Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Freya
Kort karma: 36
Likede indlæg: 887

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Freya » 26. apr 2018, 06:13

Allmost_Famous skrev:
Freya skrev:Hvordan går det med dig?

Stille og roligt.

Jeg bløder stadig, men ikke så meget. Jeg kan nøjes med et enkelt natbind om dagen nu. Trætheden er der fortsat, men jeg har prøvet at tage den med ro i denne uge, og aftensmaden har været hurtig og nem.

På mandag skal jeg på sygehuset til kontrol. Det er jeg spændt på. Jeg håber så godt nok, at jeg stopper med at bløde inden da.

Tak for omtanken! :kys:

Godt at blødningen er aftaget, så er der også en chance for at de på mandag måske vil kunne finde frem til årsagen til det. Jeg tænker, at det er meget normalt at der går noget tid, før din energi er tilbage igen med tanke på, hvor lav din blodprocent var nede.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4749

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 13:16

Nåh, blødningen er taget noget til igen. Der er også kommet nogle gevaldige klumper i løbet af dagen. Jeg har været igennem adskillige bind i dag.

Jeg tog de sidste af de der piller forleden, så gad vide om det er fordi effekten af dem nu er ved at aftage?

Hvis det fortsætter sådan her, må jeg ringe ind til dem i morgen, tænker jeg? Selvom det er helligdag, kan jeg vel godt komme igennem til nogen. De kunne jo ikke undersøge mig ordentligt sidst, fordi der var så meget blod, og det kan jo ikke nytte noget hvis det er det samme igen. Jeg skal derind på mandag.
0
ELGMUT LOTTI, BLEV DER SAGT! :deer:
Akehurst2
Kort karma: 527
Likede indlæg: 11240

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2018, 13:18

Allmost_Famous skrev:Nåh, blødningen er taget noget til igen. Der er også kommet nogle gevaldige klumper i løbet af dagen. Jeg har været igennem adskillige bind i dag.

Jeg tog de sidste af de der piller forleden, så gad vide om det er fordi effekten af dem nu er ved at aftage?

Hvis det fortsætter sådan her, må jeg ringe ind til dem i morgen, tænker jeg? Selvom det er helligdag, kan jeg vel godt komme igennem til nogen. De kunne jo ikke undersøge mig ordentligt sidst, fordi der var så meget blod, og det kan jo ikke nytte noget hvis det er det samme igen. Jeg skal derind på mandag.

Jeg synes bestemt, du skal ringe.

Som jeg forstod, du havde forstået på dem (lidt kringlet), så forventede de en bedre effekt af pillerne og at blødningen ville tage meget mere af, så hvis det ikke er tilfældet, så tag fat i dem eller i vagtlægen om nødvendigt, og få nogen til at kigge på dig.
1
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 13:25

Akehurst2 skrev:
Allmost_Famous skrev:Nåh, blødningen er taget noget til igen. Der er også kommet nogle gevaldige klumper i løbet af dagen. Jeg har været igennem adskillige bind i dag.

Jeg synes bestemt, du skal ringe.

Som jeg forstod, du havde forstået på dem (lidt kringlet), så forventede de en bedre effekt af pillerne og at blødningen ville tage meget mere af, så hvis det ikke er tilfældet, så tag fat i dem eller i vagtlægen om nødvendigt, og få nogen til at kigge på dig.

Altså, jeg var jo ret træt osv da jeg var derinde, så jeg har næppe fået fat i alt hvad de sagde. Men min opfattelse var, at blødningen skulle stoppe helt eller næsten helt, især fordi jeg jo fik en flerdoblet dosis. Det stoppede ikke, men blev jo en del mindre.

Men jeg har da godt nok blødt mange dage i træk denne gang.

Jeg prøver at ringe derind i morgen tidlig, hvis det ikke aftager igen. Det kan jo være, det bare lige er i dag, der stikker lidt af.
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1865

Indlægaf JessicaD » 26. apr 2018, 13:31

Jeg synes sagtens, du kan ringe allerede i dag, og hospitalet holder jo heldigvis aldrig lukket :D Der er altid en på vagt hele døgnet rundt. Der er jo sket en ændring ifht. det, de tænkte ville ske, så det er helt på sin plads at høre, hvad planen så er nu - om du evt. skal på pillerne igen eller lign.
9
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 630
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 3836

Indlægaf Vira » 26. apr 2018, 13:36

Virkningen af cyklokapron aftager næsten med det samme, så hvis du har taget de sidste piller er det derfor. Jeg synes du skal ringe i dag, og god bedring :)
2
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2045

Indlægaf Tilly » 26. apr 2018, 14:20

Jeg synes også du skal ringe i dag, så du evt kan nå at komme på apoteket efter mere af det medicin du har taget, hvis det nu er det de foreslår.
1
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 15:05

Jeg har faktisk flere af pillerne, for min gen læge (hende den gode) lavede en recept på flere end jeg skulle bruge, og på sygehuset lavede de en recept på det, jeg skulle have flere dage i træk. Jeg vil bare ikke tage flere piller uden at have clearet det med dem. De er jo nødt til at have et sandfærdigt billede, ellers kan de jo ikke vurdere det rigtigt.
0
Akehurst2
Kort karma: 527
Likede indlæg: 11240

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2018, 15:11

Allmost_Famous skrev:Jeg har faktisk flere af pillerne, for min gen læge (hende den gode) lavede en recept på flere end jeg skulle bruge, og på sygehuset lavede de en recept på det, jeg skulle have flere dage i træk. Jeg vil bare ikke tage flere piller uden at have clearet det med dem. De er jo nødt til at have et sandfærdigt billede, ellers kan de jo ikke vurdere det rigtigt.

