Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2018, 09:32

Har du egentlig navnene de forstående læger du har mødt undervejs i forløbet og se, om du kan komme i kontakt med en af dem, så de måske kan rådgive dig om den rette vej frem?
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. jun 2018, 09:38

Allmost_Famous skrev:Ikke så godt. Jeg er begyndt at blive meget træt igen (jeg har blødt uafbrudt siden jeg var på ambulatoriet), og må sove lidt hver dag efter arbejde for at kunne hænge sammen. Jeg tager løbende mine piller for at skrue lidt ned for mængden af blod, der kommer.

Jeg havde en tid ved lægen, men uddannelseslægen nåede så at gå på barsel, og det kunne jeg ikke så godt håndtere, så jeg lavede min tid om. Der var kun en enkelt tid ledig (en akuttid), og det var ved ham skodlægen. Ham har jeg så snakket med over telefonen. Han sagde, at han selvfølgelig godt kunne lave det celleskrab, men at jeg jo allerede HAR set en gynækolog og de HAR tilbudt mig en hormonspiral eller piller, så en henvisning ville han ikke lave. Jeg fik banket gevaldigt i bordet, men han var ikke til at hugge eller stikke i. Derfor har jeg aflyst min tid hos ham, og fået tid hos en privatpraktiserende gynækolog som jeg har fået anbefalet, og så bliver jeg undersøgt for egen regning derinde. Jeg har en tid på tirsdag. Det bliver en dyr omgang, men når lægen ikke vil tage mig seriøst, må det jo blive sådan.



Jeg synes du skal spørge gynækologen, om hvorvidt denne vurderer du har en reel klagesag på hånden.
Og hvis du får et ja, så KLAG! - ikke kun for at forhindre dårlig praksisk, men for at give dig selv en oprejsning.
Jeg oplever at du har været ret påvirket af at en læge siger at "det er ikke noget" og at autoritetens ord vægter enormt højt hos dig.
12
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 27. jun 2018, 09:44

Øv jeg er ked af at høre at du stadig bløder så meget, og at din læge bliver ved at være sådan en idiot.

Jeg håber du kan få nogle svar ved gynækologen på tirsdag. Og at du får held med at skifte læge snart.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf LaScrooge » 27. jun 2018, 09:50

Shit. Det er bare overhovedet ikke acceptabelt. Kæft, jeg har ondt af dig, og det mener jeg på en medfølende, ikke medlidende, måde. Det er bare sindssygt. Virkelig et eksempel på at "kvindeproblemer" stadig overhovedet ikke tages seriøst. Jeg får lyst til at være den der type, der går til medierne.
11
And we both know: I will be delicious
Aera
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. nov 2015, 19:25
Kort karma: 1
Likede indlæg: 13

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Aera » 27. jun 2018, 12:03

Allmost_Famous skrev:Jeg skal helt sikkert skifte læge efter der her. Der er bare lukket for nye patienter så mange steder, så lige nu føles det lidt uoverskueligt.

Totalt random første indlæg.
Jeg vil bare gerne anbefale min læge (du bor vist også i Odense??)
Focus lægerne på Klingenberg, lige ved siden af HCs barndomshjem.
Det er et ungt ægtepar, der overtog praksis, da de "gamle" gik på pension for knap 2 år siden.
Jeg var MEGET skeptisk.
Man kan da ikke have en læge, der kun er et år eller 2 ældre end èn selv??? :gruble:
Men som min tidligere chef sagde: De har jo det hele i frisk erindring
De er SÅ søde begge to, og jeg har svært ved at forestille mig, at du ikke ville blive taget seriøst med noget som helst.
Og de har åbent for tilgang, så vidt jeg kan se.
De holder så godt nok lige 3 ugers ferie 27-28-29 :/
11
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf IrmaPigen » 27. jun 2018, 13:13

Du ved godt man også godt kan klage over en almen praktiserende læge, ikke?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 13:22

Jeg ved ikke helt med at klage. Altså... Det er vel kun, hvis han har handlet uforsvarligt? Man kan vel ikke få et rap over nallerne bare for at være et rendyrket røvhul?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tanten » 27. jun 2018, 13:30

Allmost_Famous skrev:Ikke så godt. Jeg er begyndt at blive meget træt igen (jeg har blødt uafbrudt siden jeg var på ambulatoriet), og må sove lidt hver dag efter arbejde for at kunne hænge sammen. Jeg tager løbende mine piller for at skrue lidt ned for mængden af blod, der kommer.

