Hvad synes I om denne situation?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Zombie » 3. dec 2017, 22:16

Hej igen Irma,

jeg har gået siden i går og tænkt en del på dig, og den situation du beskriver her. Og det var som om, at jeg i morges pludselig kunne forestille mig hvordan du har det og hvordan jeres forhold kører.

Jeg lægger mig fladt ned og siger, at jeg virkelig godt kan forstå dig. Det virker rigtig hårdt at være din kærestes kæreste.

Som jeg forstår jeres situation, så har han en uge i børnenes tegn.
Når han så har børnefri uge, sker det ofte at han i ugens løb tager til arrangementer med børnene. Og i sin børnefri weekend bruger han halvdelen af lørdag på fodbold med sin knægt og hele søndagen på at arbejde.

Jeg kan huske fra Singletråden, at det også var noget af dét, som gjorde dig betænkelig i begyndelsen af jeres forhold.

Da min kæreste og jeg fandt sammen, havde vi begge travlt med aftaler og arrangementer, vi allerede havde planlagt efter. Men efter nogle måneder begyndte "blokken" af aftaler, vi hver især havde lavet inden vi begyndte at date, at udfase sig - og så koordinerede vi lige, inden vi skrev os op til nye arrangementer og aftaler.
Det gør vi stadig - vi kan sagtens bruge en weekend hver især på venner og familie, uden at se hinanden, men så sørger vi for, at de weekender falder samtidig, så vi den følgende weekend har tid sammen som par.

Når jeg læser dine indlæg, slår det mig, at du reelt har: En halv lørdag, og måske en eller to hverdage med ham i børnefri uger, hvor I bare er "jer selv". Dette er meget gavmildt forestillet, for han har vel også venner og andre sociale forpligtelser, der kan fylde, udover når han vælger at ses med børnene i børnefri uger.
I de uger, han har børnene, så er der fuld fokus på dém - og det er forståeligt nok, og det hjælper på det, at du har mødt dem nu og også kan være en del af det... Men man er jo "på" på en anden måde, når ungerne er der og I er stadig ved at føle hinanden på tænderne, forestiller jeg mig.


Ovenstående er nok til, at jeg lidt mister pusten ift. hvor lidt kærestetid, du egentlig har mulighed for at få - børn eller ej. Og det er endda uden at tage højde for, hvis din kæreste har en hobby, en gruppe af venner han ses fast med, dyrker sport eller andet, der tager tid i hverdagen også.
I jeres børnefri weekender kan I heller ikke rigtig lave noget sammen i længere tid, for han har kun en halv lørdag at tilbyde dig.


Men hvis jeg oven i hele denne smøre lægger, at han ikke engang kan finde ud af at udsætte snakke med ekskonen om ligegyldige ting, der godt kan vente - så han på denne måde tvinger dig til at "dele" jeres i forvejen lidt sparsomme tid sammen, med hende, når hun lige føler for det - så forstår jeg sgu godt, at du står af. Og ikke vil være med mere.

Jeg ser det som et sundhedstegn, egentlig.

Hvis din kæreste vil køre jeres forhold efter kvalitetstid-devisen, så skal han ikke besvare sms'er og opkald om ligegyldigheder. Han skal sige bedre fra. Han skal prioritere, at jeres tid sammen er JERES og hvis han vælger at have en kæreste i sit liv, så er det HANS ansvar at skabe plads til hende. Han kan jo ikke bruge 12 ud af 14 dage på børn, arbejde og diverse, og forvente at en kvinde (dig, men også enhver anden) lige tilpasser sig HANS skema, og ikke har en holdning til, at de kan ses så sparsomt og *meget* (hvis ikke stort set kun) på hans præmisser.

Når man har hele billedet, så forstår jeg søreme godt, du har det stramt med hende eks'en. Men hun er jo bare én brik ud af et større billede, som du allerede i Singletråden slog ned på som problematisk og det lyder ikke som om, det er blevet bedre, udover at I nu også kan ses, når han har børn.

