Hvad synes I om denne situation?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 20. dec 2017, 17:06

Maanii skrev:Jeg synes du skal bruge de næste tre ugers adskillelse på at mærke efter.
Omkring dine følelser for manden, og hvilket slags liv og samliv du ønsker dig.

Helt ærligt, selv under de bedste omstændigheder er det svært at leve i en sammenbragt familie, især når man ikke selv bringer børn med ind i billedet – Hvis der samtidig er issues med en bitter ekskone, så bliver det hurtigt direkte ulideligt.
Det er der altså næsten igen mænd der er værd, og det lyder ikke som om han kompensere ved at være sådan ekstraordinært fantastisk på andre punkter?

Andre kan have nok så mange holdninger til hvordan et samarbejde to fraskilte imellem skal fungerer, men hvis du ikke trives i det – Så er det ikke der du skal være.

Jeg var løbet skrigende væk hvis jeg var dig.


Han er faktisk et utrolig godt og dejligt menneske. Han er ærlig og jeg ved, at kan stole på ham. Og jeg elsker ham da også.

Men det er selvsagt ikke det der er fokus på i denne tråd.

Og dermed heller ikke sagt, jeg i længden kan leve med de her ting.
0
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf JoyNips » 20. dec 2017, 17:23

Jeg synes egentlig, han gør meget rigtigt i konflikten. Udover at vælge kampene med omhu, for jeg synes egentlig at det lyder som noget, der kunne være undgået ved at bruge 16 sekunder på at skrive "har købt flødeboller, tager dem med i morgen tidlig, ses". Og selvom jeg synes han skal have tegnet grænserne op overfor eksen, så synes jeg også, det er en bagatelagtig kontakt omhandlende barnet. Er det et hurtigt spørgsmål som kan besvares med en enkelt sms, så synes jeg han skal svare i stedet for at fremprovokere en unødig konflikt. Er det noget længere planlægningshalløj, så synes jeg han skal stå fast på "det må vi lige tale om på et andet tidspunkt, jeg er lige i gang med noget"-svaret.

Men han skal da helt tydeligt have markeret sine grænser. At hun kan gå så meget i selvsving over flødeboller at hun ligefrem tropper op udenfor hans dør er jo ikke okay og det skal han fortælle hende. Hell, hvis hun havde tid til at tage hen til ham havde hun vel også tid til at køre i netto og købe flødeboller selv og hvad var det værste der var sket ved det? At ungerne fik dobbelt-op? Det ville de nok ikke være kede af... Men den grænsemarkering er jo en proces. Mens han har været single har han jo vænnet hende til at han stod til rådighed for hende. Og den uvane skal han lige have vænnet hende af med. Det er måske ikke gjort med én eller to gange.
10
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 20. dec 2017, 17:28

JoyNips skrev:Jeg synes egentlig, han gør meget rigtigt i konflikten. Udover at vælge kampene med omhu, for jeg synes egentlig at det lyder som noget, der kunne være undgået ved at bruge 16 sekunder på at skrive "har købt flødeboller, tager dem med i morgen tidlig, ses". Og selvom jeg synes han skal have tegnet grænserne op overfor eksen, så synes jeg også, det er en bagatelagtig kontakt omhandlende barnet. Er det et hurtigt spørgsmål som kan besvares med en enkelt sms, så synes jeg han skal svare i stedet for at fremprovokere en unødig konflikt. Er det noget længere planlægningshalløj, så synes jeg han skal stå fast på "det må vi lige tale om på et andet tidspunkt, jeg er lige i gang med noget"-svaret.

Men han skal da helt tydeligt have markeret sine grænser. At hun kan gå så meget i selvsving over flødeboller at hun ligefrem tropper op udenfor hans dør er jo ikke okay og det skal han fortælle hende. Hell, hvis hun havde tid til at tage hen til ham havde hun vel også tid til at køre i netto og købe flødeboller selv og hvad var det værste der var sket ved det? At ungerne fik dobbelt-op? Det ville de nok ikke være kede af... Men den grænsemarkering er jo en proces. Mens han har været single har han jo vænnet hende til at han stod til rådighed for hende. Og den uvane skal han lige have vænnet hende af med. Det er måske ikke gjort med én eller to gange.


Jeg tror egentlig mest flødebollerne var en undskyldning for at troppe op og markere sin utilfredshed med at han satte en grænse over for hende lige der.

Hun vidste jo godt han havde købt dem og at han kom ned næste morgen.

