Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Allmost_Famous
Kort karma: 393
Likede indlæg: 7867

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 21. sep 2018, 20:38

Det bløder ikke ret meget nu, og der er ingen klumper eller noget, så jeg ser lige an natten over.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Ata
Kort karma: 18
Likede indlæg: 85

Indlægaf Ata » 22. sep 2018, 08:23

Jeg lider også af svære menstruationer, men de er heldigvis af normal varighed. Jeg tager fast Cyklokapron for at dæmpe blødningerne. Men nu har jeg selv researchet på emnet og fandt ud af, at noget der hedder østrogendominans kan forårsage kraftige blødninger (og en del andre symptomer jeg har). Jeg fik så lavet en hormontest hos en privat hormonterapeut indenfor naturlig hormonterapi og den viste, at mit østrogenniveau var alt for højt i forhold til mit progesteronniveau. Nu er jeg begyndt at tage naturlig progesteron i cremeform hver måned (fra ægløgning til mens) og har taget det i to måneder. Det har virkelig mindsket min blødning markant - kunne nøjes med halv mængde Cyklokapron ifht. normal dosis. Danske læger bruger desværre ikke naturlig progesteron til behandling, men det burde de måske gøre.

Tænker ikke, at det er relevant i dit tilfælde, A_F, da dine blødninger lyder til at være helt ude af kontrol. Men for andre, der læser tråden, er det måske værd at overveje!
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 22. sep 2018, 11:01

Jeg bløder i dag hvad der svarer til en almindelig menstruation på første eller anden dag, og det med lænden føles også sådan. Det gør lidt ondt i maven, men ikke ret meget.

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at ringe til vagtlægen for det. Hver gang, jeg griber telefonen for at ringe, får jeg kolde fødder. Hvad skal jeg sige? "Ja, goddag. Jeg bløder lidt, og det river i lænden. Hvad skal jeg gøre?" Jeg føler mig så hysterisk ved overhovedet at reagere på det. En vagtlæge vil da synes, jeg er dybt åndssvag for at forstyrre for sådan noget pjat?
1

Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 22. sep 2018, 11:02

Ata skrev:Jeg lider også af svære menstruationer, men de er heldigvis af normal varighed. Jeg tager fast Cyklokapron for at dæmpe blødningerne. Men nu har jeg selv researchet på emnet og fandt ud af, at noget der hedder østrogendominans kan forårsage kraftige blødninger (og en del andre symptomer jeg har). Jeg fik så lavet en hormontest hos en privat hormonterapeut indenfor naturlig hormonterapi og den viste, at mit østrogenniveau var alt for højt i forhold til mit progesteronniveau. Nu er jeg begyndt at tage naturlig progesteron i cremeform hver måned (fra ægløgning til mens) og har taget det i to måneder. Det har virkelig mindsket min blødning markant - kunne nøjes med halv mængde Cyklokapron ifht. normal dosis. Danske læger bruger desværre ikke naturlig progesteron til behandling, men det burde de måske gøre.

Tænker ikke, at det er relevant i dit tilfælde, A_F, da dine blødninger lyder til at være helt ude af kontrol. Men for andre, der læser tråden, er det måske værd at overveje!

Det kan sagtens være relevant for andre, så fedt indspark :gogo:
0

bluetof1
Kort karma: 679
Likede indlæg: 4353

Indlægaf bluetof1 » 22. sep 2018, 11:05

Men for en måned siden var din blodprocent så lav at du blodtransfusioner. I flertal.
Yderligere får du noget medicin, der egentlig gør at du ikke skal bløde, din krop er kampstresset og du skal have fjernet din livmoder i næste uge. Af indlysende årsager sker det jo altså ikke hvis din blodprocent begynder at falde igen.
Hvilket igen vil gøre at din blodprocent falder yderligere og så du balladen igen.
Senest rettet af bluetof1 22. sep 2018, 11:06, rettet i alt 1 gang.
11
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Fru.skruk
Kort karma: 18
Likede indlæg: 236

Indlægaf Fru.skruk » 22. sep 2018, 11:05

Allmost_Famous skrev:Jeg bløder i dag hvad der svarer til en almindelig menstruation på første eller anden dag, og det med lænden føles også sådan. Det gør lidt ondt i maven, men ikke ret meget.

