Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 12. sep 2018, 14:07

Allmost_Famous skrev:
Fru.skruk skrev:Nu spørger jeg lige så forsigtigt og jeg håber ikke, det bliver misforstået, for det er af ren uforståenhed: hvordan kan det være, at du ikke kan arbejde nu? Din blodprocent er nærnormal og forventes ikke at falde. Og du skal vist først opereres om et par uger.
Du har jo tæt kontakt med din egen læge, som tydeligvis er enig med dig i, at du ikke skal arbejde og jeg er ikke i tvivl om, at du aldrig ville blive hjemme uden grund.

Du må hjertens gerne spørge.

Det er fordi min krop så længe har kørt med alt, alt for lidt blod, og mine organer derfor ikke har kørt på fuldt blus i den tid. Det betyder, at når først blodprocenten er ved at være normal, er der nok blod til at kroppen kan begynde at komme sig. Jeg er også stadig nødt til at sove i hvert fald 2-3 timer mens sønnike er i skole, hvis jeg skal have energi til eksempelvis madlavning. Altså ud over nattesøvnen og en mindre lur om aftenen.

I dag sov jeg fra 7.30-10.15 for at have energi til både mit lægebesøg og bøjletandlæge med sønnike. Og så hjem og få en lur på cirka tre kvarter for at have energi til forældremøde i aften. Så selvom jeg virkelig savner at gå på arbejde, så har jeg også bare erkendt, at det kan jeg ikke endnu.


Det giver god mening. Godt at du/I lytter efter din krop og passer på dig.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Moxy-lady » 12. sep 2018, 14:07

Yay, hvor er det dejligt at du endelig kan se en afslutning på det hele! Både ift din blodprocent og operation :banan:

Og fedt at du selv har erkendt at du lige skal ovenpå igen inden du skal tilbage på arbejde! Dejligt at du tager dit helbred seriøst nu, så du kan komme dig ordentligt. (Dette er ikke ment som en kritik!)
3
My world 12-10-18 :lun:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 14. sep 2018, 19:57

I dag havde jeg både energi til at være social med min søster og niecer nogle timer i et legeland, lektielæsning med sønnike, og et kort besøg hos min far om aftenen. Jeg sov kun halvanden time ekstra i morges, og en kort lur i eftermiddags - og jeg føler mig ikke engang specielt træt lige nu :banan: Jeg tror snart, jeg er klar til at kunne droppe den ekstra søvn i løbet af dagen.
18
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Skralde » 14. sep 2018, 20:06

Hold nu op hvor er jeg glad på dine vegne :gogo:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Faceless » 15. sep 2018, 04:00

Allmost_Famous skrev:
Mistermor skrev:Hvor er det bare skønt, at du har mødt sådan et menneske!

Meget! Jeg har ellers hørt en masse om hvor tåbelige ting, man skal igennem som sygemeldt, og alle mine rullede øjne ved tanken om det, blev i allerhøjeste grad gjort til skamme. Det er vist sundt nok fra tid til anden.

Da han skulle informere mig om ret og pligt, var han også enormt behagelig at høre på. Der var ingen løftede pegefingre eller mistillid. Han sagde eksempelvis, at jeg selvfølgelig ikke må rejse på ferie ens jeg er sygemeldt, men at jeg "jo altså godt må svinge ned over grænsen efter nogle kasser øl" :lol: Totalt nede på jorden.

Der var et eller andet, der ramte det rigtige sted, da han snakkede om det her med at komme sig oven på et forløb som det her. Når en sagsbehandler, der normalt har ry for at ville have folk ud af systemet asap, beder mig tænke mere på mit helbred end på min arbejdsgiver, så er man nok lidt nødt til at tage det til sig.


