Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 13. apr 2018, 14:51

Tilly skrev:Hvordan gik det med lægen, fik du en henvisning til gynækolog? :kram:

Der skete noget på arbejde i går, som gjorde, at jeg ikke kunne gå fra alligevel.

I dag har jeg ligget syg, men var så dum at falde i søvn inden jeg fik ringet. Jeg har dunket mig selv oven i hovedet hele dagen :rulle:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Aesel82 » 13. apr 2018, 15:57

Har din læge ikke en mail-konsultation, så du kan skrive og bede om en henvisning?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 13. apr 2018, 17:12

Aesel82 skrev:Har din læge ikke en mail-konsultation, så du kan skrive og bede om en henvisning?

Åh, jeg er bare SÅ dum til sådan noget.. men jeg vil da lige få tjekket op på det :)
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Sangius » 13. apr 2018, 17:41

Min læges hedder bare www.emailkonsultation.dk . Men har ingen ide om, hvor mange læger der er med inde under den ordning? Jeg bruger den jævnligt, fremfor at bestille tid. Kan hurtigt høre lægen om en evt henvisning, få et recept på noget, osv. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. apr 2018, 18:31

Mange bruger også lægevejen til konsultationer
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Freya » 13. apr 2018, 19:11

Måske du bare bør ringe og booke en ny tid hos lægen. Der er du ikke afhængig af at skulle ringe på et præcist tidspunkt, så du vil kunne gøre det når du lige har 5 minuttet på jobbet.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 14. apr 2018, 11:03

Jeg er lige kommet ud fra vagtlægen.

Jeg lå med smerter det meste af natten, gik svimmel rundt hele morgenen, og blødte flere af de der enorme klumper, så jeg var ikke helt tryg ved situationen.

Jeg gik taget blodprøver, blodtryk, taget temperatur, og blev lyttet og trykket på.
Blodtrykket var normalt, og det samme med infektionstal og temperatur.
Blodprocenten var selvfølgelig for lav. Han kunne høre en mislyd på mit hjerte, som måske/måske ikke har noget med det her at gøre. Men min krop er på overarbejde lige nu, og jeg trækker vejret anstrengt, som han umiddelbart mener er fordi jeg er så træt pga. blodmangel så længe.

Vi snakkede lidt frem og tilbage. Han var i tvivl om hvad han lige kunne stille op. Han sagde, at hvis jeg havde haft feber, ville han indlægge mig, men det var så ikke nødvendigt. Han spurgte om jeg var helt sikker på, at jeg ikke kunne have været gravid.

Jeg fik strenge ordrer på at rige til egen læge "som det første" mandag morgen.
Derudover sagde han om blødningen, at "det jo ikke er akut-akut og kræver indlæggelse, men der må heller ikke gå to uger før du sidder hos en gynækolog".
Han mener ikke, jeg selv kan gøre andet end at tage den med ro og slappe af. I forvejen laver jeg nærmest ikke andet end at ligge på sofaen når jeg kommer hjem fra arbejde for tiden, fordi jeg er for træt til andet. Men det bliver bare rugbrødsmadder til aftensmad i næste uge, så.

Nu skal jeg have hentet sønnike sønnike igen (jeg allierede mig med en veninde, som lige kunne tage sig af ham, hvis det trak ud), og vi mødes på en café så vi kan sidde og snakke mens sønnike fanger Pokémon i nærheden. Jeg har brug for lige at snakke med hende.

Jeg skriver også lige til en god kollega og siger, at jeg skal have fat i lægen mandag morgen, så jeg har brug for, at hun dækker for mig lidt.
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Sangius » 14. apr 2018, 11:20

Puha, det lyder da vildt ubehageligt! Du må se og få tændt et bål under den læge, og få en tid hos gynækolog med det vuns.

Kram herfra, og håber du snart får det bedre.

Hæmjern eller aminojern er de mest letoptagelige piller som er mildest for maven, hvis du skal have noget tilskud:)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Skralde » 14. apr 2018, 11:21

Allmost_Famous skrev:Jeg er lige kommet ud fra vagtlægen.