- Jeg tror, det er dén samtale I skal have og mindre om eks'en...
15
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf vibbsen » 4. dec 2017, 14:25

JessicaD skrev:Hvorfor arbejder han om søndagen? Jeg ville godt nok føle mig meget underprioriteret, hvis alt andet altid var vigtigere end mig/os. Dog tror jeg ikke, at det handler så meget om x’en, men mere om ham og hans måde at prioritere på. Ingen er tjent med et forhold, hvor man føler, at man kun kan ses, hvis der ikke lige var andet den dag (børn/arbejde/hobby).


Måske fordi han har et job hvor weekend/søndagsvagter indgår....Så giver det vel meget god mening at lægge dem i de weekender hvor han ikke har børnene. Det ville jeg forvente at min (hypotetiske) eks gjorde, og jeg ville da også selv gøre.

Det er selvfølgelig smaddertræls at være "kæreste" i sådan en konstallation. Men det må man jo så gøre op med sig selv om man gider. Ligesom man nok også er nødt til at gøre op med sig selv om man kan leve med at have en kæreste som aktivt har tilvalgt sine børn også når de ikke lige er hos ham.
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Akehurst2 » 4. dec 2017, 14:29

vibbsen skrev:
JessicaD skrev:Hvorfor arbejder han om søndagen? Jeg ville godt nok føle mig meget underprioriteret, hvis alt andet altid var vigtigere end mig/os. Dog tror jeg ikke, at det handler så meget om x’en, men mere om ham og hans måde at prioritere på. Ingen er tjent med et forhold, hvor man føler, at man kun kan ses, hvis der ikke lige var andet den dag (børn/arbejde/hobby).


Måske fordi han har et job hvor weekend/søndagsvagter indgår....Så giver det vel meget god mening at lægge dem i de weekender hvor han ikke har børnene. Det ville jeg forvente at min (hypotetiske) eks gjorde, og jeg ville da også selv gøre.

Det er selvfølgelig smaddertræls at være "kæreste" i sådan en konstallation. Men det må man jo så gøre op med sig selv om man gider. Ligesom man nok også er nødt til at gøre op med sig selv om man kan leve med at have en kæreste som aktivt har tilvalgt sine børn også når de ikke lige er hos ham.


Ja. Og måske skal manden gøre op med sig selv, om han egentlig har tid til at have en kæreste, der ikke er børnenes mor.
9
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Zombie » 4. dec 2017, 14:34

Akehurst2 skrev:
vibbsen skrev:
JessicaD skrev:Hvorfor arbejder han om søndagen? Jeg ville godt nok føle mig meget underprioriteret, hvis alt andet altid var vigtigere end mig/os. Dog tror jeg ikke, at det handler så meget om x’en, men mere om ham og hans måde at prioritere på. Ingen er tjent med et forhold, hvor man føler, at man kun kan ses, hvis der ikke lige var andet den dag (børn/arbejde/hobby).


Måske fordi han har et job hvor weekend/søndagsvagter indgår....Så giver det vel meget god mening at lægge dem i de weekender hvor han ikke har børnene. Det ville jeg forvente at min (hypotetiske) eks gjorde, og jeg ville da også selv gøre.

Det er selvfølgelig smaddertræls at være "kæreste" i sådan en konstallation. Men det må man jo så gøre op med sig selv om man gider. Ligesom man nok også er nødt til at gøre op med sig selv om man kan leve med at have en kæreste som aktivt har tilvalgt sine børn også når de ikke lige er hos ham.


Ja. Og måske skal manden gøre op med sig selv, om han egentlig har tid til at have en kæreste, der ikke er børnenes mor.


Akehurst, her er jeg totalt enig med dig. Manden var jo klar til at date, sådan generelt, da han mødte Irma. Et parforhold har to mennesker i.

