Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1322
Likede indlæg: 4903

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Spjaerten » 6. aug 2018, 14:45

Er helt i chok over du aldrig har fået foretaget et celleskrab.

Muligvis har du skrevet om det her: er du blevet skannet så man kunne ha opdaget din livmoder ikke var så tilgængelig som den skulle være?

stadig i chok over du først nu her efter så lang tid, får noget ordentlig undersøgelse/behandling. Og fatter ikke der kke er gjort andre overvejelser end hormonkur og nu spiral opsætning.

Kan de 100% udelukke der ikke er cyster, celleforandringer o lign eller hvad værre er cancer
4
Tryk på * :slem:
Allmost_Famous
Kort karma: 400
Likede indlæg: 8161

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2018, 15:04

Spjaerten skrev:Er helt i chok over du aldrig har fået foretaget et celleskrab.

Muligvis har du skrevet om det her: er du blevet skannet så man kunne ha opdaget din livmoder ikke var så tilgængelig som den skulle være?

stadig i chok over du først nu her efter så lang tid, får noget ordentlig undersøgelse/behandling. Og fatter ikke der kke er gjort andre overvejelser end hormonkur og nu spiral opsætning.

Kan de 100% udelukke der ikke er cyster, celleforandringer o lign eller hvad værre er cancer

Jeg er blevet scannet flere gange i løbet de sidste par måneder, hvis ikke mere. Man har konstateret, at min livmoder lå højt, men mest som en uvæsentlig ting.

De har scannet både indvendigt og udvendigt, og har sagt, at der ikke er noget at se.
Ham den ene overlæge i dag undrede sig over formen på livmoderen og spurgte om den havde været opereret på før, og det undrer mig lidt, at hvis det ligefrem er så man kommenterer sådan, hvorfor er det så ikke sket noget før. Altså, det kan vel ikke være noget nyt, tænker jeg...
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1322
Likede indlæg: 4903

Indlægaf Spjaerten » 6. aug 2018, 15:06

Allmost_Famous skrev:
Spjaerten skrev:Er helt i chok over du aldrig har fået foretaget et celleskrab.

Jeg er blevet scannet flere gange i løbet de sidste par måneder, hvis ikke mere. Man har konstateret, at min livmoder lå højt, men mest som en uvæsentlig ting.

De har scannet både indvendigt og udvendigt, og har sagt, at der ikke er noget at se.
Ham den ene overlæge i dag undrede sig over formen på livmoderen og spurgte om den havde været opereret på før, og det undrer mig lidt, at hvis det ligefrem er så man kommenterer sådan, hvorfor er det så ikke sket noget før. Altså, det kan vel ikke være noget nyt, tænker jeg...

:8: åh lige det der lyder skisme da ikke godt.

Og :gruble: mærkeligt de ikke har haft en holdning til hvor den lå når de vidste de skulle prøve ar sætte en spiral op

Åh ffs altså hvor har jeg ondt af dig!
0
Tryk på * :slem:
Modesty Blame
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2680

Indlægaf Modesty Blame » 6. aug 2018, 16:00

Jeg opgav også hormonspiralen i sin tid. Det gjorde simpelthen for ondt. Der var dog ikke nogen, der foreslog fuld narkose, jeg fik bare p-piller i stedet.

Jeg har meget ondt af dig, og var jeg hjemme på Fyn, var jeg kommet med noget underholdning. Hvor længe regner de med at beholde dig?
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2018, 16:30

Jeg er lige taget derfra. Puha, otte timer på OUH er altså røvsygt :tie:
0

Modesty Blame
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2680

Indlægaf Modesty Blame » 6. aug 2018, 16:51

Allmost_Famous skrev:Jeg er lige taget derfra. Puha, otte timer på OUH er altså røvsygt :tie:

Det lyder umiddelbart ikke som sjov og spas...

Jeg har altid min kindle i tasken, så jeg er rimeligt safe, men måske du bare skal gå med en nødbog i tasken?
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 4197

Indlægaf Tanten » 6. aug 2018, 18:15

Når du alligevel skal lægges i narkose for at få lagt spiralen op, så spørg, om de ikke vil tage en decideret biopsi fra din livmoder, ikke bare et skrab - bare for 100 % at udelukke, at der er en påviselig årsag til blødningen.

At de synes, din livmoder ligger underligt og har en anderledes form er også interessant - man kan have medfødte anderledesheder, der først opdages sent i livet, enten tilfældigt eller fordi, der pludselig kommer problemer, som I dit tilfælde.

