Syg inden menstruation

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Tata » 24. mar 2018, 16:48

Nu findes der jo kemifri bind og tampax på markedet, se Levevis. Änglamark, Natracare, Ginger osv.. Så der er ingen grund til at gå helt tilbage til "fortidens metoder" :lol:
2
Timian :lun:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Allmost_Famous » 24. mar 2018, 17:10

Tata skrev:Nu findes der jo kemifri bind og tampax på markedet, se Levevis. Änglamark, Natracare, Ginger osv.. Så der er ingen grund til at gå helt tilbage til "fortidens metoder" :lol:

Jo, hvis man gerne vil minimere den mængde af affald, man forårsager.
Men det tænker jeg ikke, hører til i denne tråd.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Allmost_Famous » 24. mar 2018, 17:12

Maanii skrev:Men uanset hvad kan brug af bind/tampon vel ikke foresage symptomer i tiden op til mens?
Det er jo inden man tager produkterne i brug.

Åbenbart. Jeg ved ikke helt hvordan, men jeg har i hvert fald hørt samme historie fra mange forskellige rundt omkring online. Ja, og så kan jeg mærke det på egen krop.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Viskelæder » 24. mar 2018, 17:24

Jeg har det på samme måde. Har fået mens i dag og vågnede med et helt varmt, kogt hoved, oppustet mave, føler mig tyk og hævet, ondt i lænden og får altid voldsom hovedpine, som ikke engang panodiler kan tage.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Tata » 24. mar 2018, 17:24

Allmost_Famous skrev:
Tata skrev:Nu findes der jo kemifri bind og tampax på markedet, se Levevis. Änglamark, Natracare, Ginger osv.. Så der er ingen grund til at gå helt tilbage til "fortidens metoder" :lol:

Jo, hvis man gerne vil minimere den mængde af affald, man forårsager.
Men det tænker jeg ikke, hører til i denne tråd.


Nej. :)
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1925
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Tanten » 24. mar 2018, 18:43

Jeg bliver også meget varm og øm i muskler og led - især i lænden før og under menstruation.

Smerter i muskler og led, især i lænden, op til og under menstruation, skyldes en øgning i mængden af hormonet relaxin, der under en graviditet får ledbåndene til at løsne sig og klargør bækkenet til fødslen ved at gøre det løsere. Dette hormon er også på spil i forbindelse med menstruation, og her giver de løsere led smerter og ubehag.

Prostaglandiner får livmoderen til at trække sig sammen, hvilket også giver smerter - og derudover hæver de kropstemperaturen.
3
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf ina » 24. mar 2018, 19:47

Jeg får ikke lige svaret enkeltvis, men kan jo læse at det åbenbart er meget normalt. Dog ikke mindre træls.

Jeg tror at jeg har bestemt mig for at prøve at få en hormonspiral igen. Det tager det meste af blødningen og smerterne, men er nervøs for bivirkningerne.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Chachacha » 25. mar 2018, 00:01

Jer der har dårlige erfaringer med engangsbind, tampax osv. - virker cup på samme måde som stofbind for jer? Kan ikke overskue stofbind, men synes det lyder så voldsomt med de oplevelser I har haft at jeg er nødt til at prøve noget andet! På trods af, at jeg kun bruger økologiske produkter.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Allmost_Famous » 25. mar 2018, 07:27

Chachacha skrev:Jer der har dårlige erfaringer med engangsbind, tampax osv. - virker cup på samme måde som stofbind for jer? Kan ikke overskue stofbind, men synes det lyder så voldsomt med de oplevelser I har haft at jeg er nødt til at prøve noget andet! På trods af, at jeg kun bruger økologiske produkter.

Jeps, kop og stofbind giver samme resultat. Personligt bliver jeg bare lidt øm af koppen i nogle perioder, så der vil jeg hellere bruge stof. Når jeg bruger kop, foretrækker jeg stadig at have et tyndt stofbind på også, i tilfælde af lækage, men det behøver man ikke nødvendigvis.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Allmost_Famous » 25. mar 2018, 07:30

ina skrev:Jeg får ikke lige svaret enkeltvis, men kan jo læse at det åbenbart er meget normalt. Dog ikke mindre træls.

Jeg tror at jeg har bestemt mig for at prøve at få en hormonspiral igen. Det tager det meste af blødningen og smerterne, men er nervøs for bivirkningerne.

Jeg håber, det virker for dig :gogo:
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Tata » 25. mar 2018, 09:53

kartoffelpizza skrev:
Tata skrev:Nu findes der jo kemifri bind og tampax på markedet, se Levevis. Änglamark, Natracare, Ginger osv.. Så der er ingen grund til at gå helt tilbage til "fortidens metoder" :lol:

Jeg får det på præcis samme måde af de “sunde engangsbind” og de alm.
Så nej, det er ikke lige en løsning nødvendigvis.
Især de der ginger og anglamark er da noget fanden har skabt.


Jeg konkluderer at the devils work er godt nok til mig, og lister ud af tråden :D .
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Prosperity74 » 30. apr 2018, 13:24

Jeg får det rigtig dårligt inden menstruation ; voldsom hovedpine, træt, uoplagt og ondt i underlivet. Jeg får slem hovedpine nogle dage før min menstruation og i slutningen af min menstruation, sådan er det hver eneste gang.
0
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf Sukisaki » 26. maj 2018, 05:31

Jeg havde også en tråd herinde på et tidspunkt, fordi jeg også havde virkelig mange problemer hver eneste måned.
Der var en som foreslog Magnesium-tilskud, og jeg synes altså at det har hjulpet på muskelsmerter og kramper.
Jeg vil desuden også hoppe med i koret som har fået det bedre efter at jeg skiftede til menustrationskop.

Det er stadig træls og jeg er oftest lidt groggy og får hovedpine, men jeg kan fungere nu.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf ina » 6. feb 2019, 19:13

Hiver lige min egen tråd op.

Det er blevet værre og er nu både ved ÆL (en dags tid) og ved menstruation (denne gang fire dages tid inden mens starter).

Jeg har været ved lægen, som bestilte blodprøver for at tjekke for gigt, men hun mente at det nok ikke var gigt, men en øget følsomhed overfor svingninger i østrogen. Og nej, blodprøven viste heller ikke tegn på gigt. Hun har skrevet at jeg kunne have gavn af tilskud af D-vitamin og ellers går det jo nok over når jeg går i overgangsalderen. :( Min læge er altså sød og rar og dygtig, men æv, en lidt irriterende besked.

Kan se her at der anbefales magnesium? Er der andet der kan hjælpe evt?
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Syg inden menstruation

Indlægaf billiebean » 6. feb 2019, 19:23

Jeg mindes at have læst noget om, at der er nogle dråber - agnus castus - som skulle virke hormonafbalancerende.
Ellers kunne du måske tale med din læge om at prøve progesterontilskud igen for at afbalancere østrogenen?
0

Tilbage til "Helbred"