Som jeg skrev først i tråden, synes jeg det er vigtigt at alle kommer godt ud af det med hinanden, og at børnene prioriteres.
Men hvis de ikke skal nedprioriteres, så må man skabe plads i sit liv på en anden måde. F.eks. undlade at arbejde søndag i børnefri uger. Eller noget andet.

Han virker som typen, der allerede havde et tætpakket skema og så er der ikke rigtig plads til en kæreste. Han får klemt hende ind, men det er jo ikke rigtig godt... måske for ham selv.
Men Irma har jo snakket om det med ham før, det duer jo ikke. Og skal han derudover bruge tid på eksen, når han og Irma endelig er alene... puh..
1
aka Forbies

:gammel:
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Akehurst2 » 4. dec 2017, 14:39

Zombie skrev:
Han virker som typen, der allerede havde et tætpakket skema og så er der ikke rigtig plads til en kæreste. Han får klemt hende ind, men det er jo ikke rigtig godt... måske for ham selv.
Men Irma har jo snakket om det med ham før, det duer jo ikke. Og skal han derudover bruge tid på eksen, når han og Irma endelig er alene... puh..


Ja, forstår egentlig ikke, hvorfor eksen ikke bare kontakter ham, når han alligevel har børnene og derfor naturligt er fokuseret på dem - eller hvorfor han ikke selv tager initiativ til det.

For hvor det ikke er specielt interessant for Irma at sidde på hold mens han taler med ekskonen, så vil børnene jo ikke føle sig fravalgt eller nedprioriteret af at han taler med deres mor om dem.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf vibbsen » 4. dec 2017, 15:44

Akehurst2 skrev:
vibbsen skrev:
JessicaD skrev:Hvorfor arbejder han om søndagen? Jeg ville godt nok føle mig meget underprioriteret, hvis alt andet altid var vigtigere end mig/os. Dog tror jeg ikke, at det handler så meget om x’en, men mere om ham og hans måde at prioritere på. Ingen er tjent med et forhold, hvor man føler, at man kun kan ses, hvis der ikke lige var andet den dag (børn/arbejde/hobby).


Måske fordi han har et job hvor weekend/søndagsvagter indgår....Så giver det vel meget god mening at lægge dem i de weekender hvor han ikke har børnene. Det ville jeg forvente at min (hypotetiske) eks gjorde, og jeg ville da også selv gøre.

Det er selvfølgelig smaddertræls at være "kæreste" i sådan en konstallation. Men det må man jo så gøre op med sig selv om man gider. Ligesom man nok også er nødt til at gøre op med sig selv om man kan leve med at have en kæreste som aktivt har tilvalgt sine børn også når de ikke lige er hos ham.


Ja. Og måske skal manden gøre op med sig selv, om han egentlig har tid til at have en kæreste, der ikke er børnenes mor.


Jamen, det er vi da fuldstændig enige om.

Men nu er "vinklen" i denne tråd den at være kæresten i sådan konstallation. Og det er derfor det er mit udgangspunkt hvordan man i dén rolle må forholde sig. Det nytter jo ikke at komme frem til en løsning som i bund og grund består af at et andet menneske skal foretage sig noget...Man er nødt til at finde en løsning i forhold til hvad man selv kan foretage sig.
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 4. dec 2017, 17:05

JessicaD skrev:
vibbsen skrev:
JessicaD skrev:Hvorfor arbejder han om søndagen? Jeg ville godt nok føle mig meget underprioriteret, hvis alt andet altid var vigtigere end mig/os. Dog tror jeg ikke, at det handler så meget om x’en, men mere om ham og hans måde at prioritere på. Ingen er tjent med et forhold, hvor man føler, at man kun kan ses, hvis der ikke lige var andet den dag (børn/arbejde/hobby).


Måske fordi han har et job hvor weekend/søndagsvagter indgår....Så giver det vel meget god mening at lægge dem i de weekender hvor han ikke har børnene.


