Bo sammen hver for sig.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Bo sammen hver for sig.

Indlægaf Wizzze » 14. dec 2017, 16:40

Et arkitektfirma har udtænkt hvad de mener er den perfekte lejlighed til skilsmissefamilier med børn. Hvor børnene bor på værelser i midten, og så har mor og far, hver deres egne lejligheder på hver side af børnene. Så den ene uge kan børnene "bo" hos far og den anden uge "bo" hos mor, uden nogensinde at skulle flytte værelse, eller pakke tøj mm.

Billede

http://livsstil.tv2.dk/samliv/2017-12-1 ... er-for-sig

Er det skide genialt, eller en opskrift på ballade, med det skilte par så tæt på hinanden :gruble:
Kunne I selv kunne tænke jer at bo i sådan et arrangement?

PS. hvorfor er Fars (den blå lejlighed) meget større end mors? :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9522
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7835

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf Sophies-mor » 14. dec 2017, 16:55

Hvis forældrene ellers er voksne nok, så fin idé.
Umiddelbart tænker jeg dog at det nemt bliver for "meget kollektiv", især hvis far/ mor får nye kærester.
Ulempen er så de grelle forældresager, hvor mor og far anklager hinanden for alt muligt slemt for at håndhæve deres egen "ret" til barnet på bekostning af den anden...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf LaScrooge » 14. dec 2017, 17:08

Jeg synes det er en glimrende idé. Men det forudsætter selvfølgelig, at man kan holde ud at leve så tæt op ad hinanden.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf Rullegardinia » 14. dec 2017, 17:13

Det er en fin idé for par, der kan tale sammen og samarbejde, men de par ville nok uanset hvad sørge for, at skilsmissen og de deraf følgende skift blev så smertefrie og fleksible som muligt for børnene.

Det løser ikke problemet med de konfliktfyldte skilsmisser, hvor barnet står i midten, og det er nok dem, der uanset set, hvordan man vender og drejer det, ville have mest gavn af, at der blev sat ind med 'geniale' tiltag.
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf bluetof1 » 14. dec 2017, 17:20

Jeg synes det er en rigtig god ide, men med den kæreste min eksmand har og så bitter som han er så ville det være den lige vej til skænderier (hos dem), der ville kunne måles på richterskalaen og jeg ville aldrig kunne være sikker på at hans kæreste ikke holdt øje med mig.
I vores tilfælde ville det aldrig gå, men jeg synes ideen er rigtig god.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf Studsgaard » 14. dec 2017, 17:26

Jeg syntes det er en ret god ide, men som andre skriver så vil det jo betyde man kan komme nogenlunde overens.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5922
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14735

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. dec 2017, 17:48

Mine forældre ville have slået hinanden ihjel med sådan en løsning. Tror det var for alles bedste at de flyttede et godt stykke fra hinanden.

Min far og hans eks ville sikkert godt kunne have fået det til at fungere. De har været virkelig gode sammen efterfølgende og samarbejder fint omkring mine søskende. Det ville dog ikke har været en god løsning efter min far blev gift. Hans kone bryder sig ikke om at han har noget at gøre med hans eks.

Så for nogle ville det nok være super - for andre, knap så meget. Kommer an på forholdet forældrende imellem.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf vibbsen » 14. dec 2017, 17:58

Jeg kender adskillige par hvor det vil være en rigtig god ide.

Og så kender jeg nogen hvor det vil være en virkelig virkelig virkelig VIRKELIG dårlig ide :-D

Fra tid til anden tænker jeg at det ville være meget fedt at have sådan en lejlighed selvom vi rent faktisk er gift....Så ville man kunne gå ind ved siden af og få lidt ro :genert: :genert:
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf Wizzze » 14. dec 2017, 18:02

vibbsen skrev:Jeg kender adskillige par hvor det vil være en rigtig god ide.

Og så kender jeg nogen hvor det vil være en virkelig virkelig virkelig VIRKELIG dårlig ide :-D

Fra tid til anden tænker jeg at det ville være meget fedt at have sådan en lejlighed selvom vi rent faktisk er gift....Så ville man kunne gå ind ved siden af og få lidt ro :genert: :genert:


Så længe man har 4-5 værelser så kan man godt gå i hver sin ende og opleve dette lille mirakel, og ellers kan man sende den ene til Jylland, det hjælper også :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf milisa » 14. dec 2017, 18:05

Tænk, jeg synes, det er synd for børnene? Så skal de vælge hver eneste morgen, om de skal gå ind ad den ene dør eller den anden? Og så er det mors uge, men ungerne ved, at far sidder lige på den anden side og er helt alene? Så hvorfor spiser han ikke bare med?

Nej, jeg synes virkelig det lyder som en dårlig idé. Fedt, at bo tæt, men altså sgutte lige bag den anden dør.

Synes 100 gange bedre om løsningen, hvor børnene bliver boende men mor og far flytter skiftevis ind hver uge. Dyr løsning, naturligvis, men der har børnene også deres egne værelser og skal ikke flytte frem og tilbage - og den anden forældre er trods alt bare ikke hjemme.
10
Tally-ho
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2017, 18:10

Sophies-mor skrev:Hvis forældrene ellers er voksne nok, så fin idé.
Umiddelbart tænker jeg dog at det nemt bliver for "meget kollektiv", især hvis far/ mor får nye kærester.
Ulempen er så de grelle forældresager, hvor mor og far anklager hinanden for alt muligt slemt for at håndhæve deres egen "ret" til barnet på bekostning af den anden...


Jeg gad sq nok ikke min kæreste, hvis han boede på den måde.

