Han er i tvivl

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Han er i tvivl

Indlægaf uptowngirl » 19. dec 2017, 09:39

Jeg har brug for lidt gode råd her.
Jeg har været sammen med min kæreste i knap 1 år, vi har boet sammen siden august. Jeg er netop kommet hjem fra en 8 dage lang rejse og han fortæller mig han er blevet i tvivl om sine følelser, da han ikke rigtig følte at han savnede mig eller glædede sig til at se mig. Hans egne ord var "altså han havde det både sådan at det var fint nok jeg kom hjem og at han glædede sig" (hvad det så end betyder). Det har så medført at han nu er bekymret for om han overhoved elsker mig !? Jeg er hans første kæreste og jeg ved han savner sammenligningsgrundlag og finder det svært.
Vi har før haft små kriser, hvor han har været i tvivl om sine følelser (om han elskede mig højt nok, men dog vidste han at han elskede mig). De er så gået over igen. Vi har generelt et lidt turbulent forhold, men jeg har hele tiden troet at vi også havde meget kærlighed. Og han siger, at han slet ikke tænkte i de her baner før jeg rejste.
Så gode råd er dyre - jeg ved faktisk slet ikke hvad jeg skal gøre her. Skal jeg regne med det bare lige er en fase, der går over igen? Jeg har selv mine tvivlsperioder, men dem fortæller jeg ham ikke om (de er tit udløst af noget udefrakommende fx stress) og de går over igen.
Jeg forsøgte at sætte ham stolen for døren i går og sagde "Enten så comitter du til det her forhold og beslutter dig for, at vi skal være sammen og forsøger at ligge tvivlen på hylden eller også så slår du op". Han sagde at han ikke kan slå op med mig.
Kunne godt bruge nogle tanker fra andre - jeg er super ked af det lige nu og er nærmest der, hvor jeg selv overvejer at slå op og havde nok også gjort det, hvis ikke det er fordi vi bor sammen.
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Han er i tvivl

Indlægaf sansera » 19. dec 2017, 10:05

Hvor gamle er i?

Jeg synes ikke at det er 'normalt' i mangel af et bedre ord, at blive i tvivl om et forhold med jævne mellemrum og at et afbræk på 8 dages samliv kan medfører, at man nu ikke ved om man elsker hinanden. Faktisk vil jeg sige, at det er en ret voldsom udmelding at komme med.
Men jeg bliver i tvivl om det måske, sådan ubevidst, er blevet jeres måde at finde hinanden på. Altså sådan en form for 'giv mig opmærksomhedsting. Eller om det med at det er turbulent er blevet en del af jeres forholds DNA, så I sætter den slags i gang uden at der er mere i det, end nu skaber vi en krise, for det er så rart, når vi efter krisen finder sammen igen. Den slags forhold findes.

Men hvis det ikke er det, ja så tror jeg at en udmelding fra min partner om, at han ikke vidste om han elskede mig, ville sætte gang i nogen ret voldsomme ting. Jeg ville ikke være okay, med bare at gå og vente og se, om det gik over. Hvis han er i tvivl tænker jeg umiddelbart, at han så må finde sig et sted at være, som ikke var vores fælles hjem, til han fandt ud af om han vil mig eller ej.
13
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Contrast » 19. dec 2017, 10:08

Det lyder til at han har sat sig selv nogle høje forventninger mens du var væk i 8 dage - han skulle savne dig helt vildt, ellers føler han ikke "nok" for dig.
Det kan være, at han nemt kommer til at overtænke ting, eller at han er bange for at forholdet ikke kommer til at gå, og derfor leder han efter tegn på at det så ikke går.

Jeg har selv haft mange af de tvivlsperioder forhen i mit forhold. I retrospektiv kan jeg se, at det skyldes at vi havde mange udfordringer i starten, som vi dog er kommet efter senere, og nu er tvivlstankerne væk. Men jeg havde en tendens til at sætte mig selv høje forventninger omkring mine følelser.
2
Inge Færch Schott
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Akehurst2 » 19. dec 2017, 10:10

Du har jo oprettet flere tråde, hvor der var konflikter i jeres forhold. Blev de problemer løst, eller er de der fortsat?
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Pax Romana » 19. dec 2017, 11:07

Kærlighed handler om et bevidst valg, forelskelse er noget, der bare sker.
Så hvis du er i tvivl, er du ikke i tvivl.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Han er i tvivl

Indlægaf uptowngirl » 19. dec 2017, 14:40

Lige er fælles svar. Jeg er 27 han er 26 år.
Opdateringen er så at han har en onlineveninde, der bor i et andet land, som han så har udviklet et crush på den uge jeg har været væk og det har igangsat tvivlen. Han har så slettet al kontakt med hende nu, da jeg sagde han skulle.
Problemet som nogen nævner er at han lever i en fantasiverden som jeg ikke kan leve op til (han skal savne mig så så meget for ellers er det ikke rigtigt). Og han tror vores kærlighed skal være perfekt hele tiden.
Sjovt Sansera, som du nævner med måden at finde hinanden på. Har selv tænkt tanken (især fordi han har brug for at blive forsikret at han virkelig vil mig, hvilket han jo tydeligst mærker når han er ved at miste mig). Uanset er det ikke godt for min psyke.