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at ringe til vagtlægen for det. Hver gang, jeg griber telefonen for at ringe, får jeg kolde fødder. Hvad skal jeg sige? "Ja, goddag. Jeg bløder lidt, og det river i lænden. Hvad skal jeg gøre?" Jeg føler mig så hysterisk ved overhovedet at reagere på det. En vagtlæge vil da synes, jeg er dybt åndssvag for at forstyrre for sådan noget pjat?

Han/hun vil (forhåbentlig) ikke synes du er dybt åndsvag, men jeg tvivler på, at de har specialviden nok til at kunne hjælpe.
Men det er da vildt, at du kan bløde gennem en hormonkur. Ikke fedt.
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 246
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4544

Indlægaf Mistermor » 22. sep 2018, 11:10

Allmost_Famous skrev:Jeg bløder i dag hvad der svarer til en almindelig menstruation på første eller anden dag, og det med lænden føles også sådan. Det gør lidt ondt i maven, men ikke ret meget.

Det ville være åndssvagt, hvis du ikke havde den historie med, som du har. Men i og med du har været det igennem, som du har, og du rent faktisk får medicin, der skulle forhindre dig i at bløde, og at du har problemer med at holde din blodprocent oppe, så synes jeg ærlig talt, at det vil være "rettidig omhu" at ringe til vagtlægen og høre, om der på en eller anden måde er en mulighed for at komme til at tale med en læge, der har forstand på netop dine problemer.

Jeg ville være mest bekymret for, om vagtlægen forstår nok til at tage det alvorligt. Jeg er ikke i tvivl om, at det giver mening, at du kontakter en læge.
7
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 22. sep 2018, 11:20

I har ret. Jeg ringer derind nu.
17

Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 22. sep 2018, 11:31

Nåh, vagtlægen sagde, at når det var et kompliceret forløb, måtte jeg hellere bare vente, og så snakke med min egen læge på mandag.
0

bluetof1
Kort karma: 679
Likede indlæg: 4353

Indlægaf bluetof1 » 22. sep 2018, 11:34

Allmost_Famous skrev:Nåh, vagtlægen sagde, at når det var et kompliceret forløb, måtte jeg hellere bare vente, og så snakke med min egen læge på mandag.

Altså, det kan sagtens være han har ret, men argumentet er da helt åndssvagt.
8
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 22. sep 2018, 11:38

bluetof1 skrev:
Allmost_Famous skrev:Nåh, vagtlægen sagde, at når det var et kompliceret forløb, måtte jeg hellere bare vente, og så snakke med min egen læge på mandag.

Ja, lidt :genert: Jeg følte mig ret dum da jeg snakkede med ham.
0

Akehurst2
Kort karma: 580
Likede indlæg: 12361

Indlægaf Akehurst2 » 22. sep 2018, 11:46

Allmost_Famous skrev:
bluetof1 skrev:

Ja, lidt :genert: Jeg følte mig ret dum da jeg snakkede med ham.

Jeg synes virkelig ikke, det er okay at du skal føle dig dum når du tager kontakt til vagtlægen. Din forhistorie er alvorlig, og du skal tages seriøst.

Som minimum burde vagtlægen tilbyde, at du kunne blive tilset af en læge, hvis du ønskede det for at føle dig tryg.
10
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2249
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21611

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2018, 11:50

Jeg er med Ake her.
Jeg ville også føle mig dum, hvis jeg var i dine sko, men det er der ingen grund til overhovedet!
Slet ikke og det er forkasteligt at du har mødt så meget inkompetence og ignorance.
4
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 22. sep 2018, 11:55

Der er i hvert fald ingen tvivl om, at jeg ringer ind og snakker med dem på gynækologisk ambulatorium mandag morgen når de har telefontid igen.
6

Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 246
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4544

Indlægaf Mistermor » 22. sep 2018, 12:33

Jeg bliver simpelthen så vred! Det er utroligt, at der er så lidt hjælp at hente i sundhedssystemet, og at man ligefrem kan komme til at føle sig dum eller som hypokonder, når man ikke er det.

Det er allerede absurd, at der er et slip mellem privatpraktiserende læges åbningstid og vagtlægens.

Og jeg undrer mig over, hvad man skal gøre for at blive taget alvorligt? Græde? Råbe og skabe sig? For det hjælper tydeligvis ikke at være almindelig bekymret og høflig.
2

Tilbage til "Helbred"