Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 5. nov 2018, 21:00

Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 21:10

Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.

Seriøst?

Det er ikke min mening at være ubehøvlet. Jeg er bare rystet over, at du i ramme alvor kan anbefale at tage en snak med dem om det. Det har jeg jo gjort. Skodlægen har jo i hvert fald bevist, at han ikke er blevet en dyt klogere.
17
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 5. nov 2018, 21:42

Allmost_Famous skrev:
Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.

Seriøst?

Det er ikke min mening at være ubehøvlet. Jeg er bare rystet over, at du i ramme alvor kan anbefale at tage en snak med dem om det. Det har jeg jo gjort. Skodlægen har jo i hvert fald bevist, at han ikke er blevet en dyt klogere.


Ja, seriøst. Men det er ikke mig, det skal deje sig om. Og hvis du har besluttet, at de to mennesker er båtnakker og skod, så har jeg nok ikke så mange råd. Og jeg trækker mig, for jeg bliver ked af retorikken og det virker også som om, at du ikke kan bruge mine input.
2
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Freya » 5. nov 2018, 22:03

Jeg synes du er langt forbi at snakke med de læger og i stedet skal kontakte en patientvejleder mhp klagemuligheder.
17
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 22:05

Fru.skruk skrev:
Allmost_Famous skrev:
Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.

Seriøst?

Det er ikke min mening at være ubehøvlet. Jeg er bare rystet over, at du i ramme alvor kan anbefale at tage en snak med dem om det. Det har jeg jo gjort. Skodlægen har jo i hvert fald bevist, at han ikke er blevet en dyt klogere.


Ja, seriøst. Men det er ikke mig, det skal deje sig om. Og hvis du har besluttet, at de to mennesker er båtnakker og skod, så har jeg nok ikke så mange råd. Og jeg trækker mig, for jeg bliver ked af retorikken og det virker også som om, at du ikke kan bruge mine input.

Hvis jeg har besluttet det?

Men træk du dig bare. Du har ret i, at jeg ikke kan bruge input til noget, hvis jeg alligevel ikke må forholde mig til dem.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf icelady » 6. nov 2018, 09:07

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Akehurst2 » 6. nov 2018, 09:13

Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.


Jeg ved godt, det ikke er det, tråden handler om, og jeg skal gerne slette mit indlæg, hvis Allmost_Famous beder mig om det, men jeg synes simpelthen ikke det er rimeligt at kalde Allmost for 'ubehøvlet' fordi hun kalder en læge for 'skodlægen'.

Ja, det er måske ikke verdens mest elegante ord, men han har jo i den grad ikke været en god læge for hende. Tværtimod, så tog han hende ikke alvorligt, og negligerede hende ud over al rimelighed.
29
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 6. nov 2018, 13:19

Akehurst2 skrev:
Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.


Jeg ved godt, det ikke er det, tråden handler om, og jeg skal gerne slette mit indlæg, hvis Allmost_Famous beder mig om det, men jeg synes simpelthen ikke det er rimeligt at kalde Allmost for 'ubehøvlet' fordi hun kalder en læge for 'skodlægen'.

Ja, det er måske ikke verdens mest elegante ord, men han har jo i den grad ikke været en god læge for hende. Tværtimod, så tog han hende ikke alvorligt, og negligerede hende ud over al rimelighed.


Det var hendes retorik over for mig, jeg kommenterede på. Det var svaret til mig, jeg blev ked af og som jeg fandt ubehøvlet.

At hun kalder lægerne båtnakker og skod.... ja det er jo hendes valg. Som hendes svar til mig selvfølgelig også er hendes valg.

Jeg har ikke så meget mere at tilføje og som jeg skrev ingen råd til TS.
4
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf HappyPaww » 6. nov 2018, 13:41

Fru.skruk skrev:
Akehurst2 skrev:
Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.


Jeg ved godt, det ikke er det, tråden handler om, og jeg skal gerne slette mit indlæg, hvis Allmost_Famous beder mig om det, men jeg synes simpelthen ikke det er rimeligt at kalde Allmost for 'ubehøvlet' fordi hun kalder en læge for 'skodlægen'.

Ja, det er måske ikke verdens mest elegante ord, men han har jo i den grad ikke været en god læge for hende. Tværtimod, så tog han hende ikke alvorligt, og negligerede hende ud over al rimelighed.


Det var hendes retorik over for mig, jeg kommenterede på. Det var svaret til mig, jeg blev ked af og som jeg fandt ubehøvlet.

At hun kalder lægerne båtnakker og skod.... ja det er jo hendes valg. Som hendes svar til mig selvfølgelig også er hendes valg.

Jeg har ikke så meget mere at tilføje og som jeg skrev ingen råd til TS.

