme ni milliarder mennesker, og tæt ved hver fjerde vil være afrikaner", citat Verdensbankens Global Monitoring Report 2015/2016: Development Goals in an Era of Demographic Change - gengivet i artikel i Politiken 22.08.16.
De problemer der er nu er jo kun toppen af isbjerget - og til trods for at jeg både er pro-børn og pro fri abort, har jeg alligevel en vis bekymring ved at læse de statistikker. Det er jo vilde tal - og uholdbart, ja.


Det har jo ikke noget med os at gøre?

Det er da næppe rimeligt mene at vi skal reducere vores befolkning, fordi de gerne vil have en hel masse børn i Afrika :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 18. nov 2017, 14:14

Zoxa skrev:
Angelina skrev:Sådan for at skære det ud i pap: I GENNEMSNIT danner vi overskud, i GENNEMSNIT danner hver borger overskud - og ja, der er enkelte der danner underskud - og andre der giver større overskud - men I GENNEMSNIT danner vi overskud ... og derfor er det en god ide at vi får flere børn, fordi DE DANNER OVERSKUD - I GENNEMSNIT!


Så må jeg så bøje det i neon - nej, GENNEMSNITLIG er vi en udgift i kolde kontanter

http://altandetlige.dk/blog/poulschou/p ... ansker-446 - og det er det "pæne/billige" regn skab der stilles op der.

Og nej - det er bestemt ikke så enkelt som debatten her går på. Men den gennemsnitlige dansker er en udgift for vores samfund. Altså i rå kontanter.

Og jeg er inderligt enig med hans mod argumenter. Men set fra statsbudgettet er der flere udgifter på borger siden end der er indtægter.

Jeg har intet problem i at man er uenig - men i fald man er; kan der så findes data frem som underbygger synspunktet?


Der er jo ikke andre sider? Det er jo ikke sådan at hvis man fjernede alle borgerne, så der kun var de andre "sider" tilbage, så ville virksomhed Danmark ligge og tikke derudad og tjene penge i et mennesketomt land :)

En ting er jo hvis vores finanspolitik er dårlig - men det ændrer ikke på at det allermest grundlæggende i en økonomi, det er at der er mennesker til stede.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Purple Haze » 18. nov 2017, 14:26

Hvad sker der for at i beskriver det at være introvert som om det var en sygdom og sidestiller det med depression?

At være introvert (eller ekstrovert for den sags skyld) er ikke farligt, sygeligt eller noget som helst andet negativt, det ER bare.
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Allmost_Famous » 18. nov 2017, 15:12

eks-Maupassant skrev:Det er da næppe rimeligt mene at vi skal reducere vores befolkning, fordi de gerne vil have en hel masse børn i Afrika :)

Oh... My.... GOD...!
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Aragorn » 19. nov 2017, 03:32

Marioneta skrev:
Aragorn skrev:Jeg kan godt se, hvordan man kan læse mit indlæg på en måde, hvor man får den opfattelse, at jeg mener at disse kvinder burde indlægges under tvang - det er slet ikke, hvad jeg mener. Naturligvis ikke. Jeg er heller ikke uenig i at mange børn undfaget på naturlig vis, hvad naturlig så end er,
aldrig skulle have været sat i verden.

Lad mig blot lige skære min formodning om - for det ER en formodning, det er min egen, og den er ikke underbygget af noget som helst - at der vil være en målbar procentdel af de kvinder der vælger kunstig befrugtning, der ikke er psykisk helstøbt, som jeg formulerede det, ud i pap.

For det første: Når jeg skriver 'ikke psykisk helstøbt', mener jeg ikke klinisk sindssyg, jeg mener ikke det værste man kan forestille sig - alkoholiker, bipolar, borderline, skizofreni - jeg mener det ikke på den måde. Skal vi ikke lige slå det fast: Jeg sidder ikke, og skriver mellem linierne, at disse kvinder ikke kan tage vare på et barn.

Jeg mener: Kvinder med observerbar ubalance i følelseslivet, som vi jo alle har, hvem fanden er ikke i ubalance - men i en grad, der er måske er .2 - .25 af en standardafvigelse højere end gennemsnittet, hvis man målte på parametre som neuroticisme og ekstraversion, blandt andre parametre, hvor jeg gætter på at disse kvinder ville score relativt højt på neuroticisme og vise sig at have en klar hælding til at være introverte, i højere grad end kvinder som helhed. Der er andre ting man kunne måle på også, men femfaktormodellen er i mine øjne et godt sted at starte. Bemærk, det er alt sammen mine formodninger, hvilket er en anden måde at sige 'jeg gætter'.



