Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Allmost_Famous
Kort karma: 405
Likede indlæg: 8215

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 4. nov 2018, 11:37

3tegn skrev:Er det så fuld tid fra i morgen? Hvordan har du det (med det)?

Jeps, fuld tid fra i morgen. Jeg er ret spændt på det. Jeg prøver at hvile mig mest muligt hjemme, så jeg har energi på arbejde. Aftaler prøver jeg at undgå, men var dog i biffen med en veninde forleden, hvilket var rigtig godt for mig.
6
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 15:23

Jeg er lige landet hjemme efter første dag på fuld tid. Hold kæft, det var hårdt. Nåh, men det sluttede såmænd rigtig fint - min leder tilbød at forlænge min ansættelse, og jeg fik også nogle pæne ord for mit gode arbejde.
43

Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 20:01

Hov, og så har jeg besluttet mig for, at jeg skal have fundet ud af hvordan og hvorledes med at gøre opmærksom på de to båtnakker (skodlægen og den ene af gynækologerne på OUH). Det var simpelthen ikke i orden, og det skal de ikke gøre mod flere.
17

Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 509
Likede indlæg: 9529

Indlægaf HappyPaww » 5. nov 2018, 20:13

Er der egentlig kommet nogen forklaring på, hvad der var årsag til blødningerne?
0
Brugeravatar
Fru.skruk
Kort karma: 17
Likede indlæg: 253

Indlægaf Fru.skruk » 5. nov 2018, 20:35

Allmost_Famous skrev:Hov, og så har jeg besluttet mig for, at jeg skal have fundet ud af hvordan og hvorledes med at gøre opmærksom på de to båtnakker (skodlægen og den ene af gynækologerne på OUH). Det var simpelthen ikke i orden, og det skal de ikke gøre mod flere.

Hvad med at tale med lægerne? Det tror jeg, er langt det mest effektive i forhold til, at de kan lære af situationen. Og det er vel det du gerne vil, ik’? Altså have, at de behandler andre kvinder med mere respekt, være mere lydhøre og ikke feje dem af med floskler? Det er selvfølgelig svært, hvis du kun kan se dem som båtnakker og skod.
2
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 20:42

HappyPaww skrev:Er der egentlig kommet nogen forklaring på, hvad der var årsag til blødningerne?

Niks. Der stod bare, at der var tale om godartede forhold.
1

Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 20:53

Fru.skruk skrev:
Allmost_Famous skrev:Hov, og så har jeg besluttet mig for, at jeg skal have fundet ud af hvordan og hvorledes med at gøre opmærksom på de to båtnakker (skodlægen og den ene af gynækologerne på OUH). Det var simpelthen ikke i orden, og det skal de ikke gøre mod flere.

Hvad med at tale med lægerne? Det tror jeg, er langt det mest effektive i forhold til, at de kan lære af situationen. Og det er vel det du gerne vil, ik’? Altså have, at de behandler andre kvinder med mere respekt, være mere lydhøre og ikke feje dem af med floskler? Det er selvfølgelig svært, hvis du kun kan se dem som båtnakker og skod.

Øh... Nej!?

Beklager, men jeg forsøgte jo at tale med dem i situationen. Havde skodlægen reageret passende, havde jeg fået behandling langt tidligere, og ville ikke være blevet så syg som jeg endte med. Ham på OUH skulle også reageret, og skulle under ingen omstændigheder have fejet mig af med 300 piller og en kontroltid flere måneder ude i fremtiden.

Det er ikke for at være strid overfor dig, men jeg kan slet ikke få ind i mit hoved, at du kommer med det forslag. Efter jeg havde været ved den kvindelige læge (ved egen læge, hende der var rystet over forløbet) snakkede jeg jo med skodlægen i telefonen, og der var han iskold da jeg nævne mine blødningsforstyrrelser - indtil han fandt ud af hvem, han havde i røret. Det vidner da om, at selv efter en kollegial snak med den kvindelige læge, tager han ikke den slags alvorligt.

Jeg ved godt, at uanset hvor hurtigt, tingene var gået, var jeg nok endt med at få den livmoder ud uanset. Men så var jeg kommet i behandling FØR jeg blev så dårlig, at jeg bogstaveligt ikke kunne noget. Jeg kan stadig ikke ret meget. Jeg glæder mig til jeg får energi til at lave mit barns mad selv, og til jeg orker at tage opvasken mere end to gange om ugen.
38

Brugeravatar
Fru.skruk

Indlægaf Fru.skruk » 5. nov 2018, 21:00

Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.
2
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 21:10

Fru.skruk skrev:Den retorik kan jeg ikke med. Jeg synes, du er ubehøvlet.

Seriøst?

Det er ikke min mening at være ubehøvlet. Jeg er bare rystet over, at du i ramme alvor kan anbefale at tage en snak med dem om det. Det har jeg jo gjort. Skodlægen har jo i hvert fald bevist, at han ikke er blevet en dyt klogere.
21

Brugeravatar
Fru.skruk

Indlægaf Fru.skruk » 5. nov 2018, 21:42

Allmost_Famous skrev:

Seriøst?

Det er ikke min mening at være ubehøvlet. Jeg er bare rystet over, at du i ramme alvor kan anbefale at tage en snak med dem om det. Det har jeg jo gjort. Skodlægen har jo i hvert fald bevist, at han ikke er blevet en dyt klogere.

Ja, seriøst. Men det er ikke mig, det skal deje sig om. Og hvis du har besluttet, at de to mennesker er båtnakker og skod, så har jeg nok ikke så mange råd. Og jeg trækker mig, for jeg bliver ked af retorikken og det virker også som om, at du ikke kan bruge mine input.
3
Brugeravatar
Freya
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1371

Indlægaf Freya » 5. nov 2018, 22:03

Jeg synes du er langt forbi at snakke med de læger og i stedet skal kontakte en patientvejleder mhp klagemuligheder.
22
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 5. nov 2018, 22:05

Fru.skruk skrev:
Allmost_Famous skrev:

Seriøst?

Ja, seriøst. Men det er ikke mig, det skal deje sig om. Og hvis du har besluttet, at de to mennesker er båtnakker og skod, så har jeg nok ikke så mange råd. Og jeg trækker mig, for jeg bliver ked af retorikken og det virker også som om, at du ikke kan bruge mine input.

Hvis jeg har besluttet det?

Men træk du dig bare. Du har ret i, at jeg ikke kan bruge input til noget, hvis jeg alligevel ikke må forholde mig til dem.
2

Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2206

Indlægaf JessicaD » 6. nov 2018, 00:03

Tænker du bare skal lave en almindelig patientklage? Så får de det ihvertfald at vide den vej.
2
3tegn
Kort karma: 3
Likede indlæg: 50

Indlægaf 3tegn » 6. nov 2018, 08:59

Selvfølgelig skal der klages over de læger! Deres behandling af dig er simpelthen grotesk og burde aldrig have fundet sted.
På din regions hjemmeside kan du finde vejledninger til klage over behandlinger i sundhedsvæsenet.
6
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 804
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 17706

Indlægaf icelady » 6. nov 2018, 09:07

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler