Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. apr 2018, 20:14

Godt at det går fremad AF og at der er kommet opsyn på. Hvad er planen fremadrettet? Skal der laves nogle tests eller hvordan? Man skal vel finde årsagen og ikke kun symptombehandle på lang sigt?

Jeg ville modsat hvad en anden anbefaler ikke begynde på hormoner for at få styr på mens, det her er jo ikke typisk menstruelle blødningsforstyrrelser.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tata » 19. apr 2018, 20:32

FormerlyKnownAs skrev:Godt at det går fremad AF og at der er kommet opsyn på. Hvad er planen fremadrettet? Skal der laves nogle tests eller hvordan? Man skal vel finde årsagen og ikke kun symptombehandle på lang sigt?

Jeg ville modsat hvad en anden anbefaler ikke begynde på hormoner for at få styr på mens, det her er jo ikke typisk menstruelle blødningsforstyrrelser.


Det var nu altså heller ikke det, jeg anbefalede (hvis det var mig, du referede til?) :) Jeg anbefalede minipiller, hvis det ikke var noget malignt. Går da ud fra at de er i gang med at udrede det, inden de udskriver hormoner :)
0
Timian :lun:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 19. apr 2018, 20:47

Ja, årsagen skal findes. Derudover skal jeg have scannet mit hjerte og igennem noget andet halløj, jeg skal have tjekket ved min egen læge.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. apr 2018, 20:48

Tata skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Godt at det går fremad AF og at der er kommet opsyn på. Hvad er planen fremadrettet? Skal der laves nogle tests eller hvordan? Man skal vel finde årsagen og ikke kun symptombehandle på lang sigt?

Jeg ville modsat hvad en anden anbefaler ikke begynde på hormoner for at få styr på mens, det her er jo ikke typisk menstruelle blødningsforstyrrelser.


Det var nu altså heller ikke det, jeg anbefalede (hvis det var mig, du referede til?) :) Jeg anbefalede minipiller, hvis det ikke var noget malignt. Går da ud fra at de er i gang med at udrede det, inden de udskriver hormoner :)


Læste det lige igen og ja det skriver du. Men hun har jo ikke før har blødningsforstyrrelser og har skrevet flere gange at hun ønsker ikke at tage hormoner. Det er ret meget uden for normen ift alm blødningsforstyrrelser og årsagen skal jo findes.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 19. apr 2018, 20:49

Jeg nægter at tage nogen form for p-piller så længe der ikke er sidste udvej. De gange, jeg har prøvet, er jeg blevet hundesyg, og har kastet op i lårfede stråler. Og så vil jeg have ikke have hormoner på den måde.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. apr 2018, 20:49

Allmost_Famous skrev:Ja, årsagen skal findes. Derudover skal jeg have scannet mit hjerte og igennem noget andet halløj, jeg skal have tjekket ved min egen læge.


Kan du nå at skifte læge :genert:
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 19. apr 2018, 20:51

Jeg tænker, jeg kan bede om at få en tid ved uddannelseslægen?
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. apr 2018, 20:58

God plan.

Sagde lægerne i dag noget til din egen læges håndtering?
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tata » 19. apr 2018, 21:12

FormerlyKnownAs skrev:
Tata skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Godt at det går fremad AF og at der er kommet opsyn på. Hvad er planen fremadrettet? Skal der laves nogle tests eller hvordan? Man skal vel finde årsagen og ikke kun symptombehandle på lang sigt?

Jeg ville modsat hvad en anden anbefaler ikke begynde på hormoner for at få styr på mens, det her er jo ikke typisk menstruelle blødningsforstyrrelser.


Det var nu altså heller ikke det, jeg anbefalede (hvis det var mig, du referede til?) :) Jeg anbefalede minipiller, hvis det ikke var noget malignt. Går da ud fra at de er i gang med at udrede det, inden de udskriver hormoner :)


Læste det lige igen og ja det skriver du. Men hun har jo ikke før har blødningsforstyrrelser og har skrevet flere gange at hun ønsker ikke at tage hormoner. Det er ret meget uden for normen ift alm blødningsforstyrrelser og årsagen skal jo findes.


Nej, det er det såmænd ikke, jeg fik selv blødningsforstyrrelser i start 30'erne, endometriose. Så opfatter det nu ikke som uden for normen. Men hvis det ikke er noget malignt, og det behandles med hormoner, så er det jo bare sådan det er (når årsagen er fundet). Det er heldigvis de færreste tilfælde af blødningsforstyrrelser der er maligne :).
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Freya » 20. apr 2018, 06:22

Der kan være så mange bivirkninger ved de der hormonpræparater, også dem der påstås at være med færrest hormoner. Så hvis A-F har dårlige erfaringer med disse, kan jeg godt forstå, hun vil holde sig langt væk. Jeg kan heller ikke tåle den slags, da jeg bliver påvirket psykisk. Blev endda depressiv af en hormonspiral.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. apr 2018, 06:39

Allmost_Famous skrev:Jeg tænker, jeg kan bede om at få en tid ved uddannelseslægen?


Ja det virker absolut oplagt at bruge hende videre i forløbet!
Iøvrigt synes jeg du vil næste konsultation, hos hende, og ved opfølgning på gynækologiske afdeling (skal du ikke det??) skal spørge om ikke der skal indberettes en "utilsigtet hændelse" - det er jo på ingen måde okay at din normale læge har negligeret din blødning på den måde han har.

Er helt lettet, på dine vegne, over at du kom ind til uddannelses lægen, og at hun tog dig alvorligt.
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 20. apr 2018, 08:40

Jeg kan slet ikke overskue andet end at få styr på blødning/blodprocent nu her.
7
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf kidkomb » 20. apr 2018, 09:06

Allmost_Famous skrev:Jeg kan slet ikke overskue andet end at få styr på blødning/blodprocent nu her.

Det manglede da også bare, du har kørt dig selv for hårdt synes jeg, men nu hvor du har fået eksperters ord for at der rent faktisk ER noget galt og du ikke kan være andet end træt, så kan du måske bedre tillade dig selv at være træt.
Hvil, hvil, hvil, og nyd weekenden :kys:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 20. apr 2018, 09:28

Det tror jeg faktisk, du har ret i. Jeg har længe tænkt, at en stor del af trætheden nok bare skyldtes travlhed på arbejdet - jeg er jo nyuddannet, og så er der jo ikke så sært, at man oplever træthed.

Min dårlige samvittighed er da blevet mindre. Jeg har ikke ligget så meget fordi jeg er doven, og rent mentalt er det vist meget godt at få der slået fast.

Jeg fik i øvrigt også snakket med min søster sent i går. Vi er ikke så buddy-buddy, men jeg ville alligevel ikke risikere at min far eller bror kom til at tale over sig, og hun skulle høre noget den vej. Hun er sygeplejerske, så vi fik selvfølgelig også snakket alle de der tal og ord, og det var fint.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Freya » 20. apr 2018, 11:00

Allmost_Famous skrev:Jeg kan slet ikke overskue andet end at få styr på blødning/blodprocent nu her.

Det kan jeg godt forstå. Før det har du jo ingen energi i kroppen.
0

Tilbage til "Helbred"