Står det virkelig så slemt til i København?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Slettet bruger » 30. maj 2018, 14:16

Juki skrev:Lad nu vær med at gøre det mere kompliceret end det er.

Måske kunne det også være så enkelt at den idé I har om at kvinder er mere komplicerede, har færre sexpartnere osv. ikke tiltrækker kvinder. Negative fordomme og forstokkede overbevisninger er sjældent et turn-on.

molan skrev:
abcd skrev:Men det har da ikke noget at gøre med, hvor interesseret i sex man er. Det handler da bare om antallet af partnere - ikke mængden af sex?

Det har noget at gøre med hvor let det er for mænd og kvinder at få adgang til sex. Jo flere partnere det modsatte køn vil have, jo lettere bliver det at få sex med en ny partner.

Men derudover ser man jo at mængden af partnere er meget ulige fordelt hos mænd. Der er en elite af attraktive mænd som har mange flere partnere end alle de andre. Det er mere jævnt fordelt hos kvinderne. Og så er der en ret stor gruppe af tabermænd som stort set ikke kan få sex - dem som Zombie omtaler som "total lort" - sådan en gruppe findes ikke rigtigt hos kvinder.

Det er måske mest tydeligt i dyrkningen af idoler i populærkultur. Se hvordan unge kvinder flokkes om mænd som Justin Bieber, han ville jo kunne have sex med 10 nye kvinder hver dag hvis han ville. Mænd dyrker ikke på samme måde kvinde-idoler, de er tilfredse med at hænge et billede af en tilfældig kvinde med en pæn krop op.
Det der under mig er at nogen overhoved stille spørgsmålstegn ved det, det du siger er så tydeligt på en lang række af paramenter og situationer, at selv en stor del at de kvinder jeg kender antager det som en faktum.
Jeg synes det ikke at erkender det, af sig selv, er virkelighedsfjernt og viser manglende indsigt i de faktisk forhold.

Enhver det har set interessen for mænds og kvinders profiler på dating.dk/scort.dk etc.., ved at forholdet ikke bare er anderledes, men det er faktor 50 eller 100 i kvinders favør. Antallet af profiler på den slags sites er også meget ujævnt fordelt, igen til kvindes favør. Så har vi alle de erfaringer som du også har været inde på i virkeligheden eks. på bare og andre scoresteder.

Forskellen er så enormt, at det er synligt for en blind. Så man må virkelig være i sin helt egen verden for ikke tydelig at se, at der en forskel.

Dårligt eksempel.

For det første, hvor mange kvinder vil have sex med Justin Bieber hvis de fik muligheden? Med kvinder mener jeg hunkøn over 20 år.

Derudover så er det at være et succesfuldt idol et spørgsmål om at virke tiltalende overfor målgruppen man henvender sig til. Det kommer man ikke sovende og ligeglad til. Hvorfor tror du fx boybands har været i så høj kurs hos teenagepiger? Det er fordi deres image kan sælge en idé og en fantasi til de piger. Et håb om at de måske også en dag kan finde en kæreste der er så sød og charmerende. Præcis ligesom karakterer i film og serier.

Prøv bare at læs nogle af kommentarerne om en vilkårlig mandling, popstjerne med yngre kvinder som målgruppe. Jeg kan godt garanterer dig for at de piger vil gøre hvad de kan for at overbevise dig om at deres idol er den bedste udgave af en mand man kan være, men dømt udfra hvad? Det er videoer, interviews, artikler og lign., aldrig nogen der kender dem personligt og ikke kun pga. deres status/erhverv.


Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. Kvinder kigger sig omkring for at finde den mand der har højst værdi. Værdi er et amalgam af talent, status, sejhed, udseende og sikkert nogle andre ting. Og det er så den mand de godt kunne tænke sig blev far til deres afkom. Ikke at 14-årige piger bevidst vil have børn med Justin Bieber, men deres krop tænker det, og de skriger og græder det ud når de står på første række til hans koncerter. Tilsvarende adfærd findes ikke hos mænd, og forskellen er at kvinder flokkes om den stærkeste/mest værdifulde mand. Det er helt almindeligt for pattedyr at det er sådan det fungerer, og grunden er selvfølgelig at når en kvinde har ladet en mand befrugte sig, kan hun ikke blive befrugtet af andre mænd det næste lange stykke tid, hun er nødt til at lægge alle sine æg i én kurv. En mand kan befrugte lige så mange kvinder som han kan skaffe sig adgang til. Du anklager mig for at gøre det kompliceret, men jeg synes det er dig der nægter at anerkende en simpel biologisk mekanisme og i stedet kommer med overdrevet komplicerede kulturelle forklaringer.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 30. maj 2018, 18:14

abcd skrev:
Juki skrev:Lad nu vær med at gøre det mere kompliceret end det er.

