Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2342
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22432

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf kidkomb » 6. aug 2018, 19:54

Åh, AF, kæmpe krammer! Og bare tud. Tud! Måske hjælper det en smule. Og så synes jeg at du skal sove på det og måske kan du bedre, i morgen, se om du bedst synes om hysterektomi eller vil give spiralen et forsøg :kram:
2
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Allmost_Famous
Kort karma: 403
Likede indlæg: 8166

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2018, 20:04

Ej, jeg kan slet ikke klare tanken om at få hevet i min livmoder igen. Der gjorde SÅ ondt!

De smerter jeg havde efter hormonkuren var trods alt en type smerte, jeg kunne genkende, og kunne håndtere. Det andet er ubeskriveligt. Jeg har ikke noget afløb for sådan en smerte. Ej, jeg får kvalme bare ved tanken om det igen.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1237

Indlægaf Myresluger » 6. aug 2018, 20:06

Du er søreme også hårdt prøvet! Jeg har en hormonspiral -uden p-piller eller hormonspiral havde jeg voldsomme og lange menstruationer, med hormonspiral pletbløder jeg måske en gang om året. Så hvis du for en gangs skyld er heldig, er det altså også mulighed for en voldsom forbedring. That said, så kan jeg godt forstå hvis du vælger, at få fjernet livmoderen. Jeg krydser fingre for, at det snart bliver bedre for dig. Det er på høje tid!
1
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 258
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 4240

Indlægaf Tanten » 6. aug 2018, 20:28

Jeg har flere veninder, der har fået fjernet livmoderen - nogle pga. fibromer, andre pga. endometriose. Ingen af dem har haft udfordringer efter operationen, hverken mht. smerter eller sex. Du går ikke i overgangsalderen, hvis du beholder dine æggestokke. Jeg tænker efterhånden også, at intet kan være mere belastende end det, du allerede har gennemgået. Så hvis du er 200 % sikker på, at du ikke vil have flere børn, så tænker jeg da, fjernelse af livmoderen er en reel mulighed.
1
Krøltop
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Indlægaf Krøltop » 6. aug 2018, 20:41

Sikke en omgang :ae:

Jeg har en livmoder der sidder helt forkert efter en operation (kejsersnit) og jeg skal i fuld narkose hver gang der skal skiftes spiral eller laves celleskrab. (Jeg har spiral fordi jeg ikke kan holde min blodprocent oppe uden).

Jeg hader at skulle i narkose for et indgreb der tager under ti minutter, og jeg har lavet et værre spektakel hver gang, men de er endnu ikke gået med til at fjerne min livmoder.

Hvis jeg var dig ville jeg tage imod tilbuddet om at fjerne livmoderen, for så er det slut med det bøvl.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 404
Likede indlæg: 3917

Indlægaf Danseprinsesse » 6. aug 2018, 21:15

Det er fuldstændig rædselsfuldt, det du indtil nu har været igennem. :ae:

Stoler du på dem på OUH? Føler du dig tryg i deres hænder? Jeg kan ikke lade være med at tænke, om du har brug for en “second opinion”. Jeg ved ikke, om det overhovedet er en mulighed, og i så fald om det er noget, du orker og har brug for?
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2018, 21:38

Danseprinsesse skrev:Det er fuldstændig rædselsfuldt, det du indtil nu har været igennem. :ae:

Stoler du på dem på OUH? Føler du dig tryg i deres hænder? Jeg kan ikke lade være med at tænke, om du har brug for en “second opinion”. Jeg ved ikke, om det overhovedet er en mulighed, og i så fald om det er noget, du orker og har brug for?

Det skifter lidt. Altså, selvfølgelig vil de mig der bedste, men jeg tror også, de har travlt, og at tingene kan gøres for hurtigt....
0

Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 643
Likede indlæg: 4826

Indlægaf Filipai » 6. aug 2018, 22:20

Min umiddelbare tanke, før at de skal rode med noget igen og spiral, det er altså det skide celleskrab. Det er højst sandsynligt ikke årsagen til at du bløder, men tænk nu hvis der var noget, og hele showet med spiralen så har været forgæves. Det er altså vigtigt, jeg har selv stået med at få et dumt resultat til 2 uger senere at være på operationsbordet.

