Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Æble » 17. jul 2018, 16:38

Dont feed the troll
11
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

MODERATION

Indlægaf decibell » 17. jul 2018, 17:37

Lad os finde tilbage til trådens emne. Det andet ødelægger tråden.
22
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 18. jul 2018, 20:58

Sønnike og jeg kørte i morges på udflugt, og er lige landet hjemme.

Jeg er træt, men ikke umiddelbart mere træt end man kan forvente efter en dag proppet med motorvejskørsel, oplevelser, og visit hos familie. Derfor tænker jeg, at jeg skal være raskmeldt fra og med i morgen. Lyder det ikke fornuftigt nok?

Det er første dag, hvor jeg ikke er smadret sidst på eftermiddagen, så nu er der virkelig sket noget :gogo:
7
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Juki » 18. jul 2018, 21:05

Allmost_Famous skrev:Sønnike og jeg kørte i morges på udflugt, og er lige landet hjemme.

Jeg er træt, men ikke umiddelbart mere træt end man kan forvente efter en dag proppet med motorvejskørsel, oplevelser, og visit hos familie. Derfor tænker jeg, at jeg skal være raskmeldt fra og med i morgen. Lyder det ikke fornuftigt nok?

Det er første dag, hvor jeg ikke er smadret sidst på eftermiddagen, så nu er der virkelig sket noget :gogo:

Jeg synes det lyder hurtigt at sygemelde sig efter kun en nogenlunde dag, men jeg ved heller ikke hvad man kan forvente.

Er der risiko for en "overbelastning", så det går dårligt igen, hvis du starter for hårdt ud?
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 18. jul 2018, 21:06

Allmost_Famous skrev:Sønnike og jeg kørte i morges på udflugt, og er lige landet hjemme.

Jeg er træt, men ikke umiddelbart mere træt end man kan forvente efter en dag proppet med motorvejskørsel, oplevelser, og visit hos familie. Derfor tænker jeg, at jeg skal være raskmeldt fra og med i morgen. Lyder det ikke fornuftigt nok?

Det er første dag, hvor jeg ikke er smadret sidst på eftermiddagen, så nu er der virkelig sket noget :gogo:

Du skrev tidligere i tråden at du skulle lære at skelne imellem om du havde fået det bedre, eller om du er rask. Hvad tænker du selv nu?

Jeg kunne måske godt tænke at du “kun” har fået det bedre. Men det er jo selvføgelig kun dig selv der kan mærke det. Men jeg tænker da bare at der er stor forskel på at kunne klare 1 dags udflugt og en 37 timers arbejdsuge. Var din blodprocent ikke også stadig meget lav, sidst den blev tjekket?

Anyway, det er jo din egen beslutning. Men jeg håber bare for din skyld at du ikke raskmelder dig før du er 100% klar :kram:
11
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 18. jul 2018, 21:12

Jeg synes bare ikke, jeg kan forsvare at være sygemeldt, hvis jeg er frisk nok til at lave noget hele dagen, når der bare var nogle gode pauser?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Freya » 18. jul 2018, 21:15

Du skal have mere end en enkelt god dag, før jeg ville betragte dig som værende rask.
14
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tibbler » 18. jul 2018, 21:16

Allmost_Famous skrev:Sønnike og jeg kørte i morges på udflugt, og er lige landet hjemme.

Jeg er træt, men ikke umiddelbart mere træt end man kan forvente efter en dag proppet med motorvejskørsel, oplevelser, og visit hos familie. Derfor tænker jeg, at jeg skal være raskmeldt fra og med i morgen. Lyder det ikke fornuftigt nok?

Det er første dag, hvor jeg ikke er smadret sidst på eftermiddagen, så nu er der virkelig sket noget :gogo:


Måske skulle du lige vente og se, hvordan du har det i morgen. Du kan jo godt have brugt en masse energi i dag, som du først for alvor mærker i morgen.

Jeg havde en gang en leder, der havde denne holdning; "Du er først helt rask, når du har haft en dag hjemme, hvor du føler, du burde have være taget afsted". Den har jeg taget til mig, i hvertfald i forhold til sygefravær, der har varet mere end et par dage. For det kan være svært helt at mærke på kroppen, hvornår den er klar det alt det arbejdet/hverdagen indebærer og kræver, når man er sygemeldt.
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. jul 2018, 21:19

Allmost_Famous skrev:Jeg synes bare ikke, jeg kan forsvare at være sygemeldt, hvis jeg er frisk nok til at lave noget hele dagen, når der bare var nogle gode pauser?


Jeg forstår dig godt, jeg er selv mega dårlig til det med at melde mig syg, og at blive ordentlig rask igen.
Jeg synes du skal gi dig selv weekenden over, og se om de gode dage fortsætter.
Og så evt en opstart med halve dage, så du ikke æderalt overskuddet, og er fladmast igen om en uge eller 2.

