Overgangsalder

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Overgangsalder

Indlægaf Buffy » 17. jan 2019, 09:47

Pityt skrev:
Buffy skrev:Det er så træls, lige nu har jeg ikke haft menstruation siden midt oktober (7-9-13) og i følge en undersøgelse får jeg højst sandsynligt ikke flere :banan: tilgengæld er min slimhinde blevet super sart, nu kan jeg komme til at pletbløde af bruge musklerne for meget... Altså hvis jeg har hård mave eller får en orgasme.... :nerve: sexliv farveller.... :mellow:

Det lyder godt nok ubehageligt (og upraktisk) :gisp:
Har du overvejet hormon-hjælp? Jeg ved, at man kan få noget østrogen-gel, der hjælper på den slags gener :ae:


Det er mest bare irriterende og så’n lidt “åh nej er det menstruation igen?? :panik: “ det bliver først rigtig et problem, hvis jeg fik lyst til et sexliv (og det har jeg ikke rigtig lige nu alligevel)
Jeg ville helst undgå hormoner, men en gel er selvfølgelig meget lokal, det vil jeg overveje.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Overgangsalder

Indlægaf Buffy » 17. jan 2019, 09:53

Lemonella skrev:
Buffy skrev:Det er så træls, lige nu har jeg ikke haft menstruation siden midt oktober (7-9-13) og i følge en undersøgelse får jeg højst sandsynligt ikke flere :banan: tilgengæld er min slimhinde blevet super sart, nu kan jeg komme til at pletbløde af bruge musklerne for meget... Altså hvis jeg har hård mave eller får en orgasme.... :nerve: sexliv farveller.... :mellow:


Prøv og hør din læge om du kan få Vagifem. Det skulle kunne hjælpe på de sarte slimhinder i skeden.


Kan læse Vagifem er mod tør skede, det syntes jeg egentlig ikke jeg døjer med. Men kunne være jeg skulle overveje at tale med læge om det.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Overgangsalder

Indlægaf Pityt » 17. jan 2019, 10:18

Buffy skrev:
Pityt skrev:
Buffy skrev:Det er så træls, lige nu har jeg ikke haft menstruation siden midt oktober (7-9-13) og i følge en undersøgelse får jeg højst sandsynligt ikke flere :banan: tilgengæld er min slimhinde blevet super sart, nu kan jeg komme til at pletbløde af bruge musklerne for meget... Altså hvis jeg har hård mave eller får en orgasme.... :nerve: sexliv farveller.... :mellow:

Det lyder godt nok ubehageligt (og upraktisk) :gisp:
Har du overvejet hormon-hjælp? Jeg ved, at man kan få noget østrogen-gel, der hjælper på den slags gener :ae:


Det er mest bare irriterende og så’n lidt “åh nej er det menstruation igen?? :panik: “ det bliver først rigtig et problem, hvis jeg fik lyst til et sexliv (og det har jeg ikke rigtig lige nu alligevel)
Jeg ville helst undgå hormoner, men en gel er selvfølgelig meget lokal, det vil jeg overveje.

Det kan jeg godt forstå,- det er også irriterende hele tiden at skulle være nervøs for, om det møg nu kommer igen :(
Men HVIS det nu skulle ske, at din libido indfandt sig igen, ville det nok være smartest at gøre et eller andet ved det ;)
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Overgangsalder

Indlægaf Ata » 17. jan 2019, 11:43

Lemonella skrev:
Buffy skrev:
Lemonella skrev:
Buffy skrev:Det er så træls, lige nu har jeg ikke haft menstruation siden midt oktober (7-9-13) og i følge en undersøgelse får jeg højst sandsynligt ikke flere :banan: tilgengæld er min slimhinde blevet super sart, nu kan jeg komme til at pletbløde af bruge musklerne for meget... Altså hvis jeg har hård mave eller får en orgasme.... :nerve: sexliv farveller.... :mellow:


Prøv og hør din læge om du kan få Vagifem. Det skulle kunne hjælpe på de sarte slimhinder i skeden.


Kan læse Vagifem er mod tør skede, det syntes jeg egentlig ikke jeg døjer med. Men kunne være jeg skulle overveje at tale med læge om det.


Jeg har også læst at nogle gynækologer mener, at Ovestin er bedre. Så ja, tag en snak med din læge om det.

