Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Allmost_Famous
Kort karma: 400
Likede indlæg: 8160

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 28. maj 2018, 13:46

sigge skrev:Hvordan går det med dig?

Der er ikke så meget nyt under solen. Jeg bløder når jeg ikke tager pillerne eller når jeg ikke tager fuld dosis flere dage i træk. Nogle dage er det kun nødvendigt med et enkelt natbind til en dag, andre dage vælter det ud. En dag kørte jeg hjem fra arbejde så snart jeg havde mulighed for det, fordi der kom så meget.

Jeg tager mindre dosis piller, så jeg bløder moderat, og kan passe arbejde og hverdag. Jeg må heller ikke tage fuld dosis ret mange dage ad gangen alligevel, og så tænker jeg at det her trods alt er den bedste løsning lige nu.
Og så venter jeg bare på min lægetid, og tager den med ro i det omfang, jeg kan holde ud.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 414
Likede indlæg: 8629

Indlægaf sigge » 28. maj 2018, 13:49

Tak for update A_F. Det er godt, at du nogenlunde kan regulere det med den lavere dosis af piller.

Jeg synes altså virkelig, det er mystisk, at du bare kan blive ved med at bløde på den måde, så jeg håber, at du kan blive sendt videre til lidt mere afklaring, når du får talt med lægen igen.
7
:deer: :deer: :deer: :deer: :deer:
Skal du ikke være med til at skrive årets debatjulekalender? Tilmeld dig her: http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=29&t=12933
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 141
Likede indlæg: 1001

Indlægaf Maanii » 15. jun 2018, 14:57

Allmost_Famous skrev:
sigge skrev:Hvordan går det med dig?

Der er ikke så meget nyt under solen. Jeg bløder når jeg ikke tager pillerne eller når jeg ikke tager fuld dosis flere dage i træk. Nogle dage er det kun nødvendigt med et enkelt natbind til en dag, andre dage vælter det ud. En dag kørte jeg hjem fra arbejde så snart jeg havde mulighed for det, fordi der kom så meget.

Jeg tager mindre dosis piller, så jeg bløder moderat, og kan passe arbejde og hverdag. Jeg må heller ikke tage fuld dosis ret mange dage ad gangen alligevel, og så tænker jeg at det her trods alt er den bedste løsning lige nu.
Og så venter jeg bare på min lægetid, og tager den med ro i det omfang, jeg kan holde ud.

Hvornår er din lægetid?
2
Put egg on my house, I kill what you love!
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1454

Indlægaf Lathyrus » 27. jun 2018, 06:59

Hvordan går det med dig? :)
1
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 09:13

Ikke så godt. Jeg er begyndt at blive meget træt igen (jeg har blødt uafbrudt siden jeg var på ambulatoriet), og må sove lidt hver dag efter arbejde for at kunne hænge sammen. Jeg tager løbende mine piller for at skrue lidt ned for mængden af blod, der kommer.

Jeg havde en tid ved lægen, men uddannelseslægen nåede så at gå på barsel, og det kunne jeg ikke så godt håndtere, så jeg lavede min tid om. Der var kun en enkelt tid ledig (en akuttid), og det var ved ham skodlægen. Ham har jeg så snakket med over telefonen. Han sagde, at han selvfølgelig godt kunne lave det celleskrab, men at jeg jo allerede HAR set en gynækolog og de HAR tilbudt mig en hormonspiral eller piller, så en henvisning ville han ikke lave. Jeg fik banket gevaldigt i bordet, men han var ikke til at hugge eller stikke i. Derfor har jeg aflyst min tid hos ham, og fået tid hos en privatpraktiserende gynækolog som jeg har fået anbefalet, og så bliver jeg undersøgt for egen regning derinde. Jeg har en tid på tirsdag. Det bliver en dyr omgang, men når lægen ikke vil tage mig seriøst, må det jo blive sådan.
9

Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2302
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22125

Indlægaf kidkomb » 27. jun 2018, 09:17

Shit hvor er det sindssygt. Jeg håber du vil klage over ham, når du engang har fundet ud af hvad det er der er galt.
Han er sådan en man har lyst til at spørge: "Havde det også været dit svar hvis det var din datter der spurgte?"
18
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Akehurst2
Kort karma: 591
Likede indlæg: 12788

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2018, 09:19

Jeg bliver mere og mere forarget over den behandling, du bliver udsat for.

Du har blødt nærmest uafbrudt i et halvt år, det påvirker din hverdag i helt urimelig grad og du bliver jo slet ikke taget seriøst.