De bor 100 m fra hinanden og efter jeg har mødt børnene kommer børnene konstant rendende. Det er også hyggeligt nok, i lørdags kom sønnen på lynvisit til lidt morgenmad, og vi dystede i fodboldquiz, superhyggelig stund. Imidlertid kom han lige dumpende igen efter vi var ved at lægge an til lidt sex.

Så dør om dør - nej tak.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25601

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. dec 2017, 18:23

milisa skrev:Tænk, jeg synes, det er synd for børnene? Så skal de vælge hver eneste morgen, om de skal gå ind ad den ene dør eller den anden? Og så er det mors uge, men ungerne ved, at far sidder lige på den anden side og er helt alene? Så hvorfor spiser han ikke bare med?

Nej, jeg synes virkelig det lyder som en dårlig idé. Fedt, at bo tæt, men altså sgutte lige bag den anden dør.

Synes 100 gange bedre om løsningen, hvor børnene bliver boende men mor og far flytter skiftevis ind hver uge. Dyr løsning, naturligvis, men der har børnene også deres egne værelser og skal ikke flytte frem og tilbage - og den anden forældre er trods alt bare ikke hjemme.



Din model kunne sikkert også fungere.
Jeg synes ideen her er rigtig fed, forudsat at forældrene vil og KAN det - ellers duer ingen af modellerne!

Jeg tænker børnene ret hurtigt lærer familiens system i hvilken forældre der har primær ansvaret pågældende dag(e), hvor de spiser etc.
Måske ville det for nogen fungere med 7/7, for andre med ugedage, hos andre igen er det måske børnene selv der melder ind hos den enkelte forældre.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf LadyFox » 14. dec 2017, 18:27

Da min mor og stedfar gik fra hinanden var min lillesøster stadig barn og de havde hund, de solgte den store lejlighed og købte to mindre lejligheder i foreningen en opgang fra hinanden, og overordnet har det fungeret rigtig godt, og det havde nok ikke hængt ordenligt sammen hvis de ikke boede så tæt, med min mors svingene arbejdstider, især fordi min søster ikke havde det godt med at bo to steder, så det endte med en ordning hvor min lillesøster boede med min mor, og så var min stedfar hos min mor når hun arbejdede, og ellers så rendte min søster bare hjem til sin far som det passede hende.
Hunden var i en 7-7 ordning og så havde min stedfar hende også når min mor havde umulige vagter.
Det har kun fungeret fordi at min mor og stedfar altid har været rigtig gode venner - nu 10 år efter holder vi stadig jul sammen, de er begge til alle fødselsdage inkl. Hinandens og de drikker også stadig kaffe sammen osv.

Så sådan en løsning kunne da sikkert godt have været en mulighed for dem.
2
...
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf vibbsen » 14. dec 2017, 18:42

Wizzze skrev:
vibbsen skrev:Jeg kender adskillige par hvor det vil være en rigtig god ide.

Og så kender jeg nogen hvor det vil være en virkelig virkelig virkelig VIRKELIG dårlig ide :-D

Fra tid til anden tænker jeg at det ville være meget fedt at have sådan en lejlighed selvom vi rent faktisk er gift....Så ville man kunne gå ind ved siden af og få lidt ro :genert: :genert:


Så længe man har 4-5 værelser så kan man godt gå i hver sin ende og opleve dette lille mirakel, og ellers kan man sende den ene til Jylland, det hjælper også :D


Man kan godt høre at I ikke har børn......

Vi har 164 m2. Fordelt på adskillige værelser...Og jeg kan gemme mig nok så meget....Jeg kan stadig høre Emma råbe "MOOOOOOOOOAAAAAAAARRR...Jeg er færdiiiiiiiiiiiiiiiiii"..

Faktisk talte vi den anden dag om hvor fedt det kunne være at have en 1-værelses lejlighed inde i byen som man kunne tage hen i en gang imellem...

Men OK, vi er altså også ret introverte begge 2 :-D
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Bo sammen hver for sig.

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2017, 18:57

vibbsen skrev:
Wizzze skrev:
vibbsen skrev:Jeg kender adskillige par hvor det vil være en rigtig god ide.

Og så kender jeg nogen hvor det vil være en virkelig virkelig virkelig VIRKELIG dårlig ide :-D

Fra tid til anden tænker jeg at det ville være meget fedt at have sådan en lejlighed selvom vi rent faktisk er gift....Så ville man kunne gå ind ved siden af og få lidt ro :genert: :genert:


Så længe man har 4-5 værelser så kan man godt gå i hver sin ende og opleve dette lille mirakel, og ellers kan man sende den ene til Jylland, det hjælper også :D


Man kan godt høre at I ikke har børn......

Vi har 164 m2. Fordelt på adskillige værelser...Og jeg kan gemme mig nok så meget....Jeg kan stadig høre Emma råbe "MOOOOOOOOOAAAAAAAARRR...Jeg er færdiiiiiiiiiiiiiiiiii"..

Faktisk talte vi den anden dag om hvor fedt det kunne være at have en 1-værelses lejlighed inde i byen som man kunne tage hen i en gang imellem...

Men OK, vi er altså også ret introverte begge 2 :-D


Øh ja, tror også min kæreste har omkring 160 kvm i et plan, 5 værelser, kæmpe køkken/alrum og en stue og så længe der er børn og de er vågne kan de høres. Undtagelsen er selvsagt når de sover :-D
Senest rettet af IrmaPigen 14. dec 2017, 19:06, rettet i alt 2 gange.
0

Tilbage til "Forhold og sex"