Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf avdotja » 6. nov 2018, 22:22

Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er der er så ubehøvlet i TS's svar? Fru.skruk har forklaret at det ikke er ordet "skodlægen", men jeg kan ikke umiddelbart få øje på hvad det så skulle være :gruble:
6
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf xxx---xxx » 7. nov 2018, 15:15

Jeg ville aldrig gå direkte til de læger.

Men jeg ville lave en klage til afdelingsledelsen!
De skal tage det alvorligt!!

Vi gjord det under et forløb med vores yngstes søn og de tog det meget seriøst!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Danseprinsesse » 7. nov 2018, 15:53

Du kan læse lidt om det her:
https://stpk.dk/da/behandling/klag-over ... ehandling/

Der er forskel på, om du vil klage over en person eller selve behandlingsstedet.
Du kan godt klage over et forløb og så efterfølgende over specifikke personer, men ikke omvendt.

Jeg har klaget over et forløb engang. Der blev jeg tilbudt en samtale på afdelingen med afdelingsledelsen, som jeg tog imod. Det var en fin og konstruktiv. Jeg valgte efterfølgende ikke at klage over den pågældende læge, men det kunne jeg godt have gjort.

I dit tilfælde synes jeg klart, der skal klages over forløbet, så der bliver kigget sammenhængende på det helt groteske forløb, du har været udsat. Så kan du vente med at tage stilling til, om du også gerne vil indgive en klage til disciplinærnævnet om de 2 specifikke læger.
9
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Danseprinsesse » 7. nov 2018, 15:57

Du kan også sende en klage direkte til afdelingsledelsen, som højst sandsynligt vil tage det seriøst.

Men når nu det handler om et forløb på både sygehus og hos praktiserende læge, synes jeg klart det skal “løftes et niveau op”, så du er sikker på, at nogen rent faktisk lærer noget af det og handler på det.
5
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tanten » 7. nov 2018, 21:00

xxx---xxx skrev:Jeg ville aldrig gå direkte til de læger.

Men jeg ville lave en klage til afdelingsledelsen!
De skal tage det alvorligt!!

Vi gjord det under et forløb med vores yngstes søn og de tog det meget seriøst!


Jeg ville klage til Styrelsen For Patientklager https://stpk.dk/da/behandling/klag-over ... ehandling/
1
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf IrmaPigen » 13. dec 2018, 06:38

Fru.skruk skrev:
Allmost_Famous skrev:
Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.

Seriøst?

Det er ikke min mening at være ubehøvlet. Jeg er bare rystet over, at du i ramme alvor kan anbefale at tage en snak med dem om det. Det har jeg jo gjort. Skodlægen har jo i hvert fald bevist, at han ikke er blevet en dyt klogere.


Ja, seriøst. Men det er ikke mig, det skal deje sig om. Og hvis du har besluttet, at de to mennesker er båtnakker og skod, så har jeg nok ikke så mange råd. Og jeg trækker mig, for jeg bliver ked af retorikken og det virker også som om, at du ikke kan bruge mine input.


Jeg synes ærligt talt TS må kalde dem præcis, hvad hun vil.

Det er TS tråd, hun har al grund til at være sur.

Derudover så er det vel åbenlyst at TS bemærkninger går i reletion til deres profession og ikke som privatpersoner. Ingen af os kan vide, om de er en god far, god ven osv. Men som læger kan man sq godt have en holdning til dem efter det pågældende forløb.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf LaScrooge » 13. dec 2018, 09:49

Fru.skruk skrev:
Allmost_Famous skrev:Hov, og så har jeg besluttet mig for, at jeg skal have fundet ud af hvordan og hvorledes med at gøre opmærksom på de to båtnakker (skodlægen og den ene af gynækologerne på OUH). Det var simpelthen ikke i orden, og det skal de ikke gøre mod flere.


Hvad med at tale med lægerne? Det tror jeg, er langt det mest effektive i forhold til, at de kan lære af situationen. Og det er vel det du gerne vil, ik’? Altså have, at de behandler andre kvinder med mere respekt, være mere lydhøre og ikke feje dem af med floskler? Det er selvfølgelig svært, hvis du kun kan se dem som båtnakker og skod.


Hvordan ser du dem? Opmærksomme, omsorgsfulde, tryghedsskabende læger; ansvarsfulde gatekeepere til nødvendig behandling? Flinke mennesker? Hvilket perspektiv har du på de to personer, som kan nuancere og mildne AF's oplevelser OG dette sindssyge forløb, som stjal 9 måneder af hendes liv?