Jeg er glad for, du har valgt at se en anden gynækolog, og så synes jeg i øvrigt, du skal skifte læge. Han er jo helt ubrugelig.
19
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 09:28

Jeg skal helt sikkert skifte læge efter der her. Der er bare lukket for nye patienter så mange steder, så lige nu føles det lidt uoverskueligt.
1

Akehurst2
Kort karma: 591
Likede indlæg: 12788

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2018, 09:32

Har du egentlig navnene de forstående læger du har mødt undervejs i forløbet og se, om du kan komme i kontakt med en af dem, så de måske kan rådgive dig om den rette vej frem?
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8885

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. jun 2018, 09:38

Allmost_Famous skrev:Ikke så godt. Jeg er begyndt at blive meget træt igen (jeg har blødt uafbrudt siden jeg var på ambulatoriet), og må sove lidt hver dag efter arbejde for at kunne hænge sammen. Jeg tager løbende mine piller for at skrue lidt ned for mængden af blod, der kommer.

Jeg havde en tid ved lægen, men uddannelseslægen nåede så at gå på barsel, og det kunne jeg ikke så godt håndtere, så jeg lavede min tid om. Der var kun en enkelt tid ledig (en akuttid), og det var ved ham skodlægen. Ham har jeg så snakket med over telefonen. Han sagde, at han selvfølgelig godt kunne lave det celleskrab, men at jeg jo allerede HAR set en gynækolog og de HAR tilbudt mig en hormonspiral eller piller, så en henvisning ville han ikke lave. Jeg fik banket gevaldigt i bordet, men han var ikke til at hugge eller stikke i. Derfor har jeg aflyst min tid hos ham, og fået tid hos en privatpraktiserende gynækolog som jeg har fået anbefalet, og så bliver jeg undersøgt for egen regning derinde. Jeg har en tid på tirsdag. Det bliver en dyr omgang, men når lægen ikke vil tage mig seriøst, må det jo blive sådan.

Jeg synes du skal spørge gynækologen, om hvorvidt denne vurderer du har en reel klagesag på hånden.
Og hvis du får et ja, så KLAG! - ikke kun for at forhindre dårlig praksisk, men for at give dig selv en oprejsning.
Jeg oplever at du har været ret påvirket af at en læge siger at "det er ikke noget" og at autoritetens ord vægter enormt højt hos dig.
12
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 223
Likede indlæg: 4354

Indlægaf Tilly » 27. jun 2018, 09:44

Øv jeg er ked af at høre at du stadig bløder så meget, og at din læge bliver ved at være sådan en idiot.

Jeg håber du kan få nogle svar ved gynækologen på tirsdag. Og at du får held med at skifte læge snart.
0
LaScrooge
Kort karma: 860
Likede indlæg: 8558

Indlægaf LaScrooge » 27. jun 2018, 09:50

Shit. Det er bare overhovedet ikke acceptabelt. Kæft, jeg har ondt af dig, og det mener jeg på en medfølende, ikke medlidende, måde. Det er bare sindssygt. Virkelig et eksempel på at "kvindeproblemer" stadig overhovedet ikke tages seriøst. Jeg får lyst til at være den der type, der går til medierne.
12
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1454

Indlægaf Lathyrus » 27. jun 2018, 11:09

Øv, hvor træls for dig at du stadig bløder! :(

Men hvor er det godt at du har fået tid ved gyn. på tirsdag. Du skal ikke bløde i et halvt år, selvom ham idiot-lægen synes det er helt ok. For det er ikk ok!!

Når du har fået tingene udret hos gyn. så klag over ham den klap-hat af en læge. Han fortjener en tur igennem klagesystemet og faktisk også en tur i mediemøllen. Mon han ville tage det ligeså useriøst hvis det var hans kone eller datter som var i din situation?

Håber du møder en rigtig sød, forstående og kompetent gynækolog på tirsdag :)
0
Aera
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Indlægaf Aera » 27. jun 2018, 12:03

Allmost_Famous skrev:Jeg skal helt sikkert skifte læge efter der her. Der er bare lukket for nye patienter så mange steder, så lige nu føles det lidt uoverskueligt.

Totalt random første indlæg.
Jeg vil bare gerne anbefale min læge (du bor vist også i Odense??)
Focus lægerne på Klingenberg, lige ved siden af HCs barndomshjem.
Det er et ungt ægtepar, der overtog praksis, da de "gamle" gik på pension for knap 2 år siden.
Jeg var MEGET skeptisk.
Man kan da ikke have en læge, der kun er et år eller 2 ældre end èn selv??? :gruble:
Men som min tidligere chef sagde: De har jo det hele i frisk erindring
De er SÅ søde begge to, og jeg har svært ved at forestille mig, at du ikke ville blive taget seriøst med noget som helst.
Og de har åbent for tilgang, så vidt jeg kan se.
De holder så godt nok lige 3 ugers ferie 27-28-29 :/
12
IrmaPigen
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4587

Indlægaf IrmaPigen » 27. jun 2018, 13:13

Du ved godt man også godt kan klage over en almen praktiserende læge, ikke?
0

Tilbage til "Helbred"