Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 25. sep 2018, 17:41

Rikke skrev:Det kan være de finder svaret, når de står med din livmoder ude på bordet? Mon ikke der er nogle patologer inde over efterfølgende?

Bum bum, det har jeg ikke tænkt over. Ifølge mine papirer, er herligheden afsluttet efter operationen. Der er vist ikke engang kontrol.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Halldora » 25. sep 2018, 17:56

Alt der tages ud af kroppen, sendes direkte til undersøgelse, så den bliver ikke blot kasseret, kan jeg berolige dig med. Den bliver grundigt eksamineret af eksperter, og alt registreres.

Du er 'afsluttet', men din livmoders eksamination er først begyndt efter operationen. Jeg har arbejdet med et par patologer fra OUH, og de får alt udopereret tissue til undersøgelse - og det er afsindig grundige undersøgelser. Der laves super tynde snit, der dyrkes på forskellig vis. Jeg har fået gennemgået hele proceduren, og det er omfangsrigt på et så detaljeret mikrobiologisk niveau, at det kan være svært at følge med.
15
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 25. sep 2018, 18:36

Halldora skrev:Alt der tages ud af kroppen, sendes direkte til undersøgelse, så den bliver ikke blot kasseret, kan jeg berolige dig med. Den bliver grundigt eksamineret af eksperter, og alt registreres.

Du er 'afsluttet', men din livmoders eksamination er først begyndt efter operationen. Jeg har arbejdet med et par patologer fra OUH, og de får alt udopereret tissue til undersøgelse - og det er afsindig grundige undersøgelser. Der laves super tynde snit, der dyrkes på forskellig vis. Jeg har fået gennemgået hele proceduren, og det er omfangsrigt på et så detaljeret mikrobiologisk niveau, at det kan være svært at følge med.

Gør det? Det vidste jeg ikke. Jeg troede bare, det røg ud med det samme.

Så kan jeg måske læse resultaterne på sundhed.dk efterfølgende? Det kunne egentlig være interessant læsning.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Planten » 25. sep 2018, 18:53

Allmost_Famous skrev:
Halldora skrev:Alt der tages ud af kroppen, sendes direkte til undersøgelse, så den bliver ikke blot kasseret, kan jeg berolige dig med. Den bliver grundigt eksamineret af eksperter, og alt registreres.

Du er 'afsluttet', men din livmoders eksamination er først begyndt efter operationen. Jeg har arbejdet med et par patologer fra OUH, og de får alt udopereret tissue til undersøgelse - og det er afsindig grundige undersøgelser. Der laves super tynde snit, der dyrkes på forskellig vis. Jeg har fået gennemgået hele proceduren, og det er omfangsrigt på et så detaljeret mikrobiologisk niveau, at det kan være svært at følge med.

Gør det? Det vidste jeg ikke. Jeg troede bare, det røg ud med det samme.

Så kan jeg måske læse resultaterne på sundhed.dk efterfølgende? Det kunne egentlig være interessant læsning.

Ja, alt bliver sendt til undersøgelse på patologisk. Her bliver det undersøgt på celleniveau ikke mikrobiologisk.
Du burde kunne læse resulteret på sundhed.
0
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Halldora » 26. sep 2018, 03:12

Planten skrev:
Allmost_Famous skrev:
Halldora skrev:Alt der tages ud af kroppen, sendes direkte til undersøgelse, så den bliver ikke blot kasseret, kan jeg berolige dig med. Den bliver grundigt eksamineret af eksperter, og alt registreres.

Du er 'afsluttet', men din livmoders eksamination er først begyndt efter operationen. Jeg har arbejdet med et par patologer fra OUH, og de får alt udopereret tissue til undersøgelse - og det er afsindig grundige undersøgelser. Der laves super tynde snit, der dyrkes på forskellig vis. Jeg har fået gennemgået hele proceduren, og det er omfangsrigt på et så detaljeret mikrobiologisk niveau, at det kan være svært at følge med.

Gør det? Det vidste jeg ikke. Jeg troede bare, det røg ud med det samme.

Så kan jeg måske læse resultaterne på sundhed.dk efterfølgende? Det kunne egentlig være interessant læsning.

