Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 24. sep 2018, 11:24

Det er godt at høre, at du har talt med ambulatoriet. Det er da vist meget godt, du skal af med den livmoder, når den er sådan en stædig, egenrådig skabning, der bløder på trods af alt muligt.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 24. sep 2018, 12:00

Ja det er godt nok en genstridig livmoder du har. Godt at du snart kan se en ende på det! :kram:

Hvordan har du det ellers? Er du rolig omkring den forestående operation?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 24. sep 2018, 12:46

3tegn skrev:Har du fået resultatet af celleskrabet?

Nej, det har jeg ikke.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Sangius » 24. sep 2018, 12:50

Allmost_Famous skrev:
3tegn skrev:Har du fået resultatet af celleskrabet?

Nej, det har jeg ikke.

Afhængig af hvor lang tid siden du fik den lavet, burde du kunne ringe ind til hospitalet og få et svar. Det plejer jeg at gøre med mikrobiologisk, og har også gjort det en enkelt gang med celleskrab :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 24. sep 2018, 12:52

Tilly skrev:Ja det er godt nok en genstridig livmoder du har. Godt at du snart kan se en ende på det! :kram:

Hvordan har du det ellers? Er du rolig omkring den forestående operation?

Det skifter meget. Og hurtigt. Et øjeblik kan jeg glæde mig til at få den lortelivmoder ud, så det her cirkus kan få en ende, og det næste øjeblik kan jeg stresse over om jeg nu kan huske hvad jeg skal gøre hvornår osv.

Det, der stresser mig lidt, er nok det her med, at jeg aldrig er en af dem, der er flest af i det her forløb. Giver det mening? Jeg vil bare godt være en helt almindelig del af statistikken, så jeg kan finde lidt ro i, at det forløber som det skal for de fleste. Igennem det her, er jeg bare ikke en del af "de fleste".
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 24. sep 2018, 12:54

Sangius skrev:
Allmost_Famous skrev:
3tegn skrev:Har du fået resultatet af celleskrabet?

Nej, det har jeg ikke.

Afhængig af hvor lang tid siden du fik den lavet, burde du kunne ringe ind til hospitalet og få et svar. Det plejer jeg at gøre med mikrobiologisk, og har også gjort det en enkelt gang med celleskrab :)

Jeg skal alligevel ringe ind og spørge hvornår jeg skal ind til blodprøver i denne uge, og så kan jeg vel spørge der, så? Det gør jeg i morgen.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 24. sep 2018, 12:58

sigge skrev:Det er godt at høre, at du har talt med ambulatoriet. Det er da vist meget godt, du skal af med den livmoder, når den er sådan en stædig, egenrådig skabning, der bløder på trods af alt muligt.

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg fravalgte hormonspiralen i fuld narkose. Når jeg kan bløde trods den hormonkur, havde den nok ikke klaret opgaven. Det var jo også det, ham den sidste gynækolog mente.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Sangius » 24. sep 2018, 13:01

Allmost_Famous skrev:
Sangius skrev:
Allmost_Famous skrev:
3tegn skrev:Har du fået resultatet af celleskrabet?

Nej, det har jeg ikke.

Afhængig af hvor lang tid siden du fik den lavet, burde du kunne ringe ind til hospitalet og få et svar. Det plejer jeg at gøre med mikrobiologisk, og har også gjort det en enkelt gang med celleskrab :)

Jeg skal alligevel ringe ind og spørge hvornår jeg skal ind til blodprøver i denne uge, og så kan jeg vel spørge der, så? Det gør jeg i morgen.


Det er nok to forskellige afdelinger du skal have fat i. Biokemisk for blodprøverne og patologisk for celleskrabet. Men du kan jo høre dem ad :)
Hvis jeg husker korrekt, så ringer jeg faktisk selv altid efter svar selv, det er vist standard procedure her. :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 24. sep 2018, 14:12

Allmost_Famous skrev:
Tilly skrev:Ja det er godt nok en genstridig livmoder du har. Godt at du snart kan se en ende på det! :kram:

Hvordan har du det ellers? Er du rolig omkring den forestående operation?