Man høre desværre aldrig om de gode sagsbehandlere. Den slags historier er der jo ikke salg i.
Min sagsbehandler i Odense var også helt fantastisk! Jeg sagde faktisk til hende, at jeg ville ønske, jeg kunne tage hende med til min nye kommune da jeg flyttede fra Odense i foråret. :)
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 16. sep 2018, 19:14

Faceless skrev:Man høre desværre aldrig om de gode sagsbehandlere. Den slags historier er der jo ikke salg i.
Min sagsbehandler i Odense var også helt fantastisk! Jeg sagde faktisk til hende, at jeg ville ønske, jeg kunne tage hende med til min nye kommune da jeg flyttede fra Odense i foråret. :)

Det har du desværre ret i. Overskriften "Sagsbehandlere afsløret: vejledte syge borgere til ikke at raskmelde sig for tidligt", ville nok ikke få en masse klik eller omtale på Facebook.

Det må godt nok være et utaknemmelig job.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 17. sep 2018, 12:17

Jeg har lige været ved lægen. Der skulle laves lægeerklæring til kommunen.

Lægen var helt på linje med sagsbehandleren, og mente, at jeg skulle starte op på deltid en uge eller to. Det er jeg lidt spændt på hvad min leder synes om. Han har nævnt, at jeg jo godt burde kunne arbejde lidt hjemmefra mens jeg er sygemeldt, så nu må vi se.

Jeg trænger til at komme lidt væk fra min sofa, så i morgen forventer jeg at køre en god lang tur og få tømt hovedet. Det bliver godt. Jeg kører til grænsen, og fylder bilen op, så jeg får noget ud af turen på den måde også.
10
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf LaScrooge » 19. sep 2018, 08:21

Hvor er det DEJLIGT at læse at du har det så meget bedre!
0
And we both know: I will be delicious
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 19. sep 2018, 11:42

LaScrooge skrev:Hvor er det DEJLIGT at læse at du har det så meget bedre!

Tak! Det er også vidunderligt at kunne skrive, at det går bedre. Meget bedre, endda.
6
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 19. sep 2018, 16:57

Jeg var forresten ude på mit arbejde i dag, og fik hyggesnakket lidt med folk. Derudover gav jeg lige et lille nap med et par timer. Da jeg kom hjem, følte jeg mig ikke specielt træt, men med det samme, jeg så fik sat mig ned, ramte trætheden, og jeg sov som en sten i halvanden time. Jeg føler mig også totalt bombet nu. Det er lidt vildt.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 21. sep 2018, 11:59

Jeg er lige begyndt at bløde igen. Ikke voldsomt, men nok til at bind er nødvendigt.
Jeg er jo på hormonkur nu, og så burde man ikke kunne bløde, så jeg er ikke helt tryg ved det. Jeg har prøvet at ringe til gynækologisk ambulatorium, men de har så åbenbart først telefontid igen på mandag.
Min egen læge har heller ikke telefontid nu.

For helvede, altså... Jeg skulle netop på hormonkur igen fordi de ikke ville risikere, at jeg begyndte at bløde igen inden operationen.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 21. sep 2018, 12:08

Allmost_Famous skrev:Jeg er lige begyndt at bløde igen. Ikke voldsomt, men nok til at bind er nødvendigt.
Jeg er jo på hormonkur nu, og så burde man ikke kunne bløde, så jeg er ikke helt tryg ved det. Jeg har prøvet at ringe til gynækologisk ambulatorium, men de har så åbenbart først telefontid igen på mandag.
Min egen læge har heller ikke telefontid nu.

For helvede, altså... Jeg skulle netop på hormonkur igen fordi de ikke ville risikere, at jeg begyndte at bløde igen inden operationen.

Øv at du er begyndt at bløde igen :kram:

Og det var da godt nok tidligt at de holder weekend! Jeg synes at du skal ringe til vagtlæge, du skal jo ikke have en hel weekend hvor du er utryg.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 21. sep 2018, 13:16

Vagtlægen har ikke åbent endnu. Det er begyndt at trække i lænden, så nu tager jeg mig et hvil og ringer så til vagtlægen senere i dag.
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 21. sep 2018, 16:51

Fik du snakket med en vagtlæge? :)
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 21. sep 2018, 20:38

Det bløder ikke ret meget nu, og der er ingen klumper eller noget, så jeg ser lige an natten over.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"