Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 13. aug 2018, 17:00

Har jeg forstået rigtigt, at du ikke har blødt siden hormonkuren?
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Planten » 13. aug 2018, 17:02

Allmost_Famous skrev:Logisk ved jeg godt, at min krop lige skal have tid. Men jeg kan jo ikke være sygemeldt for tid og evighed, og den blodprocent skal jo bare op, så tingene kan blive normale igen.

Jeg forstår udmærket din rastløshed og dit ønske om at være frisk :)
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 13. aug 2018, 17:15

Fru.skruk skrev:Har jeg forstået rigtigt, at du ikke har blødt siden hormonkuren?

Ja. Eller rettere, efter den voldsomme blødning, der var efter hormonkuren. Jeg blødte i omtrent ti dage (jeg gider ikke hente min blødningskalender og tjekke lige nu, så det er lidt et gæt :genert: ), og har ikke blødt siden.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 13. aug 2018, 17:23

Allmost_Famous skrev:
Fru.skruk skrev:Har jeg forstået rigtigt, at du ikke har blødt siden hormonkuren?

Ja. Eller rettere, efter den voldsomme blødning, der var efter hormonkuren. Jeg blødte i omtrent ti dage (jeg gider ikke hente min blødningskalender og tjekke lige nu, så det er lidt et gæt :genert: ), og har ikke blødt siden.


Men det er da et par uger nu, er det ikke? Kunne du være vildt heldig, at kuren har nulstillet dine hormoner og du måske kan slippe for yderligere?

Ang. brænding at slimhinden i livmoderen, så tænker jeg, at det kan blive svært, hvis de ikke kan komme gennem livmoderhalsen!?! Men det ville selvfølgelig foregå i fuld narkose. Jeg skriver det kun, for at tage med i ligningen, at det måske ikke er fysisk muligt på dig. Jeg ved godt, at det ikke er dig, der har skrevet (så meget) om denne mulighed. Men jeg kommer lige med mit input alligevel.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 13. aug 2018, 17:33

Jo, det er det. Og jeg ELSKER at have nogle uger uden blødning :love:
Selvfølgelig håber en del af mig på, at jeg er fri for mere pjat efter den hormonkur, men jeg tør heller ikke håbe for meget, når nu dem på OUH ikke mente, det var realistisk hos mig. Jeg er nok nået til et punkt, hvor jeg prøver at passe på mig selv mentalt også. Især efter i flere dage at have været ved at tude nærmest hele tiden efter den oplevelse med spiralen.
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 13. aug 2018, 17:41

Allmost_Famous skrev:Jo, det er det. Og jeg ELSKER at have nogle uger uden blødning :love:
Selvfølgelig håber en del af mig på, at jeg er fri for mere pjat efter den hormonkur, men jeg tør heller ikke håbe for meget, når nu dem på OUH ikke mente, det var realistisk hos mig. Jeg er nok nået til et punkt, hvor jeg prøver at passe på mig selv mentalt også. Især efter i flere dage at have været ved at tude nærmest hele tiden efter den oplevelse med spiralen.


Det giver rigtig god mening!
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 14. aug 2018, 09:32

Jeg keeeder mig! Sønnike er jo startet i skole igen, og jeg har ingen at snakke med nu. Normalt gider jeg virkelig ikke en masse skriveri med folk på telefonen, men lige nu jubler jeg lidt hver gang, den bipper :lol: Min kollega skriver til mig med ting, jeg skal tage stilling til på arbejde, og det nyder jeg. Men ellers er det ret kedeligt.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 14. aug 2018, 19:17

Okay, jeg har lige modtaget en invitation til screening for livmoderhalskræft. Så må jeg vel gå ud fra, at de ikke tog der skrab, jeg bad om, i sidste uge. Måske har min læge tid til det torsdag, hvor jeg alligevel skal derned.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf HappyPaww » 14. aug 2018, 19:55

Allmost_Famous skrev:Okay, jeg har lige modtaget en invitation til screening for livmoderhalskræft. Så må jeg vel gå ud fra, at de ikke tog der skrab, jeg bad om, i sidste uge. Måske har min læge tid til det torsdag, hvor jeg alligevel skal derned.

