Grå hår som barn?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Dittemus
Kort karma: 27
Likede indlæg: 409

Grå hår som barn?

Indlægaf Dittemus » 9. mar 2018, 11:52

Jeg har den seneste måned opdaget flere grå hår i min datters hår. Hun er 10 år. I aftes så jeg endnu to. Det ene var pigmenteret og "normalt" i de nederste fem cm., men blev så tykt og helt gråt på de resterende 20 cm. Hvad sker der? :genert: Er det mon vitaminmangel? :gruble:
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 394
Likede indlæg: 2989

Re: Grå hår som barn?

Indlægaf Sophies-mor » 9. mar 2018, 12:14

Min sorthårede fætter var 100% gråhåret som 25 årig. Det er genetisk.
Så tænker det er det samme for din datter.
Tænker ikke umiddelbart vitaminmangel.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
ajnaM
Kort karma: 207
Likede indlæg: 4280

Indlægaf ajnaM » 9. mar 2018, 12:16

Min faster begyndte at farve sit hår som 15-årig, fordi det var synligt gråt. Så det kan ske.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 74
Likede indlæg: 473

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. mar 2018, 12:31

Min frisør fortalte mig at det kan være genetisk men hvis man for eksempel har slået hovedet kan det også lave en grå plet. Jeg har en stribe i nakken der bliver mere og mere hvid på trods af at jeg er mørk håret. Min mor har en hvis stribe samme sted.
En bekendt har dog en hvid "plet" samme sted som hun har et ar fra et hul i hovedet.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 49
Likede indlæg: 943

Indlægaf Stitch » 9. mar 2018, 12:38

Jeg har haft 4-5 grå hår siden jeg var 2 år gammel. Lægerne ved ikke hvorfor men da det ikke skader eller er tegn på noget farligt, er der intet gjort ved det.

Har en del flere nu :deer:
0
Dittemus

Indlægaf Dittemus » 9. mar 2018, 13:04

Altså vi børn er alle blevet tidligt gråhårede, selvom mine forældre ikke blev det. Jeg er selv lige knap 32 og farver hår hver 3. uge fordi det er gråt, det har jeg gjort i flere år. Alle mine søskende er blevet gråhårede i tyverne. Min niece fik grå hår som 18-årig. Så ja, der ligger noget genetik i det, jeg synes bare at 10 år er liiige tidligt nok. :/ Jeg havde håbet at det ikke ville gå igen hos mine børn så de ikke behøvede at farve hår på samme måde. Jeg læste at det hos børn kunne skyldes noget b-12 mangel, men jeg ved sgu ikke... Det er nok bare mine tarvelige gener der slår igennem igen hos hende. :cool:
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1060
Likede indlæg: 7444

Indlægaf Krølle » 9. mar 2018, 14:18

Grå hår er vist for det meste bare genetik - jeg er ved at få en gro stribe i pandehåret, der sidder nøjagtig samme sted som min mors og mormors.

Jeg er så en af de sære, der elsker gråt hår, så jeg nurser dem og hepper på flere :genert: Lan dog godt forstå, at det kan virke voldsomt på en 10-årig, men hvis I ikke behandler det som noget, der er generende, går det nok. Jeg ville i hvert fald ikke begynde på hårfarvnong mv.
3
Dittemus

Indlægaf Dittemus » 9. mar 2018, 14:38

Krølle skrev:Grå hår er vist for det meste bare genetik - jeg er ved at få en gro stribe i pandehåret, der sidder nøjagtig samme sted som min mors og mormors.

Jeg er så en af de sære, der elsker gråt hår, så jeg nurser dem og hepper på flere :genert: Lan dog godt forstå, at det kan virke voldsomt på en 10-årig, men hvis I ikke behandler det som noget, der er generende, går det nok. Jeg ville i hvert fald ikke begynde på hårfarvnong mv.

