Smart/sjovt eller creepy?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf Panton » 30. nov 2017, 20:07

Angelina skrev:
AstaPasta skrev:Jeg synes slet ikke, det er creepy.
Han er jo ikke fulgt efter hende eller har udnyttet hendes personlige oplysninger eller noget. Han har ikke optrådt aggresivt - faktisk det modsatte, når han vælger den metode frem for at sige noget til hende face to face.


This



And this
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf MOGA » 30. nov 2017, 20:10

Jeg ville ønske nogen gad tage den slags initiativ overfor mig.
Altså, ikke en 16-årig pizzagut, men tanken bag gad jeg godt.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf LadyFox » 30. nov 2017, 20:19

dgd2007 skrev:Nej, det virker lidt desperat og upassende.
Pigen må jo også formode, at han skriver det i mange pizza-låg på sådan en dag.
Så jeg synes ikke engang, det er en kompliment.
Hvis jeg var ejer af biksen, ville det ikke blive accepteret.

Hvorfor må pigen formode det?
0
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. nov 2017, 20:27

Hvorfra ved vi, at han også er 16 år?
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. nov 2017, 20:34

Jeg synes, det er klamt, for jeg kan ikke adskille den skrevne besked fra det, der gik forud.
Nemlig at de to ansatte stod og talte om en kundens udseende og om at lægge an på hende. Af samme grund opfatter jeg heller ikke ordene som helt sikkert sødt ment. Motivationen kan vel lige så vel have været en form for væddemål.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf dgd2007 » 30. nov 2017, 20:47

LadyFox skrev:Hvorfor må pigen formode det?

Jeg hyrer lige Sorte Cirkus som min advokat i denne sag :cool:
(se ovenfor)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20845

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf Zombie » 30. nov 2017, 21:05

Det er kikset at han gør det, efter de udiskret har snakket om hende.

Men da han ikke er ubehagelig i dialogen med hende eller har fået hendes oplysninger, men i stedet bare givet sine egne, så er det harmløst omend ret kikset.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf vibbsen » 30. nov 2017, 21:16

LadyFox skrev:Nu siger jeg noget der måske kan være lidt farligt i disse #metoo-tider man hvis man synes det er så ubehageligt hvis en pizzagut giver en sit nummer at man bliver nødt til at finde et andet sted at købe pizza så skulle man i stedet overveje at få sig lidt hård hud på sjælen.

Altså, hvis pizzamanden lavet en scene ved næste besøg, eller ikke fatter en afvisning så synes jeg vi kan begynde at snakke om det. Men det er jo ikke der vi er.

Deruover, så kender jeg flere par fra før internetdating der har mødt hinanden i den slags situationer. Den gang blev man jo nærmest nødt til at kigge efter det modsatte køn de steder man kom.


This. Så meget this.

Jeg håber at jeg som forældre formår at lære min datter også at bruge sin pyt-knap lidt når det gælder tilnærmelser fra det modsatte køn.

Og jeg håber at jeg formår at lære hende, at hvis en eller anden knægt ved den lokale pizzamand i låget på hendes pizza skriver "Du er smuk. Du må gerne ringe til mig. Det var mig der betjente dig" så er det en kompliment. Hun er ikke blevet forulempet. Han er ikke en klammert. Hun behøver ikke at skifte pizzaria. Tværtom. Hun skal da istedet gøre det til sit faste pizzasted. For jeg håber at jeg får lært min datter at hvis -når hun er 16 år og henter en pizza - , fortæller hende at hun er smuk. Så breder der sig en klædelige rødmen i hendes ungpige kinder. Og hun ranker ryggen lidt. Og ved at den slags komplimenter skal man sige tak for. Hælde glimmer på. Og smække dem op på kaminhylden hvor de kan stå som et monument. Og at der så iøvrigt ikke behøver at være mere i det. At man ikke behøver at handle på at at der er nogen der synes man er smuk....

Dengang i 80'erne da jeg var ung var man sgu nødt til komme ud over stepperne hvis man ville have fat i de flotte fyre/piger. Alle kneb gjaldt. Og en hvilken som helst ungarbejder med respekt for sig selv flirtede med kunderne og delte sit telefonnummer (eller rettere sine forældres telefonnummer) ud til alle der gad have det. Faktisk så var man liiiiidt en taber hvis man ikke blev lagt an på af den lokale kiosk/bager/blomsterhandler/grillbar/halcafeteria/brugsen/købmanden/autoværkstedet/cykelhandleren -ungarbejder.
Jeg gik i klasse med 2 drenge som arbejdede i den lokale brugs. Det scorede de dælme mange damer på......Og Helle oppe fra Hallens Cafeteria løb med byens flotteste fyr. Ene og alene fordi hun slog til når han købte slush-ice efter håndboldtræning.....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf LadyFox » 30. nov 2017, 22:03

dgd2007 skrev:
LadyFox skrev:Hvorfor må pigen formode det?

Jeg hyrer lige Sorte Cirkus som min advokat i denne sag :cool:
(se ovenfor)

Men at der er nogle gutter der synes hun er lidt af en babe er jo ikke ens betydende med at de synes så godt som alle andre er det. Det er da ikle utænkelig de synes denne pige bare var lidt flottere end de andre piger.
Jeg synes det er trist hvis det at man får en kompliment skal føre til, det er sikkert noget han siger til alle. I stedet for at eje det og være lidt "gu fanden er jeg da lækker".

Den snak drengene havde synes jeg heller ikke er skide elegant, men det kan jeg nu godt trække ud af det.
Jeg synes i hvert fald ikke at snakken er ens betydende med at alle piger får et nummer i pizzabakken.
0
...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf Aima » 1. dec 2017, 03:02

Jeg synes det er ret sødt, hvis jeg vælger at se bort fra detaljen om at de har stået og kommenteret hende højlydt forinden.

Jeg er dog ikke blind overfor argumentet om at den slags approaches i værste fald kan skade en virksomhed, hvis kunden finder det grænseoverskridende og fremover fravælger stedet, men altså, omvendt kan det vel så også gavne med flirtende personale, og jeg tænker det lidt er en vurderingssag fra ejerens side. Jeg har haft ansatte der var superflirtende og fik adskillige datesaftaler i arbejdstiden. Fin situationsfornemmelse og evne til at læse mennesker, tænker jeg. Jeg har også prøvet en enkelt gang at måtte bede en ansat om at tilpasse sin adfærd overfor det modsatte køn, fordi det både var for malplaceret og upassende grundet visse omstændigheder.

Jeg antager, pizzadude fra Dominos havde en nogenlunde fornemmelse af, at han potentielt kunne være i pigens målgruppe, så han tog chancen. Det er fint med mig, når det er på den måde.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf Juki » 1. dec 2017, 04:10

vibbsen skrev:
LadyFox skrev:Nu siger jeg noget der måske kan være lidt farligt i disse #metoo-tider man hvis man synes det er så ubehageligt hvis en pizzagut giver en sit nummer at man bliver nødt til at finde et andet sted at købe pizza så skulle man i stedet overveje at få sig lidt hård hud på sjælen.

Altså, hvis pizzamanden lavet en scene ved næste besøg, eller ikke fatter en afvisning så synes jeg vi kan begynde at snakke om det. Men det er jo ikke der vi er.

Deruover, så kender jeg flere par fra før internetdating der har mødt hinanden i den slags situationer. Den gang blev man jo nærmest nødt til at kigge efter det modsatte køn de steder man kom.


This. Så meget this.

Jeg håber at jeg som forældre formår at lære min datter også at bruge sin pyt-knap lidt når det gælder tilnærmelser fra det modsatte køn.

Og jeg håber at jeg formår at lære hende, at hvis en eller anden knægt ved den lokale pizzamand i låget på hendes pizza skriver "Du er smuk. Du må gerne ringe til mig. Det var mig der betjente dig" så er det en kompliment. Hun er ikke blevet forulempet. Han er ikke en klammert. Hun behøver ikke at skifte pizzaria. Tværtom. Hun skal da istedet gøre det til sit faste pizzasted. For jeg håber at jeg får lært min datter at hvis -når hun er 16 år og henter en pizza - , fortæller hende at hun er smuk. Så breder der sig en klædelige rødmen i hendes ungpige kinder. Og hun ranker ryggen lidt. Og ved at den slags komplimenter skal man sige tak for. Hælde glimmer på. Og smække dem op på kaminhylden hvor de kan stå som et monument. Og at der så iøvrigt ikke behøver at være mere i det. At man ikke behøver at handle på at at der er nogen der synes man er smuk....

Dengang i 80'erne da jeg var ung var man sgu nødt til komme ud over stepperne hvis man ville have fat i de flotte fyre/piger. Alle kneb gjaldt. Og en hvilken som helst ungarbejder med respekt for sig selv flirtede med kunderne og delte sit telefonnummer (eller rettere sine forældres telefonnummer) ud til alle der gad have det. Faktisk så var man liiiiidt en taber hvis man ikke blev lagt an på af den lokale kiosk/bager/blomsterhandler/grillbar/halcafeteria/brugsen/købmanden/autoværkstedet/cykelhandleren -ungarbejder.
Jeg gik i klasse med 2 drenge som arbejdede i den lokale brugs. Det scorede de dælme mange damer på......Og Helle oppe fra Hallens Cafeteria løb med byens flotteste fyr. Ene og alene fordi hun slog til når han købte slush-ice efter håndboldtræning.....

Sin pyt-knap? Hvad er en pyt-knap?

Bortset fra det så er jeg som udgangspunkt enig med jer begge.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf Hunkat » 1. dec 2017, 05:27

Jeg stemmer på lettere kikset.

Det kommer sig primært af at de på forhånd har snakket om hende så hun kunne høre det og han er blevet 'udfordret' til at snakke med hende. Så forsvandt min fornemmelse af at det er en spontant handling fordi han bare faldt helt bagover da han så hende. Det lugter mere af at 'gutterene' sidder og høhø'er mens de driller ham med at hun ikke ringer tilbage.

Og grammatikken er heller ikke noget at råbe hurra for :D
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf vibbsen » 1. dec 2017, 15:09

Juki skrev:
vibbsen skrev:
LadyFox skrev:Nu siger jeg noget der måske kan være lidt farligt i disse #metoo-tider man hvis man synes det er så ubehageligt hvis en pizzagut giver en sit nummer at man bliver nødt til at finde et andet sted at købe pizza så skulle man i stedet overveje at få sig lidt hård hud på sjælen.

Altså, hvis pizzamanden lavet en scene ved næste besøg, eller ikke fatter en afvisning så synes jeg vi kan begynde at snakke om det. Men det er jo ikke der vi er.

Deruover, så kender jeg flere par fra før internetdating der har mødt hinanden i den slags situationer. Den gang blev man jo nærmest nødt til at kigge efter det modsatte køn de steder man kom.


This. Så meget this.

Jeg håber at jeg som forældre formår at lære min datter også at bruge sin pyt-knap lidt når det gælder tilnærmelser fra det modsatte køn.

Og jeg håber at jeg formår at lære hende, at hvis en eller anden knægt ved den lokale pizzamand i låget på hendes pizza skriver "Du er smuk. Du må gerne ringe til mig. Det var mig der betjente dig" så er det en kompliment. Hun er ikke blevet forulempet. Han er ikke en klammert. Hun behøver ikke at skifte pizzaria. Tværtom. Hun skal da istedet gøre det til sit faste pizzasted. For jeg håber at jeg får lært min datter at hvis -når hun er 16 år og henter en pizza - , fortæller hende at hun er smuk. Så breder der sig en klædelige rødmen i hendes ungpige kinder. Og hun ranker ryggen lidt. Og ved at den slags komplimenter skal man sige tak for. Hælde glimmer på. Og smække dem op på kaminhylden hvor de kan stå som et monument. Og at der så iøvrigt ikke behøver at være mere i det. At man ikke behøver at handle på at at der er nogen der synes man er smuk....

Dengang i 80'erne da jeg var ung var man sgu nødt til komme ud over stepperne hvis man ville have fat i de flotte fyre/piger. Alle kneb gjaldt. Og en hvilken som helst ungarbejder med respekt for sig selv flirtede med kunderne og delte sit telefonnummer (eller rettere sine forældres telefonnummer) ud til alle der gad have det. Faktisk så var man liiiiidt en taber hvis man ikke blev lagt an på af den lokale kiosk/bager/blomsterhandler/grillbar/halcafeteria/brugsen/købmanden/autoværkstedet/cykelhandleren -ungarbejder.
Jeg gik i klasse med 2 drenge som arbejdede i den lokale brugs. Det scorede de dælme mange damer på......Og Helle oppe fra Hallens Cafeteria løb med byens flotteste fyr. Ene og alene fordi hun slog til når han købte slush-ice efter håndboldtræning.....

Sin pyt-knap? Hvad er en pyt-knap?

Bortset fra det så er jeg som udgangspunkt enig med jer begge.


Pyt-knappen er et af mine ynglingsudtryk...

Pyt-knappen er en device som gør folk istand til at trække på skuldrene og sige "pyt" af de små ting i livet. Jeg plejer gerne at sige at et tryk på pyt-knappen åbner min Fuck-it Bucket :-D :-D Som er den skraldespand hvor jeg parkere alle de der frustrationer som i bund og grund er uvigtige selvom de fylder meget.

Eks. Der er mega lang kø på motorvejen på vej på arbejde. Jeg kan se at jeg er på vej til at blive forsinket. Og er allerede så småt ved at hidse mig selv op over det. Det er her hvor jeg bruger min "pyt-knap" til at "tvinge" mig selv til bare at trække på skulderen. Skrue lidt op for musikken og skråle med på "WALKING OOOOON SUUUUNSJAAAAANE"

Eks. 2. En kollega har af og til en lidt uheldig attitude som jeg godt kan blive irriteret over. Jeg ved at kollegaen er presset både på det derhjemme. Men også at en masse nye tiltag på arbejdspladsen. Pyt-knappen bruges her til være lidt overbærende overfor kollegaen istedet for at følge med ned af den negative spiral...


På min datters skole gør de rigtig meget ud af at installere pyt-knap på deres nye børnehaveklassebørn. Af den simple årsag at tingene bliver meget nemmere for alle parter hvis de lærer at sige pyt....For børnene fordi de lærer at bære over med de små ting. Og for de voksne fordi det sænker konfliktniveaet
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf Juki » 1. dec 2017, 16:04

vibbsen skrev:
Juki skrev:
vibbsen skrev:
LadyFox skrev:Nu siger jeg noget der måske kan være lidt farligt i disse #metoo-tider man hvis man synes det er så ubehageligt hvis en pizzagut giver en sit nummer at man bliver nødt til at finde et andet sted at købe pizza så skulle man i stedet overveje at få sig lidt hård hud på sjælen.

Altså, hvis pizzamanden lavet en scene ved næste besøg, eller ikke fatter en afvisning så synes jeg vi kan begynde at snakke om det. Men det er jo ikke der vi er.

Deruover, så kender jeg flere par fra før internetdating der har mødt hinanden i den slags situationer. Den gang blev man jo nærmest nødt til at kigge efter det modsatte køn de steder man kom.


This. Så meget this.

Jeg håber at jeg som forældre formår at lære min datter også at bruge sin pyt-knap lidt når det gælder tilnærmelser fra det modsatte køn.

Og jeg håber at jeg formår at lære hende, at hvis en eller anden knægt ved den lokale pizzamand i låget på hendes pizza skriver "Du er smuk. Du må gerne ringe til mig. Det var mig der betjente dig" så er det en kompliment. Hun er ikke blevet forulempet. Han er ikke en klammert. Hun behøver ikke at skifte pizzaria. Tværtom. Hun skal da istedet gøre det til sit faste pizzasted. For jeg håber at jeg får lært min datter at hvis -når hun er 16 år og henter en pizza - , fortæller hende at hun er smuk. Så breder der sig en klædelige rødmen i hendes ungpige kinder. Og hun ranker ryggen lidt. Og ved at den slags komplimenter skal man sige tak for. Hælde glimmer på. Og smække dem op på kaminhylden hvor de kan stå som et monument. Og at der så iøvrigt ikke behøver at være mere i det. At man ikke behøver at handle på at at der er nogen der synes man er smuk....

Dengang i 80'erne da jeg var ung var man sgu nødt til komme ud over stepperne hvis man ville have fat i de flotte fyre/piger. Alle kneb gjaldt. Og en hvilken som helst ungarbejder med respekt for sig selv flirtede med kunderne og delte sit telefonnummer (eller rettere sine forældres telefonnummer) ud til alle der gad have det. Faktisk så var man liiiiidt en taber hvis man ikke blev lagt an på af den lokale kiosk/bager/blomsterhandler/grillbar/halcafeteria/brugsen/købmanden/autoværkstedet/cykelhandleren -ungarbejder.
Jeg gik i klasse med 2 drenge som arbejdede i den lokale brugs. Det scorede de dælme mange damer på......Og Helle oppe fra Hallens Cafeteria løb med byens flotteste fyr. Ene og alene fordi hun slog til når han købte slush-ice efter håndboldtræning.....

Sin pyt-knap? Hvad er en pyt-knap?

Bortset fra det så er jeg som udgangspunkt enig med jer begge.


Pyt-knappen er et af mine ynglingsudtryk...

Pyt-knappen er en device som gør folk istand til at trække på skuldrene og sige "pyt" af de små ting i livet. Jeg plejer gerne at sige at et tryk på pyt-knappen åbner min Fuck-it Bucket :-D :-D Som er den skraldespand hvor jeg parkere alle de der frustrationer som i bund og grund er uvigtige selvom de fylder meget.

Eks. Der er mega lang kø på motorvejen på vej på arbejde. Jeg kan se at jeg er på vej til at blive forsinket. Og er allerede så småt ved at hidse mig selv op over det. Det er her hvor jeg bruger min "pyt-knap" til at "tvinge" mig selv til bare at trække på skulderen. Skrue lidt op for musikken og skråle med på "WALKING OOOOON SUUUUNSJAAAAANE"

Eks. 2. En kollega har af og til en lidt uheldig attitude som jeg godt kan blive irriteret over. Jeg ved at kollegaen er presset både på det derhjemme. Men også at en masse nye tiltag på arbejdspladsen. Pyt-knappen bruges her til være lidt overbærende overfor kollegaen istedet for at følge med ned af den negative spiral...


På min datters skole gør de rigtig meget ud af at installere pyt-knap på deres nye børnehaveklassebørn. Af den simple årsag at tingene bliver meget nemmere for alle parter hvis de lærer at sige pyt....For børnene fordi de lærer at bære over med de små ting. Og for de voksne fordi det sænker konfliktniveaet

Ungdommen nu til dags og alle deres smarte udtryk :gammel:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5418
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13973

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf RavenClaw » 1. dec 2017, 19:35

Jeg synes, som der står i artiklen, det er cheesy (ost, pizza, hehe), men ganske uskyldigt gjort med den besked, især den første del. Den sidste er måske lidt for direkte til min smag.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Forhold og sex"