Måske kunne det også være så enkelt at den idé I har om at kvinder er mere komplicerede, har færre sexpartnere osv. ikke tiltrækker kvinder. Negative fordomme og forstokkede overbevisninger er sjældent et turn-on.

molan skrev:
abcd skrev:Men det har da ikke noget at gøre med, hvor interesseret i sex man er. Det handler da bare om antallet af partnere - ikke mængden af sex?

Det har noget at gøre med hvor let det er for mænd og kvinder at få adgang til sex. Jo flere partnere det modsatte køn vil have, jo lettere bliver det at få sex med en ny partner.

Men derudover ser man jo at mængden af partnere er meget ulige fordelt hos mænd. Der er en elite af attraktive mænd som har mange flere partnere end alle de andre. Det er mere jævnt fordelt hos kvinderne. Og så er der en ret stor gruppe af tabermænd som stort set ikke kan få sex - dem som Zombie omtaler som "total lort" - sådan en gruppe findes ikke rigtigt hos kvinder.

Det er måske mest tydeligt i dyrkningen af idoler i populærkultur. Se hvordan unge kvinder flokkes om mænd som Justin Bieber, han ville jo kunne have sex med 10 nye kvinder hver dag hvis han ville. Mænd dyrker ikke på samme måde kvinde-idoler, de er tilfredse med at hænge et billede af en tilfældig kvinde med en pæn krop op.
Det der under mig er at nogen overhoved stille spørgsmålstegn ved det, det du siger er så tydeligt på en lang række af paramenter og situationer, at selv en stor del at de kvinder jeg kender antager det som en faktum.
Jeg synes det ikke at erkender det, af sig selv, er virkelighedsfjernt og viser manglende indsigt i de faktisk forhold.

Enhver det har set interessen for mænds og kvinders profiler på dating.dk/scort.dk etc.., ved at forholdet ikke bare er anderledes, men det er faktor 50 eller 100 i kvinders favør. Antallet af profiler på den slags sites er også meget ujævnt fordelt, igen til kvindes favør. Så har vi alle de erfaringer som du også har været inde på i virkeligheden eks. på bare og andre scoresteder.

Forskellen er så enormt, at det er synligt for en blind. Så man må virkelig være i sin helt egen verden for ikke tydelig at se, at der en forskel.

Dårligt eksempel.

For det første, hvor mange kvinder vil have sex med Justin Bieber hvis de fik muligheden? Med kvinder mener jeg hunkøn over 20 år.

Derudover så er det at være et succesfuldt idol et spørgsmål om at virke tiltalende overfor målgruppen man henvender sig til. Det kommer man ikke sovende og ligeglad til. Hvorfor tror du fx boybands har været i så høj kurs hos teenagepiger? Det er fordi deres image kan sælge en idé og en fantasi til de piger. Et håb om at de måske også en dag kan finde en kæreste der er så sød og charmerende. Præcis ligesom karakterer i film og serier.

Prøv bare at læs nogle af kommentarerne om en vilkårlig mandling, popstjerne med yngre kvinder som målgruppe. Jeg kan godt garanterer dig for at de piger vil gøre hvad de kan for at overbevise dig om at deres idol er den bedste udgave af en mand man kan være, men dømt udfra hvad? Det er videoer, interviews, artikler og lign., aldrig nogen der kender dem personligt og ikke kun pga. deres status/erhverv.


Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. Kvinder kigger sig omkring for at finde den mand der har højst værdi. Værdi er et amalgam af talent, status, sejhed, udseende og sikkert nogle andre ting. Og det er så den mand de godt kunne tænke sig blev far til deres afkom. Ikke at 14-årige piger bevidst vil have børn med Justin Bieber, men deres krop tænker det, og de skriger og græder det ud når de står på første række til hans koncerter. Tilsvarende adfærd findes ikke hos mænd, og forskellen er at kvinder flokkes om den stærkeste/mest værdifulde mand. Det er helt almindeligt for pattedyr at det er sådan det fungerer, og grunden er selvfølgelig at når en kvinde har ladet en mand befrugte sig, kan hun ikke blive befrugtet af andre mænd det næste lange stykke tid, hun er nødt til at lægge alle sine æg i én kurv. En mand kan befrugte lige så mange kvinder som han kan skaffe sig adgang til. Du anklager mig for at gøre det kompliceret, men jeg synes det er dig der nægter at anerkende en simpel biologisk mekanisme og i stedet kommer med overdrevet komplicerede kulturelle forklaringer.

Det er ret simpelt, der bliver spillet på følelser, fremprovokeret følelser om et givent emne og dermed solgt et produkt. Boybands(og Spice Girls for den sags skyld) har derudover altid forskellige typer for at ramme og henvende sig så bredt som muligt. Ren manipulation sovset ind i forklædning.

At Justin Bieber ikke tiltaler fyre på samme måde er sikkert fordi at hans målgruppe primært er piger og unge kvinder. Han henvender sig ikke på samme måde til unge fyre, i forhold til at sælge en idé om at de kan finde en sød pige der er som Justin Bieber. Han sælger derimod et håb til unge fyre om at de kan blive som Justin Bieber, med al den flattering osv. det indeholder, hvis bare de gør som ham. Igen er det ret simpelt, det er så let at blive inspireret til hvem man skal være og hvordan man skal opføre sig hvis det eneste man ser er at Justin Bieber = Popularitet.

Fyre har som regel andre interesser end at dyrke unge, mandlige popidoler. Derfor har det heller ikke samme effekt at sammenligne hvordan en som Justin Bieber påvirker en 15-årig dreng og en 15-årig pige. Derimod er "indgangsvinklen" til de unge fyre anderledes. Så er det måske i stedet Messi der tiltaler fyrene fordi de selv har en interesse i fodbold og derfor lettere kan relatere til hvordan det er at være fodboldspiller.

Det er ikke anderledes end når man skal promovere alle mulige andre produkter, om det så er sko eller en bil. Alt muligt bliver solgt med en idé om at dit liv bliver bedre/lettere/anderledes med det produkt. Og selvfølgelig bliver der spillet på følelser, biologi, interesser, erfaringer, kultur, håb og drømme for at få solgt så meget som muligt.

Edit: Selv Tinder blev for år tilbage introduceret med ideen om hvor let det er at møde nye mennesker lige meget hvor du er. Det er ikke så svært at regne ud at det ikke er folk der er lykkeligt gift, har en familie og dagligdag med børn osv. de er tilfredse med det henvender sig til, for de har ikke det behov som Tinder kan tilbyde.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Slettet bruger » 31. maj 2018, 03:58

Juki skrev:Det er ret simpelt, der bliver spillet på følelser, fremprovokeret følelser om et givent emne og dermed solgt et produkt. Boybands(og Spice Girls for den sags skyld) har derudover altid forskellige typer for at ramme og henvende sig så bredt som muligt. Ren manipulation sovset ind i forklædning.

At Justin Bieber ikke tiltaler fyre på samme måde er sikkert fordi at hans målgruppe primært er piger og unge kvinder. Han henvender sig ikke på samme måde til unge fyre, i forhold til at sælge en idé om at de kan finde en sød pige der er som Justin Bieber. Han sælger derimod et håb til unge fyre om at de kan blive som Justin Bieber, med al den flattering osv. det indeholder, hvis bare de gør som ham. Igen er det ret simpelt, det er så let at blive inspireret til hvem man skal være og hvordan man skal opføre sig hvis det eneste man ser er at Justin Bieber = Popularitet.

Fyre har som regel andre interesser end at dyrke unge, mandlige popidoler. Derfor har det heller ikke samme effekt at sammenligne hvordan en som Justin Bieber påvirker en 15-årig dreng og en 15-årig pige. Derimod er "indgangsvinklen" til de unge fyre anderledes. Så er det måske i stedet Messi der tiltaler fyrene fordi de selv har en interesse i fodbold og derfor lettere kan relatere til hvordan det er at være fodboldspiller.

Det er ikke anderledes end når man skal promovere alle mulige andre produkter, om det så er sko eller en bil. Alt muligt bliver solgt med en idé om at dit liv bliver bedre/lettere/anderledes med det produkt. Og selvfølgelig bliver der spillet på følelser, biologi, interesser, erfaringer, kultur, håb og drømme for at få solgt så meget som muligt.

Edit: Selv Tinder blev for år tilbage introduceret med ideen om hvor let det er at møde nye mennesker lige meget hvor du er. Det er ikke så svært at regne ud at det ikke er folk der er lykkeligt gift, har en familie og dagligdag med børn osv. de er tilfredse med det henvender sig til, for de har ikke det behov som Tinder kan tilbyde.