Jeg havde en tid ved lægen, men uddannelseslægen nåede så at gå på barsel, og det kunne jeg ikke så godt håndtere, så jeg lavede min tid om. Der var kun en enkelt tid ledig (en akuttid), og det var ved ham skodlægen. Ham har jeg så snakket med over telefonen. Han sagde, at han selvfølgelig godt kunne lave det celleskrab, men at jeg jo allerede HAR set en gynækolog og de HAR tilbudt mig en hormonspiral eller piller, så en henvisning ville han ikke lave. Jeg fik banket gevaldigt i bordet, men han var ikke til at hugge eller stikke i. Derfor har jeg aflyst min tid hos ham, og fået tid hos en privatpraktiserende gynækolog som jeg har fået anbefalet, og så bliver jeg undersøgt for egen regning derinde. Jeg har en tid på tirsdag. Det bliver en dyr omgang, men når lægen ikke vil tage mig seriøst, må det jo blive sådan.


Du kunne også have valgt at skifte læge og få en henvisning til gratis gynækolog af den nye læge - ingen læger ved deres fulde fem synes, det er normalt, at så ung en kvinde bløder voldsomt i flere måneder.

Men godt, du bliver undersøgt.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 13:31

Men så ville jeg skulle vente en måned mere, alle går på ferie om lidt.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf fisken80 » 27. jun 2018, 13:33

Allmost_Famous skrev:Jeg ved ikke helt med at klage. Altså... Det er vel kun, hvis han har handlet uforsvarligt? Man kan vel ikke få et rap over nallerne bare for at være et rendyrket røvhul?


Men - han handler uforsvarligt når han ikke vil give dig en henvisning. Jeg synes så afgjort også du skal klage.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 27. jun 2018, 13:36

fisken80 skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg ved ikke helt med at klage. Altså... Det er vel kun, hvis han har handlet uforsvarligt? Man kan vel ikke få et rap over nallerne bare for at være et rendyrket røvhul?


Men - han handler uforsvarligt når han ikke vil give dig en henvisning. Jeg synes så afgjort også du skal klage.

Jeg synes også han handler uforsvarligt ved ikke at give dig en henvisning. Dit liv og din hverdag bliver jo i høj grad påvirket af at du fortsat bløder.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Flora » 27. jun 2018, 13:42

Jeg synes også, du skal klage over den læge. Forhåbentlig fejler du ikke noget alvorligt, men det kan næppe være sundt at bløde så meget og så længe, at man dårligt kan hænge sammen i hverdagen. Det skal da undersøges og afhjælpes. At han bare slår det hen og ikke vil give dig en henvisning, synes jeg er dybt uforsvarligt.

Men godt at du har taget sagen i egen hånd og fået en tid hos en gynækolog. Jeg håber han/hun kan få løst problemet hurtigt, så du kan blive frisk igen :)
3
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 27. jun 2018, 13:45

Jeg synes også, dummerniks-lægen fortjener en klage, men som du selv er inde på, A_F, skal det ikke være din første prioritet. Det er virkelig ærgerligt, at du ender med selv at skulle betale for en gynækolog, fordi han ikke vil give en henvisning, men det er til gengæld godt, at du har muligheden for at vælge den løsning. Så kan du altid se, når du har været der, og når du har skiftet læge, om du føler, du har belæg for en klage over den gamle læge. Og om du har energi til at lave en.

Jeg krydser fingre (igen) for, at du får en god oplevelse hos gynækologen på tirsdag og kommer nærmere en langtidsholdbar løsning, som ikke virker som "venstrehåndsarbejde" fra lægens side.
5
You can't spell awesome without me.
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Modesty Blame » 27. jun 2018, 14:48

Lige om lidt, når din egen læge går på ferie, kan du med ro i sindet tage til erstatningslægen i hvert fald.
4
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 15:05

Selvfølgelig er det lidt surt at kaste flere tusinde kroner efter en privatpraktiserende gynækolog, men det er trods alt bedre givet ud end alle de penge jeg har smidt efter de der cyklokapron, de ellers bare vil hælde på mig. Pillerne er jo bare symptombehandling, gynækologen vil dog kunne undersøge om der er noget.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg har det sådan lidt, at selvfølgelig håber jeg ikke at de finder noget galt, men på den anden side, så må der vel for pokker være en årsag, der kan findes. Det her er jo ikke normalt. Min opfølgende tid på gynækologisk ambulatorium er jo først til efteråret, og så længe kan jeg ikke vente.
7
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"