Influenza B

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Influenza B

Indlægaf Sloejfen » 25. feb 2018, 13:26

Planten skrev:Det ville jeg personligt heller ikke. Og jeg ville også være ligeglad med, hvad det var. Men jeg ville bestemt ikke sige, at jeg havde kold lungebetændelse, hvis ikke lægen havde været inde over.


Okay på den måde. Nej jeg ville heller ikke dele ud af hjemmestrikkede diagnoser :)
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Influenza B

Indlægaf Planten » 25. feb 2018, 13:29

Artem skrev:
Planten skrev:Men influenza, forkølelse og mycoplasma infektion kan alle smitte :)
Det fine er så, at man ikke selv kan diagnostisere sig. Så smut du en tur forbi lægen :)

Det vil jeg virkelig ikke spilde min læges tid med, og det er forøvrigt nærmest håbløst at få en tid, hvor han nok vil foretrække bare at tage den i telefonen og udskrive en recept hvis jeg mente det var nødvendigt. (sådan fungerer det her med min dårlige læge som har alt for mange patienter)

Men tror paint har ret. For de symptomer jeg primært har er. Tør hoste, lidt forhøjet temperatur, og muskelsmerter.
Hvor vi nu er på 3 dag uden at det rigtig har udviklet sig, mens jeg bare er let sløj. Så kan sagtens forstille mig at det bliver sådan noget der vil strække sig over flere uger med den hoste.

Jeg var forkølet i efteråret engang. Der hostede jeg tre måneder efter. Det var vi flere, der gjorde. Jeg har også haft kold lungebetændelse. Det var jeg overhovedet ikke let sløj.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 13:32

Sloejfen skrev:
Planten skrev:Det ville jeg personligt heller ikke. Og jeg ville også være ligeglad med, hvad det var. Men jeg ville bestemt ikke sige, at jeg havde kold lungebetændelse, hvis ikke lægen havde været inde over.


Okay på den måde. Nej jeg ville heller ikke dele ud af hjemmestrikkede diagnoser :)

Hvorfor ikke?
Jeg synes da det er meget bedre at kunne sige. "jeg har nok kold lungebetændelse"
End at skulle sige "jeg er småsyg med en virus"

Om ikke andet kan jeg godt lide selv at vide hvad det højest sandsynligt er.
Også for om jeg skal tage i motionscenteret i morgen, om jeg er frisk til at løbe igen på onsdag osv...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Influenza B

Indlægaf paint » 25. feb 2018, 13:35

Artem skrev:
Planten skrev:Men betyder det noget, om det er influenza eller forkølelse?

Både ja og nej.
Er mest for at vide om det smitter? og når jeg taler med andre om at jeg er lidt syg, og de så spørger om det er influenza? Hvor jeg må sige nej det er en meget mild omgang så. Hvor de så spørger om det bare er en forkølelse? Som jeg også må sige nej til da jeg ikke er snottet.
På den måde er det bare praktisk at kunne sige til folk at jeg feks. har kold lungebetændelse.


Det lyder som dét jeg nævnte, og ja! det smitter som bare f... Det rammer ofte ældre mennesker hårdere, så undgå (hvis du kan) at sidde og hoste hjemme hos ældre personer.
En læge i min familie, mener at præparater med acetylsalicylsyre (som har en antiinflammatorisk effekt) kan hjælpe på det. Man kan ikke købe Aspirin i Danmark mere (indeholder acetylsalicylsyre) men man kan købe Treo i enhver Netto. Det indeholder samme mængde acetylsalicylsyre, bare som brusetablet. Jeg syntes selv det virkede ret godt. Men om det var gået væk alligevel i løbet af de dage jeg tog det, ved jeg selvfølgelig ikke. Men under alle omstændigheder, tager det lige toppen af ubehaget. (dem med citronsmag smager bedst) ;)

ps. Panodil og lign indeholder IKKE acetylsalicylsyre.
Senest rettet af paint 25. feb 2018, 13:41, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Influenza B

Indlægaf Planten » 25. feb 2018, 13:41

Artem skrev:
Sloejfen skrev:
Planten skrev:Det ville jeg personligt heller ikke. Og jeg ville også være ligeglad med, hvad det var. Men jeg ville bestemt ikke sige, at jeg havde kold lungebetændelse, hvis ikke lægen havde været inde over.


Okay på den måde. Nej jeg ville heller ikke dele ud af hjemmestrikkede diagnoser :)

Hvorfor ikke?
Jeg synes da det er meget bedre at kunne sige. "jeg har nok kold lungebetændelse"
End at skulle sige "jeg er småsyg med en virus"

Om ikke andet kan jeg godt lide selv at vide hvad det højest sandsynligt er.
Også for om jeg skal tage i motionscenteret i morgen, om jeg er frisk til at løbe igen på onsdag osv...

Hvad skulle forhindre, at du tog over at træne? Eller løbe for den sags skyld?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 13:51

Planten skrev:
Artem skrev:
Sloejfen skrev:
Planten skrev:Det ville jeg personligt heller ikke. Og jeg ville også være ligeglad med, hvad det var. Men jeg ville bestemt ikke sige, at jeg havde kold lungebetændelse, hvis ikke lægen havde været inde over.


Okay på den måde. Nej jeg ville heller ikke dele ud af hjemmestrikkede diagnoser :)

Hvorfor ikke?
Jeg synes da det er meget bedre at kunne sige. "jeg har nok kold lungebetændelse"
End at skulle sige "jeg er småsyg med en virus"

Om ikke andet kan jeg godt lide selv at vide hvad det højest sandsynligt er.
Også for om jeg skal tage i motionscenteret i morgen, om jeg er frisk til at løbe igen på onsdag osv...

Hvad skulle forhindre, at du tog over at træne? Eller løbe for den sags skyld?

Jeg er jo lidt småsyg og svækket, så vil nok springe motionscenteret over i morgen, også for at undgå at smitte andre der.
Med løb på onsdag, tror og håber jeg at jeg er frisk nok til det, og rører jo heller ikke ved ting eller andre mennesker der. Så det satser jeg på at være klar til.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 13:55

paint skrev:Det lyder som dét jeg nævnte, og ja! det smitter som bare f... Det rammer ofte ældre mennesker hårdere, så undgå (hvis du kan) at sidde og hoste hjemme hos ældre personer.
En læge i min familie, mener at præparater med acetylsalicylsyre (som har en antiinflammatorisk effekt) kan hjælpe på det. Man kan ikke købe Aspirin i Danmark mere (indeholder acetylsalicylsyre) men man kan købe Treo i enhver Netto. Det indeholder samme mængde acetylsalicylsyre, bare som brusetablet. Jeg syntes selv det virkede ret godt. Men om det var gået væk alligevel i løbet af de dage jeg tog det, ved jeg selvfølgelig ikke. Men under alle omstændigheder, tager det lige toppen af ubehaget. (dem med citronsmag smager bedst) ;)

ps. Panodil og lign indeholder IKKE acetylsalicylsyre.

Det er ved at være for sent, for det har jeg siddet og gjort hjemme ved de gamle. Måske også lidt dumt når det kun er en uge siden min mor blev udskrevet fra hospitalet efter at have haft lungebetændelse.

Tak for de andre råd ;)
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Helbred"