Jeg mente at mænd ikke dyrker kvinde-idoler på samme måde som kvinder dyrker mande-idoler. Mænd har en kalender med en række tilfældige kvinder hængende på væggen. Adgangskrav til kalenderen er en pæn krop, man behøver ikke at have bedrevet noget som helst. Kvinder har en kalender med én bestemt mand som de ved alt om, og som de synes er fantastisk. Jeg tror det meget godt indfanger forskellen på mænds og kvinders seksualitet.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf LaScrooge » 31. maj 2018, 05:41

Jeg tænder så uendeligt meget af på den der selvmedlidende berettigelsesfølelse. "Det er synd for mig at jeg ikke kan få sex". Er det virkelig? Er det synd for dig, at ingen umiddelbart stiller op og lader sig bruge af dig som en genstand for tilfredsstillelsen af dit eget egoistiske behov? Bør jeg se indenad fordi *du* har brug for et stykke kød at kneppe? Og hvis meningen ikke er at jeg skal se indenad, hvad er SÅ pointen med at klynke i/til offentligheden?

Det er et big No thanks herfra. Og som en generel betragtning, så bør folk droppe idéen om, at andre eller verden skylder dem noget. Der er et hav af forklaringer på alle problemer, men forklaringen er aldrig at andre skal ændre sig, så jeg kan få det jeg vil have, hvad enten det er sex, en kæreste, børn, et job eller 1 million kroner.
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 31. maj 2018, 06:10

abcd skrev:
Juki skrev:Det er ret simpelt, der bliver spillet på følelser, fremprovokeret følelser om et givent emne og dermed solgt et produkt. Boybands(og Spice Girls for den sags skyld) har derudover altid forskellige typer for at ramme og henvende sig så bredt som muligt. Ren manipulation sovset ind i forklædning.

At Justin Bieber ikke tiltaler fyre på samme måde er sikkert fordi at hans målgruppe primært er piger og unge kvinder. Han henvender sig ikke på samme måde til unge fyre, i forhold til at sælge en idé om at de kan finde en sød pige der er som Justin Bieber. Han sælger derimod et håb til unge fyre om at de kan blive som Justin Bieber, med al den flattering osv. det indeholder, hvis bare de gør som ham. Igen er det ret simpelt, det er så let at blive inspireret til hvem man skal være og hvordan man skal opføre sig hvis det eneste man ser er at Justin Bieber = Popularitet.

Fyre har som regel andre interesser end at dyrke unge, mandlige popidoler. Derfor har det heller ikke samme effekt at sammenligne hvordan en som Justin Bieber påvirker en 15-årig dreng og en 15-årig pige. Derimod er "indgangsvinklen" til de unge fyre anderledes. Så er det måske i stedet Messi der tiltaler fyrene fordi de selv har en interesse i fodbold og derfor lettere kan relatere til hvordan det er at være fodboldspiller.

Det er ikke anderledes end når man skal promovere alle mulige andre produkter, om det så er sko eller en bil. Alt muligt bliver solgt med en idé om at dit liv bliver bedre/lettere/anderledes med det produkt. Og selvfølgelig bliver der spillet på følelser, biologi, interesser, erfaringer, kultur, håb og drømme for at få solgt så meget som muligt.

Edit: Selv Tinder blev for år tilbage introduceret med ideen om hvor let det er at møde nye mennesker lige meget hvor du er. Det er ikke så svært at regne ud at det ikke er folk der er lykkeligt gift, har en familie og dagligdag med børn osv. de er tilfredse med det henvender sig til, for de har ikke det behov som Tinder kan tilbyde.


Jeg mente at mænd ikke dyrker kvinde-idoler på samme måde som kvinder dyrker mande-idoler. Mænd har en kalender med en række tilfældige kvinder hængende på væggen. Adgangskrav til kalenderen er en pæn krop, man behøver ikke at have bedrevet noget som helst. Kvinder har en kalender med én bestemt mand som de ved alt om, og som de synes er fantastisk. Jeg tror det meget godt indfanger forskellen på mænds og kvinders seksualitet.

Nu har jeg aldrig været en teenagedreng så det her er måske et vildt gæt, men umiddelbart er min opfattelse at der findes en pæn andel af voksne mænd der har set Baywatch for andet end at det handlede om følge nogle livredderes arbejdsdag, da de var unge.

Selvom idoldyrkelse ikke er det samme som at være på Tinder så er det stadig en "vare" der skal sælges. På Tinder er det bare dig selv. For mange går det galt fordi de ikke formår at fremhæve sig selv på en tiltrækkende måde så de skiller sig ud. At være bitter og have en masse ideer om hvordan kvinder er hjælper dig ikke meget i den sammenhæng. Og slet ikke hvis ikke du bruger det konstruktivt.

