Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 15:50

JessicaD skrev:Ellers ring til gyn amb og sig, at du stadig bløder meget? Så må de tage dig ind før. Tingene har jo ikke ændret sig.

Ham jeg så derude, var rimelig kold i røven. Jeg fik bare en recept på 300 piller og en tid til efteråret - og så en bemærkning om, at jeg da altid kunne prøve at tabe mig og se om der kunne hjælpe, når nu jeg ikke ville have en hormonspiral eller p-piller før der var fundet en årsag til blødningen.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf IrmaPigen » 27. jun 2018, 17:43

Jeg har i øvrigt lige sendt en klage i dag til et privathospital over et gynækologisk forløb.

Jeg vil gerne skrive til dig (TS) hvor det er.

De har dog taget klagen meget hurtigt og behandlet den og inden for 7 timer har de tilbudt mig at komme ind til konsultation og tjek gratis.
3
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 17:49

IrmaPigen skrev:Jeg har i øvrigt lige sendt en klage i dag til et privathospital over et gynækologisk forløb.

Jeg vil gerne skrive til dig (TS) hvor det er.

De har dog taget klagen meget hurtigt og behandlet den og inden for 7 timer har de tilbudt mig at komme ind til konsultation og tjek gratis.

I Odense? Det må du godt.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf LaScrooge » 27. jun 2018, 18:09

Allmost_Famous skrev:
JessicaD skrev:Ellers ring til gyn amb og sig, at du stadig bløder meget? Så må de tage dig ind før. Tingene har jo ikke ændret sig.

Ham jeg så derude, var rimelig kold i røven. Jeg fik bare en recept på 300 piller og en tid til efteråret - og så en bemærkning om, at jeg da altid kunne prøve at tabe mig og se om der kunne hjælpe, når nu jeg ikke ville have en hormonspiral eller p-piller før der var fundet en årsag til blødningen.


:8: Fuck HAM! Hele vejen til Helvede.
1
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2018, 18:19

Allmost_Famous skrev:
JessicaD skrev:Ellers ring til gyn amb og sig, at du stadig bløder meget? Så må de tage dig ind før. Tingene har jo ikke ændret sig.

Ham jeg så derude, var rimelig kold i røven. Jeg fik bare en recept på 300 piller og en tid til efteråret - og så en bemærkning om, at jeg da altid kunne prøve at tabe mig og se om der kunne hjælpe, når nu jeg ikke ville have en hormonspiral eller p-piller før der var fundet en årsag til blødningen.


Altså, det er kendt at (svær) overvægt kan have indflydelse på fertilitet, men som regel i forhold til at hindre ægløsning, da ikke sådan at man bløder så meget. Og medmindre du har haft en større vægtøgning lige for nylig, hvorfor skulle din vægt så have indflydelse på dine blødningsforstyrrelser? Du har jo haft en fin og velfungerende cyklus med den samme vægt.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan en læge kan få sig selv til at fyre sådan noget af uden nærmere forklaring.
5
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 19:08

Jeg har været for tyk siden ruder konge var knægt, så der er ikke noget nyt under solen der. Og den bemærkning kom jo til sidst som sådan en småfornærmet "nå, gider du ikke mine forslag?"-agtig ting. Altså, det er bare min tolkning. Men hverken skodlægen, uddannelseslægen, vagtlægen, flokken af læger på FAM (herunder overlægen) eller nogle af sygeplejerskerne undervejs har snakket om at det kunne have indflydelse. Uddannelseslægen kommenterede jo endda på, at jeg kun kan holde til det her fordi min krop er stærk (eller hvordan det nu blev formuleret), og med alle de tests af blod og lytten på hjerte osv, så ville nogen jo have påtalt der hvis jeg var en omvandrende flødekage i en sådan grad, at det kunne påvirke min blødning?

Kun to gange i mit liv har jeg egentlig oplevet en ændring i min blødning; da den udeblev en periode grundet hvad jeg tror er stress (og den kom tilbage til normalt så snart den stressfaktor var ude af mit liv), og så da den blev mindsket da jeg skiftede til kop og stofbind.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tata » 27. jun 2018, 19:12

Mht den dårlige oplevelse på gyn amb. Han er vel næppe den eneste læge der, der er som regel tilknyttet mange læger sådan et sted, så det kunne da også være en idé at ringe og få en tid og bede om en akut tid hos en anden læge der :)
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 27. jun 2018, 19:23

Jeg synes denne side er virkelig god til at forklare kraftig blødning, nødvendige undersøgelser og behandlingsregimer.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... til-alder/
3
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 28. jun 2018, 18:48

Nåh, min tid til celleskrabet er faktisk i morgen. Altså ved egen læge. Men jeg bløder, så det skal jeg have aflyst. Men jeg tænker egentlig, at det jo er så længe siden at jeg har fået målt min blodprocent, så kan man godt "bare" bede om at komme og få den målt?
Og i så fald, skal jeg så ringe mens skodlægen har telefontid om morgenen, eller kan man mon bare snakke med en sygeplejerske om det?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Modesty Blame » 28. jun 2018, 19:05

Allmost_Famous skrev:Nåh, min tid til celleskrabet er faktisk i morgen. Altså ved egen læge. Men jeg bløder, så det skal jeg have aflyst. Men jeg tænker egentlig, at det jo er så længe siden at jeg har fået målt min blodprocent, så kan man godt "bare" bede om at komme og få den målt?
Og i så fald, skal jeg så ringe mens skodlægen har telefontid om morgenen, eller kan man mon bare snakke med en sygeplejerske om det?