Hun får på ingen måde lov til at farve hår nu. Helst aldrig nogensinde, hvis det står til mig. :ninja:
1
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2641

Indlægaf Mani » 9. mar 2018, 15:10

Jeg mangler pigment i huden fere steder - også i hovedbunden. Så jeg har haft grå stiber siden barnsben.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 606
Likede indlæg: 11289

Indlægaf Juki » 9. mar 2018, 15:34

Jeg har almindeligt lysebrunt hår, men har vel siden jeg var teenager indimellem fundet et tykkere mørkt, næsten helt sort, hår på hovedet. Ligesom sådan et kraftigt, sydlandsk hår, men jeg har så vidt vides ingen aner i den retning :D

Nogle få gange har jeg også fundet et hår uden farve, men selvom det har stået på i 15 år plus/minus så er jeg endnu ikke blevet hverken mørkhåret eller gråhåret.
0
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1203

Indlægaf Maoam » 9. mar 2018, 17:06

Juki skrev:Jeg har almindeligt lysebrunt hår, men har vel siden jeg var teenager indimellem fundet et tykkere mørkt, næsten helt sort, hår på hovedet. Ligesom sådan et kraftigt, sydlandsk hår, men jeg har så vidt vides ingen aner i den retning :D

Nogle få gange har jeg også fundet et hår uden farve, men selvom det har stået på i 15 år plus/minus så er jeg endnu ikke blevet hverken mørkhåret eller gråhåret.

Jeg har nogle få hår, der er afro krusede. Dengang jeg lige havde opdaget det, pillede jeg dem ud og kiggede uforståeligt på dem. Jeg har glat, mørkebrunt hår og har ikke nogle afrikanere i familien. Min mor er dog sorthåret og har krøller.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Primerose
Kort karma: 51
Likede indlæg: 846

Indlægaf Primerose » 9. mar 2018, 21:03

Jeg har blond hår. Jeg har altid haft mange forskellige farver hårstrå. Hvis man kigger nærmere efter er der både farveløse, helt lyse, brune, kobberfarvede og nogle enkelte der er lidt kraftigere og meget mørke. Da jeg var barn hev jeg også de helt mørke ud, når jeg spottede dem...
Mine frisører har også i mange år kommenteret på at jeg har en del små afro-krølle-hårstrå som gemmer sig under alt det glatte :stoned:
Og så har jeg et område på baghovedet hvor min hår de sidste år er begyndt at bølge temmeligt meget. Og jeg har ellers altid haft meget glat hår....
Spændende hvordan det ender :genert:
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Dittemus

Indlægaf Dittemus » 9. mar 2018, 21:10

De første par hår jeg så på hendes hoved troede jeg også først bare var lyse hår. Hun havde mellemblond hår som nyfødt/baby. Så blev det brunligt/kobber i et par år og derefter gradvist mørkere med rødt skær. Nu er det mørkebrunt (som jeg også altid har regnet med at hun endte med, vi er mørke) med en lille snert af kobber i sommermånederne.
Men nej, de er altså grå, hårene. :D
Nå, pyt. Hun er stadig verdens smukkeste pige jo, lige meget hvor meget og hvor hurtigt det grå bryder frem. :lun:
0
cola
Kort karma: 46
Likede indlæg: 920

Indlægaf cola » 10. mar 2018, 05:50

Er du helt sikker på det er gråt hår og ikke bare håret der forsøger at finde sin farve, min søster skiftet hårfarve frem til hun var omkring 13, hvor det faldt til rå i en leverpostej farvet farve, indtil da havde hun haft, sort, brunt, hvidt og rødt, med eller uden slange krøller.
0
Buccaneer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 20

Indlægaf Buccaneer » 11. mar 2018, 13:02

Jeg gik i skole med en der begyndte at blive synligt gråhåret fra 10 - 11 års alderen. Så det er vist noget der kan ske. Jeg husker i øvrigt, at jeg syntes, det så ret godt ud :) Og han blev aldrig drillet med det
0
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy

Tilbage til "Helbred"