Neuroticisme og introverthed er ikke diagnoser. Det er personlighedstræk og der er ikke noget galt med dem. Man kan sagtens være en god mor, selvom man er introvert. Man kan også være en god mor, selvom man scorer højt på neuroticisme. Så selv hvis du har ret, at der blandt disse kvinder, er en større gruppe, som scorer højt på de her personlighedstræk, så går det ikke ind og påvirker deres evne til at være mor.

Jeg kan forestille mig, at man nok har en større risiko for at udvikle fx depression, hvis man scorer højt på neuroticisme, men der er så meget som øger risikoen for depression og depression rammer en stor del af befolkningen i løbet af deres liv. Så at sige, at man ikke kan blive en god forælder fordi man er i risiko for depression eller har en depression, så er der godt ikke mange mennesker, som bør blive forældre.


Jeg taler ikke om, at disse personlighedstræk skulle gøre kvinderne til dårlige forældre. Jeg siger heller ikke, de træk er sindslidelser.

Jeg gætter på, at det for nogle af de kvinder der bliver kunstigt befrugtet, er den knap så helstøbte personlighed, som er årsagen til at de netop bliver kunstigt befrugtet, og ikke kan finde en partner at få børn med i stedet.

Jeg siger ikke, de er dårlige mennesker. Jeg siger ikke de er syge. Jeg siger i det hele taget ikke noget om, at deres værd er lavere end andre mennesker. Jeg siger heller ikke, det gælder alle de kvinder, der får denne behandling. Jeg gætter på, det er en mindre gruppe - men dog stadig et statistisk signifikant antal - af disse kvinder, der får behandlingen, hvor de ting jeg skitserer er årsagen til at de søger den.

Jeg gætter kun på hvad årsagen er til, at de er nødt til at få børn på netop denne måde.

Alt det, du nævner har jeg ikke sagt. For det mener jeg ikke.

Hvad jeg har sagt er, at den behandling, ikke er noget der harmonerer med mit verdenssyn. Yderligere har jeg også erkendt, at jeg er konservativ af natur, og at jeg ved, fordi det er videnskabeligt bevist, at børn af den traditionelle kernefamilie får bedre liv. Derfor mener jeg ikke det er en optimal løsning.

Men jeg mener bestemt også at huske, at jeg har skrevet, at jeg ikke ønsker den form for behandling standset.

Du har læst mine indlæg som Fanden læser Biblen, hvis dit indlæg her, repræsenterer din konklusion af, hvad min mening er.

Det er alt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Knirkemis » 19. nov 2017, 13:35

Aragorn skrev:
Jeg taler ikke om, at disse personlighedstræk skulle gøre kvinderne til dårlige forældre. Jeg siger heller ikke, de træk er sindslidelser.

Jeg gætter på, at det for nogle af de kvinder der bliver kunstigt befrugtet, er den knap så helstøbte personlighed, som er årsagen til at de netop bliver kunstigt befrugtet, og ikke kan finde en partner at få børn med i stedet.

Jeg siger ikke, de er dårlige mennesker. Jeg siger ikke de er syge. Jeg siger i det hele taget ikke noget om, at deres værd er lavere end andre mennesker. Jeg siger heller ikke, det gælder alle de kvinder, der får denne behandling. Jeg gætter på, det er en mindre gruppe - men dog stadig et statistisk signifikant antal - af disse kvinder, der får behandlingen, hvor de ting jeg skitserer er årsagen til at de søger den.

Jeg gætter kun på hvad årsagen er til, at de er nødt til at få børn på netop denne måde.

Alt det, du nævner har jeg ikke sagt. For det mener jeg ikke.

Hvad jeg har sagt er, at den behandling, ikke er noget der harmonerer med mit verdenssyn. Yderligere har jeg også erkendt, at jeg er konservativ af natur, og at jeg ved, fordi det er videnskabeligt bevist, at børn af den traditionelle kernefamilie får bedre liv. Derfor mener jeg ikke det er en optimal løsning.