Ja, alt bliver sendt til undersøgelse på patologisk. Her bliver det undersøgt på celleniveau ikke mikrobiologisk.
Du burde kunne læse resulteret på sundhed.


Tak for lige at rette termen - jeg er ikke selv naturfaglig, har blot arbejdet sammen med patologer og fået et par meget grundige gennemgange af deres arbejdsprocedure, og termerne hænger af gode grunde ikke fast, men deres grundighed og det der lader sig gøre at undersøge er dybt fascinerende. :8: :klap:
Og ja - du kan læse din journal på sundhed.dk - hvor du også op til nu vil kunne læse, hvad der har været sket. Din journal bliver hele tiden opdateret.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2018, 12:29

Kan man få total racerrøv pga nerver? :genert:

Jeg skal tage noget afføringsmiddel senere i dag, men i forvejen går der ikke lang tid mellem toiletbesøgene.

Jeg skal i øvrigt ind i morgen formiddag, og så kan der sagtens gå en time eller to før jeg skal ind til selve operationen.

Det er jo lige om lidt...
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 27. sep 2018, 12:33

^Sagtens. Jeg kan godt forsøge at bilde mig selv ind, at jeg dag ikke er nervøs op til f.eks. en jobsamtale, men så fortæller min mave mig lige noget andet. :genert:

Pøj pøj med det i morgen. Jeg kan godt forstå, at du (og din mave) er lidt nervøs, men jeg er sikker på, at det kommer til at gå helt fint. Og bagefter slipper du for det hyr med styrtblødning og lav blodprocent. Var din blodprocent egentlig stadig OK på trods af den blødning, du har haft siden i fredags?
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Halldora » 27. sep 2018, 12:39

Ja, kan jeg kun medgive, det kan du snildt få pga. nerver. Meget normal reaktion.

MANGE, MANGE kram og tanker til dig og al mulig held og lykke i morgen!!! <3
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2018, 12:50

sigge skrev:^Sagtens. Jeg kan godt forsøge at bilde mig selv ind, at jeg dag ikke er nervøs op til f.eks. en jobsamtale, men så fortæller min mave mig lige noget andet. :genert:

Pøj pøj med det i morgen. Jeg kan godt forstå, at du (og din mave) er lidt nervøs, men jeg er sikker på, at det kommer til at gå helt fint. Og bagefter slipper du for det hyr med styrtblødning og lav blodprocent. Var din blodprocent egentlig stadig OK på trods af den blødning, du har haft siden i fredags?

Jeg ved ikke hvad min blodprocent blev målt til. Men de har ikke ringet og kaldt mig ind til en transfusion, så helt galt kan det ikke være. Jeg spørger dem sikkert i morgen, bare for at stille min egen nysgerrighed.
De tog dog to prøver. Den ene var for blodprocenten, og den anden har nok været for at finde kompatibelt blod for en sikkerheds skyld, siger min sygeplejerskesøster.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2018, 12:51

Og tak for jeres pøj-pøj'er :kys:
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Flora » 27. sep 2018, 12:56

Held og lykke i morgen. Det er helt naturligt at være nervøs, men jeg er sikker på, at det hele nok skal gå, som det skal :)
1
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Halldora » 27. sep 2018, 16:49

Allmost_Famous skrev:
sigge skrev:^Sagtens. Jeg kan godt forsøge at bilde mig selv ind, at jeg dag ikke er nervøs op til f.eks. en jobsamtale, men så fortæller min mave mig lige noget andet. :genert:

Pøj pøj med det i morgen. Jeg kan godt forstå, at du (og din mave) er lidt nervøs, men jeg er sikker på, at det kommer til at gå helt fint. Og bagefter slipper du for det hyr med styrtblødning og lav blodprocent. Var din blodprocent egentlig stadig OK på trods af den blødning, du har haft siden i fredags?

Jeg ved ikke hvad min blodprocent blev målt til. Men de har ikke ringet og kaldt mig ind til en transfusion, så helt galt kan det ikke være. Jeg spørger dem sikkert i morgen, bare for at stille min egen nysgerrighed.
De tog dog to prøver. Den ene var for blodprocenten, og den anden har nok været for at finde kompatibelt blod for en sikkerheds skyld, siger min sygeplejerskesøster.


