Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
3tegn
Kort karma: 5
Likede indlæg: 51

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf 3tegn » 8. aug 2018, 06:03

I forhold til om du har fået foretaget celleskrab, så kan du se det på din side på www.sundhed.dk Der står også resultatet af et sådan skrab.
1
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4931

Indlægaf Stitch » 8. aug 2018, 06:04

Håber du får en god dag i dag efter den dag, du havde igår. Forkælelse og hygge må der til <3
0
Allmost_Famous
Kort karma: 414
Likede indlæg: 8358

Indlægaf Allmost_Famous » 8. aug 2018, 11:05

Årh, jeg er træt i dag.

Jeg har lige fået indkaldelse til ny tid på ambulatoriet. Det er så til d. 3. september. Jeg synes godt nok, der er lang tid til, helt ærligt.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Halldora
Kort karma: 7
Likede indlæg: 316

Indlægaf Halldora » 8. aug 2018, 13:05

Der er noget tid til, ja. Vil du forhøre dig om en afbudstid? De forefindes jo (man bliver virkelig overrasket over, hvor mange som udebliver fra deres tider på sygehuset).

Forstår dæleme godt, du er træt. Mandagens omgang skal have lov til at blive bearbejdet - også fysisk, udover at din blodprocent jo heller ikke ligefrem er noget at skrive hjem om. Mange knus herfra.
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 8. aug 2018, 14:23

Min leder har nu stillet sig på bagbenene. Kæft, det er udmattende. TR er heldigvis sat ind i min sygehistorik, og hjælper hvad hun kan. Hun kommer også med som bisidder når jeg skal til samtale med ledelsen på et tidspunkt.

Jeg skal starte på arbejde i morgen. Det kommer så ikke til at ske.
0

Brugeravatar
Santa
Kort karma: 294
Likede indlæg: 7964

Indlægaf Santa » 8. aug 2018, 14:35

Allmost_Famous skrev:Min leder har nu stillet sig på bagbenene. Kæft, det er udmattende. TR er heldigvis sat ind i min sygehistorik, og hjælper hvad hun kan. Hun kommer også med som bisidder når jeg skal til samtale med ledelsen på et tidspunkt.

Jeg skal starte på arbejde i morgen. Det kommer så ikke til at ske.

Din leder kan jo ikke raskmelde dig, det kan kun lægen. Så selvom din ferie er slut - eller det er den ikke, for du er sygemeldt og har derfor ikke haft ferie - så skal du ikke på arbejde.
Du skal sikkert til møde på et tidspunkt og der skal der nok bruges en mulighedserklæring fra lægen.
Den erklæring sætter rammen for din sygemelding, og din arbejdsgiver skal overholde den ramme.
Rammen kan være varighed eller fx hvilke opgaver/hvor mange timer om ugen/dagen, du kan arbejde hvis det er en delvis sygemelding.
Men du skal jo nok fuldstidsygemeldes i et stykke tid mere.

Sådan er det i hvert i min branche.
6
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 556
Likede indlæg: 10781

Indlægaf HappyPaww » 8. aug 2018, 14:43

WTF? Det kan man sgu da ikke?! Mener vedkommende ikke du er syg “nok” eller hvad?
2
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 8. aug 2018, 15:09

Der var vist mere min TR, han havde stillet sig på bagbenene overfor. Har lige snakket med dem begge. Men da hun ringede til mig og sagde, at der havde været kommentarer om at "alle kan jo komme og sige, at de har været syge i løbet af sommeren, så de kan få noget ekstra ferie", var jeg lige bange for, at jeg skulle berede mig på kamp.