Men jeg mener bestemt også at huske, at jeg har skrevet, at jeg ikke ønsker den form for behandling standset.

Du har læst mine indlæg som Fanden læser Biblen, hvis dit indlæg her, repræsenterer din konklusion af, hvad min mening er.

Det er alt.

Nu har jeg godt nok mega tømmermænd, og kan ikke huske om den er postet før. Men til det fremhævede: http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhe ... -b%C3%B8rn
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Aragorn » 19. nov 2017, 14:49

Someonelikeu skrev:Man kan jo også fravælge at leve sammen med en mand, selv med en helstøbt personlighed.


Absolut. Jeg mener heller ikke jeg skriver noget der modsiger dét.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Grissebassen » 22. nov 2017, 12:41

Nej, jeg synes ikke, man er forkælet. Og jeg tror bestemt ikke, for kvindernes vedkommende, at det handler om manglende vilje til at gå på kompromis. Jeg har personligt datet Københavnsområdet tyndt, og jeg er bestemt ikke kræsen og går gerne på kompromis. Nu er jeg endnu ikke helt afklaret med, om jeg har lysten til at sætte børn i verden. Jeg er ret sikker på, at jeg aldrig ville få et donorbarn. Men jeg synes egentlig at kvinder, der har et brændende ønske om børn, er i deres fulde ret til at få børn uden en mand. Hvis man vender den om - er det, at kunne finde en mand, der elsker en, det, der gør en kvinde værdig som mor? Det synes jeg i hvert fald ikke.

Hvorvidt et barn kan få et godt liv uden en faderfigur, tør jeg ikke udtale mig om. Men jeg tror bestemt ikke, det er umuligt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 22. nov 2017, 17:25

Grissebassen skrev:Nej, jeg synes ikke, man er forkælet. Og jeg tror bestemt ikke, for kvindernes vedkommende, at det handler om manglende vilje til at gå på kompromis. Jeg har personligt datet Københavnsområdet tyndt, og jeg er bestemt ikke kræsen og går gerne på kompromis. Nu er jeg endnu ikke helt afklaret med, om jeg har lysten til at sætte børn i verden. Jeg er ret sikker på, at jeg aldrig ville få et donorbarn. Men jeg synes egentlig at kvinder, der har et brændende ønske om børn, er i deres fulde ret til at få børn uden en mand. Hvis man vender den om - er det, at kunne finde en mand, der elsker en, det, der gør en kvinde værdig som mor? Det synes jeg i hvert fald ikke.


Hvis man skal være kyniker: Hvis man er en kvinde der ikke evner at finde en mand der elsker en, risikerer man så ikke at ens barn får samme problem? Partnerudvælgelse handler jo om at finde de bedste gener til næste generation.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Grissebassen » 22. nov 2017, 19:23

abcd skrev:
Grissebassen skrev:Nej, jeg synes ikke, man er forkælet. Og jeg tror bestemt ikke, for kvindernes vedkommende, at det handler om manglende vilje til at gå på kompromis. Jeg har personligt datet Københavnsområdet tyndt, og jeg er bestemt ikke kræsen og går gerne på kompromis. Nu er jeg endnu ikke helt afklaret med, om jeg har lysten til at sætte børn i verden. Jeg er ret sikker på, at jeg aldrig ville få et donorbarn. Men jeg synes egentlig at kvinder, der har et brændende ønske om børn, er i deres fulde ret til at få børn uden en mand. Hvis man vender den om - er det, at kunne finde en mand, der elsker en, det, der gør en kvinde værdig som mor? Det synes jeg i hvert fald ikke.


Hvis man skal være kyniker: Hvis man er en kvinde der ikke evner at finde en mand der elsker en, risikerer man så ikke at ens barn får samme problem? Partnerudvælgelse handler jo om at finde de bedste gener til næste generation.

