Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Modesty Blame
Kort karma: 217
Likede indlæg: 2797

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Modesty Blame » 4. sep 2018, 06:06

Allmost_Famous skrev:Tak, hvor er I søde! :kys:

Hvis spiralen havde kunne sættes op i dag, så havde jeg ikke umiddelbart tænkt at operation var det rigtige for mig. Men det sammenholdt med de ting, han sagde, fik det bare til at give ret god mening. Jeg vil aldrig nogensinde stå i den her situation igen. Jeg vil aldrig mere rende rundt med så lav blodprocent i månedsvis.

Og så skal jeg aldrig bløde igen, så jeg skal have afsat alle mine stofbind. Jeg er lidt øv over at ligge inde med næsten 100 piller cyklokapron, som jeg ikke får brug for. Man må jo ikke bare give dem videre, når det er receptpligtigt, men omvendt, så er der altså også for mange penge, som andre kunne få gavn af. Det virker fjollet at smide dem på apoteket, hvor de bare vil blive destrueret.

Min læge sagde, at jeg kunne give dem overskydende medicin, så giver de det til en, som har brug for det.
10
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 439
Likede indlæg: 8858

Indlægaf sigge » 4. sep 2018, 11:09

Åh, det glæder mig på dine vegne, at der nu kommer en form for slutning på det hele. Det må være meget befriende, at der er taget en beslutning, som med garanti hjælper. Det lyder til at være den bedste løsning for dig, som er så afklaret ift. børn, når nu din livmoder skal være så besværlig at komme til. Og så må jeg sige, at jeg er virkelig lettet på dine vegne over, at der ikke blev rykket mere i din livmoder. :tie:

Held og lykke med operation og hep hep til din blodprocent.

PS: Virkelig fin gestus at give spiralen videre. :gogo:
1
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Allmost_Famous
Kort karma: 404
Likede indlæg: 8194

Indlægaf Allmost_Famous » 4. sep 2018, 19:29

Jeg skal forresten være på hormonkur frem til operationen. De vil ikke risikere, at jeg begynder at bløde igen.

Så har jeg også snakket med en dame fra noget sygedagpengehalløj i forbindelse med at min arbejdsplads har søgt om refusion. Nøj, der blev spurgt efter nogle detaljer. De vil selvfølgelig også have en lægeerklæring. Og så sagde hun, at de ville indkalde mig til en samtale "om hvordan vi sammen kan få mig tilbage i arbejde". Ehm.... Jeg ER i arbejde, og min leder er fuldt ud orienteret om de her ting, og vi snakker løbende om hvordan og hvorledes opstarten efter sygemeldingen vil forløbe bedst muligt. Men måske er sådan et system bare lidt tungt at danse med?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1994
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20600

Indlægaf Daine » 4. sep 2018, 19:52

Allmost_Famous skrev:Jeg skal forresten være på hormonkur frem til operationen. De vil ikke risikere, at jeg begynder at bløde igen.

Så har jeg også snakket med en dame fra noget sygedagpengehalløj i forbindelse med at min arbejdsplads har søgt om refusion. Nøj, der blev spurgt efter nogle detaljer. De vil selvfølgelig også have en lægeerklæring. Og så sagde hun, at de ville indkalde mig til en samtale "om hvordan vi sammen kan få mig tilbage i arbejde". Ehm.... Jeg ER i arbejde, og min leder er fuldt ud orienteret om de her ting, og vi snakker løbende om hvordan og hvorledes opstarten efter sygemeldingen vil forløbe bedst muligt. Men måske er sådan et system bare lidt tungt at danse med?

De kan godt være tunge at danse med, det overrasker mig dog at de spurgte så meget ind - det gjorde ‘min’ afdeling ikke, da jeg gik sygemeldt. Men stress er selvfølgelig også mere velkendt, så behovet var der måske ikke :gruble:
Jeg vil dog anbefale dig at tage fat i din fagforening for lige at høre nærmere. Hvad må de spørge om, hvordan skal du forholde dig til dem når nu du har en ok kommunikation med din leder etc. Det er deres (Sygedagpengeafdelingen) job at sikre sig, at du ikke er på deres ydelse mere end højst nødvendigt og nogle kommuner er mere emsige end andre. Jeg gik dog kun til møde en gang om måneden og fordi jeg var i aktiv behandling, så blev jeg ikke påduttet en masse fra deres side. Det gætter jeg på nok også vil være tilfældet for dig. Nu er der jo en operationsdato og lægen kan sikkert også give en ca tid for rekonvalescens, så er det ‘bare’ lige her i starten det virker lidt overvældende. Håber jeg for dig, jeg kender ikke noget til Odense Kommunes sygedagpengeforvaltning :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1444
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12968

Indlægaf Fru Sunshine » 5. sep 2018, 04:23

Allmost_Famous skrev:Jeg skal forresten være på hormonkur frem til operationen. De vil ikke risikere, at jeg begynder at bløde igen.

De skal gøre det. Ellers må de ikke udbetale refusion.

Og hun mener jo bare "tilbage på din arbejdsplads".
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 5. sep 2018, 14:27

^ Det ved jeg godt. Det lød bare så mærkeligt...
1

Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 6. sep 2018, 13:56

Jeg har været til samtale med min leder i dag, og i fik snakket om hvornår jeg forventes at være tilbage på arbejde osv. Det var rigtig fint.

Derudover er der kommet lidt praktisk på plads. Sønnike kommer til at være hos min far når jeg skal opereres, og min veninde tilbød at tage fri til at sørge for min transport og til at være her bagefter, så jeg ikke behøver være alene hjemme. Det er rigtig dejligt at have på plads.