Din kommentar er upassende set i konteksten. Der er ingen tvivl om, at hun er blevet svigtet af sundhedssystemet takket være disse to personer og at det har haft kæmpestore konsekvenser. Så at antyde, at det er hende, der er stridbar, fordi hun har et negativt syn på dem, er pisse groft.
10
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf LaScrooge » 13. dec 2018, 09:52

Og tilbage til grunden til at jeg kom ind i tråden - hvordan går det med dig? Jeg tænkte på dig i går, fordi jeg snakkede med to veninder om deres møde med sundhedssystemet i forbindelse med diverse "kvindelidelser".
0
And we both know: I will be delicious
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 13. dec 2018, 14:14

Hvor er I søde at spørge :kys:

Jeg har meget travlt på arbejde, men har tid til at ringe til Patientvejlednigen i den kommende uge, og så få aftalt hvordan og hvorledes. I min region har de kontor en times kørsel fra mig, så jeg er ved at få overblik over hvornår jeg vil kunne tage fri til at komme derover i det nye år. Jeg vil helt sikkert følge op på forløbet, og er fast besluttet på at det skal være ordentligt.

Derudover, så har Region Syddanmark udvalgt mig til at være med i noget, der hedder aktiv patientstøtte. De beskriver det som værende et tilbud til patienter med kroniske eller komplekse lidelser/behandlinger osv, og man kan ikke selv melde sig til det. Vi bliver ved med at ringe skævt frem og tilbage, så jeg er spændt på hvordan det foregår når det endelig lykkes den ene part at få fat på den anden.

Trætheden bliver mindre og mindre uge for uge, og jeg er også begyndt at kunne foretage mig ting efter arbejde et par gange om ugen. Jeg er meget selektiv med hvad jeg laver af aftaler, og hvor min energi bruges bedst. Af og til tror jeg måske at min familie finder mig en smule krukket over det, men det er nok bare mig. Hvis der er noget, jeg har lært af det her cirkus, så er det, at jeg er nødt til at passe på mig selv.

Det er lige gået op for mig, at det lige om lidt er et år siden, det hele startede. Hold kæft, det har været mit livs hårdeste år. Næste år kommer til at blive godt!
25
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru.skruk » 13. dec 2018, 14:20

IrmaPigen skrev:
Fru.skruk skrev:
Allmost_Famous skrev:
Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.

Seriøst?

Det er ikke min mening at være ubehøvlet. Jeg er bare rystet over, at du i ramme alvor kan anbefale at tage en snak med dem om det. Det har jeg jo gjort. Skodlægen har jo i hvert fald bevist, at han ikke er blevet en dyt klogere.


Ja, seriøst. Men det er ikke mig, det skal deje sig om. Og hvis du har besluttet, at de to mennesker er båtnakker og skod, så har jeg nok ikke så mange råd. Og jeg trækker mig, for jeg bliver ked af retorikken og det virker også som om, at du ikke kan bruge mine input.


Jeg synes ærligt talt TS må kalde dem præcis, hvad hun vil.

Det er TS tråd, hun har al grund til at være sur.

Derudover så er det vel åbenlyst at TS bemærkninger går i reletion til deres profession og ikke som privatpersoner. Ingen af os kan vide, om de er en god far, god ven osv. Men som læger kan man sq godt have en holdning til dem efter det pågældende forløb.


TS må kalde dem præcis hvad hun vil og jeg kan godt forstå, at hun er led og ked af det hele. Jeg håber oprigtigt, at hun har fået det meget bedre nu.

Jeg ville bare handle anderledes i forhold til at klage. Men jeg kan jo godt se, at flertallet her ville tage det gennem patientsikkerhedsstyrelsen eller som en utilsigtet hændelse og det er måske også det rigtige.

Og så må jeg sige, at din pointe med, at det går på deres profession og ikke dem som mennesker, den giver rigtig god mening. Så tror jeg sådan set, at jeg tilslutter mig, at de har handlet - ja uprofessionelt. Og jeg er bestemt enig i, at de ikke har været tryghedsskabende og godt til at tage TS alvorligt!
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 19. dec 2018, 21:27

Jeg har i dag snakket med dem fra Aktiv Patientstøtte. Det er åbenbart sådan noget med, at man får tilknyttet en specialuddannet sygeplejerske, der så kan hjælpe en med at håndtere sin sygdom, så man undgår en masse lægebesøg og indlæggelser. Man bliver udvalgt på baggrund af antal lægebesøg/indlæggelser og sine diagnoser osv, og det er en elektronisk udvælgelse, og sygeplejersken har ikke informationer om patienten. Jeg forklarede hende derfor lidt om forløbet, og at jeg ville snakke med Patientvejlednigen om at få klaget på den rigtige måde, men at jeg ikke længere er syg efter jeg blev opereret, og derfor måske ikke lige er i målgruppen alligevel. Det var hun helt enig i, og mente ikke, jeg kunne have synderligt gavn af hendes hjælp. Men med alt det, jeg har været igennem i 2018, så er jeg altså poppet op som værende en patient, der måske havde brug for en anden form for støtte også. Men altså, hver gang jeg f.eks har fået målt blodprocent, så står det jo registreret som værende et lægebesøg, og så kan jeg godt forstå, at en computer tager mig med i sådan et projekt.