Din kommentar var altså mindst lige så ubehøvlet.
18
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14878

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Ata » 6. nov 2018, 16:08

Jeg kan ærligt talt godt forstå, at Allmost Famous har en lidt hård tone overfor lægerne i denne tråd og ikke har den store lyst til at prøve at tale med dem om sagen. Når man virkelig har prøvet at blive mødt med afvisning, ligegyldighed og måske endda nedladenhed fra diverse læger, så er det sidste, man har lyst til, at prøve at tale med dem om det. Man føler sig jo i den grad lille og ydmyget, så bare tanken om, at man skal sidde overfor de samme personer og fortælle, hvordan de fik en til at føle... det er jo tortur. Også fordi at chancen for, at man vil blive taget alvorligt med DET budskab virker til at være cirka = 0 - når man nu ikke blev taget alvorligt med det problem, man oprindeligt kom med.
18
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 6. nov 2018, 17:31

Man ER en skodlæge (og det, der er værre) når man ikke reagerer på sådan noget. Færdig bum. Hvad skal jeg ellers kalde ham? "Lægen, der ignorerede mine styrtblødninger i en sådan grad, at jeg skulle have tilført blod? Lægen, der afviste mig og nægtede at give mig en henvisning, da jeg stod på arbejde og gemte mig mens jeg stoppe papir ned i bukserne for ikke at bløde ud over det hele? Lægen, der ikke engang overvejede at måle min blodprocent da jeg kunne forklare, at jeg blødte mere end en deciliter hver dag?" Det kan jeg godt. Det er bare nemmere at kalde ham skodlægen.
21
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tanten » 6. nov 2018, 18:43

Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.


Mon ikke, AF kun omtaler ham som "Skodlægen" herinde og ikke kunne finde på at gøre det, hvis hun skulle tale med ham igen, klage over ham eller omtale ham for andre læger?

Jeg forstår godt behovet for harsk retorik, når man har oplevet, at en læge har ignoreret og negligeret styrtblødninger så langvarige og voldsomme, at det endte med flere blodtransfusioner og en fjernelse af livmoderen på en ellers ung og rask kvinde.
9
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 6. nov 2018, 18:49

Tanten skrev:
Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.


Mon ikke, AF kun omtaler ham som "Skodlægen" herinde og ikke kunne finde på at gøre det, hvis hun skulle tale med ham igen, klage over ham eller omtale ham for andre læger?

Jeg forstår godt behovet for harsk retorik, når man har oplevet, at en læge har ignoreret og negligeret styrtblødninger så langvarige og voldsomme, at det endte med flere blodtransfusioner og en fjernelse af livmoderen på en ellers ung og rask kvinde.

Ja, det er selvfølgelig kun overfor jer herinde, og en veninde, jeg omtaler ham sådan.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf fisken80 » 6. nov 2018, 19:13

Fru.skruk skrev:
Allmost_Famous skrev:
Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.

Seriøst?

Det er ikke min mening at være ubehøvlet. Jeg er bare rystet over, at du i ramme alvor kan anbefale at tage en snak med dem om det. Det har jeg jo gjort. Skodlægen har jo i hvert fald bevist, at han ikke er blevet en dyt klogere.


Ja, seriøst. Men det er ikke mig, det skal deje sig om. Og hvis du har besluttet, at de to mennesker er båtnakker og skod, så har jeg nok ikke så mange råd. Og jeg trækker mig, for jeg bliver ked af retorikken og det virker også som om, at du ikke kan bruge mine input.


Du har fulgt med i hele tråden mig bekendt, så jeg synes faktisk du burde vide, at AF for længe siden prøvede at tale med den ene læge og at det intet hjalp. At hun konsekvent løb panden mod en mur hos dem. Så jeg kan virkelig godt forstå, at hun affejer dit forslag som hun gør.
Og jeg synes faktisk hun gør det pænt alt taget i betragtning.
11
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf fisken80 » 6. nov 2018, 19:17

Fru.skruk skrev:
Akehurst2 skrev:
Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.


Jeg ved godt, det ikke er det, tråden handler om, og jeg skal gerne slette mit indlæg, hvis Allmost_Famous beder mig om det, men jeg synes simpelthen ikke det er rimeligt at kalde Allmost for 'ubehøvlet' fordi hun kalder en læge for 'skodlægen'.

Ja, det er måske ikke verdens mest elegante ord, men han har jo i den grad ikke været en god læge for hende. Tværtimod, så tog han hende ikke alvorligt, og negligerede hende ud over al rimelighed.


Det var hendes retorik over for mig, jeg kommenterede på. Det var svaret til mig, jeg blev ked af og som jeg fandt ubehøvlet.

At hun kalder lægerne båtnakker og skod.... ja det er jo hendes valg. Som hendes svar til mig selvfølgelig også er hendes valg.

Jeg har ikke så meget mere at tilføje og som jeg skrev ingen råd til TS.


Men lægerne er jo nogle båtnakker og skodlæger. Det kan man simpelthen ikke diskutere. Heldigvis kunne hun “nøjes” med at få fjernet livmoderen, men hun kunne altså også have haft en kræftsygdom i underlivet, der potentielt kunne have kostet hende livet, fordi hun ikke blev taget seriøst. Det er en fuldkommen utilstedelig måde at behandle en patient på.
18
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Helbred"