Simpelthen utroligt :rulle:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 14. aug 2018, 20:32

Allmost_Famous skrev:Okay, jeg har lige modtaget en invitation til screening for livmoderhalskræft. Så må jeg vel gå ud fra, at de ikke tog der skrab, jeg bad om, i sidste uge. Måske har min læge tid til det torsdag, hvor jeg alligevel skal derned.


Jeg ville lige tjekke/få din læge til at tjekke, om de har gjort det på sygehuset. Dels kan den invitation være genereret for længe siden, dels er det måske slet ikke blevet registreret i det store system endnu, hvis resultatet ikke foreligger. Der er jo ingen grund til at bruge ressourcer på to prøver lige efter hinanden.
Men hvis der er den mindste tvivl, skal du selvfølgelig bare få den lavet. Hellere en gang for meget end end gang for lidt (på trods af mit første udsagn).
4
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 15. aug 2018, 07:27

pige1987 skrev:

Jeg tænker det er et standart brev som alle vi kvinder får automatisk ca hver 3 år. De går ikke ind og læser journaler så det kan sagtens være du har fået skrabet.


Det kan det ikke være. Min første indkaldelse kom nemlig for nogle måneder siden.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Halldora » 15. aug 2018, 08:08

Allmost_Famous skrev:Okay, jeg har lige modtaget en invitation til screening for livmoderhalskræft. Så må jeg vel gå ud fra, at de ikke tog der skrab, jeg bad om, i sidste uge. Måske har min læge tid til det torsdag, hvor jeg alligevel skal derned.



I stedet for at 'gå ud fra', at de ikke tog celleskrabet, så kan du tjekke op på, hvad der er sket og ikke sket i mandags i sidste uge inde på din profil på sundhed.dk - der skal de oplyse om alt. :-) Så ved du besked. Hvis der ikke står noget om et celleskrab, er det ikke foretaget, og så ville det, som du selv nævner være en rigtig god idé at få klaret, når du næste gang ser lægen.
3
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 15. aug 2018, 12:09

pige1987 skrev:
Allmost_Famous skrev:
pige1987 skrev:

Jeg tænker det er et standart brev som alle vi kvinder får automatisk ca hver 3 år. De går ikke ind og læser journaler så det kan sagtens være du har fået skrabet.


Det kan det ikke være. Min første indkaldelse kom nemlig for nogle måneder siden.


Ok men hvis du ikke har reageret på den tidligere sender de også påmindelse. Men ellers Ja så tjek op hos lægen/sundhed.dk

Selvfølgelig har jeg reageret på det.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 15. aug 2018, 12:43

Allmost_Famous skrev:
Selvfølgelig har jeg reageret på det.


Til mit seneste celleskrab nåede jeg også at få en påmindelse ca. 3 måneder efter, jeg havde modtaget den første indkaldelse. Jeg havde også reageret, men jeg skulle til en gynækolog, som havde temmelig lang ventetid, så selvom jeg havde bestilt tiden allerede kort efter, jeg modtog det første brev, havde jeg endnu ikke været til undersøgelsen 3 måneder senere.

Så der kan godt være tale om noget forsinket informationsudveksling i dit tilfælde. Men som sagt tidligere: Hvis der er den mindste tvivl, så få for alt i verden foretaget det celleskrab.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru Sunshine » 15. aug 2018, 17:08

Allmost_Famous skrev:
pige1987 skrev:

Jeg tænker det er et standart brev som alle vi kvinder får automatisk ca hver 3 år. De går ikke ind og læser journaler så det kan sagtens være du har fået skrabet.


Det kan det ikke være. Min første indkaldelse kom nemlig for nogle måneder siden.

De gange, jeg har glemt det, er der kommet en ny indkaldelse et par måneder efter.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Helbred"