Hvis alternativerne er 1. at bløde kraftigt i 4-5 dage eller 2. tage piller uden at være sikker på, at lægerne synes du skal eller 3. at ringe, så synes jeg at det ligger lige til højrebenet at du ringer til dem for at høre, hvad de synes.
6
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 483
Likede indlæg: 10354

Indlægaf Flora » 26. apr 2018, 15:21

Ja, ring og hør, hvad de synes. Det er jo sikkert ikke noget problem at fortsætte med pillerne, og så kan du gøre det med ro i maven. Og hvis det er et problem, kan de fortælle dig, hvad du så skal gøre.
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 15:53

I har ret. Det var lige mit "vil ikke forstyrre når jeg ikke behøver en ambulance"-gen, der var på spil.

Jeg har nu snakket med lægevagten.

Hun ville egentlig allerhelst have mig ind til et tjek af blodprocenten, og mente at en udskrabning ville være på sin plads så jeg "kan se at få nogle børn" :stoned:
Jeg forklarede at jeg jo skal til kontrol allerede mandag, og jeg har piller liggende, så sagde hun, at jeg godt måtte tage de piller weekenden over, men at jeg selvfølgelig skal sige det til dem på mandag.
13
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2045

Indlægaf Tilly » 26. apr 2018, 15:58

Godt at du fik ringet :)
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1865

Indlægaf JessicaD » 26. apr 2018, 18:39

Super godt! Tænker også det er fint, du fik en afklaring, for din blodprocent skulle jo nødig falde endnu mere. Håber pillerne virker hurtigt, og at du får en dejlig, rolig weekend.
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 26. apr 2018, 19:33

Jeg er i øvrigt ved at blive idiot af at folk ude i den virkelige verden spørger hvordan jeg har det.

Det lyder SÅ utaknemmeligt, det ved jeg godt. Men åh, hvor kan jeg bare ikke have det. Det var ikke med min gode vilje at jeg involverede andre end min veninde, og jeg er slet ikke klar på at få den opmærksomhed, og til hele tiden at skulle forholde mig til det. Min familie spørger konstant hvordan jeg har det, og på arbejde bliver mine nærmeste kolleger ved med at spørge om jeg nu også kan klare ditten og datten (de fleste ved dog kke hvad der er, men tror det er noget influenzalignende eller sådan noget). Jeg er bare lidt træt af at jeg hver evig eneste dag får den der "husk nu at passe på dig selv".
Jeg ved godt, alle bare gerne vil være søde og betænksomme, og tanken er jeg rigtig glad for. Jeg gider bare ikke have opmærksomhed.
Eksempelvis ringer både min far og bror begge mindst én gang hver eneste dag for at få en status. Og især min far er sådan meget "du lyder meget mere frisk, er du ikke også det?" osv.

Sorry :genert:

(Og det gælder altså ikke jer herinde, bare lige fyi. Jeg har selv valgt at involvere jer, og jeg kan svare samlet når det lige passer mig osv. Det er noget helt andet)
2
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 225
Likede indlæg: 2343

Indlægaf milisa » 27. apr 2018, 06:56

Nu er jeg lige ærlig. Og du må godt give mig rødt, men jeg tager et sats på, at dette er et af de tilfælde, hvor noget ærlighed kan sætte nogle fornuftige tanker i gang.

Du har været så dybt uansvarlig med dit eget helbred - og fortsætter sig jf "nu bløder jeg igen gigant klumper, men jeg venter da bare lige til på mandag med at reagere" - at havde jeg været din kollega eller din familie, så havde jeg sat dig under administration.

Det er mig en gåde, at du ikke har fattet alvoren af det her. At du ikke udnytter muligheden for at blive testet, når vagtlægen tilbyder det, men snakker hende fra det, er over min forstand med den historik, du har været igennem.

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke vil være til besvær og ikke kan lide opmærksomhed, den har jeg selv. Men så må du dælme til at udvise marginalt mere ansvarlighed for dig selv.

Jeg har lyst til at trække "Du har et barn at tænke på kortet", men indtil videre nøjes jeg med at tænke det.

Lad mig understrege: Hvad der foregår i din krop lige pt er IKKE normalt, og du er IKKE til besvær eller hysterisk eller NOGET i den stil.
15
Tally-ho

Tilbage til "Helbred"