Jeg ville også starte med Ovestin. Det indeholder Østriol, som er det østrogen, som har indvirkning på slimhinder og urinveje. Vagifem indeholder så vidt jeg ved Østradiol, som i højere grad er knyttet til skadelige bivirkninger, og som i øvrigt ikke virker lige så specifikt på slimhinderne.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Overgangsalder

Indlægaf Buffy » 19. jan 2019, 15:24

Jeg er ved at rydde ud og op i mit badeværelse... så jeg har smidt bind og tampax i en pose, der bliver sat væk. Det eneste jeg har gemt er trusseindlæg, men jeg har følelsen af ikke at få brug for mere igen. Min psyke og sygdom har altid været påvirket af hormonsvingninger, men det har der intet været af siden oktober, jeg føler mig mere stabil end længe (at jeg er træt hele tiden pågrund af det er vinter, er en helt anden historie)
1
thohan123
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. dec 2018, 09:43
Kort karma: 0

Re: Overgangsalder

Indlægaf thohan123 » 13. feb 2019, 11:24

Ja, har haft 2 minimale menstruationer, hvis man kan kalde det, men nu er den kommet stærkt tilbage, så stærkt at jeg bløder på 10. dag????? hmmmm troede lige.......
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Overgangsalder

Indlægaf Tricolette » 15. feb 2019, 06:50

Min hedeture var stille og roligt gået næsten i sig selv.
Bare for at komme total tilbage i stor stil den sidste uge. :sur:

Gider ikke sidde og være våd i hele femøren flere gange om dagen :cuss:
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Overgangsalder

Indlægaf Anne Droid » 15. feb 2019, 10:09

Buffy skrev:Jeg er ved at rydde ud og op i mit badeværelse... så jeg har smidt bind og tampax i en pose, der bliver sat væk. Det eneste jeg har gemt er trusseindlæg, men jeg har følelsen af ikke at få brug for mere igen. Min psyke og sygdom har altid været påvirket af hormonsvingninger, men det har der intet været af siden oktober, jeg føler mig mere stabil end længe (at jeg er træt hele tiden pågrund af det er vinter, er en helt anden historie)


Jeg har lige haft 5 måneder uden blødning. Men nu har jeg blødning nr 4 i år. De varer heldigvis kun et par dage.
0
Klimatosse
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Overgangsalder

Indlægaf Buffy » 16. feb 2019, 10:07

Anne Droid skrev:
Buffy skrev:Jeg er ved at rydde ud og op i mit badeværelse... så jeg har smidt bind og tampax i en pose, der bliver sat væk. Det eneste jeg har gemt er trusseindlæg, men jeg har følelsen af ikke at få brug for mere igen. Min psyke og sygdom har altid været påvirket af hormonsvingninger, men det har der intet været af siden oktober, jeg føler mig mere stabil end længe (at jeg er træt hele tiden pågrund af det er vinter, er en helt anden historie)


Jeg har lige haft 5 måneder uden blødning. Men nu har jeg blødning nr 4 i år. De varer heldigvis kun et par dage.



Ha ja, jeg har også måtte finde det frem igen :rulle: en lidt mærkelig menstruation først et par dag med lidt pletblødninger, 4 dage med styrt blødninger og så holdt den bare. Jeg gik fra at skulle skifte tampax hver time til slet ikke at bløde på et par timer, det var fanme mærkeligt.

Og jeg ringede selvfølgelig til min læge og krævede mini-piller nuuuuuu. Hun talte mig dog fra det i denne omgang, men lovede at skulle det ske igen fik jeg dem uden spørgsmål. :lol:
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Overgangsalder

Indlægaf MissDitte » 3. jun 2019, 10:58

Jeg var i overgangsalder og så begyndte jeg at være normal tempereret igen. Det kom stille så roligt så først efter mange måneder opdagede jeg, at jeg da vist ikke længere var i overgangsalder.
Derfor fik jeg fjernet mine æggestokke og jeg skal den onde lyneme love for at jeg er tilbage i overgangsalderen. Jeg sveder! Og så fryser jeg! Og så koger mit ansigt og det breder sig til resten af kroppen og jeg har mest af alt lyst til at flå mit tøj af. Men det duer altså ikke når man er på arbejde. Jeg prøver lag på lag, men nu hvor vi lige har fået varmere temperaturer, skal jeg igen lige finde frem til den rette kombi af tøj.

