Lindring af halssmerter

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 165
Likede indlæg: 2996

Re: Lindring af halssmerter

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. jan 2018, 19:41

Lemonella skrev:Der står jo kun at man skal køle mælken eller teen ned, inden man putter honning i. Ikke at den skal varmes op. :)
Jeg drikker nu bare mælken varm og spiser honningen ved siden af. Det virker fint.

Js, jeg mente egentlig også bare at man ikke skulle varme mælken alt for meget op - så behøver man jo ikke at køle den ned igen ... damn det skrevne sprog er fantastisk :lol:
Jeg tror vi er enige - mælken skal ikke være for varm når man putter honningen i, ellers skal man spise den ved siden af (jeg bryder mig så ikke om en skefuld ren honning, så jeg vil have den i mælken).
1
LaMariposa
Kort karma: 392
Likede indlæg: 6410

Indlægaf LaMariposa » 29. jan 2018, 04:50

Smiling_Goat skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Foruden de forskellige medikamenter som er lokalbedøvende, så er det oldgamle råd om varm mælk med honning faktisk helt formidabelt! Gerne letmælk ift. skummetmælk.
Jeg ved ikke hvad det gør, men det lindrer MEGET bedre end kamillete med honning - måske har det noget at gøre med fedtindholdet i mælken. Drik det gerne inden du går i seng, for du bliver også ret søvnig :lol:

Jeg har begge dele! :ivrig:

Det skal prøves med det samme!

Det tager også som regel toppen af hosten hos mig, så du kan måske slå flere fluer med et smæk. God bedring :ae:
0
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Smiling_Goat
Kort karma: 808
Likede indlæg: 13442

Indlægaf Smiling_Goat » 29. jan 2018, 05:35

LaMariposa skrev:
Smiling_Goat skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Foruden de forskellige medikamenter som er lokalbedøvende, så er det oldgamle råd om varm mælk med honning faktisk helt formidabelt! Gerne letmælk ift. skummetmælk.
Jeg ved ikke hvad det gør, men det lindrer MEGET bedre end kamillete med honning - måske har det noget at gøre med fedtindholdet i mælken. Drik det gerne inden du går i seng, for du bliver også ret søvnig :lol:

Jeg har begge dele! :ivrig:

Det skal prøves med det samme!

Det tager også som regel toppen af hosten hos mig, så du kan måske slå flere fluer med et smæk. God bedring :ae:

Jeg synes også, det hjalp lidt. Så tak for rådet, dem der har foreslået det - ja, også de andre selvfølgelig.

Jeg er virkelig overrasket over, hvor dårligt man har det, når man har influenza. Jeg sover hele tiden i omgange a 1,5-2 timer kun afbrudt af hosteanfald og smerter. Jeg forsøger at sætte noget på tv, men jeg er hele tiden nødt til at starte det forfra, fordi jeg hver gang falder i søvn 10 min. Inde eller sådan noget :rulle:
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4627

Indlægaf Tilly » 29. jan 2018, 10:45

limitededition skrev:Jeg er vild med hexokain som bedøver halsen og fås i håndkøb. :)

Jeg sværger også til Hexokain når jeg har halsbetændelse :) De er meget bedre end Strepsils.
2

Tilbage til "Helbred"