I forhold til vores tidligere konflikter (veninden og opmærksomhed) så er de løst :)

Men ja, jeg er ikke kommet meget videre med min beslutning.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Skorstenen » 19. dec 2017, 15:27

Efter kun 1 år, skal man da gerne være så nyforelsket at man stadig er på den lyserøde sky.
Og er man der, tænker jeg ikke at man bare lige udvikler et crush på en anden.

Så jeg udleder, at hans tvivl er et usundt tegn, og at I ikke skal være sammen. Lad være med at spilde mere af din tid på ham, og find i stedet ham der virkelig vil dig.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Han er i tvivl

Indlægaf HappyPaww » 19. dec 2017, 17:23

På kun et år har i haft virkelig mange kriser. Han går og er lun på en eller anden tøs og det sætter tvivl om hans følelser for dig.

Det lyder altså ikke som et holdbart forhold...
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Kattefjæs » 19. dec 2017, 17:42

Jeg forstår ikke hvorfor han har brug for sammenligningsgrundlag. Det er da om noget giftigt at gå og sammenligne sin partner med andre. Hvorfor kan han ikke bare tage det roligt og som det kommer, og prøve at forholde sig til dig og sine egne følelser hen ad vejen?

Der findes jo ikke et facit i forhold. Det er ikke sådan at han kan sige at X skete med Y kæreste og derfor må enhver lignende situation i fremtiden fungere efter samme formel. Selv hvis han havde andre forhold i bagagen, så er han jo sammen med dig nu, og du er et selvstændigt individ. Han kan ikke rigtig bruge sammenligninger med andre forhold med andre mennesker til noget.

Han må være meget usikker på sig selv hvis han ikke kan forholde sig til dig og tage en given situation oppefra og ned og som det kommer. Det lyder jo som om at han nærmest skal have tingene på formel så han ved at to plus to i hvert fald altid giver fem. Inklusive hans egne forventninger. Så hvis hans egne forventninger ikke er sådan som formlen foreskriver, så må resultatet være at ligningen ikke går op?

Sådan virker mennesker jo ikke.

For mig lyder det lidt som om han ikke er helt moden nok til et voksent forhold, og til at håndtere sig selv og sine egne følelser.
4
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Tanten » 19. dec 2017, 17:50

Er det kun op til ham, om han vil slå op pga. sin tvivl? Har han kun slettet sin onlineveninde, fordi du sagde, han skulle? Har DU et valg, mht. hvad du gider i et forhold? Hvad giver det dig, at jeres forhold er "turbulent" - for der må jo være noget, der gør, at du synes, det er godt nok til dig at leve på den måde?
7
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Han er i tvivl

Indlægaf LadyFox » 19. dec 2017, 18:42

Jeg er med på at man kan crushe på andre selvom man er i et forhold.. Men det er sgu da langt ude at begynde at tvivle på hele ens forhold fordi man crusher på en eller anden net-veninde fordi kæresten er væk i en uge.
På mig lyder det mere som om han (måske ubevidst) opsøger tvivlen.
Jeg ville i hvert fald ikke gide en der pludselig stod med et halvt ben ude af forholdet på grund af en eller anden illusion om en eller anden online-veninde - det er simpelthen for useriøst.
20
...
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Anlewi » 19. dec 2017, 22:16

Personligt ville jeg tænke at han ikke ville mig nok og derfor ville jeg afslutte forholdet. Jeg ville ikke bryde mig om at føle mig som det næstbedste eller noget i den stil
2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23130

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Aragorn » 19. dec 2017, 23:24

Han lyder som om han savner spænding. Ikke en anden kæreste som sådan. Blot selve jagten.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Grissebassen » 19. dec 2017, 23:59

Jeg er lige kommet ud af et forhold med en mand, der ikke kunne tackle sin tvivl. Forstået på den måde, at tvivlen fodrede tvivlen. Det er måske dårligt forklaret, men imo kan man håndtere tvivl i et forhold på to måder, man oplever tvivl og man:
1. Hilser tvivlen velkommen og anerkender den som en naturlig konsekvens af at træffe valg her i livet (i dette tilfælde valg af partner), og man forholder sig udelukkende til, om følelsen af tvivl reelt har noget at sige i forhold til, hvad man vil med- og føler for den anden person.
2. Eller man oplever tvivl og kører sig selv op i en spids, fordi man bliver i tvivl om, hvorvidt man burde tvivle og ender med at blive i tvivl om alt og intet

For mit vedkommende, og rigtig mange andre, vil tvivlen altid være der - jeg tror det kommer an på, hvordan man fungerer som menneske, og personligt er jeg ikke en af dem, der tror på det rosenrøde forhold og the one and only, i mangel af bedre måde at formulere det på. For mit vedkommende har jeg været allermest i tvivl, når følelserne har været stærkest, fordi jeg er sådan en type, der skal overtale mig selv for at kunne hengive mig til et andet menneske. Jeg er type 1 i forhold til at håndtere tvivl, der vil altid være en del af mig, der kæmper imod det kontroltab det er at have følelser for- og tillid til et andet menneske, og det kan nemt føles og opleves som tvivl. Mit første seriøse forhold gik også i stykker, til dels fordi jeg oplevede tvivl i forhold til en idé om, at græsset måske var grønnere, og jeg blev kvalt i dårlig samvittighed. Jeg er heldigvis blevet klogere.