Det skifter meget. Og hurtigt. Et øjeblik kan jeg glæde mig til at få den lortelivmoder ud, så det her cirkus kan få en ende, og det næste øjeblik kan jeg stresse over om jeg nu kan huske hvad jeg skal gøre hvornår osv.

Det, der stresser mig lidt, er nok det her med, at jeg aldrig er en af dem, der er flest af i det her forløb. Giver det mening? Jeg vil bare godt være en helt almindelig del af statistikken, så jeg kan finde lidt ro i, at det forløber som det skal for de fleste. Igennem det her, er jeg bare ikke en del af "de fleste".

Ja det giver helt sikkert mening, sådan tror jeg også at jeg ville have det. Men jeg krydser fingre for at du efter operationen bliver en del af den "almindelige" statistik for kvinder der har fået fjernet deres livmoder :kram:

Ift til svar på celleskrab, så fik jeg at vide at det kunne tage op til 8 uger at få svar, da jeg fik det lavet fornylig. Jeg fik det dog foretaget ved egen læge, kan ikke huske om det var det samme for dig.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 25. sep 2018, 09:17

Jeg har snakket med OUH.

Helt normale celleprøver :banan:

I morgen skal jeg derind til blodprøve, så de kan vurdere om jeg skal have blod igen inden operationen. Torsdag skal jeg være opmærksom på alle de ting, jeg skal huske, både hvordan med at faste og noget medicin, jeg skal tage på hvilke tidspunkter osv. Det er også torsdag, jeg skal ringe ind for at spørge hvad tid, jeg skal opereres dagen efter.

Så skal jeg også have pakket en taske at have med til fredag. Jeg overvejer lidt hvad jeg skal have på af tøj. Jeg vil jo nok være godt øm på maven, så noget løst tøj, i hvert fald.

Nu begynder det altså at nærme sig :genert:
30
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf IrmaPigen » 25. sep 2018, 16:10

Jeg vil bare lige fortælle dig, at jeg synes du er sej og tager det ret så meget i stiv arm.
16
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 25. sep 2018, 16:47

IrmaPigen skrev:Jeg vil bare lige fortælle dig, at jeg synes du er sej og tager det ret så meget i stiv arm.

Åh, hvor er du sød!

Jeg ved dog ikke om jeg ligefrem tager det i stiv arm eller er sej. Det skal jo gøres.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Halldora » 25. sep 2018, 16:49

Allmost_Famous skrev:Jeg har snakket med OUH.

Helt normale celleprøver :banan:

I morgen skal jeg derind til blodprøve, så de kan vurdere om jeg skal have blod igen inden operationen. Torsdag skal jeg være opmærksom på alle de ting, jeg skal huske, både hvordan med at faste og noget medicin, jeg skal tage på hvilke tidspunkter osv. Det er også torsdag, jeg skal ringe ind for at spørge hvad tid, jeg skal opereres dagen efter.

Så skal jeg også have pakket en taske at have med til fredag. Jeg overvejer lidt hvad jeg skal have på af tøj. Jeg vil jo nok være godt øm på maven, så noget løst tøj, i hvert fald.

Nu begynder det altså at nærme sig :genert:


Hvor længe beholder de dig efter operationen, ved du det?
Og tillykke med normale celler. yaaaaaaay
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 25. sep 2018, 17:25

Halldora skrev:
Hvor længe beholder de dig efter operationen, ved du det?
Og tillykke med normale celler. yaaaaaaay

De siger på OUH, at langt de fleste kan komme hjem samme dag. Min egen læge siger, at OUH er kendt for at sparke folk ud, så hurtigt som overhovedet muligt.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 25. sep 2018, 17:36

En ting, der nager mig lidt, er det her med, at hysterektomien kun er symptombehandling. Jeg ville så gerne have, at man kunne pege på et eller andet, og sige "se, det er den der dims, der gør sådan fordi.....". Men det må jeg jo bare affinde mig med, åbenbart.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"