Det er fint nok at have nogle negative erfaringer med fra tidligere, men man skyder sig selv i foden hvis man forventer at Tinder er som en bestillingsliste. Det er ikke en ny partners skyld hvordan du tidligere er blevet behandlet, så når folk fx skriver "jeg forventer respekt" får det nogle til at studse fordi det er normal og forventelig opførsel for dem. I stedet for bare at have en opførsel der kræver respekt, uden det er noget der skal gøres et stort nummer ud af. Man kan i hvert fald hurtigt udstråle det modsatte af hvad der var hensigten fordi man i stedet kommer til at fremstå som en der ikke kan sige fra, behandler sig selv dårligt og ingen selvrespekt har.

Jeg forstår ikke behovet for at være så skråsikker omkring kvinder og deres opførsel på Tinder, andre datingsider og generelt, når det samtidig lyder som om der har været begrænsede erfaringer med kvinder. Tinder m.m. er på ingen måde repræsentativ for danske kvinder og kvinder generelt.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Slettet bruger » 31. maj 2018, 07:32

Juki skrev:Nu har jeg aldrig været en teenagedreng så det her er måske et vildt gæt, men umiddelbart er min opfattelse at der findes en pæn andel af voksne mænd der har set Baywatch for andet end at det handlede om følge nogle livredderes arbejdsdag, da de var unge.

Selvom idoldyrkelse ikke er det samme som at være på Tinder så er det stadig en "vare" der skal sælges. På Tinder er det bare dig selv. For mange går det galt fordi de ikke formår at fremhæve sig selv på en tiltrækkende måde så de skiller sig ud. At være bitter og have en masse ideer om hvordan kvinder er hjælper dig ikke meget i den sammenhæng. Og slet ikke hvis ikke du bruger det konstruktivt.

Det er fint nok at have nogle negative erfaringer med fra tidligere, men man skyder sig selv i foden hvis man forventer at Tinder er som en bestillingsliste. Det er ikke en ny partners skyld hvordan du tidligere er blevet behandlet, så når folk fx skriver "jeg forventer respekt" får det nogle til at studse fordi det er normal og forventelig opførsel for dem. I stedet for bare at have en opførsel der kræver respekt, uden det er noget der skal gøres et stort nummer ud af. Man kan i hvert fald hurtigt udstråle det modsatte af hvad der var hensigten fordi man i stedet kommer til at fremstå som en der ikke kan sige fra, behandler sig selv dårligt og ingen selvrespekt har.

Jeg forstår ikke behovet for at være så skråsikker omkring kvinder og deres opførsel på Tinder, andre datingsider og generelt, når det samtidig lyder som om der har været begrænsede erfaringer med kvinder. Tinder m.m. er på ingen måde repræsentativ for danske kvinder og kvinder generelt.


Jeg har ikke brug for hjælp, og jeg er ikke bitter, det handler slet ikke om mig, det handler om nogle generelle betragtninger om forskellene på mænd og kvinder og deres tilgang til sex. Jeg synes det er et interessant emne, og jeg synes især det er interessant at det nærmest er tabu at bringe biologi ind i det, mænds og kvinders valg skal død og pine handle om kulturelle påvirkninger.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 31. maj 2018, 07:59

molan skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:...

...At være bitter og have en masse ideer om hvordan kvinder er hjælper dig ikke meget i den sammenhæng. Og slet ikke hvis ikke du bruger det konstruktivt....
Det er noget af en påstand at kommer med at abcd er bitter, det er ikke hvad jeg læser af det som abcd skriver.

Juki skrev:Jeg forstår ikke behovet for at være så skråsikker omkring kvinder og deres opførsel på Tinder, andre datingsider og generelt, når det samtidig lyder som om der har været begrænsede erfaringer med kvinder. Tinder m.m. er på ingen måde repræsentativ for danske kvinder og kvinder generelt.
Hvad bygger du det postulat på, dine subjektiver erfaring fra dig selv og nogle veninder er bestem ikke en større masse at taler ud fra en hvad mange mænd har date/sexet eller haft kontakt med.
Når jeg læser den slags udtalelser, så tænker jeg på ord som forsvarsposition, selvbedrag og virkelighedsfjern.

Vil du menere at mænd er beder til at beskrive kvinders opfattelser af mænd? Det tror jeg ikke du vil, men mænd er bedst til at beskrive mænds opfattelse af mænd, og så omvendt for kvinder.

Du bliver nød til at skelne mellem hvordan kvinder som gruppe opføre sig og opfattes på den ene side, og så hvad kvinder selv opfatter og hvad der reelt ligger bag opførslen på den anden.

Jeg skriver ikke at han er bitter. Det "dig" i den sætning skal ses overordnet i sammenhæng med det du har klippet fra.