Han er snakket ned, og har accepteret at jeg selvfølgelig er retmæssigt sygemeldt, og derfor alligevel ikke har brugt min ferie, og så vil han få styr på det med min løn også.
Da vi havde snakket om de ting, snakkede vi om mit sygeforløb, og han er godt med på, at jeg ikke kommer tilbage lige foreløbig. Han var meget empatisk, og jeg skulle selvfølgelig passe på mig selv, og vi kunne bare tage sygesamtaler telefonisk osv. Det var en smule akavet at snakke om mine symptomer da han spurgte ind til det, men så blev det okay, og han var meget insisterende på, at jeg ikke skulle dunke mig selv oven i hovedet, og at jeg jo ikke selv er skyld i at være blevet syg. Han spurgte ind til humøret og sådan, og det endte med at være en behagelig samtale. Han ringer til mig igen om et par dage, så vi kan få aftalt en sygesamtale.
39

Brugeravatar
Halldora
Kort karma: 7
Likede indlæg: 316

Indlægaf Halldora » 8. aug 2018, 15:23

Nå, det var godt at høre, at det blev en behagelig samtale.
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 278
Likede indlæg: 5304

Indlægaf Tilly » 8. aug 2018, 15:38

Godt at du havde en god samtale med din leder, og at han accepterede at du selvfølgelig ikke har holdt ferie men har været syg. Jeg var lige ved at blive mega gal på dine vegne inden jeg læste dit seneste indlæg. Og det lyder også som en god aftale I har lavet fremadrettet :)
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 9. aug 2018, 19:04

I dag var første arbejdsdag efter ferien, og mine kolleger fik at vide, at jeg var syg, men ikke hvad jeg fejlede. Der er også en anden, der er blevet syg, dog med noget helt andet.

Et par kolleger har skrevet og spurgt ind til mig, og så har jeg skrevet sammen med min makker en stor del af dagen, når der var noget, jeg kunne hjælpe med. Hun ringede også efter arbejde, og så snakkede vi en time om alt fra arbejde til sygdom til kollegers reaktion. Hun er blevet bombarderet med spørgsmål om mig. Det er selvfølgelig rart at de bekymrer sig om mig, men jeg gider ikke være samtaleemne.

I morgen tænker jeg lige at få målt blodprocent. Den burde jo være steget med minimum én hel procent eftersom jeg fik to portioner blod, har taget jern, og ikke bløder lige nu.
0

3tegn
Kort karma: 5
Likede indlæg: 51

Indlægaf 3tegn » 10. aug 2018, 07:08

Hvis hormonspiral kun kan opsættes i fuld narkose og med vriden og hiven i livmoder - og derefter uden garanti for hverken virkning eller at den bliver siddende - så ville jeg vælge at få fjernet livmoderen, tage den måneds sygemelding der følger derefter og SÅ kunne vende helt og aldeles tilbage til jobbet uden bekymringer om blødninger og faldende blodprocent og vide, at en lignende situation aldrig kan opstå igen.
5
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 10. aug 2018, 12:58

Jeg har snakket med min leder i dag. Han vil sende en varighedserklæring til mig, som min læge skal udfylde. Der er sådan noget med hvor længe, jeg kan forventes at være syg. Der vil nok lidt blive noget gætværk, men det er jo fair nok at der skal være et udgangspunkt.

Så har jeg snakket i telefon med min afløser i en lille times tid, og fået forklaret de vigtigste ting, og hvordan ditten og datten skal gøres, og at jeg selvfølgelig bare skal kontaktes hvis der er brug for det.

Jeg var for træt til at tage til lægen i dag, så jeg ringer og får en tid på mandag.
Der skal også gerne være energi til at tage sønnike med ud at købe de ting, han skal bruge nu her når han skal tilbage i skole.
4

Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 13. aug 2018, 08:35

Jeg har lige været ved lægen. Eller rettere, sygeplejersken. Min blodprocent er nu på lige over 5. Jeg skal til lægen på torsdag til endnu en måling, og så en snak samt udfyldelse af papirer ift. sygemelding.
16

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 513
Likede indlæg: 10220

Indlægaf sigge » 13. aug 2018, 13:36

Yay! Kom så blodprocent, hep hep. :pompom:
2

Tilbage til "Helbred"