Nåh, men så ringede jeg også til Patientvejlednigen. Det blev desværre lidt senere end planlagt pga en episode på arbejde, så jeg missede lige nøjagtig deres telefontid, som åbenbart er kortere om onsdagen. Jeg prøver igen i morgen eller fredag.

I juleferien vil jeg have lavet mig et dokument med datoer osv for hele forløbet, så jeg er klar til at snakke mere målrettet med Patientvejlednigen om hvordan, det bedst muligt gribes an. Jeg har stadig min blødningskalender osv, så jeg skal bare have samlet det hele i en mappe, printet journal osv.

Jeg har været helt åndssvagt træt denne uge, og måtte sove når jeg kom hjem osv. Det er vist meget godt, jeg går på ferie lige om lidt. Jeg trænger til det, og kan egentlig godt fornemme, at jeg aldrig fik ladet op i sommer, og at det har været en temmelig hårdt omgang. Det bliver godt med ferie!
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 7. feb 2019, 19:10

000 skrev:Hvordan går det med dig?

Tak for omtanken :kys:

Jeg har totalt overvurderet min mulighed for at få ringet til Patientkontoret. Hver uge siger jeg til mig selv, at nu skal jeg få det gjort, og hver gang glipper det. De har kun åbent få timer om dagen, og i det tidsrum er jeg altid optaget. Jeg går lidt og venter på en åbning. Jeg har snakket med en kollega, som kan dække for mig umiddelbart efter ferien, så jeg kan ringe der.

Jeg er da træt ind imellem, men ikke andet end hvad man kan forvente de uger, der er særligt travlt på jobbet.
6
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 30. apr 2019, 21:19

Jeg kom lige til at tænke på den her tråd. Om nogle af jer stadig læser med, aner jeg ikke, men nu kommer der lidt herfra alligevel.

Jeg er en idiot til at få ringet til Patientvejledningen, fordi der altid er for travlt på arbejde. Jeg har derfor bedt min leder om nogle fridage i næste uge (jeg har overført ferie, jeg mangler at afvikle), og så SKAL jeg gøre det der. Ingen undskyldninger.

Derudover, så er jeg i stigende grad blevet den heldige vinder af voldsomme hedeture og lidt andre sjove sager, der kunne tyde på tidlig overgangsalder. Om natten sover jeg med en ventilator direkte på mig, og kun et tyndt tæppe, og vågner stadig badet i sved flere gange hver nat. På arbejde har jeg bordventilatorer alle de steder, jeg er i løbet af ugen, og har altid et stykke karton til at vifte mig med, når en ventilator ikke lige er så passende. Jeg har snakket med min læge, som desværre først har tid om over en måned - hvis jeg ville se skodlægen, kunne jeg komme til med det samme.
Jeg skal have en akuttid hos lægen i en anden sammenhæng en af de kommende dage, så hvis nu de kunne hapse blodprøverne i samme ombæring, kunne jeg spare et besøg. Det må tiden vise.

Jeg er dødtræt hele tiden, og jeg er ret sikker på, at det skyldes den dårlige søvn. Det er trods alt hver eneste nat, flere gange hver nat, og så er det jo ikke så sært.
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Purple Haze » 1. maj 2019, 05:17

Allmost_Famous skrev:Jeg har meget travlt på arbejde, men har tid til at ringe til Patientvejlednigen i den kommende uge, og så få aftalt hvordan og hvorledes. I min region har de kontor en times kørsel fra mig, så jeg er ved at få overblik over hvornår jeg vil kunne tage fri til at komme derover i det nye år. Jeg vil helt sikkert følge op på forløbet, og er fast besluttet på at det skal være ordentligt.


Ved godt at Patientklager ikke som sådan er den del af sundhedsvæsnet (eller ikke burde være det), med sidder med følelsen af at det gøres så besværligt som muligt, for så kan potentielt syge mennesker jo ikke finde overskuddet til at klage.

Jeg har lige mistet min mor der døde af kræft. Er overbevist om at hun ville ha overlevet, eller i det mindste ville have haft et bedre forløb, hvis der var blevet lyttet til hende. Så vi har også talt om at klage. Men det er ret svært at tro på at det nytter noget som helst. Især når det gøres så besværligt.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14669
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 1. maj 2019, 06:10

Øv, det lyder hårdt med de hedeture A_F. Jeg håber, du kan få tjekket op på det, når du alligevel skal til lægen.

Jeg synes, det er godt, du holder fast i at få talt med patientvejledningen, selvom du har travlt. Som du kan læse her i tråden, er vi rigtigt mange, der deler din opfattelse af, at der har været flere kritisable forhold i dit forløb. Så for din egen skyld tror jeg, det vil være godt at få fulgt op på det.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Helbred"