Så vidt jeg kunne fornemme på telefonsamtalen i morges begyndte hun vist også at bruge det lidt mod ham, således at han ikke skulle komme ned til hende og sige godmorgen og tillykke til sønnen. Jeg er ikke helt sikker, men det lød altså lidt sådan. Er det tilfældet er det godt nok usympatisk, for han er en god far og strækker sig langt for sine børn.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 21. dec 2017, 08:59

JoyNips skrev:Jeg synes egentlig, han gør meget rigtigt i konflikten. Udover at vælge kampene med omhu, for jeg synes egentlig at det lyder som noget, der kunne være undgået ved at bruge 16 sekunder på at skrive "har købt flødeboller, tager dem med i morgen tidlig, ses". Og selvom jeg synes han skal have tegnet grænserne op overfor eksen, så synes jeg også, det er en bagatelagtig kontakt omhandlende barnet. Er det et hurtigt spørgsmål som kan besvares med en enkelt sms, så synes jeg han skal svare i stedet for at fremprovokere en unødig konflikt. Er det noget længere planlægningshalløj, så synes jeg han skal stå fast på "det må vi lige tale om på et andet tidspunkt, jeg er lige i gang med noget"-svaret.

Men han skal da helt tydeligt have markeret sine grænser. At hun kan gå så meget i selvsving over flødeboller at hun ligefrem tropper op udenfor hans dør er jo ikke okay og det skal han fortælle hende. Hell, hvis hun havde tid til at tage hen til ham havde hun vel også tid til at køre i netto og købe flødeboller selv og hvad var det værste der var sket ved det? At ungerne fik dobbelt-op? Det ville de nok ikke være kede af... Men den grænsemarkering er jo en proces. Mens han har været single har han jo vænnet hende til at han stod til rådighed for hende. Og den uvane skal han lige have vænnet hende af med. Det er måske ikke gjort med én eller to gange.


Spurgte ham faktisk i går hvad det havde handlet om, siden han ikke havde gidet svare hende. Og det var så om noget vedr børnene som lå en måneds tid ud i fremtiden og derfor gad han det ikke lige dér på vores sidste aften sammen inden vi ikke ses i tre uger.

Egentlig skulle vi ikke ses i går fordi de skulle fejre sønnens fødselsdag og ud og spise.

Men fordi hun total havde smadret vores aften tirsdag aftalte vi at ses efter de havde været ude og spise. Jeg havde også en rigtig skidt følelse over at vores sidste aften sammen var så ladet med negativ stemning. Jeg kunne ikke holde ud, at det var måden vi skulle skilles på. Så vi nåede lige at have et par timer sammen. Han havde købt en stor buket blomster til mig. Jeg ved også han havde en snak med hende i går og at han har sagt til hende at hun skal acceptere det, når han skriver han ikke har tid lige nu.

Men i går havde mit humør det godt nok ikke ret godt.
7
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf bluetof1 » 21. dec 2017, 09:17

Det lyder jo som om han i hvert fald tackler det ordentligt. Spørgsmålet er så om ekskonen vil/kan acceptere det. Det kan han jo ikke styre, desværre.
Så jeg kan egentlig godt forstå at du ikke er helt overbevist om at du vil være med.
5
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 24. jan 2018, 11:17

Lidt status. Jeg synes stadig, at det er ret så meget med lodder og trisser.

Han begynder vist så småt at tænke på, hvor sommerferien skal gå hen, og vi har da også kigget lidt på rejsemål. Jeg kan dog mærke på mig selv, at jeg ikke skal med, og det er jeg nok nødt til snart at melde ud til ham :genert:
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9822
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Spjaerten » 24. jan 2018, 11:21

IrmaPigen skrev:Lidt status. Jeg synes stadig, at det er ret så meget med lodder og trisser.

Han begynder vist så småt at tænke på, hvor sommerferien skal gå hen, og vi har da også kigget lidt på rejsemål. Jeg kan dog mærke på mig selv, at jeg ikke skal med, og det er jeg nok nødt til snart at melde ud til ham :genert:


Hvad mener du med du ikke skal med? Ikke har lyst til familie ferie eller?
0
Tryk på * :slem:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 24. jan 2018, 11:24

Spjaerten skrev:
IrmaPigen skrev:Lidt status. Jeg synes stadig, at det er ret så meget med lodder og trisser.

Han begynder vist så småt at tænke på, hvor sommerferien skal gå hen, og vi har da også kigget lidt på rejsemål. Jeg kan dog mærke på mig selv, at jeg ikke skal med, og det er jeg nok nødt til snart at melde ud til ham :genert:


Hvad mener du med du ikke skal med? Ikke har lyst til familie ferie eller?


Ret dumt at bestille en rejse sammen, hvis man ikke er sikker på man er sammen til den tid. Det gider jeg ikke hænge på. Så hellere give ham frihed til at arrangere sig som han vil.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16986
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41290

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf LaMariposa » 24. jan 2018, 11:27

IrmaPigen skrev:
Spjaerten skrev:
IrmaPigen skrev:Lidt status. Jeg synes stadig, at det er ret så meget med lodder og trisser.

Han begynder vist så småt at tænke på, hvor sommerferien skal gå hen, og vi har da også kigget lidt på rejsemål. Jeg kan dog mærke på mig selv, at jeg ikke skal med, og det er jeg nok nødt til snart at melde ud til ham :genert:


Hvad mener du med du ikke skal med? Ikke har lyst til familie ferie eller?


