Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28104

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. maj 2024, 07:28

Purple Haze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Og så er der motion. Jeg er virkelig inaktiv. Jeg kan egentlig meget godt lide at træne. Eller, jeg synes at det er røvsygt, men jeg kan lide resultatet. Lige nu er det bare ikke realistisk at inkorporere træningscenter i min hverdag. Jeg overvejer om jeg skal blive en af dem som går ture. Jeg finder det kedeligt, men målet må hellige midlet. Og så et yogahold en gang om ugen måske.


Først vil jeg sige jeg synes det er flot at du er i gang.
Jeg vil gerne anbefale podcasten ‘Detox din hjerne’ der netop handler om at ændre vaner. Du kan jo springe de afsnit over, som ikke handler om ting der er relevante for dig.

Når du synes det er røvsygt at træne i træningscenter, så er sandsynligheden for at du lykkedes med det ret lille, så vil anbefale dig at finde på noget andet.
Det kan være du kan tage i trampolinland med børnene hver lørdag, begynde til vandarobic, cykle til en butik der ligger langt væk hver dag for at handle, cykle på arbejde, begynde til agility med hunden eller børnene eller hvad der nu er muligt i dit område, som du synes kunne være sjovt.


Jeg kan bedst lide træning i center, altså resultaterne. Men generelt finder jeg alt motion kedeligt. Det skal hurtigt overståes, derfor elsker jeg spinning, eller jeg skal kunne mærke det med det samme, yoga.

Realistisk set det bliver det yoga herhjemme om morgenen og måske de der gåture.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6467
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 771
Likede indlæg: 15300

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf Ata » 5. maj 2024, 07:31

FormerlyKnownAs skrev:
Ata skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Ata skrev:Hvad siger lægerne? Kan de sige noget om årsagen?
Det lyder fornuftigt at kigge på livsstilen, men det kan omvendt også være stressende at skulle “være sund” hele tiden… Så jeg tænker også at balance er vigtigt her.

Hvorfor tror du at jeg stresser over at være sund hele tiden?

Det var ment som en generel betragtning, fordi folk til tider svinger over i den anden grøft. Beklager hvis du følte dig kritiseret. Det var ikke ment sådan.


Jeg føler mig ikke kritiseret, men reagerer på den der automatreaktion der implicit ligger i det du skriver. Det er ligesom når man taber sig og der kommer kommentarer som “nu skal du ikke bliver fantastisk.” “Nu skal du ikke blive for tynd”, “tag nu lidt kage, du kan tåle det”.

Hvis man vælger at tage hånd om sin egen sundhed, mental som fysisk, så er opbakning markant bedre end pessimisme og formaninger.

Okay. Min spørgsmål gik jo også på hvad lægerne siger. Om de mener det er livsstilsbetinget. Men jeg tror bare, jeg bakker ud af tråden igen.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28104

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. maj 2024, 07:39

Ata skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Ata skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Ata skrev:Hvad siger lægerne? Kan de sige noget om årsagen?
Det lyder fornuftigt at kigge på livsstilen, men det kan omvendt også være stressende at skulle “være sund” hele tiden… Så jeg tænker også at balance er vigtigt her.

Hvorfor tror du at jeg stresser over at være sund hele tiden?

Det var ment som en generel betragtning, fordi folk til tider svinger over i den anden grøft. Beklager hvis du følte dig kritiseret. Det var ikke ment sådan.


Jeg føler mig ikke kritiseret, men reagerer på den der automatreaktion der implicit ligger i det du skriver. Det er ligesom når man taber sig og der kommer kommentarer som “nu skal du ikke bliver fantastisk.” “Nu skal du ikke blive for tynd”, “tag nu lidt kage, du kan tåle det”.

Hvis man vælger at tage hånd om sin egen sundhed, mental som fysisk, så er opbakning markant bedre end pessimisme og formaninger.

Okay. Min spørgsmål gik jo også på hvad lægerne siger. Om de mener det er livsstilsbetinget. Men jeg tror bare, jeg bakker ud af tråden igen.


Jeg prøver egentlig stille og roligt at forklare dig om hvordan din formulering kan føles for mig som modtager. Jeg synes ikke at der er noget i mit oplæg som peger på at jeg har tænkt mig at leve i askese og være en frelst sundhedsapostel, eller bare stresse over at tage hånd om min egen knap så sunde livsstil.

Jeg vil såmænd gerne svare på hvad lægerne siger, men du har jo selv to ben i dit indlæg. Jeg tager fat i den som rammer først og beder om uddybning fordi jeg egentlig ikke selv synes jeg lægger op til at stresse over det.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15736
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21151

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf 2SHY » 5. maj 2024, 07:42

At komme i gang igen og at finde ud af hvad man skal gøre for at vende rundt på tingene synes jeg næsten er den største udfordring. For mig hjælper det at ændre gradvist og langsomt justere på tingene så jeg får mange succesoplevelser

Jeg har forhøjet blodtryk (nu medicineret tilfredsstillende) og ny med type 2 diabetes. Især det her med at skulle sige farvel til kulhydrater har været en overvindelse fordi det også betyder et farvel til mine strategier som emotionel eater, hvor det nu ikke er muligt at kyle en pose chips, slik eller en masse is i hovedet, når livet er svært. Jeg savner rigtig pasta, men kan forlige mig selv med at erstatte det med squash der laves til spaghetti. Og så er jeg bare ærgerlig over at det bliver mere besværligt at skulle ud at spise og at brød skal jeg selv bage. Og at så mange specialråvarer er så åndssvagt dyre. Når det så er sagt, så oplever jeg low carb som en rigtig god løsning for mig fordi der stadig er plads til snacks og så har jeg set hvad en måneds indsats med lchf og mere motion har gjort for mit langtidsblodsukker og det giver mere motivation til at kunne fortsætte

I forhold til motion så træner jeg i fitnesscenter 2 gange om ugen (målet er 3 men det er en del af den gradvise justering). Jeg træner kondition (gang på løbebånd) og styrke og slutter af med massagebolde til fødderne (pga rester af neuropati) og det fungerer godt for mig. Jeg savner at være på hold men jeg må indse at mit hoved har svært ved at følge med og det bliver for meget for mig. Jeg nyder mine podcasts under træningen og sørger for at komme afsted når der ikke er så mange andre. De dage jeg ikke er i fitnesscenter laver jeg lidt ultra nemme øvelser (f.eks. gå på stedet, skulderøvelser, bicepscurls) og forsøger at ramme mindst en halv times fysisk aktivitet dagligt spredt ud over hele dagen

Jeg tror det vigtigste er at man finder noget der fungerer for en. Noget man synes er sjovt, overskueligt og hvor man får det gjort selv på de dage hvor sofaen og Netflix trækker lidt mere (tip: Man kan sagtens tage motionscyklen eller løbebåndet med en netflixserie på mobilen). Og så lad være med at sætte barren for højt for sig selv til at starte med. Giv plads til små successoplevelser og juster løbende
Senest rettet af 2SHY 5. maj 2024, 07:44, rettet i alt 2 gange.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6544
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14625

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf Mangoness » 5. maj 2024, 07:42

I forhold til cardio: For mig er det nemmere, når jeg laver en masse forskelligt, så det føles mindre kedeligt.

Nu går jeg i træningscenter, og der tager jeg fx 5 min løb på løbebåndet, 5 min på trappe-maskinen, 5 min på cyklen, 5 min på romaskinen osv. Imens jeg har podcast i ørerne :)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28104

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. maj 2024, 07:50

2SHY skrev:At komme i gang igen og at finde ud af hvad man skal gøre for at vende rundt på tingene synes jeg næsten er den største udfordring. For mig hjælper det at ændre gradvist og langsomt justere på tingene så jeg får mange succesoplevelser

Jeg har forhøjet blodtryk (nu medicineret tilfredsstillende) og ny med type 2 diabetes. Især det her med at skulle sige farvel til kulhydrater har været en overvindelse fordi det også betyder et farvel til mine strategier som emotionel eater, hvor det nu ikke er muligt at kyle en pose chips, slik eller en masse is i hovedet, nær livet er svært. Jeg savner rigtig pasta, men kan forlige mig selv med at erstatte det med squash der laves til spaghetti. Og så er jeg bare ærgerlig over at det bliver mere besværligt at skulle ud at spise og at brød skal jeg selv bage. Og at så mange specialeåvarer er så åndssvagt dyre. Når det så er sagt, så oplever jeg low carb som en rigtig god løsning for mig fordi der stadig er plads til snacks og så har jeg set hvad en måneds indsats med lchf og mere motion har gjort for mit langtidsblodsukker og det giver mere motivation til at kunne fortsætte

I forhold til motion så træner jeg i fitnesscenter 2 gange om ugen (målet er 3 men det er en del af den gradvise justering). Jeg træner kondition (gang på løbebånd) og styrke og slutter af med massagebolde til fødderne (pga rester af neuropati) og det fungerer godt for mig. Jeg savner at være på hold men jeg må indse at mit hoved har svært ved at følge med og det bliver for meget for mig. Jeg nyder mine podcasts under træningen og sørger for at komme afsted når der ikke er så mange andre. De dage jeg ikke er i fitnesscenter laver jeg lidt ultra nemme øvelser (f.eks. gå på stedet, skulderøvelser, bicepscurls) og forsøger at ramme mindst en halv times fysisk aktivitet dagligt spredt ud over hele dagen

Jeg tror det vigtigste er at man finder noget der fungerer for en. Noget man synes er sjovt, overskueligt og hvor man får det gjort selv på de dage hvor sofaen og Netflix trækker lidt mere (tip: Man kan sagtens tage motionscyklen eller løbebåndet med en netflixserie på mobilen). Og så lad være med at sætte barren for højt for sig selv til at starte med. Giv plads til små successoplevelser og juster løbende


Hvor er du sej. Godt gået. Det er mega svært og rigtig hårdt. Især når der ligger noget emotionelt bagved. Det kender jeg selv.

Min barre er ret lav :lol: Jeg tager det ret meget i etaper. Nu har jeg droppet sodavand. Fordi det var det som lå lige for og var en virkelig dårlig vane. Jeg har nogle mentale noter for hvad jeg gerne vil ændre omkring morgenmad og frokost f.eks.

Jeg giver plads til at tage en ting af gangen og hver dag er er nyt forsøg. Der går markant bedre end at tro at jeg kan ændre alt på een gang og slå mig selv oveni hovedet med alverdens skældsord for ikke at lykkes hver gang.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28104

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. maj 2024, 07:51

Mangoness skrev:I forhold til cardio: For mig er det nemmere, når jeg laver en masse forskelligt, så det føles mindre kedeligt.

Nu går jeg i træningscenter, og der tager jeg fx 5 min løb på løbebåndet, 5 min på trappe-maskinen, 5 min på cyklen, 5 min på romaskinen osv. Imens jeg har podcast i ørerne :)


Podcast og lydbøger opløfter alt kedeligt :) Den er jeg også helt med på. Jeg tænker defor også at gåture måske kan være vejen frem, med lyd i ørerne.
2
D.itsen
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 565
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9074

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf D.itsen » 5. maj 2024, 08:01

Jeg tror det er vigtigt at få et overblik over hvilke ting , der giver mest effekt, så man ikke "drukner" i detaljer, som betyder meget lidt og i hvert fald kræver at basis er på plads, før man overhovedet overvejer at kigge på dem. Det forsøger jeg i hvert fald at holde fast i.
Jeg hører en del podcast om vaneændringer og en "blød" tilgang til kost og vægttab, fordi det interesserer mig, men det er helt sikkert også med til at jeg holder balancen i en verden der gerne vil sælge vægttab og "det evige liv". Tror jeg ville betale mig til et forløb hos en med den tilgang, hvis jeg skulle lave større ændringer på det felt.
Jeg holder det rimelig simpelt: forsøger at spise frugt eller grønt til alle måtider, være opmærksom på mængder og mærke efter om jeg faktisk har lyst til de meget kaloritætte fødevare. Og så planlægger jeg dem ind i min kost, så der er plads til dem.
Jeg har fundet motion som jeg synes er sjovt eller giver mig nok til jeg får det gjort. Og så kombinerer jeg knap så sjove ting med sjovere ting (løb med podcast eller musik eller løb og komme ud i naturen).