Jeg bygger det "postulat" på at jeg selv er kvinde og hvordan jeg opfatter jeres ytringer om kvinder, deres handlinger og motiverne. Jeg udtaler mig ikke om hvad jeres erfaringer med og opfattelse af Tinder og dating er, da jeg af gode grunde ikke kan vide det, men det virker lidt mærkeligt at skære alle kvinders opførsel og sexlyst over en kam. Som at sige alle mænd kan lide fodbold og biler. Men hvad ved jeg. Jeg er jo bare en kvinde der aldrig har været på Tinder, men dog med mere end 5 sexpartnere.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 31. maj 2018, 08:04

abcd skrev:
Juki skrev:Nu har jeg aldrig været en teenagedreng så det her er måske et vildt gæt, men umiddelbart er min opfattelse at der findes en pæn andel af voksne mænd der har set Baywatch for andet end at det handlede om følge nogle livredderes arbejdsdag, da de var unge.

Selvom idoldyrkelse ikke er det samme som at være på Tinder så er det stadig en "vare" der skal sælges. På Tinder er det bare dig selv. For mange går det galt fordi de ikke formår at fremhæve sig selv på en tiltrækkende måde så de skiller sig ud. At være bitter og have en masse ideer om hvordan kvinder er hjælper dig ikke meget i den sammenhæng. Og slet ikke hvis ikke du bruger det konstruktivt.

Det er fint nok at have nogle negative erfaringer med fra tidligere, men man skyder sig selv i foden hvis man forventer at Tinder er som en bestillingsliste. Det er ikke en ny partners skyld hvordan du tidligere er blevet behandlet, så når folk fx skriver "jeg forventer respekt" får det nogle til at studse fordi det er normal og forventelig opførsel for dem. I stedet for bare at have en opførsel der kræver respekt, uden det er noget der skal gøres et stort nummer ud af. Man kan i hvert fald hurtigt udstråle det modsatte af hvad der var hensigten fordi man i stedet kommer til at fremstå som en der ikke kan sige fra, behandler sig selv dårligt og ingen selvrespekt har.

Jeg forstår ikke behovet for at være så skråsikker omkring kvinder og deres opførsel på Tinder, andre datingsider og generelt, når det samtidig lyder som om der har været begrænsede erfaringer med kvinder. Tinder m.m. er på ingen måde repræsentativ for danske kvinder og kvinder generelt.


Jeg har ikke brug for hjælp, og jeg er ikke bitter, det handler slet ikke om mig, det handler om nogle generelle betragtninger om forskellene på mænd og kvinder og deres tilgang til sex. Jeg synes det er et interessant emne, og jeg synes især det er interessant at det nærmest er tabu at bringe biologi ind i det, mænds og kvinders valg skal død og pine handle om kulturelle påvirkninger.

Jamen det er da interessant, eller kan være det. Det bliver bare så trættende at læse om hvordan det er at være kvinde, fra mænd der ikke aner det, når de samme mænd ikke er åbne overfor at tage vigtige elementer med i ligningen når man skal finde ud af hvorfor nogle sexlyst er afvigende af den gængse opfattelse.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 31. maj 2018, 08:40

molan skrev:
Juki skrev:Jeg skriver ikke at han er bitter. Det "dig" i den sætning skal ses overordnet i sammenhæng med det du har klippet fra.

Jeg bygger det "postulat" på at jeg selv er kvinde og hvordan jeg opfatter jeres ytringer om kvinder, deres handlinger og motiverne. Jeg udtaler mig ikke om hvad jeres erfaringer med og opfattelse af Tinder og dating er, da jeg af gode grunde ikke kan vide det, men det virker lidt mærkeligt at skære alle kvinders opførsel og sexlyst over en kam. Som at sige alle mænd kan lide fodbold og biler. Men hvad ved jeg. Jeg er jo bare en kvinde der aldrig har været på Tinder, men dog med mere end 5 sexpartnere.
Så må du formulere dig bedre, fordi det er sådan det læses.

At skære alle kvinders opførsel og sexlyst over en kam, er en generalisering, et gennemsnit, som folk er flest, hvad der er mest repræsentativt osv..
Det er i sagens natur ikke noget der passer på alle, faktisk er det de færreste som passer på "gennemsnittet", folk svinger så til begge sider i forskellige sammenhæng og gennemsnittet er midten af de udsving.

Generalisering er unuancerede, og ser ikke nødvendigvis på den demokratiske fordeling. Der er jo forskel på kvinder i 20'erne og 40'ern, sigler og i parforhold, med og uden børn, osv. osv. osv..