F.eks. har en af mine bekendte en hjerteformet livmoder med to kamre - det opdagede de tilfældigt, da hun var i fertilitetsbehandling. Hun gennemførte en helt almindelig graviditet. Min egen livmoder er ekstremt bagoverbøjet og livmoderhalsen unormalt smal trods fødsel af to giga babyer - så det er nærmest også umuligt at lægge en spiral på mig samt ekstremt smertefuldt, hvilket forklarer smerter og underlivsbetændelser i fortiden, når egen læge gjorde det uden at kunne scanne, når spiralen var lagt op.

Jeg forstår virkelig godt, at du har behov for en eller anden årsag til de her ukontrollable blødninger, og jeg synes ikke umiddelbart, alle muligheder for en forklaring virker udtømte.
5
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2018, 19:17

Jeg har virkelig ikke lyst til at få den spiral nu. Virkelig, virkelig ikke.
0

Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 917
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9543

Indlægaf Rikke » 6. aug 2018, 19:19

Nu snakker jeg bare med mig selv... Hvis jeg alligevel skulle lægges i narkose, ville jeg nok bede dem rydde livmoderen ud, i stedet for at prøve med spiral :genert:
3
:whip:
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 386
Likede indlæg: 3317

Indlægaf Pityt » 6. aug 2018, 19:28

Rikke skrev:Nu snakker jeg bare med mig selv... Hvis jeg alligevel skulle lægges i narkose, ville jeg nok bede dem rydde livmoderen ud, i stedet for at prøve med spiral :genert:

Det tænker jeg også. Efter alt det TS har været igennem og med tanke på, at børn er et overstået kapitel (så vidt jeg forstår), ville jeg også vælge at få det overstået :gruble:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 701
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4715

Indlægaf Vira » 6. aug 2018, 19:41

Jeg ville ikke orke mere. Når du er alligevel er fast besluttet på ikke at få flere børn, så ville jeg uden at kny vælge en hysterektomi. Du har været så rigeligt igennem, faktisk fatter jeg ikke at du stadig er opretstående hverken i fysisk eller psykisk forstand
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2018, 19:41

Altså, jeg er ærligt talt bange for, at narkose for en skide spiral, vil være at udsætte noget, der efterhånden er svært at undgå.

Og så har jeg det sådan lidt... Nu vil jeg godt snart have noget, der virker. Det er simpelthen så udmattende hele tiden at se an og prøve, og måske ditten og måske datten, og hvis hvis hvis, min røv er spids. Hvis man rykker lortet ud, så kommer der trods alt ikke mere blod, og så kan jeg begynde at få det bedre.
De siger jo også, at med en spiral kan jeg sagtens pletbløde i et halvt år. Jeg ved godt, der bare er pletblødning, men come on.

Ej, det skal bare snart overstås, der her. Jeg har flere gange i dag oplevet at få en ustyrlig trang til at tude. Selv nu kan jeg mærke klumpen i halsen, og kunne tude hvis jeg gav mig selv lov. Det er hårdt, og jeg orker ikke mere.
7

MOGA
Kort karma: 212
Likede indlæg: 2137

Indlægaf MOGA » 6. aug 2018, 19:48

Allmost_Famous skrev:Altså, jeg er ærligt talt bange for, at narkose for en skide spiral, vil være at udsætte noget, der efterhånden er svært at undgå.

Og så har jeg det sådan lidt... Nu vil jeg godt snart have noget, der virker. Det er simpelthen så udmattende hele tiden at se an og prøve, og måske ditten og måske datten, og hvis hvis hvis, min røv er spids. Hvis man rykker lortet ud, så kommer der trods alt ikke mere blod, og så kan jeg begynde at få det bedre.
De siger jo også, at med en spiral kan jeg sagtens pletbløde i et halvt år. Jeg ved godt, der bare er pletblødning, men come on.

Ej, det skal bare snart overstås, der her. Jeg har flere gange i dag oplevet at få en ustyrlig trang til at tude. Selv nu kan jeg mærke klumpen i halsen, og kunne tude hvis jeg gav mig selv lov. Det er hårdt, og jeg orker ikke mere.

Du kan også risikere, at du pletbløder noget mere end de seks måneder. Jeg blødte uregelmæssigt og mere end pletblødning i 2 år, derefter gik det over til pletblødninger, der stadig er der.
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2018, 19:49

Og så triller tårerne...
0

Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 917
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9543

Indlægaf Rikke » 6. aug 2018, 19:53

Allmost_Famous skrev:Altså, jeg er ærligt talt bange for, at narkose for en skide spiral, vil være at udsætte noget, der efterhånden er svært at undgå.

Jeg blødte i halvanden måned lige efter jeg fik min hormonspiral. Og derefter (godt nok let) menstruation i op til 14-16 dage hver gang efter. Plus lidt pletblødninger i 5-6 dage efter sex :genert: Det er først nu den arter sig nogenlunde. 9 mdr efter.
Jeg fik min for at holde min blodprocent oppe :rulle:
0
:whip:

Tilbage til "Helbred"