Jeg tror mange går kolde i at ville alting på en gang eller sætte barren alt for højt
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15736
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21151

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf 2SHY » 5. maj 2024, 08:06

FormerlyKnownAs skrev:Hvor er du sej. Godt gået. Det er mega svært og rigtig hårdt. Især når der ligger noget emotionelt bagved. Det kender jeg selv.

Min barre er ret lav :lol: Jeg tager det ret meget i etaper. Nu har jeg droppet sodavand. Fordi det var det som lå lige for og var en virkelig dårlig vane. Jeg har nogle mentale noter for hvad jeg gerne vil ændre omkring morgenmad og frokost f.eks.

Jeg giver plads til at tage en ting af gangen og hver dag er er nyt forsøg. Der går markant bedre end at tro at jeg kan ændre alt på een gang og slå mig selv oveni hovedet med alverdens skældsord for ikke at lykkes hver gang.

Tak :) Jeg tager til gengæld hatten af for at du har skåret sodavand væk. Det er vildt flot! Det er virkelig en af mine laster. De er selvfølgelig erstattet med sukkerfrie nu og så har jeg fundet Blue Keld som vist hører under kategorien danskvand med smag (men til gengæld smager fremragende). Hvis du overvejer inspiration i retning af low carb, så kan jeg anbefale Madbanditten. Hun har en fin blog og ellers kan hendes bøger lånes på biblioteket

Jeg tror det er en rigtig god tilgang til det. Hvis man forventer at NU skal man træne 4 gange om ugen og ændre al sin kost og alt det der på samme tid så kan der være en risiko for at kløjs i det. Baby steps

Hvis du vil lave lidt træning derhjemme så kan jeg anbefale at flette det ind i reklamepauserne på tv. De er 5-10 min lange, så det er overskueligt og det giver også sig selv når reklamerne starter at “nå jamen så kan jeg lige lave 10 squat og gå på stedet lidt imens”
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28104

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. maj 2024, 08:17

2SHY skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor er du sej. Godt gået. Det er mega svært og rigtig hårdt. Især når der ligger noget emotionelt bagved. Det kender jeg selv.

Min barre er ret lav :lol: Jeg tager det ret meget i etaper. Nu har jeg droppet sodavand. Fordi det var det som lå lige for og var en virkelig dårlig vane. Jeg har nogle mentale noter for hvad jeg gerne vil ændre omkring morgenmad og frokost f.eks.

Jeg giver plads til at tage en ting af gangen og hver dag er er nyt forsøg. Der går markant bedre end at tro at jeg kan ændre alt på een gang og slå mig selv oveni hovedet med alverdens skældsord for ikke at lykkes hver gang.

Tak :) Jeg tager til gengæld hatten af for at du har skåret sodavand væk. Det er vildt flot! Det er virkelig en af mine laster. De er selvfølgelig erstattet med sukkerfrie nu og så har jeg fundet Blue Keld som vist hører under kategorien danskvand med smag (men til gengæld smager fremragende). Hvis du overvejer inspiration i retning af low carb, så kan jeg anbefale Madbanditten. Hun har en fin blog og ellers kan hendes bøger lånes på biblioteket

Jeg tror det er en rigtig god tilgang til det. Hvis man forventer at NU skal man træne 4 gange om ugen og ændre al sin kost og alt det der på samme tid så kan der være en risiko for at kløjs i det. Baby steps

Hvis du vil lave lidt træning derhjemme så kan jeg anbefale at flette det ind i reklamepauserne på tv. De er 5-10 min lange, så det er overskueligt og det giver også sig selv når reklamerne starter at “nå jamen så kan jeg lige lave 10 squat og gå på stedet lidt imens”


Jeg har egentlig ikke rigtig brug for en kostretning. Mere bare at lade være med at spise slik og snack og tilvælge groft og grønt fremfor en bolle med smør og ost i hverdagen. Det må vente til weekenden. Jeg har tabt mig 20 kg det sidste år, hormonkilo. Og det er super. Men det ændrer ikke på at der stadig er plads til forbedring.

Baby steps tror jeg også er vejen frem.

Reklamepauser, findes det endnu? :lol: Ej, jeg ser stort set ikke fjernsyn. Det er mere en weekendting sammen med min mand.