Jeg tror det centrale her ikke så meget er det faktum, at din kæreste er i tvivl, men snarere at han ikke kan håndtere tvivlen. Min personlige erfaring med forhold er, at der meget sjældent er en vej tilbage, hvis man først oplever tvivl i et forhold, og endnu ikke er nået til et sted i sit liv, hvor man har nok tidligere forhold og ballast i livet til at håndtere tvivlen, træffe et valg og stå ved det. Jeg er både kyniker og pragmatiker, og tror på, at det for de fleste kræver nogle bitre erfaringer at lære lektien.

Disclaimer: Der findes selvfølgelig par, der nailer det i første forsøg og alt det der, men pointen er her, at man godt kan få et godt forhold ud af at arbejde for det og af at have lært af tidligere fejl, forudsat at man har begået fejlene.
6
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Han er i tvivl

Indlægaf sansera » 20. dec 2017, 09:38

uptowngirl skrev:Lige er fælles svar. Jeg er 27 han er 26 år.
Opdateringen er så at han har en onlineveninde, der bor i et andet land, som han så har udviklet et crush på den uge jeg har været væk og det har igangsat tvivlen. Han har så slettet al kontakt med hende nu, da jeg sagde han skulle.
Problemet som nogen nævner er at han lever i en fantasiverden som jeg ikke kan leve op til (han skal savne mig så så meget for ellers er det ikke rigtigt). Og han tror vores kærlighed skal være perfekt hele tiden.
Sjovt Sansera, som du nævner med måden at finde hinanden på. Har selv tænkt tanken (især fordi han har brug for at blive forsikret at han virkelig vil mig, hvilket han jo tydeligst mærker når han er ved at miste mig). Uanset er det ikke godt for min psyke.

I forhold til vores tidligere konflikter (veninden og opmærksomhed) så er de løst :)

Men ja, jeg er ikke kommet meget videre med min beslutning.


Jeg prøver virkelig ikke at være det evige gå-fra-ham-kor, men hvis jeg skal svarer dig ud fra min egen forståelse af et forhold, så ville jeg ikke kunne leve med det der. Et forhold er for mig der, hvor paraderne er ned, hvor man kan slappe af, hvor man ved at man altid er vigtig og elsket og kan være tryg. Min mand er min klippe. Det betyder ikke, at han altid synes, at alt jeg gør er fjong eller aldrig kan blive sur eller irriteret, men han har ALDRIG sagt, at han ikke vidste om han elskede mig. Aldrig.
Faktisk er det ofte en del af vores skænderier - jeg elsker dig, men XYZ er ikke i orden/ irriterende/ egoistisk / uholdbart.
Jeg kunne ikke leve med mindre end det, og jeg har umiddelbart svært ved at sætte mig ind i, at et forhold kan fungere på andre præmisser. Kærlighed, omtanke og respekt må være givet i et forhold, hvis jeg skal være en del af det.

Din kæreste har, fordi du var væk 8 dage fået et 'crush' på en anden kvinde, og han har kun droppet kontakten, fordi du har bedt ham om det. Ikke mærkeligt, at han ikke har haft tid til at savne dig. Han har haft alt for travlt med at få sommerfugle i maven over kontakten med en anden kvinde.
Undskyld men i hvilken verden er det i orden - og hvordan kan det blive noget, som du skal forholde dig til at han går rundt og tænker over i jeres fælles hjem? Noget hvor du på en eller anden måde skal overbevise ham om, at han vil jer?
For mig ville det fylde helt vildt. Tænker han på hende nu? Savner han hende? Sammenligner han os?
Ej ved du nu hvad!
Det er så selvoptaget og egoistisk. Hvis han er i tvivl, så må han finde ud af, hvad han vil. Og så må han jo håbe på, at du gider gå og vente på det. Men ikke om jeg ville sove med ham, stå op med ham, spise med ham - ja bare være i samme rum med ham, mens han gik og overvejede om et internet crush eller jeg var det vigtigste for ham.

Jeg siger ikke, at du skal gå fra ham. Det ved kun du om du er klar til. Men jeg ville flytte mig fra den situation. Jeg synes det ville klæde ham, at han fandt et andet sted at være, men hvis han ikke vil det ville jeg hellere sove på en sofa hos en veninde eller på mit gamle værelse hos min forældre end dele hjem med en mand, som ville byde mig det han udsætter dig for lige nu
12

Tilbage til "Forhold og sex"