Influenza B

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 10:10

Hvordan føles Influenza B?
Efter jeg kan læse er A den værste. Hvor B er med mere milde symptomer, og hvor C nærmest bare er som en normal forkølelse.

Der er jo vildt mange med influenza for tiden, men er ikke helt klar over hvor galt folk oplever det?

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg selv er lidt i tvivl om hvad jeg selv fejler? for er ramt af noget som på mange måder minder om Influenza men kun med en styrke på omkring 25% af hvor galt det normalt plejer at være. Så det er ikke så galt, og valgte feks også at deltage i et løb i går selv om jeg ikke er helt rask.

Her er hvad netdoktor skriver om symptomer.

- hovedpine Nej men min tinnitus går mere amok end normalt.
- feber omkring 38 til 40 grader 37,9 grader, så lige på grænsen.
- ømme muskler og led, samt brystsmerter Ja lidt ømme muskler og led.
- mangel på appetit Nej
- træthed og svaghedsfølelse Ja lidt
- løbende næse og øm hals og svælg Ja lidt løbende næse, men virkelig lidt.
- eventuelt tør hoste og urolig søvn Ja sover elendig, og en del tør hoste, var det som det startede med.
- man fryser og har kuldegysninger. Ja i mild grad.

Kan den Influenza B virkelig være så mild som jeg oplever her?

Hvordan har i andre været ramt? og føler i at der er mange ramte? For synes ikke at jeg oplever det på job og i min omgangskreds.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 11:25

Kan det tænkes at jeg bare er ramt af woman flu frem for man flu denne gang? :lol:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 11:32

Tamara skrev:Med de symptomer ville jeg ikke engang overveje influenza.

Gør jeg skam også kun fordi det er så meget oppe i tiden.
Men hvad er det så?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Influenza B

Indlægaf IrmaPigen » 25. feb 2018, 11:50

Artem skrev:
Tamara skrev:Med de symptomer ville jeg ikke engang overveje influenza.

Gør jeg skam også kun fordi det er så meget oppe i tiden.
Men hvad er det så?


1) Du har influenza men et jernhelbred.

2) Du har en mild virus

3) Under alle omstændigheder er du frisk om et par dage.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Influenza B

Indlægaf Planten » 25. feb 2018, 11:54

Men betyder det noget, om det er influenza eller forkølelse?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20472
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43939

Re: Influenza B

Indlægaf paint » 25. feb 2018, 12:20

Artem skrev:
Tamara skrev:Med de symptomer ville jeg ikke engang overveje influenza.

Gør jeg skam også kun fordi det er så meget oppe i tiden.
Men hvad er det så?


Hvis du har haft det i flere dage, så det ikke bare er begyndende influenza, er det sandsynligvis Mycoplasma pneumoniae-infektion, som også er ret udbredt lige nu.

https://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksi ... ioner.aspx
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 13:04

paint skrev:
Artem skrev:
Tamara skrev:Med de symptomer ville jeg ikke engang overveje influenza.

Gør jeg skam også kun fordi det er så meget oppe i tiden.
Men hvad er det så?


Hvis du har haft det i flere dage, så det ikke bare er begyndende influenza, er det sandsynligvis Mycoplasma pneumoniae-infektion, som også er ret udbredt lige nu.

https://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksi ... ioner.aspx

Tror du har ret i at det er "kold lungebetændelse".
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Influenza B

Indlægaf Planten » 25. feb 2018, 13:05

Artem skrev:
paint skrev:
Artem skrev:
Tamara skrev:Med de symptomer ville jeg ikke engang overveje influenza.

Gør jeg skam også kun fordi det er så meget oppe i tiden.
Men hvad er det så?


Hvis du har haft det i flere dage, så det ikke bare er begyndende influenza, er det sandsynligvis Mycoplasma pneumoniae-infektion, som også er ret udbredt lige nu.

https://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksi ... ioner.aspx

Tror du har ret i at det er "kold lungebetændelse".

Eller forkølelse :)
0
rosena
Indlæg: 239
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 183

Re: Influenza B

Indlægaf rosena » 25. feb 2018, 13:06

Var ramt af noget i efteråret, som jeg nu er kommet i tanke om i virkeligheden var influenza her, hvor der snakkes om, at den er mildere i år.

Fik det hurtigt dårligt, som jo er typisk ved influenza. Fra rask til feber og ondt i kroppen på få timer. Ondt i hovedet. Det varede fra mandag middag til og med torsdag. Var på arbejde fredag, men træt.

I forhold til sidste gang, som var den sæson med svineinfluenza, var det mildt, men slet ikke så jeg kunne have overvejet en løbetur.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 13:10

Planten skrev:Men betyder det noget, om det er influenza eller forkølelse?

Både ja og nej.
Er mest for at vide om det smitter? og når jeg taler med andre om at jeg er lidt syg, og de så spørger om det er influenza? Hvor jeg må sige nej det er en meget mild omgang så. Hvor de så spørger om det bare er en forkølelse? Som jeg også må sige nej til da jeg ikke er snottet.
På den måde er det bare praktisk at kunne sige til folk at jeg feks. har kold lungebetændelse.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Influenza B

Indlægaf Planten » 25. feb 2018, 13:16

Artem skrev:
Planten skrev:Men betyder det noget, om det er influenza eller forkølelse?

