Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 6. sep 2018, 13:56

Jeg har været til samtale med min leder i dag, og i fik snakket om hvornår jeg forventes at være tilbage på arbejde osv. Det var rigtig fint.

Derudover er der kommet lidt praktisk på plads. Sønnike kommer til at være hos min far når jeg skal opereres, og min veninde tilbød at tage fri til at sørge for min transport og til at være her bagefter, så jeg ikke behøver være alene hjemme. Det er rigtig dejligt at have på plads.

Jeg har været en smule nervøs over det i dag. Jeg ved ikke helt hvad jeg kan forvente. Jer, der har fået en hysterektomi, må meget gerne fortælle om forløbet, hvis I har lyst :genert:
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Orchidea » 6. sep 2018, 14:50

Jeg fik også lavet en abdominalt hysterektomi da min livmoder var for stor til at det var muligt den anden vej. Jeg blev opereret om morgenen og jeg kan faktisk ikke huske hvor lang tid det tog. Jeg har blødningstendens hvilket komplicerede operationen en smule og jeg blødte heftigt efter operationen, men igen pga blødningstendens.

Jeg blev udskrevet dagen efter. Det gjorde selvfølgelig ondt som efter et kejsersnit og jeg blev anbefalet at holde mig i ro i de efterfølgende uger og til at lytte til min krop. For en gangs skyld fulgte jeg anbefalingerne og holdt mig i ro. Jeg gik en tur hver dag, fordi det er så vigtigt at holde sig mobil hvis man gerne vil hurtigt ovenpå igen, så i starten var det en meget kort tur, men stadigvæk. Smerterne gik egentlig hurtigt i sig selv, sådan at jeg kun kunne mærke det ved fysisk anstrengelse og så stoppede jeg jo bare det jeg var igang med.

Jeg var tilbage på job efter 3 uger på nedsat tid de første 2 uger og så var det ligsom det.

Igen er jeg SÅ glad for det. Der var selvfølgelig en årsag til at jeg overhovedet fik foretaget en hysterektomi og det var selvfølgelig det vigtigste at blive rask. Men efterfølgende oplever jeg virkelig stor glæde ved aldrig at have menstruation. Det lyder måske ligegyldigt, men det er altså ret fedt. Jeg har været sammen med min mand i 20 år og vi behøver ikke længere beskytte os, for nu KAN jeg ikke blive gravid.

Jeg ønsker dig held og lykke med det hele. Jeg er sikker på at operationen kommer til at gå godt og ikke mindst bliver det så dejligt for dig at få afsluttet alt det bøvl du har været igennem.
10
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2018, 11:50

Jeg har været til mødet med sygedagpengeafsnittet i dag. Det var en virkelig sød sagsbehandler, som mente at jeg bare skulle gå hjem og hvile mig indtil jeg er rask. Han mente ikke, at min leders forventning til min opstart er realistisk. Han mente, jeg bør starte op på deltid, og sagde faktisk, at jeg skulle holde op med at tænke på min arbejdsgiver - og at det sådan set er Odense Kommune, der betaler min løn lige nu, og at de vurderer, at jeg skal have lov til at komme mig ordentligt. Han mindede mig lige om, at jeg sådan set skal igennem en hård operation efter et hårdt sygeforløb, og tilbage til et hårdt arbejde.

Jeg tror stadig, min kæbe ligger inde på hans gulv :lol:
51
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2018, 12:11

Mistermor skrev:Hvor er det bare skønt, at du har mødt sådan et menneske!

Meget! Jeg har ellers hørt en masse om hvor tåbelige ting, man skal igennem som sygemeldt, og alle mine rullede øjne ved tanken om det, blev i allerhøjeste grad gjort til skamme. Det er vist sundt nok fra tid til anden.

Da han skulle informere mig om ret og pligt, var han også enormt behagelig at høre på. Der var ingen løftede pegefingre eller mistillid. Han sagde eksempelvis, at jeg selvfølgelig ikke må rejse på ferie ens jeg er sygemeldt, men at jeg "jo altså godt må svinge ned over grænsen efter nogle kasser øl" :lol: Totalt nede på jorden.

Der var et eller andet, der ramte det rigtige sted, da han snakkede om det her med at komme sig oven på et forløb som det her. Når en sagsbehandler, der normalt har ry for at ville have folk ud af systemet asap, beder mig tænke mere på mit helbred end på min arbejdsgiver, så er man nok lidt nødt til at tage det til sig.
24
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Sorenspige » 10. sep 2018, 17:54

Han lyder til at kunne vinde titlen som årets sagsbehandler :gogo:.
5
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf LaScrooge » 10. sep 2018, 17:59

Hvor er deræt dejligt at læse!
0
And we both know: I will be delicious
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2018, 18:09

Jeg bliver mere og mere nervøs for selve operationen. Ikke at jeg er bange for noget specifikt, men der er bare ligesom et eller andet, jeg er småbekymret over. Det er sikkert helt normalt, og det ville måske også være lidt sært hvis det slet ikke betød noget. Det er sikkert bare det uvidste i det.

Men ja, det var virkelig en god oplevelse med den sagsbehandler.