Jeg glæder mig til at få et bad når jeg kommer hjem.
Hallelujah for en effektiv overgangsalder :D :D
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Overgangsalder

Indlægaf Thestral » 24. okt 2019, 04:42

Min læge mener at jeg hører til her som en tidlig overgang. Jeg er stoppet på p-piller for en måned siden og har ikke fået min mens. Jeg skal til jul have taget en blodprøve for at have målt mine værdier men har pt ikke umiddelbart nogle gener jeg ved af.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Overgangsalder

Indlægaf Ado » 29. dec 2020, 15:11

Ja ja, jeg bliver 46 år til sommer. Det kunne jo ikke fortsætte med regelmæssig menstruation. Garh. Forrige måned kørte jeg med en cyklus på 19 dage - måneden efter normal med 28 dage cyklus - og denne måned kun 15 dages cyklus. Gad vide om - og det er måske lidt sent jeg kommer i tanke om det -det er derfor min psyke har været ekstra skrøbelig det sidste års tid? Jeg havde ikke skænket overgangsalderen en tanke.
1
Donna Martin Graduates!
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Overgangsalder

Indlægaf Buffy » 31. dec 2020, 17:57

Ado skrev:Ja ja, jeg bliver 46 år til sommer. Det kunne jo ikke fortsætte med regelmæssig menstruation. Garh. Forrige måned kørte jeg med en cyklus på 19 dage - måneden efter normal med 28 dage cyklus - og denne måned kun 15 dages cyklus. Gad vide om - og det er måske lidt sent jeg kommer i tanke om det -det er derfor min psyke har været ekstra skrøbelig det sidste års tid? Jeg havde ikke skænket overgangsalderen en tanke.


Det lyder meget som starten på min, jeg var dog nogle år yngre end dig.
Men det kan også være stress eller begge dele, fik jeg at vide, men jeg var også kun sidst i 30’erne. Nu er jeg 48 år og til oktober har jeg ikke haft menstruation i 2 år, jeg har vist stadig en lille hedetur, men ellers er det bare helt over :)
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Overgangsalder

Indlægaf Ado » 1. jan 2021, 09:39

Buffy skrev:
Ado skrev:Ja ja, jeg bliver 46 år til sommer. Det kunne jo ikke fortsætte med regelmæssig menstruation. Garh. Forrige måned kørte jeg med en cyklus på 19 dage - måneden efter normal med 28 dage cyklus - og denne måned kun 15 dages cyklus. Gad vide om - og det er måske lidt sent jeg kommer i tanke om det -det er derfor min psyke har været ekstra skrøbelig det sidste års tid? Jeg havde ikke skænket overgangsalderen en tanke.


Det lyder meget som starten på min, jeg var dog nogle år yngre end dig.
Men det kan også være stress eller begge dele, fik jeg at vide, men jeg var også kun sidst i 30’erne. Nu er jeg 48 år og til oktober har jeg ikke haft menstruation i 2 år, jeg har vist stadig en lille hedetur, men ellers er det bare helt over :)

Jeg er/har været ekstremt presset og stresset. Så ja, det kan være det er en kombination. Jeg har sagt flere gange til min mand det seneste år, at jeg føler mig anderledes sådan lidt mentalt. :D Seriøst, det er en markant ændring med depressive perioder, arrigskab (mere end det plejer) og ja...blarh...og virkelig dårlig søvn. Det er sgu nok hormonerne.
Fedt at du ikke døjer med massive hedeture. :D
0
Donna Martin Graduates!
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Overgangsalder

Indlægaf Buffy » 1. jan 2021, 15:33

Ado skrev:
Buffy skrev:
Ado skrev:Ja ja, jeg bliver 46 år til sommer. Det kunne jo ikke fortsætte med regelmæssig menstruation. Garh. Forrige måned kørte jeg med en cyklus på 19 dage - måneden efter normal med 28 dage cyklus - og denne måned kun 15 dages cyklus. Gad vide om - og det er måske lidt sent jeg kommer i tanke om det -det er derfor min psyke har været ekstra skrøbelig det sidste års tid? Jeg havde ikke skænket overgangsalderen en tanke.


Det lyder meget som starten på min, jeg var dog nogle år yngre end dig.
Men det kan også være stress eller begge dele, fik jeg at vide, men jeg var også kun sidst i 30’erne. Nu er jeg 48 år og til oktober har jeg ikke haft menstruation i 2 år, jeg har vist stadig en lille hedetur, men ellers er det bare helt over :)

Jeg er/har været ekstremt presset og stresset. Så ja, det kan være det er en kombination. Jeg har sagt flere gange til min mand det seneste år, at jeg føler mig anderledes sådan lidt mentalt. :D Seriøst, det er en markant ændring med depressive perioder, arrigskab (mere end det plejer) og ja...blarh...og virkelig dårlig søvn. Det er sgu nok hormonerne.
Fedt at du ikke døjer med massive hedeture. :D


Døjer du også med manglende appetit og kvalme? Jeg har ikke selv prøvet det, men en veninde døjede meget med det og var meget dårlig. Hun fik homonspiral og alle de slemme symptomer forsvandt, så det er værd at overveje.

Ja jeg er kommet nemt igennem det, syntes jeg. :)
0

Tilbage til "Helbred"