loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Sangius » 6. jan 2018, 17:49

Synes det lyder usandsynligt at det skulle være lopper... vores katte har haft lopper tusinde gange, og hunde ligeså. Har aldrig oplevet tilnærmelsesvis det du beskriver.

Men måske jeg bare ikke ved noget om lopper.
Senest rettet af Sangius 6. jan 2018, 18:02, rettet i alt 1 gang.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Neverkont
Indlæg: 1865
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Neverkont » 6. jan 2018, 17:55

zembra1986 skrev:
Annione skrev:Tag en antihistamin for kløe og hævelse.

Og sprøjt så hele hytten for lopper. Det er noget giftigt stads, så sov gerne et andet sted i en weekend eller sådan. Man må kunne finde noget loppeheis hos dyrehandleren.


Men kan man godt bo i et hjem hvor der har været sprøjtet med loppegift, efter at have været væk i en weekend? (clueless.dk :genert:)


Med den her skal du bare forlade hjemmet en times tid, og så lufte godt ud.
https://www.gartenversand-omega.de/scha ... rfrei.html
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Sophies-mor » 6. jan 2018, 18:02

Du loppebehandler hele lejligheden.
Går en tur på den tidsperiode, der står på sprayen oh kommer hjem og lufter ud.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 6. jan 2018, 18:23

Må have fat i noget loppemiddel/spray og så gå lejligheden igennem :gogo:
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 6. jan 2018, 18:25

Sangius skrev:Synes det lyder usandsynligt at det skulle være lopper... vores katte har haft lopper tusinde gange, og hunde ligeså. Har aldrig oplevet tilnærmelsesvis det du beskriver.

Men måske jeg bare ikke ved noget om lopper.


Men jeg har læst, at så længe man har katten eller hunden i hjemmet så vil lopperne springe på dyrene, men når de i mit tilfælde pludselig ikke har en kat eller hund at gå på, så går de på mennesker istedet :)

Forresten så opdagede jeg en loppe på min arm i dag, da jeg lå og næsten lige var vågnet. Mærkede lidt let kriblen på min arm og så så en sort prik på min arm, som godt nok ikke lod til at bevæge sig.....først....men da jeg nærmede den med fingeren hoppede den væk....så det var afgjort en loppe.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 6. jan 2018, 18:31

fandt lige et billede på nettet af loppebid og det er sådan mine ben ser ud p.t....på fødderne er det værre :gisp:

Siger bare.....det er godt det ikke er sommer lige nu :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf milisa » 6. jan 2018, 18:49

zembra1986 skrev:
Sangius skrev:Synes det lyder usandsynligt at det skulle være lopper... vores katte har haft lopper tusinde gange, og hunde ligeså. Har aldrig oplevet tilnærmelsesvis det du beskriver.

Men måske jeg bare ikke ved noget om lopper.


Men jeg har læst, at så længe man har katten eller hunden i hjemmet så vil lopperne springe på dyrene, men når de i mit tilfælde pludselig ikke har en kat eller hund at gå på, så går de på mennesker istedet :)

Forresten så opdagede jeg en loppe på min arm i dag, da jeg lå og næsten lige var vågnet. Mærkede lidt let kriblen på min arm og så så en sort prik på min arm, som godt nok ikke lod til at bevæge sig.....først....men da jeg nærmede den med fingeren hoppede den væk....så det var afgjort en loppe.


Helt korrekt, men de kan bare ikke overleve på mennesker særlig længe. Humlen er jo så bare, at så længe der er æg, vil de nyudklækkede larver jo blive ved med at bide.

Men når du har set en loppe, så afsti af sted og find noget gift!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Studsgaard » 6. jan 2018, 19:13

zembra1986 skrev:fandt lige et billede på nettet af loppebid og det er sådan mine ben ser ud p.t....på fødderne er det værre :gisp:

Siger bare.....det er godt det ikke er sommer lige nu :D

Sådan der ser jeg også ud hvis jeg får et loppebid. Og det er ikke normalt, på andre er det oftere en lille rød plet. Prøv med noget antihistamin, det tyder på du ikke kan tåle dem (deres bid/spyt)
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Annione » 6. jan 2018, 19:58

zembra1986 skrev:fandt lige et billede på nettet af loppebid og det er sådan mine ben ser ud p.t....på fødderne er det værre :gisp:

Siger bare.....det er godt det ikke er sommer lige nu :D


På apoteket/i kiosken/supermarkedet ASAP og få noget antihistamin.
Og køb gerne noget kølende gel, så du ikke kommer til at klø og få ar.
0
Neverkont
Indlæg: 1865
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Neverkont » 6. jan 2018, 23:19

zembra1986 skrev:Må have fat i noget loppemiddel/spray og så gå lejligheden igennem :gogo:


Du skal bare være obs på, at de midler du kan købe i Danmark kun slår de levende lopper ihjel, de gør ikke noget ved æggene.