Ret dumt at bestille en rejse sammen, hvis man ikke er sikker på man er sammen til den tid. Det gider jeg ikke hænge på. Så hellere give ham frihed til at arrangere sig som han vil.


Er der andet end hendes opførsel/hans manglende evne til at sige fra, der får dig til at tvivle?
0
:lun: Be brave
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 24. jan 2018, 11:50

LaMariposa skrev:
IrmaPigen skrev:
Spjaerten skrev:
IrmaPigen skrev:Lidt status. Jeg synes stadig, at det er ret så meget med lodder og trisser.

Han begynder vist så småt at tænke på, hvor sommerferien skal gå hen, og vi har da også kigget lidt på rejsemål. Jeg kan dog mærke på mig selv, at jeg ikke skal med, og det er jeg nok nødt til snart at melde ud til ham :genert:


Hvad mener du med du ikke skal med? Ikke har lyst til familie ferie eller?


Ret dumt at bestille en rejse sammen, hvis man ikke er sikker på man er sammen til den tid. Det gider jeg ikke hænge på. Så hellere give ham frihed til at arrangere sig som han vil.


Er der andet end hendes opførsel/hans manglende evne til at sige fra, der får dig til at tvivle?


Ikke fordi jeg ikke vil svare, men det vil blive en gentagelse af det som allerede er skrevet i tråden, så det vil jeg henvise til. Sådan skåret ind til benet handler det overordnet nok om, ikke at føle sig tilstrækkelig prioriteret.
Senest rettet af IrmaPigen 24. jan 2018, 12:10, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Stitch » 24. jan 2018, 11:58

IrmaPigen skrev:Ikke fordi jeg ikke vil svare, men det vil blive en gentagelse af det som allerede er skrevet i tråden, så det vil jeg henvise til. Sådan skåret ind til benet handler det om ikke at føle sig tilstrækkelig prioriteret.



Hvad siger han til det? Gør han overhovedet noget for at ændre det?

Jeg kan sagtens forstå dig. Jeg gider ikke være i et forhold hvor jeg ikke er prioriteret nok. Så må status quo ændre sig.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16986
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41290

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf LaMariposa » 24. jan 2018, 12:11

Stitch skrev:
IrmaPigen skrev:Ikke fordi jeg ikke vil svare, men det vil blive en gentagelse af det som allerede er skrevet i tråden, så det vil jeg henvise til. Sådan skåret ind til benet handler det om ikke at føle sig tilstrækkelig prioriteret.



Hvad siger han til det? Gør han overhovedet noget for at ændre det?

Jeg kan sagtens forstå dig. Jeg gider ikke være i et forhold hvor jeg ikke er prioriteret nok. Så må status quo ændre sig.


Fair nok, skulle bare lige have fastslået, om det "kun" var det. Anyways, kan også godt forstå det. Det er i hvert fald essentielt, at han gør noget for at ændre eks'ens adfærd, så hun ikke fylder mindre. Hvis han ikke vil eller kan det, så forstår jeg godt, at du ikke orker det i længden.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Stitch » 24. jan 2018, 12:18

IrmaPigen skrev:Ret dumt at bestille en rejse sammen, hvis man ikke er sikker på man er sammen til den tid. Det gider jeg ikke hænge på. Så hellere give ham frihed til at arrangere sig som han vil.



Har du overhovedet lyst til at fortsætte med at se ham eller er du bare blevet træt af det hele?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 24. jan 2018, 12:28

Stitch skrev:
IrmaPigen skrev:Ret dumt at bestille en rejse sammen, hvis man ikke er sikker på man er sammen til den tid. Det gider jeg ikke hænge på. Så hellere give ham frihed til at arrangere sig som han vil.



Har du overhovedet lyst til at fortsætte med at se ham eller er du bare blevet træt af det hele?


Det er faktisk et rigtig godt spørgsmål.

Grundlæggende har jeg lyst til at være sammen med ham. Men jeg synes ikke rigtig tingene spiller mellem os.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Stitch » 24. jan 2018, 12:43

IrmaPigen skrev:
Stitch skrev:
Har du overhovedet lyst til at fortsætte med at se ham eller er du bare blevet træt af det hele?


Det er faktisk et rigtig godt spørgsmål.

Grundlæggende har jeg lyst til at være sammen med ham. Men jeg synes ikke rigtig tingene spiller mellem os.




Når du snakker med ham om disse ting, kan han så godt se det? At det ikke er optimalt som det er.

Nogle gange.. så er de varme følelser bare ikke nok desværre. Selvom det kan gøre ondt at erkende. For hvis det ikke fungerer mellem jer. Hvis ikke begge er villige til at ændre sig og begå kompromisser, så..
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Forhold og sex"