Udebleven menses og neg. graviditetstest

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Kanga
Indlæg: 2925
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Udebleven menses og neg. graviditetstest

Indlægaf Kanga » 17. feb 2018, 15:36

Havd sker ser lige for det?
Jeg er ti dage over tid og har testet fire gange, alle negative. Det er rigtig fint, hvis det passer!
Fik fjernet min spiral i nov., har haft tre x menses af sindsyg ( i forhold til normalt) styrke, på dato, klokkeslet og alt. Med de klassiske sympt.
Og så nu: Intet! Går og venter menses, så jeg kan starte p-piller, men der sker ikke noget.

Er det en tur til lægen eller hvad?
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Udebleven menses og neg. graviditetstest

Indlægaf Zonta » 17. feb 2018, 16:40

Jeg gik en tur til lægen i efteråret, da jeg var ude for det samme - det var dog efter p-pille-stop. Mine cykli svingede mellem 24 og 56 dage... :rulle: Da jeg gik til lægen, sagde de, at op til et halvt år efter stop på prævention kan ens cyklus være påvirket.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Udebleven menses og neg. graviditetstest

Indlægaf sansera » 17. feb 2018, 17:27

Kanga skrev:Havd sker ser lige for det?
Jeg er ti dage over tid og har testet fire gange, alle negative. Det er rigtig fint, hvis det passer!
Fik fjernet min spiral i nov., har haft tre x menses af sindsyg ( i forhold til normalt) styrke, på dato, klokkeslet og alt. Med de klassiske sympt.
Og så nu: Intet! Går og venter menses, så jeg kan starte p-piller, men der sker ikke noget.

Er det en tur til lægen eller hvad?


Det kort svar er jo ja - tag en tur til lægen. Hvis det er en hormonspiral burde din krop ikke være påvirket nu. Modsat så gør kroppen jo ind i mellem hvad der passer den. Så en tur til læge. :kram:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Udebleven menses og neg. graviditetstest

Indlægaf Sangius » 17. feb 2018, 17:58

Du kan jo bare starte på pillerne, og beskytte dig i første cyklus. Det havde jeg nok gjort... :mellow:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kanga
Indlæg: 2925
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Udebleven menses og neg. graviditetstest

Indlægaf Kanga » 17. feb 2018, 18:45

pige1987 skrev:Jeg vil nok give det lidt mere tid før jeg tog til lægen.

Under alle omstændigheder vil jeg gerne have afklaret evt. graviditet. Og så skal jeg jo ikke vente mdr.

Du kan jo bare starte på pillerne, og beskytte dig i første cyklus. Det havde jeg nok gjort... :mellow:

Hele forløbet er via gynækolog. Efter spiralen skulle jeg gå i tre mdr., for at se, hvordan min cyklus er uden hormoner. Derefter skulle jeg starte op igen ved førstkommende mens. Og det er så den, der ikke kommer. Alt sammen som led i udredning, hvorfor jeg ikke bare startede op på p-piller med det samme.

Kanga
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Udebleven menses og neg. graviditetstest

Indlægaf Zonta » 17. feb 2018, 19:40

Når du har testet 4 gange, alle negative, så tror jeg ikke lægen vil gøre noget. Giv det en uge mere og så ring til lægen og forhør dig ad. For hvis de skal udelukke graviditet udover hvad du selv kan gøre, så skal de tage blodprøver og så tror jeg du skal være gået mere over tid.
0
J, juli 2018.
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Udebleven menses og neg. graviditetstest

Indlægaf Hewlett » 17. feb 2018, 19:53

Uanset hvor "ufarligt" de gerne vil gøre diverse præventionsformer, så tror jeg personligt selv, at de kan fucke mere op end hvad læger og gynækologer vil erkende.

Jeg har selv hormonspiral og min krop har endnu ikke vænnet sig til den (snart 2 år siden den blev sat op).

Det ville ikke undre mig, hvis den udeblevne menstruation skyldes at din krop stadig lige prøver at finde hoved og hale i, at spiralen pludselig ikke længere sidder i din livmoder og skyder hormoner ud.

Jeg ville selv være rimelig rolig når nu du har testet negativ på pindene, men du kan jo altid ringe til din læge og høre hvad han/hun synes.
1
Vendela
Indlæg: 133
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Udebleven menses og neg. graviditetstest

Indlægaf Vendela » 17. feb 2018, 21:28

Ved min forrige menstruation fik jeg taget blodprøve ved lægen, da jeg var gået en uge over tid og ellers havde lavet negative graviditetstests. Prøven var også negativ, min menstruation kom to uger over tid og var regelmæssig igen gangen efter.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Udebleven menses og neg. graviditetstest

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. feb 2018, 21:44

kroppen kan, af mange årsager, lave kuk i systemet... Særligt frygten for en uplanlagt graviditet kan spille kroppen et pus har jeg erfaret ;)
Så længe graviditetstesten du selv tager er negativ, så ville jeg vente med at gå til lægen. De test de bruger er ikke forskellige fra dem man køber selv.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Helbred"