Men har det noget med gener at gøre, at man ikke kan finde en, der elsker en?
Jeg er den eneste barnløse singlekvinde i min familie bestående af 6 kvinder. Så det er vel næppe mine gener der gør, at jeg ikke kan finde en mand.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 22. nov 2017, 19:54

Grissebassen skrev:
abcd skrev:
Grissebassen skrev:Nej, jeg synes ikke, man er forkælet. Og jeg tror bestemt ikke, for kvindernes vedkommende, at det handler om manglende vilje til at gå på kompromis. Jeg har personligt datet Københavnsområdet tyndt, og jeg er bestemt ikke kræsen og går gerne på kompromis. Nu er jeg endnu ikke helt afklaret med, om jeg har lysten til at sætte børn i verden. Jeg er ret sikker på, at jeg aldrig ville få et donorbarn. Men jeg synes egentlig at kvinder, der har et brændende ønske om børn, er i deres fulde ret til at få børn uden en mand. Hvis man vender den om - er det, at kunne finde en mand, der elsker en, det, der gør en kvinde værdig som mor? Det synes jeg i hvert fald ikke.




Hvis man skal være kyniker: Hvis man er en kvinde der ikke evner at finde en mand der elsker en, risikerer man så ikke at ens barn får samme problem? Partnerudvælgelse handler jo om at finde de bedste gener til næste generation.

Men har det noget med gener at gøre, at man ikke kan finde en, der elsker en?
Jeg er den eneste barnløse singlekvinde i min familie bestående af 6 kvinder. Så det er vel næppe mine gener der gør, at jeg ikke kan finde en mand.

Mon ikke du finder en mand til sidst.

Det er ikke usædvanligt at nogle børn har bedre gener end andre selv om forældrene er de samme. En er måske kernesund, og en anden døjer konstant med sygdom.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 22. nov 2017, 20:14

Grissebassen skrev:
abcd skrev:
Grissebassen skrev:Nej, jeg synes ikke, man er forkælet. Og jeg tror bestemt ikke, for kvindernes vedkommende, at det handler om manglende vilje til at gå på kompromis. Jeg har personligt datet Københavnsområdet tyndt, og jeg er bestemt ikke kræsen og går gerne på kompromis. Nu er jeg endnu ikke helt afklaret med, om jeg har lysten til at sætte børn i verden. Jeg er ret sikker på, at jeg aldrig ville få et donorbarn. Men jeg synes egentlig at kvinder, der har et brændende ønske om børn, er i deres fulde ret til at få børn uden en mand. Hvis man vender den om - er det, at kunne finde en mand, der elsker en, det, der gør en kvinde værdig som mor? Det synes jeg i hvert fald ikke.


Hvis man skal være kyniker: Hvis man er en kvinde der ikke evner at finde en mand der elsker en, risikerer man så ikke at ens barn får samme problem? Partnerudvælgelse handler jo om at finde de bedste gener til næste generation.

Men har det noget med gener at gøre, at man ikke kan finde en, der elsker en?
Jeg er den eneste barnløse singlekvinde i min familie bestående af 6 kvinder. Så det er vel næppe mine gener der gør, at jeg ikke kan finde en mand.


På en måde ja.

Kvinder er hardwired til at finde en mand med "ressourcer", hvordan det fungerer helt præcist ved man ikke, men alle data på de foretrækker mænd med høj social statur, penge, uddannelse. Alle ved jo rige mænd har masser af kvinder uanset hvor utiltalende de er, Donald Trump f.eks.

Den åbenlyse grund til det er, at de kvinder der syntes det var fedt at få børn med svage syge mænd uden ressourcer, well færre af deres børn overlevede end de kvinder der ville have høj-oktan mænd. Og de kvinder med høj-oktan-mand præferencen, de fik flere børn der overledede og selv fik børn osv.

Fordi vores uddannelsesytem i dag favoriserer kvinder (af en eller anden grund) helt fra 8.-9. klasse af, og fordi (overall) uddannelse = ressourcer, så har vi skabt en situation hvor kvindernes biologiske programmering ikke kan lide de mænd der er til rådighed, og i stedet kører det så programmet "led noget mere efter en passende mand"

Og det kører så indtil det ender med inseminering eller ingenting omkring de 40 år.

Når du beder kvinder om at "dumpe standarden" for mænd, aait gonna happen, det svarer til at bede mænd om at foretrække kvinder der ser syge og gamle ud frem for kvinder der er unge/sunde, det kommer ikke til at ske.

Man kan sige at hvis den nuværende sociale situation holder i måske 500 år, så vil de kvinder der synes ressourceløse-mænd have fået flere børn og evolutionen vil fixe problemet af sig selv. Men vi gider bare ikke vente 500 år :) (Og om 500 år er nok, tja, det kan også være det tager 10.000 år)

Den enkle løsning er at fixe uddannelsessystemet, så mænd/kvinder får lige højt uddannelsesniveau, men det kommer ikke til at ske fordi politikerne er for dumme og aldrig vil forstå den her sammenhæng. (Forklar lige evolution til en politiker LOL.)