Jeg tror, jeg ville ringe, hvis jeg var dig - og tale med en sygeplejerske.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 28. jun 2018, 19:35

Modesty Blame skrev:
Allmost_Famous skrev:Nåh, min tid til celleskrabet er faktisk i morgen. Altså ved egen læge. Men jeg bløder, så det skal jeg have aflyst. Men jeg tænker egentlig, at det jo er så længe siden at jeg har fået målt min blodprocent, så kan man godt "bare" bede om at komme og få den målt?
Og i så fald, skal jeg så ringe mens skodlægen har telefontid om morgenen, eller kan man mon bare snakke med en sygeplejerske om det?

Jeg tror, jeg ville ringe, hvis jeg var dig - og tale med en sygeplejerske.

Ja, efter den time hvor lægen ellers har telefonkonsultation, ikke?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Modesty Blame » 28. jun 2018, 19:50

Allmost_Famous skrev:
Modesty Blame skrev:
Allmost_Famous skrev:Nåh, min tid til celleskrabet er faktisk i morgen. Altså ved egen læge. Men jeg bløder, så det skal jeg have aflyst. Men jeg tænker egentlig, at det jo er så længe siden at jeg har fået målt min blodprocent, så kan man godt "bare" bede om at komme og få den målt?
Og i så fald, skal jeg så ringe mens skodlægen har telefontid om morgenen, eller kan man mon bare snakke med en sygeplejerske om det?

Jeg tror, jeg ville ringe, hvis jeg var dig - og tale med en sygeplejerske.

Ja, efter den time hvor lægen ellers har telefonkonsultation, ikke?

Jo, det er alligevel sygeplejersken, der skal tage prøven.
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. jun 2018, 19:55

Fru.skruk skrev:Jeg synes denne side er virkelig god til at forklare kraftig blødning, nødvendige undersøgelser og behandlingsregimer.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... til-alder/


Hvis det som oftest skyldes hormonelle forstyrrelser og behandlingen derfor består af hormonbehandling, kunne det være at du skulle genoverveje p-pillerne eller hormonspiralen. Men det lyder jo ikke som om at lægerne har været så voldsomt præcise i deres information om at det netop skyldes hormonelle forstyrrelser (og han derfor bliver irriteret over at du vil noget andet end hormonel behandling, men det er jo svært at tage stilling til hvis ikke de har været klare om årsagen). Jeg håber der kommer styr på det snart, for det lyder da virkelig træls.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. jun 2018, 20:39

Velvet-Goldmine skrev:
Fru.skruk skrev:Jeg synes denne side er virkelig god til at forklare kraftig blødning, nødvendige undersøgelser og behandlingsregimer.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... til-alder/


Hvis det som oftest skyldes hormonelle forstyrrelser og behandlingen derfor består af hormonbehandling, kunne det være at du skulle genoverveje p-pillerne eller hormonspiralen. Men det lyder jo ikke som om at lægerne har været så voldsomt præcise i deres information om at det netop skyldes hormonelle forstyrrelser (og han derfor bliver irriteret over at du vil noget andet end hormonel behandling, men det er jo svært at tage stilling til hvis ikke de har været klare om årsagen). Jeg håber der kommer styr på det snart, for det lyder da virkelig træls.


Men ville man ikke normalt konkludere om det var tilfældet ud fra blodprøver?
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf ina » 28. jun 2018, 20:40

Allmost_Famous skrev:
Modesty Blame skrev:
Allmost_Famous skrev:Nåh, min tid til celleskrabet er faktisk i morgen. Altså ved egen læge. Men jeg bløder, så det skal jeg have aflyst. Men jeg tænker egentlig, at det jo er så længe siden at jeg har fået målt min blodprocent, så kan man godt "bare" bede om at komme og få den målt?
Og i så fald, skal jeg så ringe mens skodlægen har telefontid om morgenen, eller kan man mon bare snakke med en sygeplejerske om det?

Jeg tror, jeg ville ringe, hvis jeg var dig - og tale med en sygeplejerske.

Ja, efter den time hvor lægen ellers har telefonkonsultation, ikke?


Jeg ville møde op til aftalt tid, fortælle at du stadig bløder og spørge hvad næste skridt her. Lægen kan også tage din blodprocent, så at aflyse en tid for at få en anden er lidt fjollet.
6

Tilbage til "Helbred"