Haha ja det kunne jeg godt selv gætte mig til, at det kunne være derfor, men det ved vi jo ikke - derfor spørger jeg hende for bedre at kunne vurdere situationen. Hvis han SKAL arbejde søndag, så er det jo bare sådan og kan ikke ændres. På Irma lyder det bare mere som om, det er mere frivilligt - at han selv vælger det. Derfor spørger jeg, hvorfor han arbejder om søndagen.


Nej, det er en del af jobbet og dets arbejdstider, så det er ikke ekstra timer han smider ind.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf RavenClaw » 4. dec 2017, 18:15

Det lyder til, du har forsøgt at tage snakken med ham, uden held. Jeg er enig med dem, der skriver, at du skal gøre op med dig selv, om jeres forhold er værd at kæmpe for, som det er nu. Det slider tydeligvis på dig, og jeg kan lidt læse mellem linjerne, at du til tider føler dig som et tredje hjul i dit eget parforhold?

Jeg synes, du skal bede ham om at prioritere jeres tid sammen. Hvis du også er lige så vigtig for ham, så burde det ikke være et problem for ham at sætte fokus på dig i jeres alenetid. Ekskonen kender sikkert også til din eksistens, når børnene gør det, så jeg synes ærligt, han skal fortælle hende, at når han er sammen med dig, og hun har børnene, så skal hun ikke til at kidnappe hans opmærksomhed pga. noget, der reelt kan vente. Hvis han virkelig føler, du er det værd, så skal han også gå på kompromis med dine behov i forholdet og i det hele taget opføre sig som din kæreste. Hvis han ikke er klar til, at du skal møde hans forældre, så fair nok med det; det kan være han har svært ved at introducere en ny kvinde for dem efter et mislykket ægteskab. Men derfor behøver han ikke behandle dig, som du beskriver, han gør.

Du virker til at være rigtig tålmodig med ham, og det er helt okay, at din tålmodighed er ved at løbe op. Nu er det lige så meget hans tur til at kæmpe for forholdet. Det ideelle ville jo være, at både du, han og ekskonen får en god relation, så der ikke skal opstå stridigheder over for børnene. Men det starter også først, når han lærer at sætte den grænse for hende, som gør, at du og han får en god relation først. Det er hverken sundt for dig eller børnene at gå og være irriteret på deres mor, når I har allerbedst af, at I kommer godt ud af det med hinanden alle sammen.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Sophies-mor » 4. dec 2017, 21:28

Dikus skrev:Jeg synes godt nok, folk bliver skarpe omkring manglende hele weekender.

Jeg tror altså, vi er rigtigt mange, der aldrig ville kunne få en ny kæreste, hvis det var et krav, vi hveranden weeken kunne rydde kalenderen og kun fokusere på en ky kæreste.

Og mange glemmer, at når der arbejdes i weekenderne, så har man nok fri på andre tidspunkter.
Og flextid er opfundet inden for mange erhverv, så der er muligheder nok.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Zombie » 4. dec 2017, 22:05

Dikus skrev:Jeg synes godt nok, folk bliver skarpe omkring manglende hele weekender.

Jeg tror altså, vi er rigtigt mange, der aldrig ville kunne få en ny kæreste, hvis det var et krav, vi hveranden weeken kunne rydde kalenderen og kun fokusere på en ky kæreste.


Det er mere det der med, at der aldrig er mere end en halv weekend-dag. Det er jo ikke fordi kalenderen skal ryddes helt, der er bare meget lidt fleksibilitet.

Det er som sådan kun et problem, fordi Irma tidligere har påtalt det. Og fordi tiden helt generelt er begrænset.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Zombie » 5. dec 2017, 01:01

Dikus skrev:
Zombie skrev:
Dikus skrev:Jeg synes godt nok, folk bliver skarpe omkring manglende hele weekender.

Jeg tror altså, vi er rigtigt mange, der aldrig ville kunne få en ny kæreste, hvis det var et krav, vi hveranden weeken kunne rydde kalenderen og kun fokusere på en ky kæreste.