Jeg tror min plan om morgenyoga er the way for mig.
2
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 104
Likede indlæg: 4943

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf Patience » 5. maj 2024, 08:27

Mangoness skrev:I forhold til cardio: For mig er det nemmere, når jeg laver en masse forskelligt, så det føles mindre kedeligt.

Nu går jeg i træningscenter, og der tager jeg fx 5 min løb på løbebåndet, 5 min på trappe-maskinen, 5 min på cyklen, 5 min på romaskinen osv. Imens jeg har podcast i ørerne :)


Det virker også for mig. Jeg kan simpelthen ikke trives med 20 min på én maskine , men 5 minutter på hver type føles nemt og overskueligt.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Mamaseraptor
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 100
Likede indlæg: 1461

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf Mamaseraptor » 5. maj 2024, 08:28

Prøv gåture og lyt og se på omgivelserne, det kan også noget.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28104

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. maj 2024, 08:30

Patience skrev:
Mangoness skrev:I forhold til cardio: For mig er det nemmere, når jeg laver en masse forskelligt, så det føles mindre kedeligt.

Nu går jeg i træningscenter, og der tager jeg fx 5 min løb på løbebåndet, 5 min på trappe-maskinen, 5 min på cyklen, 5 min på romaskinen osv. Imens jeg har podcast i ørerne :)


Det virker også for mig. Jeg kan simpelthen ikke trives med 20 min på én maskine , men 5 minutter på hver type føles nemt og overskueligt.

Åh det er det jeg elsker ved spinning. 50 min med fuld knald på samme sted og når jeg er done er jeg done.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9766
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 795
Likede indlæg: 7970

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf Sophies-mor » 5. maj 2024, 08:33

Ata skrev:
Anne Droid skrev:Jeg har forhøjet blodtryk og er velmedicineret. I forbindelse med årskontrol, fandt min læge ud af at mit langtidsblodsukker var for højt. Hun ville tjekke det igen en måned senere. Der var ingen andre kommentarer end en hurtig bemærkning da jeg var ved at åbne døren, "skær ned på kulhydrater".

Jeg fandt en facebookgruppe der virkede seriøs og gik i gang med at læse. Efter 1,5 uge, sagde jeg det til min kæreste. Jeg fjernede alle de kulhydrater jeg kunne, så ingen sukker, kornprodukter, frugter eller rodfrugter.
2,5 uge senere var jeg til kontrol og mit blodsukker var så langt nede at jeg ikke skulle have medicin mod diabetes 2. Jeg spiser stadig efter low carb, på nær til fester og her undgår jeg dem jeg kan.

Det er benhårdt. Jeg har brugt en mindre formue på nødder, kerner, sukrin og mærkelige ting at bage med.
Det er især snacks og den der trang til sødt når jeg kommer hjem fra arbejde og om aftenen. Her prøver jeg at finde alternativer som nødder, mandler, hjemmebagte knækbrød og lignende. Jeg spiset 5 lakridser om aftenen og ind i mellem 10 gram mørk chokolade brækket i små stykker.

Ved du godt, at lakrids er no go hvis blodtrykket er forhøjet?

Ikke korrekt.
Lakrids i store mængder er no-go. Men 4 små stykker hver dag, er inden for skiven. Medmindre vi taler blodtryk på 200/155.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
avdotja
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14877

Re: Hjælp til selvhjælp efter blodprop, livsstil og vaner.

Indlægaf avdotja » 5. maj 2024, 08:34

Jeg har for nyligt læst bogen Atomvaner, som handler om hvordan man lykkedes med vaneændringer (generelt, ikke relateret til livsstil specifikt). Det er ikke sådan at jeg føler mit liv, er ændret af den grund, men den er letlæst og han har nogle gode pointer (og den kan lånes på biblioteket).

Hvis du har TV2 Play, kunne du også overveje at se Kan man spise sig rask?. Personligt synes jeg, at det er vanvittigt inspirerende, at se hvor langt man kan komme med livsstilændringer alene. Ofte er det ikke bare på højde med, men bedre end medicin.

Helt konkret, vil jeg også anbefale at få suppleret yoga med enten styrke- og/eller (helst og :lol:) konditionstræning.
1

Tilbage til "Helbred"