Så bedst mulige ting vi kan gøre, det er insemination.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Grissebassen » 22. nov 2017, 20:23

eks-Maupassant skrev:
Grissebassen skrev:
abcd skrev:
Grissebassen skrev:Nej, jeg synes ikke, man er forkælet. Og jeg tror bestemt ikke, for kvindernes vedkommende, at det handler om manglende vilje til at gå på kompromis. Jeg har personligt datet Københavnsområdet tyndt, og jeg er bestemt ikke kræsen og går gerne på kompromis. Nu er jeg endnu ikke helt afklaret med, om jeg har lysten til at sætte børn i verden. Jeg er ret sikker på, at jeg aldrig ville få et donorbarn. Men jeg synes egentlig at kvinder, der har et brændende ønske om børn, er i deres fulde ret til at få børn uden en mand. Hvis man vender den om - er det, at kunne finde en mand, der elsker en, det, der gør en kvinde værdig som mor? Det synes jeg i hvert fald ikke.


Hvis man skal være kyniker: Hvis man er en kvinde der ikke evner at finde en mand der elsker en, risikerer man så ikke at ens barn får samme problem? Partnerudvælgelse handler jo om at finde de bedste gener til næste generation.

Men har det noget med gener at gøre, at man ikke kan finde en, der elsker en?
Jeg er den eneste barnløse singlekvinde i min familie bestående af 6 kvinder. Så det er vel næppe mine gener der gør, at jeg ikke kan finde en mand.


På en måde ja.

Kvinder er hardwired til at finde en mand med "ressourcer", hvordan det fungerer helt præcist ved man ikke, men alle data på de foretrækker mænd med høj social statur, penge, uddannelse. Alle ved jo rige mænd har masser af kvinder uanset hvor utiltalende de er, Donald Trump f.eks.

Den åbenlyse grund til det er, at de kvinder der syntes det var fedt at få børn med svage syge mænd uden ressourcer, well færre af deres børn overlevede end de kvinder der ville have høj-oktan mænd. Og de kvinder med høj-oktan-mand præferencen, de fik flere børn der overledede og selv fik børn osv.

Fordi vores uddannelsesytem i dag favoriserer kvinder (af en eller anden grund) helt fra 8.-9. klasse af, og fordi (overall) uddannelse = ressourcer, så har vi skabt en situation hvor kvindernes biologiske programmering ikke kan lide de mænd der er til rådighed, og i stedet kører det så programmet "led noget mere efter en passende mand"

Og det kører så indtil det ender med inseminering eller ingenting omkring de 40 år.

Når du beder kvinder om at "dumpe standarden" for mænd, aait gonna happen, det svarer til at bede mænd om at foretrække kvinder der ser syge og gamle ud frem for kvinder der er unge/sunde, det kommer ikke til at ske.

Man kan sige at hvis den nuværende sociale situation holder i måske 500 år, så vil de kvinder der synes ressourceløse-mænd have fået flere børn og evolutionen vil fixe problemet af sig selv. Men vi gider bare ikke vente 500 år :) (Og om 500 år er nok, tja, det kan også være det tager 10.000 år)

Den enkle løsning er at fixe uddannelsessystemet, så mænd/kvinder får lige højt uddannelsesniveau, men det kommer ikke til at ske fordi politikerne er for dumme og aldrig vil forstå den her sammenhæng. (Forklar lige evolution til en politiker LOL.)

Så bedst mulige ting vi kan gøre, det er insemination.