Det er mere det der med, at der aldrig er mere end en halv weekend-dag. Det er jo ikke fordi kalenderen skal ryddes helt, der er bare meget lidt fleksibilitet.

Det er som sådan kun et problem, fordi Irma tidligere har påtalt det. Og fordi tiden helt generelt er begrænset.


Men det er der da også. De har lige været rejst væk en weekend.


Ok, men Irma beskriver det stadig som et problem i hverdagen. Jeg tager udgangspunkt i, hvad hun selv har givet udtryk for.
0
aka Forbies

:gammel:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 5. dec 2017, 03:31

Dikus skrev:
Zombie skrev:
Dikus skrev:Jeg synes godt nok, folk bliver skarpe omkring manglende hele weekender.

Jeg tror altså, vi er rigtigt mange, der aldrig ville kunne få en ny kæreste, hvis det var et krav, vi hveranden weeken kunne rydde kalenderen og kun fokusere på en ky kæreste.


Det er mere det der med, at der aldrig er mere end en halv weekend-dag. Det er jo ikke fordi kalenderen skal ryddes helt, der er bare meget lidt fleksibilitet.

Det er som sådan kun et problem, fordi Irma tidligere har påtalt det. Og fordi tiden helt generelt er begrænset.


Men det er der da også. De har lige været rejst væk en weekend.


Som tidligere oplyst kørte vi derned torsdag. Og hjem lørdag. Så han kunne arbejde søndag.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Sophies-mor » 5. dec 2017, 06:10

IrmaPigen skrev:
Dikus skrev:
Zombie skrev:
Dikus skrev:Jeg synes godt nok, folk bliver skarpe omkring manglende hele weekender.

Jeg tror altså, vi er rigtigt mange, der aldrig ville kunne få en ny kæreste, hvis det var et krav, vi hveranden weeken kunne rydde kalenderen og kun fokusere på en ky kæreste.


Det er mere det der med, at der aldrig er mere end en halv weekend-dag. Det er jo ikke fordi kalenderen skal ryddes helt, der er bare meget lidt fleksibilitet.

Det er som sådan kun et problem, fordi Irma tidligere har påtalt det. Og fordi tiden helt generelt er begrænset.


Men det er der da også. De har lige været rejst væk en weekend.


Som tidligere oplyst kørte vi derned torsdag. Og hjem lørdag. Så han kunne arbejde søndag.

Der svarer jo tidsmæssigt til en normal weekend fredag-søndag.
6
Hæklerier på hjernen :cool:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 5. dec 2017, 07:43

Sophies-mor skrev:
Dikus skrev:Jeg synes godt nok, folk bliver skarpe omkring manglende hele weekender.

Jeg tror altså, vi er rigtigt mange, der aldrig ville kunne få en ny kæreste, hvis det var et krav, vi hveranden weeken kunne rydde kalenderen og kun fokusere på en ky kæreste.

Og mange glemmer, at når der arbejdes i weekenderne, så har man nok fri på andre tidspunkter.
Og flextid er opfundet inden for mange erhverv, så der er muligheder nok.


Men rigtig mange mennesker har også et job hvor det er påkrævet de er der f.eks pga. åbningstider...
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Sophies-mor » 5. dec 2017, 07:46

IrmaPigen skrev:
Sophies-mor skrev:
Dikus skrev:Jeg synes godt nok, folk bliver skarpe omkring manglende hele weekender.

Jeg tror altså, vi er rigtigt mange, der aldrig ville kunne få en ny kæreste, hvis det var et krav, vi hveranden weeken kunne rydde kalenderen og kun fokusere på en ky kæreste.

Og mange glemmer, at når der arbejdes i weekenderne, så har man nok fri på andre tidspunkter.
Og flextid er opfundet inden for mange erhverv, så der er muligheder nok.


Men rigtig mange mennesker har også et job hvor det er påkrævet de er der f.eks pga. åbningstider...

Ja. Det kaldes et arbejdsliv.
2
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Forhold og sex"