Både ja og nej.
Er mest for at vide om det smitter? og når jeg taler med andre om at jeg er lidt syg, og de så spørger om det er influenza? Hvor jeg må sige nej det er en meget mild omgang så. Hvor de så spørger om det bare er en forkølelse? Som jeg også må sige nej til da jeg ikke er snottet.
På den måde er det bare praktisk at kunne sige til folk at jeg feks. har kold lungebetændelse.

Men influenza, forkølelse og mycoplasma infektion kan alle smitte :)
Det fine er så, at man ikke selv kan diagnostisere sig. Så smut du en tur forbi lægen :)
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 13:18

rosena skrev:Var ramt af noget i efteråret, som jeg nu er kommet i tanke om i virkeligheden var influenza her, hvor der snakkes om, at den er mildere i år.

Fik det hurtigt dårligt, som jo er typisk ved influenza. Fra rask til feber og ondt i kroppen på få timer. Ondt i hovedet. Det varede fra mandag middag til og med torsdag. Var på arbejde fredag, men træt.

I forhold til sidste gang, som var den sæson med svineinfluenza, var det mildt, men slet ikke så jeg kunne have overvejet en løbetur.

Det med den løbetur var nok heller ikke så smart, og normalt ville jeg også sige at jeg havde det for dårligt til det.
Men var et løb jeg havde tilmeldt mig og betalt 230 kr for, sammen med at jeg ikke rigtig havde andre planer og ikke bare gad og gå her hjemme og være syg. Ja og så havde jeg løbet den som træningstur sidste søndag som gik meget godt. Hvorfor jeg tænkte at jeg nok skulle klare det også som halvsyg.
Hvilket jeg også gjorde, men kunne ikke følge med dem jeg normalt kan følges med, og der var bare totalt udsolgt for kræfter til sidst.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Influenza B

Indlægaf Sloejfen » 25. feb 2018, 13:22

Planten skrev:
Artem skrev:
Planten skrev:Men betyder det noget, om det er influenza eller forkølelse?

Både ja og nej.
Er mest for at vide om det smitter? og når jeg taler med andre om at jeg er lidt syg, og de så spørger om det er influenza? Hvor jeg må sige nej det er en meget mild omgang så. Hvor de så spørger om det bare er en forkølelse? Som jeg også må sige nej til da jeg ikke er snottet.
På den måde er det bare praktisk at kunne sige til folk at jeg feks. har kold lungebetændelse.

Men influenza, forkølelse og mycoplasma infektion kan alle smitte :)
Det fine er så, at man ikke selv kan diagnostisere sig. Så smut du en tur forbi lægen :)


Det synes jeg godt nok ville være at spilde lægens tid!!

TS har en mild virusinfektion - det går med stor sandsynlighed hurtigt over af sig selv.

TS; hvad det ér helt præcist du har er ligegyldigt. Alle de ting du nævner kan smitte andre. Du kan jo sige du er "småsyg" eller at du har en mild virusinfektion. Længere er den ikke.
7
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Influenza B

Indlægaf Planten » 25. feb 2018, 13:24

Sloejfen skrev:
Planten skrev:
Artem skrev:
Planten skrev:Men betyder det noget, om det er influenza eller forkølelse?

Både ja og nej.
Er mest for at vide om det smitter? og når jeg taler med andre om at jeg er lidt syg, og de så spørger om det er influenza? Hvor jeg må sige nej det er en meget mild omgang så. Hvor de så spørger om det bare er en forkølelse? Som jeg også må sige nej til da jeg ikke er snottet.
På den måde er det bare praktisk at kunne sige til folk at jeg feks. har kold lungebetændelse.

Men influenza, forkølelse og mycoplasma infektion kan alle smitte :)
Det fine er så, at man ikke selv kan diagnostisere sig. Så smut du en tur forbi lægen :)


Det synes jeg godt nok ville være at spilde lægens tid!!

TS har en mild virusinfektion - det går med stor sandsynlighed hurtigt over af sig selv.

TS; hvad det ér helt præcist du har er ligegyldigt. Alle de ting du nævner kan smitte andre. Du kan jo sige du er "småsyg" eller at du har en mild virusinfektion. Længere er den ikke.

Det ville jeg personligt heller ikke. Og jeg ville også være ligeglad med, hvad det var. Men jeg ville bestemt ikke sige, at jeg havde kold lungebetændelse, hvis ikke lægen havde været inde over.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Influenza B

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 13:26

Planten skrev:Men influenza, forkølelse og mycoplasma infektion kan alle smitte :)
Det fine er så, at man ikke selv kan diagnostisere sig. Så smut du en tur forbi lægen :)

Det vil jeg virkelig ikke spilde min læges tid med, og det er forøvrigt nærmest håbløst at få en tid, hvor han nok vil foretrække bare at tage den i telefonen og udskrive en recept hvis jeg mente det var nødvendigt. (sådan fungerer det her med min dårlige læge som har alt for mange patienter)

Men tror paint har ret. For de symptomer jeg primært har er. Tør hoste, lidt forhøjet temperatur, og muskelsmerter.
Hvor vi nu er på 3 dag uden at det rigtig har udviklet sig, mens jeg bare er let sløj. Så kan sagtens forstille mig at det bliver sådan noget der vil strække sig over flere uger med den hoste.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Helbred"