Så du mener altså, at sammenhængen med gener er, at kvinder er genetisk disponeret til at ville have ressourcestærke mænd. Lad os bare sige, jeg køber sammenhængen. Men det har jo stadig intet at gøre med, hvorledes der er en sammenhæng mellem en kvindes værd som mor og hendes evne til at tiltrække og holde på en mand, der elsker hende (ressoursestærk eller ej).
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 22. nov 2017, 20:32

Grissebassen skrev:
eks-Maupassant skrev:
Grissebassen skrev:
abcd skrev:
Grissebassen skrev:Nej, jeg synes ikke, man er forkælet. Og jeg tror bestemt ikke, for kvindernes vedkommende, at det handler om manglende vilje til at gå på kompromis. Jeg har personligt datet Københavnsområdet tyndt, og jeg er bestemt ikke kræsen og går gerne på kompromis. Nu er jeg endnu ikke helt afklaret med, om jeg har lysten til at sætte børn i verden. Jeg er ret sikker på, at jeg aldrig ville få et donorbarn. Men jeg synes egentlig at kvinder, der har et brændende ønske om børn, er i deres fulde ret til at få børn uden en mand. Hvis man vender den om - er det, at kunne finde en mand, der elsker en, det, der gør en kvinde værdig som mor? Det synes jeg i hvert fald ikke.


Hvis man skal være kyniker: Hvis man er en kvinde der ikke evner at finde en mand der elsker en, risikerer man så ikke at ens barn får samme problem? Partnerudvælgelse handler jo om at finde de bedste gener til næste generation.

Men har det noget med gener at gøre, at man ikke kan finde en, der elsker en?
Jeg er den eneste barnløse singlekvinde i min familie bestående af 6 kvinder. Så det er vel næppe mine gener der gør, at jeg ikke kan finde en mand.


På en måde ja.

Kvinder er hardwired til at finde en mand med "ressourcer", hvordan det fungerer helt præcist ved man ikke, men alle data på de foretrækker mænd med høj social statur, penge, uddannelse. Alle ved jo rige mænd har masser af kvinder uanset hvor utiltalende de er, Donald Trump f.eks.

Den åbenlyse grund til det er, at de kvinder der syntes det var fedt at få børn med svage syge mænd uden ressourcer, well færre af deres børn overlevede end de kvinder der ville have høj-oktan mænd. Og de kvinder med høj-oktan-mand præferencen, de fik flere børn der overledede og selv fik børn osv.

Fordi vores uddannelsesytem i dag favoriserer kvinder (af en eller anden grund) helt fra 8.-9. klasse af, og fordi (overall) uddannelse = ressourcer, så har vi skabt en situation hvor kvindernes biologiske programmering ikke kan lide de mænd der er til rådighed, og i stedet kører det så programmet "led noget mere efter en passende mand"

Og det kører så indtil det ender med inseminering eller ingenting omkring de 40 år.

Når du beder kvinder om at "dumpe standarden" for mænd, aait gonna happen, det svarer til at bede mænd om at foretrække kvinder der ser syge og gamle ud frem for kvinder der er unge/sunde, det kommer ikke til at ske.

Man kan sige at hvis den nuværende sociale situation holder i måske 500 år, så vil de kvinder der synes ressourceløse-mænd have fået flere børn og evolutionen vil fixe problemet af sig selv. Men vi gider bare ikke vente 500 år :) (Og om 500 år er nok, tja, det kan også være det tager 10.000 år)

Den enkle løsning er at fixe uddannelsessystemet, så mænd/kvinder får lige højt uddannelsesniveau, men det kommer ikke til at ske fordi politikerne er for dumme og aldrig vil forstå den her sammenhæng. (Forklar lige evolution til en politiker LOL.)

Så bedst mulige ting vi kan gøre, det er insemination.

Så du mener altså, at sammenhængen med gener er, at kvinder er genetisk disponeret til at ville have ressourcestærke mænd. Lad os bare sige, jeg køber sammenhængen. Men det har jo stadig intet at gøre med, hvorledes der er en sammenhæng mellem en kvindes værd som mor og hendes evne til at tiltrække og holde på en mand, der elsker hende (ressoursestærk eller ej).


Jeg ved ikke helt hvad du mener, men mænd bliver biologisk set tiltrukket af kvinders evne til at være mor, sådan bredt forstået. (ung, sund + måske andre "plusord", det man ved kan koges ned til det alle ved, nemlig at mænd godt kan lide kvinder der er unge og smukke (smuk = sund, godt immunforsvar)

Men selv om en kvinde er 10/10 på "kan være mor", så bliver hun jo stadig ikke mor hvis hun er omgivet af mænd, der ikke er egnet til at være far. Hvis mændene ikke er op to scratch, så siger programmet "ikke dem her, bliv ved med at lede".
0

Tilbage til "Forhold og sex"