Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 758
Likede indlæg: 4330

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Planten » 16. aug 2018, 19:53

Allmost_Famous skrev:Men vreden gavner mig ikke. Jeg kan godt sidde og dirre af raseri ved tanken om, at var jeg blevet taget seriøst, havde det ikke medført at jeg var en rådden mor, og nu også kostet en sygemelding fra arbejde, fordi jeg ville have været i behandling flere måneder tidligere - men det bliver det ikke bedre af. Jeg gider ikke være bitter, så jeg ville virkelig gerne kunne lægge det helt fra mig, og bare være taknemmelig for at der bliver holdt øje med det nu.

Jeg opfattede det slet ikke som om, du var vred konstant, men du har da helt ret, det er da ikke hensigtsmæssigt, hvis du er vred konstant. Jeg opfattede det som om du fik et øjeblik af vrede.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 368
Likede indlæg: 7228

Indlægaf Allmost_Famous » 16. aug 2018, 21:40

Det er bestemt ikke en konstant vrede. Den kom bare lige frem da hun snakkede om, at min krop så længe har manglet så meget blod, at jeg ikke kan følge med. Altså tanken om at jeg faktisk har gået og været syg længere end jeg måske egentlig selv har forstået, oiaswr mig lidt af. Men det er måske fint nok netop at få luft for den vrede herinde i et svagt øjeblik, så jeg ikke skal bære rundt på et eller andet, der ikke er godt for mig.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 20. aug 2018, 15:00

Hold kæft, hvor er jeg træt i dag. Efter sønnike var sendt i skole gik der måske en time, og så var jeg nødt til at sove igen. Fire timer. Jeg har ikke lavet andet end at spise frokost og vaske op, men har følelsen af at have været på arbejde. Det er en virkelig sær følelse.

Jeg har snakket med min leder. Han rykker lidt for lægens bud på hvor længe, jeg kan forventes at være sygemeldt, og vil gerne have, at jeg prøver at få en hurtigere tid end torsdag, hvor jeg alligevel skal til lægen, og ellers må det jo være sådan. Min løn og feriedage er der dog stadig ikke styr på. Jeg er spændt på om der så er styr på det til næste lønudbetaling. Det bør der være, tænker jeg.
0

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1904
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19025

Indlægaf Daine » 20. aug 2018, 15:56

Allmost_Famous skrev:Hold kæft, hvor er jeg træt i dag. Efter sønnike var sendt i skole gik der måske en time, og så var jeg nødt til at sove igen. Fire timer. Jeg har ikke lavet andet end at spise frokost og vaske op, men har følelsen af at have været på arbejde. Det er en virkelig sær følelse.

Jeg har snakket med min leder. Han rykker lidt for lægens bud på hvor længe, jeg kan forventes at være sygemeldt, og vil gerne have, at jeg prøver at få en hurtigere tid end torsdag, hvor jeg alligevel skal til lægen, og ellers må det jo være sådan. Min løn og feriedage er der dog stadig ikke styr på. Jeg er spændt på om der så er styr på det til næste lønudbetaling. Det bør der være, tænker jeg.

Har du din fagforening ind over også? Bare så de er med på sidelinjen og orienterede, hvis der fortsat skulle opstå problemer?
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 20. aug 2018, 16:00

Daine skrev:Har du din fagforening ind over også? Bare så de er med på sidelinjen og orienterede, hvis der fortsat skulle opstå problemer?

Ja, jeg snakker løbende med min TR, og vi har også kontakt til kredsformanden for at sikre, at alt fra min side kører efter bogen. At det går så sløvt med at få styr på løn osv, er jo nok fordi min leder ikke registrerede min sygemelding ordentligt.
1

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1904
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19025

Indlægaf Daine » 20. aug 2018, 16:04

Allmost_Famous skrev:
Daine skrev:Har du din fagforening ind over også? Bare så de er med på sidelinjen og orienterede, hvis der fortsat skulle opstå problemer?

Ja, jeg snakker løbende med min TR, og vi har også kontakt til kredsformanden for at sikre, at alt fra min side kører efter bogen. At det går så sløvt med at få styr på løn osv, er jo nok fordi min leder ikke registrerede min sygemelding ordentligt.