Kompatibelt blod?
Når du allerede har modtaget flere transfusioner, er der fuldstændig styr på fra sygehusets side, hvilken/hvilke type/typer blod, du må få. Hvorom alting er, er det så dejligt, at det ikke har været nødvendigt med yderligere transfusioner inden i morgen. Igen - jeg ønsker dig alt det bedste, og jeg ønsker så meget for dig en god og rolig heling. :kys: :banan: Jeg er glad helt ned i maven på dine vegne over, at du nu får ro på og får din hverdag op at køre igen.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2018, 17:03

^ Ja, det er noget med, at når de tester blodets kompatibilitet, så gælder det kun i tre døgn. Da jeg fik anden transfusion, skulle de også teste, selvom det jo ikke var så læge siden, jeg havde fået sidst.

Tusind tak! Jeg er alle følelserne igennem, men glæden ved at kunne se frem til at være mig selv igen, er heldigvis den hyppigste følelse! :gogo:
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Planten » 27. sep 2018, 17:06

Halldora skrev:
Allmost_Famous skrev:
sigge skrev:^Sagtens. Jeg kan godt forsøge at bilde mig selv ind, at jeg dag ikke er nervøs op til f.eks. en jobsamtale, men så fortæller min mave mig lige noget andet. :genert:

Pøj pøj med det i morgen. Jeg kan godt forstå, at du (og din mave) er lidt nervøs, men jeg er sikker på, at det kommer til at gå helt fint. Og bagefter slipper du for det hyr med styrtblødning og lav blodprocent. Var din blodprocent egentlig stadig OK på trods af den blødning, du har haft siden i fredags?

Jeg ved ikke hvad min blodprocent blev målt til. Men de har ikke ringet og kaldt mig ind til en transfusion, så helt galt kan det ikke være. Jeg spørger dem sikkert i morgen, bare for at stille min egen nysgerrighed.
De tog dog to prøver. Den ene var for blodprocenten, og den anden har nok været for at finde kompatibelt blod for en sikkerheds skyld, siger min sygeplejerskesøster.


Kompatibelt blod?
Når du allerede har modtaget flere transfusioner, er der fuldstændig styr på fra sygehusets side, hvilken/hvilke type/typer blod, du må få. Hvorom alting er, er det så dejligt, at det ikke har været nødvendigt med yderligere transfusioner inden i morgen. Igen - jeg ønsker dig alt det bedste, og jeg ønsker så meget for dig en god og rolig heling. :kys: :banan: Jeg er glad helt ned i maven på dine vegne over, at du nu får ro på og får din hverdag op at køre igen.

Ofte får man inden operation taget en BAC test, som står for blodtypekontrol, antistofscreentest og computerforlig. I gamle dage kaldte man det et forlig bare. Her kontrolleres blodtypen på patienten, man tester om patienten har dannet antistoffer efter tidligere blodtransfusioner og så laver man er forlig elektronisk. Denne test er gyldig fire døgn, derfor har AF fået den taget igen.
Senest rettet af Planten 27. sep 2018, 17:28, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Sangius » 27. sep 2018, 17:07

Allmost_Famous skrev:^ Ja, det er noget med, at når de tester blodets kompatibilitet, så gælder det kun i tre døgn. Da jeg fik anden transfusion, skulle de også teste, selvom det jo ikke var så læge siden, jeg havde fået sidst.

Tusind tak! Jeg er alle følelserne igennem, men glæden ved at kunne se frem til at være mig selv igen, er heldigvis den hyppigste følelse! :gogo:


Der er faktisk flere 100 blodtyper. AB0-systemet og Rhesus (RhD) er bare to slags. Så hver gang man har fået blod, er det vigtigt lige at tjekke, om man skulle have dannet antistoffer mod nogle af de mange andre blodtyper, udover bare AB0 og RhD.

Sådan husker jeg det fra studiet, har aldrig arbejdet med det - så hvis nogen med erfaring vil rette til er de velkommen :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Helbred"