Og det lyder virkeligt forfærdeligt det du har været igennem med at få hivet og moslet, jeg havde ikke klaret det, men jeg er også lidt en kylling der tog keglesnit i fuld bedøvelse.
4
Brugeravatar
Halldora
Kort karma: 7
Likede indlæg: 277

Indlægaf Halldora » 7. aug 2018, 04:14

Jeg håber, du gav dig selv lov til at tude igennem i går og få bare lidt luft. <3 Mange, mange kram til dig.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 480
Likede indlæg: 8756

Indlægaf HappyPaww » 7. aug 2018, 06:22

Som en der også har været igennem celleforandringer og keglesnit, må jeg også sige, at jeg er dybt forundret og overrasket over, at de ikke har foretaget smear og evt biopsier fra livmoderhalsen som det første.

Da jeg på et tidspunkt havde lidt uregelmæssige blødninger var det da det første de gjorde, og kontrollerede i øvrigt om jeg havde været til mine celleprøver hvert 3. år! Der er så meget fokus på HPV pt., så det er virkelig mærkeligt at de ikke har gjort det for længst. Det er noget af det mest simple man kan gøre og giver et hurtigt og relativt klart resultat, så bare for udelukkelsens skyld kan jeg slet ikke forstå udeladelsen.
3
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 237
Likede indlæg: 2440

Indlægaf FruKuk » 7. aug 2018, 06:57

Først en kæmpe krammer herfra - har fulgt med på sidelinien siden de første par sider og hold nu kæft et udmattende forløb. Har du mulighed for at komme til at vende alt det her med en psykolog? Jeg tænker, at udover alt det fysiske, der naturligvis fylder mest, så må du være helt ødelagt psykisk også af manglende afklaring, skuffelser, skyld over for din søn, etc.

Med håb om snarlig bedring
7
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 366
Likede indlæg: 4580

Indlægaf Æble » 7. aug 2018, 07:26

Årh shit en omgang :ad!: :wacko: Kan godt forstå du er træt frustreret og at du græder. Jeg havde tudet dagligt for længe siden hvis jeg var dig.

Kan desværre ikke give et godt råd. Men synes det luder fornuftigt at få taget det celleskrab.

Håber det snart går fremad :ae:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 659
Likede indlæg: 6917

Indlægaf Pandesteg » 7. aug 2018, 07:31

Gud, hvor skal du dog meget forfærdeligt igennem, kan sgu godt forstå du er efterhånden er tyndslidt følelsesmæssigt :8:
Da du skrev de havde hevet i din livmoder, der fik jeg det næsten fysisk dårligt, det lyder simpelthen så skrækkeligt, kan sgu godt forstå, du er en smule traumatiseret efter den omgang. Det lyder næsten som et overgreb (selvom de selvfølgelig ikke havde gjort det medmindre det var nødvendigt).

Nu må det snart være din tur til at få det godt igen! Kæmpe kram herfra!
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 7. aug 2018, 16:41

Jeg var oppe at se min nye niece i dag. Det var rigtig dejligt, og skønt at få tankerne lidt væk fra det her cirkus, men også en hård dag.

I aften bliver vist lidt en chokolade-baileys-tøsefilm-aften, når sønnike er kommet i seng.
19

Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4619

Indlægaf Tilly » 7. aug 2018, 16:45

Allmost_Famous skrev:Jeg var oppe at se min nye niece i dag. Det var rigtig dejligt, og skønt at få tankerne lidt væk fra det her cirkus, men også en hård dag.

I aften bliver vist lidt en chokolade-baileys-tøsefilm-aften, når sønnike er kommet i seng.

Åh hvor dejligt at du kom af sted, trods det nok har krævet meget energi :kram:

Og det lyder da til at være en super plan for din aften :)
0

Tilbage til "Helbred"