Godt at du har god kontakt til dem, skidt at din chef ikke formår at registrere det ordenligt (helt ærligt, hvor svært kan det være? Sådan en klaphat), og ærgerligt at du stadig har det så dårligt. Jeg håber for dig, at der snart bliver fundet en eller anden løsning, så du kan komme ud af dette dødvande og kan få bygget en ordenlig hverdag op for dig og din søn :kram:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 51
Likede indlæg: 1299

Indlægaf Lathyrus » 23. aug 2018, 07:25

Hvordan går det med dig? Håber det går fremad :)
1
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2018, 07:36

Lathyrus skrev:Hvordan går det med dig? Håber det går fremad :)

Der er ikke så meget nyt under solen. Jeg går og venter på, at der skal komme en udvikling.

Jeg skal til lægen om en times tid. Så krydser vi fingre for en god blodprocent, så bedring er på trapperne.
4

Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2018, 10:26

Blodprocenten er steget lidt, så jeg er forsigtigt optimistisk. Jeg skal begynde at tage noget andet medicin også, bare til at tage nogle bivirkninger, jeg har. No biggie.

Hun har også lavet en varighedserklæring til min arbejdsplads, så nu må de godt se at få styr på tingene i deres ende.

Hun understregede meget, at hun tager udgangspunkt i best case, og at jeg altså sagtens kan risikere at det går langsommere end hun skønner osv.
15

Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 183
Likede indlæg: 3452

Indlægaf Tilly » 23. aug 2018, 12:39

Godt at høre at det går fremad med din blodprocent. Er du stadig blødningsfri? Og godt at I fik ordnet varighedserklæring til dit arbejde. Så håber jeg at du også snart får den manglende løn :)

Hvordan med celleskrab, har du fået det lavet? (og mens jeg skriver det kommer jeg i tanke om at jeg selv skal have bestilt tid til det :P )

Og hvordan går det med vreden? Fylder det stadig meget?
Senest rettet af Tilly 23. aug 2018, 14:43, rettet i alt 1 gang.
1
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2018, 14:32

Tilly skrev:Godt at høre at det går fremad med min blodprocent. Er du stadig blødningsfri? Og godt at I fik ordnet varighedserklæring til dit arbejde. Så håber jeg at du også snart får den manglende løn :)

Hvordan med celleskrab, har du fået det lavet? (og mens jeg skriver det kommer jeg i tanke om at jeg selv skal have bestilt tid til det :P )

Og hvordan går det med vreden? Fylder det stadig meget?

Jeps, jeg er blødningsfri. Det er vidunderligt! Det er omkring tre uger siden, jeg stoppede med at bløde, så jeg er selvfølgelig spændt på hvordan min blødning i fremtiden vil være. Det hele er jo ret uvist efter den hormonkur, så jeg ved ikke hvad jeg kan forvente.

De må godt se at få styr på min manglende løn og feriedage, ja.

Med hensyn til celleskrabet, så sagde lægen, at jeg skal snakke med dem på OUH om det, fordi hun ikke kan se om der er noget inde i systemet eller ej. Så det gør jeg d. 3. september når jeg skal ind på ambulatoriet til et sidste forsøg med den spiral. Hvis de ikke tog den før, kan de så gøre det der, hvor de alligevel skal rode rundt.

Vreden er der slet ikke. Eller jo, men så er det som sådan noget spontant hvis jeg lige snakker med nogen som nævner det. Det fylder slet ikke.
Dog vil jeg sige, at jeg tænkte en del over det i formiddag, da jeg sad i lægens venteværelse. Der var en del forsinkelse i dag, så jeg fik overhørt en masse mennesker ringe derned. Altså jeg kunne kun gøre hvad sygeplejerskerne sagde, selvfølgelig. Men de måtte godt nok skuffe mange, der ville have tid ved den kvindelige læge. De kunne sagtens få tid ved den mandlige læge med det samme, men der er altså ventetid hvis man skal ind til hende. Jeg hørte at et par stykker gerne ville dukke op og håbe på at hun fik et afbud, men at de ikke ville ind til ham. Det siger fandeme meget, synes jeg. At man hellere vil satse på at kunne blive klemt ind hos hende, end være garanteret en tid hos ham....
14