Så hvis du vælger den løsning skal du være forberedt på, at behandle jævnligt i en periode, indtil alle æg er klækket, og så håbe på, at der ikke er kommet nye i mellemtiden.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf IrmaPigen » 7. jan 2018, 08:59

Der kom for nylig en eller anden dom med en lejer, der kom til at betale for skadedyrsbekæmpelse pga lopper, fordi hun bare var fraflyttet lejemålet uden at have informeret udlejer om loppeangrebet. Der findes tilsvarende retspraksis med kakerlakker.

Hvis du bor til leje, er det vigtigt du ASAP informerer udlejer om skadedyrsangrebet, da du ellers har udvist passivitet og kommer selv til at hænge på en regning for evt. professionel skadedyrsbekæmpelse.

Jeg ville vælge at få en professionel skadedyrsbekæmper ud, uanset om jeg selv skulle betale det, eller om en evt. Udlejer skulle iværksætte det. De har bare nogle bedre midler end håndkøbsting.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf milisa » 25. jan 2018, 21:37

Hej TS. Er du kommet lopperne til livs, eller er du blevet ædt helt?!
1
Tally-ho
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 25. jan 2018, 21:45

milisa skrev:Hej TS. Er du kommet lopperne til livs, eller er du blevet ædt helt?!


Jeg døjer stadig, men tror jeg har fået reduceret antallet. Har også sovet med strømper og bukser de sidste mange nætter for at undgå de kravler op og æder i mig om natten :D Mine ben er stadig medtagede, men det er da blevet lidt pænere og det klør ikke nær så meget som det plejer.....har tager Alnok tabletter, men synes faktisk ikke de hjalp synderligt....det begyndte egentlig først med at stoppe med at klø helt vanvittigt da jeg begyndte at sove med strømper og bukser.

Har læst at lopper ikke kan formere sig på menneskeblod, men ved jeg ikke lige hvor sandt det er, for har da læst om folk som har døjet med lopper i deres hjem i mange måneder og en loppe lever jo ikke særlig længe.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf milisa » 25. jan 2018, 21:55

zembra1986 skrev:
milisa skrev:Hej TS. Er du kommet lopperne til livs, eller er du blevet ædt helt?!


Jeg døjer stadig, men tror jeg har fået reduceret antallet. Har også sovet med strømper og bukser de sidste mange nætter for at undgå de kravler op og æder i mig om natten :D Mine ben er stadig medtagede, men det er da blevet lidt pænere og det klør ikke nær så meget som det plejer.....har tager Alnok tabletter, men synes faktisk ikke de hjalp synderligt....det begyndte egentlig først med at stoppe med at klø helt vanvittigt da jeg begyndte at sove med strømper og bukser.

Har læst at lopper ikke kan formere sig på menneskeblod, men ved jeg ikke lige hvor sandt det er, for har da læst om folk som har døjet med lopper i deres hjem i mange måneder og en loppe lever jo ikke særlig længe.


Den er god nok. Lopper kan ikke overleve på menneskeblod. Dit - og andres - problem er æggene.

Håber, du snart får bugt med dem.
1
Tally-ho
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 25. jan 2018, 22:03

milisa skrev:
zembra1986 skrev:
milisa skrev:Hej TS. Er du kommet lopperne til livs, eller er du blevet ædt helt?!


Jeg døjer stadig, men tror jeg har fået reduceret antallet. Har også sovet med strømper og bukser de sidste mange nætter for at undgå de kravler op og æder i mig om natten :D Mine ben er stadig medtagede, men det er da blevet lidt pænere og det klør ikke nær så meget som det plejer.....har tager Alnok tabletter, men synes faktisk ikke de hjalp synderligt....det begyndte egentlig først med at stoppe med at klø helt vanvittigt da jeg begyndte at sove med strømper og bukser.

Har læst at lopper ikke kan formere sig på menneskeblod, men ved jeg ikke lige hvor sandt det er, for har da læst om folk som har døjet med lopper i deres hjem i mange måneder og en loppe lever jo ikke særlig længe.


Den er god nok. Lopper kan ikke overleve på menneskeblod. Dit - og andres - problem er æggene.

Håber, du snart får bugt med dem.


Men de æg bliver vel udklækket rimelig hurtigt og hvis de nye lopper af de æg ikke kan formere sig på mit blod, så er det vel slut med nye æg.....forvirret.dk :stoned:
0

Tilbage til "Helbred"