I morgen ringer jeg til lægen og får en tid til lægeerklæringen til kommunen samt måling af blodprocent. Jeg har faktisk haft mere energi i dag end jeg har haft længe, så jeg satser på et pænt nyk opad.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 11. sep 2018, 09:11

Ja, det er helt normalt med lidt nervøsitet forud for en operation. Hvis du kommer i tanke om en specifik bekymring, skal du endelig kontakte lægen/afdelingen og få en snak om det, men ellers viser det vist bare, at du er et helt almindelig menneske. :)
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 11. sep 2018, 09:21

Jeg tænker også det er helt normalt at være nervøs :kram: Hvornår skal du opereres?

Jeg tænker Sigges råd lyder rigtig godt, sørg for at få stillet alle de spørgsmål du har forud for operationen :)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. sep 2018, 09:33

bliver fanme så glad, når jeg læser om den form for omsorg fra vores offentlige system, som jo ellers nok mest er kendt for at svinge pisken, stille urimelige krav og forventninger, og få folk til at føle sig besværlige og forkerte!

Skønt det var sådan et menneske du fik lov til at møde, midt i alt det her, det tror jeg faktisk du trængte til.
Lidt re-etableret tillid til omverden, at blive set, mødt, hørt!!!

Kan godt forstå du begynder at blive nervøs... det er vel trods alt fåtallet der er uåvirkede af den slags.
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 11. sep 2018, 11:32

Det er d. 28. september, jeg skal opereres.

Jeg kan huske at narkoselægen spurgte om jeg havde tendens til at få sure opstød, og der fortalte jeg, at jeg har haft det her på det seneste, og at min egen læge tænker, at det er en bivirkning af alt det jern, jeg får. Og så i går aftes fik jeg et virkelig surt opstød. I ved godt, sådan et, hvor man ligefrem skal synke for at få det væk :tie: Derfor tænker jeg om jeg så risikerer at sådan et surt opstød vil have betydning i forhold til den slange, jeg skal have ned i halsen. Altså, jeg skulle jo helst ikke kløjes i det.

Min læge har ventetid (medmindre jeg vil ind til skodlægen, hvilket jeg selvfølgelig ikke vil), så sygeplejersken ville lige snakke med lægen om hvornår, jeg kunne blive klemt ind, og så ringe tilbage. Det har jeg godt nok aldrig prøvet før. Jeg føler mig en smule til besvær ved at insistere på at komme ind til hende, men omvendt, så vil jeg ikke ind til ham. Overhovedet.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 11. sep 2018, 11:41

Allmost_Famous skrev:Det er d. 28. september, jeg skal opereres.

Jeg kan huske at narkoselægen spurgte om jeg havde tendens til at få sure opstød, og der fortalte jeg, at jeg har haft det her på det seneste, og at min egen læge tænker, at det er en bivirkning af alt det jern, jeg får. Og så i går aftes fik jeg et virkelig surt opstød. I ved godt, sådan et, hvor man ligefrem skal synke for at få det væk :tie: Derfor tænker jeg om jeg så risikerer at sådan et surt opstød vil have betydning i forhold til den slange, jeg skal have ned i halsen. Altså, jeg skulle jo helst ikke kløjes i det.

Min læge har ventetid (medmindre jeg vil ind til skodlægen, hvilket jeg selvfølgelig ikke vil), så sygeplejersken ville lige snakke med lægen om hvornår, jeg kunne blive klemt ind, og så ringe tilbage. Det har jeg godt nok aldrig prøvet før. Jeg føler mig en smule til besvær ved at insistere på at komme ind til hende, men omvendt, så vil jeg ikke ind til ham. Overhovedet.


Uden at kende til det, gætter jeg på, at de spørger, fordi de så kan tage nogle forholdsregler ift. din tendens til sure opstød ifm. operationen, hvad end det så er medicinsk, ved bedre overvågning eller andet.

Du er altså overhovedet ikke til besvær, fordi du gerne vil have en bestemt læge i dit lægehus. Det er helt almindeligt at have en foretrukken læge, og du har da om nogen grund til at have det. Og hvis du endelig var besværlig (hvilket jeg ikke mener, du er), så har du da i hvert fald al mulig ret til at være det, din historie taget i betragtning.
1
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 11. sep 2018, 13:45

Lægen har ringet tilbage nu. I morgen skal jeg have målt blodprocent (bare ved en sygeplejerske), og på mandag skal jeg have lavet den der lægeerklæring til kommunen.

Jeg har gået en lille tur i dag, helt uden at blive forpustet eller meget træt. Det er første gang i lang tid, og det er kommet ret pludseligt. Jeg er Så spændt på at få tjekket mit blod i morgen. Jeg er overbevist om, at den ser markant bedre ud end de sidste gange :banan:
14
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf fisken80 » 11. sep 2018, 15:06

Årh jeg tror jeg ville have den vildeste lyst til at få en tid ved ham skodlægen bare for at rive ham i næsen, at det ikke var dig der var hysterisk og at du nu rent faktisk skal opereres.

Men jeg ville sandsynligvis ikke orke at gøre det når det kom til stykket.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 11. sep 2018, 18:06

fisken80 skrev:Årh jeg tror jeg ville have den vildeste lyst til at få en tid ved ham skodlægen bare for at rive ham i næsen, at det ikke var dig der var hysterisk og at du nu rent faktisk skal opereres.

Men jeg ville sandsynligvis ikke orke at gøre det når det kom til stykket.

Jeg har også lyst til at markere på en eller anden måde. Det er bare grænseoverskridende og uoverskueligt.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"