Hvis du skulle stoppe din hormon kur lige om lidt, og bløde igen, så kan det kl også tære på de reserver du har fået etableret nu.

Ingen dårlig samvittighed over en hyggedag med knægten! Er sikker på i begge trængte til det.
12
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19041

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Flora » 18. jul 2018, 21:22

Du kan nok selv bedst vurdere det, men jeg ville give det et par dage mere og se om energien fortsat er god. Der er jo forskel på at være frisk en enkelt dag og så at kunne klare et fuldtidsarbejde. Og når nu din TR har understreget, at du ikke skal raskmelde dig for tidligt, så synes jeg ikke, der er noget i vejen for at tage et par dage mere og være helt sikker på, at du er klar.

Men hvor er det dejligt, at du har haft en god dag med din søn :)
3
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 18. jul 2018, 21:37

Altså, i praksis handler det om hvornår jeg går over til at afholde min ferie, i stedet for at være sygemeldt. Jeg skal ikke tilbage på arbejde endnu uanset hvad.

I har måske ret i, at jeg lige skal se det an i morgen... Det er bare princippet med, at er man rask nok til sjov, er man også rask nok til arbejde, der lige nager lidt.

Jeg er færdig med min hormonkur, og venter bare på at jeg begynder at bløde slimhinden ud.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Freya » 19. jul 2018, 06:20

Allmost_Famous skrev:Altså, i praksis handler det om hvornår jeg går over til at afholde min ferie, i stedet for at være sygemeldt. Jeg skal ikke tilbage på arbejde endnu uanset hvad.

I har måske ret i, at jeg lige skal se det an i morgen... Det er bare princippet med, at er man rask nok til sjov, er man også rask nok til arbejde, der lige nager lidt.

Jeg er færdig med min hormonkur, og venter bare på at jeg begynder at bløde slimhinden ud.


Men du skal da heller ikke bruge din ferie på at være syg. Dig og din søn fortjener den ferie. Jeg havde slet ikke tænkt på faktoren med, at du skal til at bløde slimhinden ud. Med det in mente tænker jeg, at det vil være en god ide at afvente det, før du raskmelder dig, da du jo kan miste noget at dit nyvundne overskud, når du begynder at bløde igen.
9
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Rapfisk » 19. jul 2018, 06:56

Hvordan har du det i dag?

:blomst:
1
Livslinjen: 70 201 201
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 19. jul 2018, 07:07

Jeg svarer lige samlet..

Jeg ved ikke om min blodprocent som sådan skal være oppe på noget bestemt andet end at den skal ligge mellem 7-10 for at være i normalområdet. Almentilstanden kan sagtens betyde, at man kan være frisk inden man når derop, tænker jeg umiddelbart. Jeg skal have målt blodprocenten i morgen, tror jeg.

På OUH sagde de, at når jeg havde spist den sidste pille af min hormonkur, ville jeg begynde at bløde. Men det er flere dage siden, og jeg bløder ikke, så jeg ved ikke hvornår det så bliver. I princippet kan det vel godt sætte tingene lidt tilbage igen, men mon dog?

Min dag er ikke sådan rigtigt sparket i gang endnu (vi kom sent hjem i går, så vi har sovet længe i dag), men foreløbig har jeg det fint. Jeg ligger stadig i sengen og slapper af, så det er selvfølgelig nemt nok at sige, men jeg vil stå op om lidt og få lavet et eller andet praktisk herhjemme, så jeg får afprøvet hvor meget energi, jeg har.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Modesty Blame » 19. jul 2018, 16:45

Allmost_Famous skrev:Jeg svarer lige samlet..

Jeg ved ikke om min blodprocent som sådan skal være oppe på noget bestemt andet end at den skal ligge mellem 7-10 for at være i normalområdet. Almentilstanden kan sagtens betyde, at man kan være frisk inden man når derop, tænker jeg umiddelbart. Jeg skal have målt blodprocenten i morgen, tror jeg.

På OUH sagde de, at når jeg havde spist den sidste pille af min hormonkur, ville jeg begynde at bløde. Men det er flere dage siden, og jeg bløder ikke, så jeg ved ikke hvornår det så bliver. I princippet kan det vel godt sætte tingene lidt tilbage igen, men mon dog?

Min dag er ikke sådan rigtigt sparket i gang endnu (vi kom sent hjem i går, så vi har sovet længe i dag), men foreløbig har jeg det fint. Jeg ligger stadig i sengen og slapper af, så det er selvfølgelig nemt nok at sige, men jeg vil stå op om lidt og få lavet et eller andet praktisk herhjemme, så jeg får afprøvet hvor meget energi, jeg har.

Pas på dig selv! Jeg kan ikke finde på andet at sige.
3

Tilbage til "Helbred"