Jeg har været en smule nervøs over det i dag. Jeg ved ikke helt hvad jeg kan forvente. Jer, der har fået en hysterektomi, må meget gerne fortælle om forløbet, hvis I har lyst :genert:
8

Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Orchidea » 6. sep 2018, 14:50

Jeg fik også lavet en abdominalt hysterektomi da min livmoder var for stor til at det var muligt den anden vej. Jeg blev opereret om morgenen og jeg kan faktisk ikke huske hvor lang tid det tog. Jeg har blødningstendens hvilket komplicerede operationen en smule og jeg blødte heftigt efter operationen, men igen pga blødningstendens.

Jeg blev udskrevet dagen efter. Det gjorde selvfølgelig ondt som efter et kejsersnit og jeg blev anbefalet at holde mig i ro i de efterfølgende uger og til at lytte til min krop. For en gangs skyld fulgte jeg anbefalingerne og holdt mig i ro. Jeg gik en tur hver dag, fordi det er så vigtigt at holde sig mobil hvis man gerne vil hurtigt ovenpå igen, så i starten var det en meget kort tur, men stadigvæk. Smerterne gik egentlig hurtigt i sig selv, sådan at jeg kun kunne mærke det ved fysisk anstrengelse og så stoppede jeg jo bare det jeg var igang med.

Jeg var tilbage på job efter 3 uger på nedsat tid de første 2 uger og så var det ligsom det.

Igen er jeg SÅ glad for det. Der var selvfølgelig en årsag til at jeg overhovedet fik foretaget en hysterektomi og det var selvfølgelig det vigtigste at blive rask. Men efterfølgende oplever jeg virkelig stor glæde ved aldrig at have menstruation. Det lyder måske ligegyldigt, men det er altså ret fedt. Jeg har været sammen med min mand i 20 år og vi behøver ikke længere beskytte os, for nu KAN jeg ikke blive gravid.

Jeg ønsker dig held og lykke med det hele. Jeg er sikker på at operationen kommer til at gå godt og ikke mindst bliver det så dejligt for dig at få afsluttet alt det bøvl du har været igennem.
11
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2018, 11:50

Jeg har været til mødet med sygedagpengeafsnittet i dag. Det var en virkelig sød sagsbehandler, som mente at jeg bare skulle gå hjem og hvile mig indtil jeg er rask. Han mente ikke, at min leders forventning til min opstart er realistisk. Han mente, jeg bør starte op på deltid, og sagde faktisk, at jeg skulle holde op med at tænke på min arbejdsgiver - og at det sådan set er Odense Kommune, der betaler min løn lige nu, og at de vurderer, at jeg skal have lov til at komme mig ordentligt. Han mindede mig lige om, at jeg sådan set skal igennem en hård operation efter et hårdt sygeforløb, og tilbage til et hårdt arbejde.

Jeg tror stadig, min kæbe ligger inde på hans gulv :lol:
60

Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 279
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 5048

Indlægaf Mistermor » 10. sep 2018, 12:02

Hvor er det bare skønt, at du har mødt sådan et menneske!
5
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2018, 12:11

Mistermor skrev:Hvor er det bare skønt, at du har mødt sådan et menneske!

Meget! Jeg har ellers hørt en masse om hvor tåbelige ting, man skal igennem som sygemeldt, og alle mine rullede øjne ved tanken om det, blev i allerhøjeste grad gjort til skamme. Det er vist sundt nok fra tid til anden.

Da han skulle informere mig om ret og pligt, var han også enormt behagelig at høre på. Der var ingen løftede pegefingre eller mistillid. Han sagde eksempelvis, at jeg selvfølgelig ikke må rejse på ferie ens jeg er sygemeldt, men at jeg "jo altså godt må svinge ned over grænsen efter nogle kasser øl" :lol: Totalt nede på jorden.

Der var et eller andet, der ramte det rigtige sted, da han snakkede om det her med at komme sig oven på et forløb som det her. Når en sagsbehandler, der normalt har ry for at ville have folk ud af systemet asap, beder mig tænke mere på mit helbred end på min arbejdsgiver, så er man nok lidt nødt til at tage det til sig.
27

Sorenspige
Kort karma: 365
Likede indlæg: 2087

Indlægaf Sorenspige » 10. sep 2018, 17:54

Han lyder til at kunne vinde titlen som årets sagsbehandler :gogo:.
6
LaScrooge
Kort karma: 877
Likede indlæg: 8954

Indlægaf LaScrooge » 10. sep 2018, 17:59

Hvor er deræt dejligt at læse!
0
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2018, 18:09

Jeg bliver mere og mere nervøs for selve operationen. Ikke at jeg er bange for noget specifikt, men der er bare ligesom et eller andet, jeg er småbekymret over. Det er sikkert helt normalt, og det ville måske også være lidt sært hvis det slet ikke betød noget. Det er sikkert bare det uvidste i det.

Men ja, det var virkelig en god oplevelse med den sagsbehandler.

I morgen ringer jeg til lægen og får en tid til lægeerklæringen til kommunen samt måling af blodprocent. Jeg har faktisk haft mere energi i dag end jeg har haft længe, så jeg satser på et pænt nyk opad.
4

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 439
Likede indlæg: 8858

Indlægaf sigge » 11. sep 2018, 09:11

Ja, det er helt normalt med lidt nervøsitet forud for en operation. Hvis du kommer i tanke om en specifik bekymring, skal du endelig kontakte lægen/afdelingen og få en snak om det, men ellers viser det vist bare, at du er et helt almindelig menneske. :)
2
Christmas isn't a date, it's a state of mind.

Tilbage til "Helbred"