Men det ændre ikke ved at der er nogle generelle forskelle som både har rod i biologi, kultur, historie og teknologi.
Så må du lade være med at klippe i det og tage det jeg skriver ud af kontekst.

Men nej, man skulle ikke umiddelbart tro det var noget der ændrede sig, hvis det da hænger sådan sammen at de ting du nævner overordnet har noget at gøre med kvinders sexlyst kontra mænds.

Du har godt nok skrevet at der findes undersøgelser der bakker op om den opfattelse du har og også tager højde for forskellige ting i forhold til at "måle" og sammenligne sexlyst, men du har ikke postet nogle links der bekræfter det. Du skrev godt nok at de kan findes ved at bruge Google, men det virker sært at du ikke bare poster de links, selv efter forespørgsler, når nu de skulle give et klart og konkret svar. Hvis de undersøgelser er lavet er det vel heller ikke en hemmelig hvor de findes så diskussionen kan blive lukket ned.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Thomas31 » 31. maj 2018, 11:16

molan skrev:
abcd skrev:Men det har da ikke noget at gøre med, hvor interesseret i sex man er. Det handler da bare om antallet af partnere - ikke mængden af sex?

Det har noget at gøre med hvor let det er for mænd og kvinder at få adgang til sex. Jo flere partnere det modsatte køn vil have, jo lettere bliver det at få sex med en ny partner.

Men derudover ser man jo at mængden af partnere er meget ulige fordelt hos mænd. Der er en elite af attraktive mænd som har mange flere partnere end alle de andre. Det er mere jævnt fordelt hos kvinderne. Og så er der en ret stor gruppe af tabermænd som stort set ikke kan få sex - dem som Zombie omtaler som "total lort" - sådan en gruppe findes ikke rigtigt hos kvinder.

Det er måske mest tydeligt i dyrkningen af idoler i populærkultur. Se hvordan unge kvinder flokkes om mænd som Justin Bieber, han ville jo kunne have sex med 10 nye kvinder hver dag hvis han ville. Mænd dyrker ikke på samme måde kvinde-idoler, de er tilfredse med at hænge et billede af en tilfældig kvinde med en pæn krop op.
Det der under mig er at nogen overhoved stille spørgsmålstegn ved det, det du siger er så tydeligt på en lang række af paramenter og situationer, at selv en stor del at de kvinder jeg kender antager det som en faktum.
Jeg synes det ikke at erkender det, af sig selv, er virkelighedsfjernt og viser manglende indsigt i de faktisk forhold.

Enhver det har set interessen for mænds og kvinders profiler på dating.dk/scort.dk etc.., ved at forholdet ikke bare er anderledes, men det er faktor 50 eller 100 i kvinders favør. Antallet af profiler på den slags sites er også meget ujævnt fordelt, igen til kvindes favør. Så har vi alle de erfaringer som du også har været inde på i virkeligheden eks. på bare og andre scoresteder.

Forskellen er så enormt, at det er synligt for en blind. Så man må virkelig være i sin helt egen verden for ikke tydelig at se, at der en forskel.


Eller også lever man netop i den virkelige verden. Du kan ikke konkludere ret meget alene ud fra tinder/dating/Whatever. Andet end måske, at den slags er tåbeligt at bruge som mand. Jeg forstår virkelig ikke ideen i at dyrke disse negative holdninger, frem for at forstå, hvorfor det ikke passer.
2
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Thomas31 » 31. maj 2018, 11:28

abcd skrev:
Thomas31 skrev:Kunne man ikke forestille sig, at du tog fejl. At de fleste kvinder er lige så interesserede i sex, men at de oplever situationen anderledes på en måde de fleste mænd ikke kan eller vil forstå. For mig kan forskellen stort set koges ned til, at kvinder har brug for også at vurdere mandens adfærd. Der skal være en connection, hun skal føle sig tryg, han skal være spændende osv. Det behøver ikke kræve mere end 5-10 minutters samtale/flirt, men det sker bare ikke. Hun kan have et hav af beundrere, men hvis ingen tør eller kan tale med hende, så er det hende, der er kompliceret og uinteresseret i sex.


Hvis man direkte spørger mænd og kvinder hvor mange sexpartnere de ønsker at have igennem livet, svarer mænd i gennemsnit omkring 25. Kvinder svarer omkring 5. Så kvinder er efter egen opfattelse ikke nær så interesserede i tilfældig sex som mænd. Det vil nogle selvfølgelig mene skyldes at samfundet shamer kvinder der har tilfældig sex - eller noget i den dur.


Antallet at sexpartnere har næppe meget med sagen at gøre, men selv hvis det havde er det jo bare endnu et symptom og ikke et forsøg på en forklaring. At du tydeligvis opfatter "shaming" problemet som ligegyldigt eller latterligt tyder heller ikke ligefrem på, at du overhovedet ønsker at forstå noget. Det er yderst relevant. For mænd. Da det har stor betydning for hvordan han skal agere, især hvis han ønsker hurtig sex.
2
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Thomas31 » 31. maj 2018, 11:33

molan skrev:
Thomas31 skrev:Eller også lever man netop i den virkelige verden. Du kan ikke konkludere ret meget alene ud fra tinder/dating/Whatever. Andet end måske, at den slags er tåbeligt at bruge som mand. Jeg forstår virkelig ikke ideen i at dyrke disse negative holdninger, frem for at forstå, hvorfor det ikke passer.
Jeg tror ikke vi tale om det samme :gruble:


Du virker til at konkludere generelle forskelle ud fra dating/tinder mv.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Thomas31 » 31. maj 2018, 11:50

molan skrev:
Thomas31 skrev:Du virker til at konkludere generelle forskelle ud fra dating/tinder mv.
Nogle generelle forskelle kan også bekræftes ud fra dating/tinder mv., hvad man kan sige kvalificeret alene på den baggrund er begrænset. Men sammenholdt med andre informationer tegner der sig et tydeligere billeder.


Af hvad? At så mange mænd bruger en metode, hvor de ikke kan fremstå så interessante for kvinder som kvinder kan for mænd viser vel bare manglende forståelse.

Hvad viser det tydelige billede?
1
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Thomas31 » 31. maj 2018, 12:10

molan skrev:
Thomas31 skrev:Af hvad? At så mange mænd bruger en metode, hvor de ikke kan fremstå så interessante for kvinder som kvinder kan for mænd viser vel bare manglende forståelse.

Hvad viser det tydelige billede?
Spørgind til hvad jeg mener om x, så kan jeg bedre begrunde det, for lige pt. er det ikke tydeligt hvad du hentyder til.


Du taler om et tydeligt billede, som kun blinde og virkelighedsfjerne ikke kan se. Det handler tilsyneladende, om at det er nemmere for kvinder at få sex, men jeg ved ikke om der er en mere præcis beskrivelse af det tydelige billede?

Jeg finder det interessant både fordi jeg er helt uenig,men også fordi det er meget negativt synspunkt at have som mand, hvorfor man vel må have meget klare begrundelser for at holde fast i det, men der kommer ikke meget, der giver mening.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 31. maj 2018, 13:15

molan skrev:
Thomas31 skrev:Du taler om et tydeligt billede, som kun blinde og virkelighedsfjerne ikke kan se. Det handler tilsyneladende, om at det er nemmere for kvinder at få sex, men jeg ved ikke om der er en mere præcis beskrivelse af det tydelige billede?

Jeg finder det interessant både fordi jeg er helt uenig,men også fordi det er meget negativt synspunkt at have som mand, hvorfor man vel må have meget klare begrundelser for at holde fast i det, men der kommer ikke meget, der giver mening.
Godt så, nu har vi noget konkret, jeg finder der interessant at du er uenig, fordi der er ikke mange mænd eller kvinder som jeg har snakket med om emnet som er i tvivl om svaret.

Enhver kvinde kan oprette en profil i en swinger klub, sætte sit bilde på og annoncer hun kommer derned en bestemt dag og tid for eftersøger mænd til sex, så er det bare at se hvor mange mænd som dukker op og som er villige.

Gør det samme med en mand og du vil med 99% garanti se et andet resultat.

Selv hvis manden er væsentlig pænere og bedre udstyret end gennemsnittet, vil han få færre kvinder på stribe, end en kvinde under gennemsnitte, vil få af mænd til at stille op.

En langt nemmer test du selv kan lave, er gå på scor, opret en kvindeli og mandelig profil, og forhold dig passivt for begge og se hvad der sker. Søg efter løs sex, efterfølger på begge profiler og se den positive respons rate for begge og sammenlign.

Hvad tror du resultater bliver, og hvad kan vi konkluder og ikke konkluder på den baggrund?


Jeg tror at årsagen til forskellen er mangfoldig, sikkerhed og det faktum at kvinder generelt er sværere at tilfredsstille seksuelt (ja, det siger piger som har pigesex også, så det er rimeligt sikkert). Jeg tror ikke det er sexlyst, det adskille mænd og kvinder, jeg har grund til at tror det er nogenlunde sammenligneligt.

Er det normal proces at oprette en falsk profil med det formål? Så har du nok allerede svaret på hvorfor mænd angiveligt får færre henvendelser....
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"