LaScrooge
Kort karma: 823
Likede indlæg: 8117

Indlægaf LaScrooge » 23. aug 2018, 14:36

Ja, det gør det virkelig (ifht den mandlige læge) :-/ Tænk, at dele praksis med en person som kvinder bare IKKE vil behandles af. Det er næppe noget han kan miste autorisation på.
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2018, 19:22

LaScrooge skrev:Ja, det gør det virkelig (ifht den mandlige læge) :-/ Tænk, at dele praksis med en person som kvinder bare IKKE vil behandles af. Det er næppe noget han kan miste autorisation på.

Jeg ved ikke om der var kvinder eller mænd. Jeg ved bare mærke i, at det kun er hende, der er ventetid hos. Det er også altid den mandlige læge, der tager telefonen om morgenen.

Jeg forstår ikke din sidste sætning.
0

LaScrooge
Kort karma: 823
Likede indlæg: 8117

Indlægaf LaScrooge » 24. aug 2018, 11:15

Allmost_Famous skrev:
LaScrooge skrev:Ja, det gør det virkelig (ifht den mandlige læge) :-/ Tænk, at dele praksis med en person som kvinder bare IKKE vil behandles af. Det er næppe noget han kan miste autorisation på.

Jeg ved ikke om der var kvinder eller mænd. Jeg ved bare mærke i, at det kun er hende, der er ventetid hos. Det er også altid den mandlige læge, der tager telefonen om morgenen.

Jeg forstår ikke din sidste sætning.

Den handler om, at jeg synes det er for vildt at sådan er menneske kan få lov til at behandle, men at det, at han er så lemfældig overfor kvinders helbredsproblemer, som han er, næppe kan fratage ham retten. Han har jo forlænget din sygdomsperiode væsentligt ved at være sådan en kæmpenar og det synes jeg på ingen måde er acceptabelt. Og du er sikkert ikke den eneste, der ikke får den behandling hun har brug for pga ham.
4
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 29. aug 2018, 18:41

Jeg har lige haft et par dage, hvor jeg nærmest ikke kom ud af sengen på grund af træthed. Det føles som om, jeg er mere træt end jeg har været noget tid, men det kan jo ikke passe. Min krop er lidt svær at forstå nu, synes jeg. Jeg skal have målt blodprocent igen i morgen. Det er jeg virkelig spændt på!

I dag har jeg været ude på arbejde. Skulle lige snakke med min leder, TR, og få sagt lidt hej til folk. Lidt mærkelig situation, men dejligt at se dem igen. De har haft sendt blomster, og i dag fik jeg en lille gave fra mine nærmeste kolleger, og det var jo en sød tanke. Lige overvældende nok med alle de kram og velmenende spørgsmål, men rart at vide, at jeg ikke er helt glemt derude.

På vej hjem mødtes jeg lige med en veninde til et rundstykke og en kop te. Jeg kan godt mærk, at jeg ikke har lyst til at blive "set". Altså, inde i mit hoved ved jeg godt, at selvfølgelig må jeg godt sidde på en café en time med en veninde, men et eller andet i mig har det også anstrengt med tanken om signalet. Det er jo helt skørt, det ved jeg godt. Men sådan har man set nok bare i sådan en situation?

Jeg er vildt træt efter de få timer ude i dag. Da jeg kom hjem, måtte jeg direkte i sengen med en kop te, og her ligger jeg så stadig. Sønnike kom ned og holdt mig med selskab, så det var hyggeligt.nu er jeg bare ved at være vildt sulten, jeg har ikke fået andet end det rundstykke og lidt chokolade.

Jeg skal jo i øvrigt på OUH mandag, hvor de skal prøve med den spiral igen. Uf. Lad os håbe, ham der gutten har the magic touch, og kan sætte den spiral op uden smerter. Og så skal de have taget et celleskrab, hvis de ikke gjorde det sidst.
1

Tilbage til "Helbred"