Jeg lå med smerter det meste af natten, gik svimmel rundt hele morgenen, og blødte flere af de der enorme klumper, så jeg var ikke helt tryg ved situationen.

Jeg gik taget blodprøver, blodtryk, taget temperatur, og blev lyttet og trykket på.
Blodtrykket var normalt, og det samme med infektionstal og temperatur.
Blodprocenten var selvfølgelig for lav. Han kunne høre en mislyd på mit hjerte, som måske/måske ikke har noget med det her at gøre. Men min krop er på overarbejde lige nu, og jeg trækker vejret anstrengt, som han umiddelbart mener er fordi jeg er så træt pga. blodmangel så længe.

Vi snakkede lidt frem og tilbage. Han var i tvivl om hvad han lige kunne stille op. Han sagde, at hvis jeg havde haft feber, ville han indlægge mig, men det var så ikke nødvendigt. Han spurgte om jeg var helt sikker på, at jeg ikke kunne have været gravid.

Jeg fik strenge ordrer på at rige til egen læge "som det første" mandag morgen.
Derudover sagde han om blødningen, at "det jo ikke er akut-akut og kræver indlæggelse, men der må heller ikke gå to uger før du sidder hos en gynækolog".
Han mener ikke, jeg selv kan gøre andet end at tage den med ro og slappe af. I forvejen laver jeg nærmest ikke andet end at ligge på sofaen når jeg kommer hjem fra arbejde for tiden, fordi jeg er for træt til andet. Men det bliver bare rugbrødsmadder til aftensmad i næste uge, så.

Nu skal jeg have hentet sønnike sønnike igen (jeg allierede mig med en veninde, som lige kunne tage sig af ham, hvis det trak ud), og vi mødes på en café så vi kan sidde og snakke mens sønnike fanger Pokémon i nærheden. Jeg har brug for lige at snakke med hende.

Jeg skriver også lige til en god kollega og siger, at jeg skal have fat i lægen mandag morgen, så jeg har brug for, at hun dækker for mig lidt.


Øv altså! :ae: Nu hører du efter doktoren og lader arbejde være arbejde mandag og får ringet. God bedring!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Freya » 14. apr 2018, 11:38

Måske du burde melde dig syg mandag, så du kan have rigelig tid til først at ringe til din læge og derefter til en gynækolog.
14
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Patience » 14. apr 2018, 12:38

Freya skrev:Måske du burde melde dig syg mandag, så du kan have rigelig tid til først at ringe til din læge og derefter til en gynækolog.


Helt enig - det er altså på høje tid at tage dette seriøst.
7
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 14. apr 2018, 13:50

Jeg tager det altså også seriøst.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 14. apr 2018, 13:57

Puha, sikke en ubehagelig tur du har været igennem :kram: Sender masser af varme tanker din vej.
Og bliv da endelig hjemme på mandag hvis du ikke er helt frisk. Så kan du også få god ro til at kontakte din læge.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf fisken80 » 15. apr 2018, 14:41

Allmost_Famous skrev:Jeg tager det altså også seriøst.


Hvis du gør, så melder du dig syg på mandag og så går du op til din læge klokken 8 mandag morgen når de åbner og forlanger en akuttid, fordi du bløder kraftigt og i øvrigt har været ved vagtlæge i weekenden. Og så slår du i bordet og får en henvisning til en gynækolog, og herefter bruger du resten af dagen på at tjekke, hvem der har den korteste ventetid eller alternativt tager du telefonen og ringer rundt og hører om der skulle være en gynækolog med en afbudstid mandag eller tirsdag.

Du skal tjekkes seriøst og det skal være NU.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 15. apr 2018, 14:48

Så medmindre, jeg pjækker fra arbejde, tager jeg det ikke seriøst?

Jeg HAR aftalt med min kollega, at jeg SKAL ringe, og hun vil gerne dække for mig.
6
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"